Gå till innehåll

Vilken bok specifikt om NL Cashgames?


Pokemonn

Recommended Posts

Har hittils inte läst en bok som gett mig värde för pengarna vad gäller NL/PL. Allt som sägs är nog vettigt och sant men det har man redan kommit fram till själv efter 20-30000 händers spel.

Kan tillägg att jag nu läst 7 böcker varav två behandlar NL/PL (PL and NL Poker av Ciaffone & Reuben och SS2 av Doyle Brunson et.al).

 

Hoppas mer på turneringsböckerna som jag inte börjat beta av än.

 

Pokerböcker är nog rejält överskattade. Det är som att cykla, man lär sig fan så mycket mer på att cykla än att läsa om hur man cyklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittils inte läst en bok som gett mig värde för pengarna vad gäller NL/PL. Allt som sägs är nog vettigt och sant men det har man redan kommit fram till själv efter 20-30000 händers spel.

Kan tillägg att jag nu läst 7 böcker varav två behandlar NL/PL (PL and NL Poker av Ciaffone & Reuben och SS2 av Doyle Brunson et.al).

 

Hoppas mer på turneringsböckerna som jag inte börjat beta av än.

 

Pokerböcker är nog rejält överskattade. Det är som att cykla, man lär sig fan så mycket mer på att cykla än att läsa om hur man cyklar.

 

Det beror på. Alla lär sig bäst på olika sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerböcker är nog rejält överskattade. Det är som att cykla, man lär sig fan så mycket mer på att cykla än att läsa om hur man cyklar.

 

Men har man stödhjul i början så ramlar man inte så mycket i början och får skrubbsår! :diamond:

 

Stödhjul skulle nog snarare motsvaras av en mentor som satt bredvid och hjälpte en med spelandet än böcker.

Dessutom har stödhjul den nackdelen att man lätt överskattar sin förmåga och ger sig ut på äventyr som man inte är mogen för.

 

Jag säger inte att böcker är värdelösa, men med facit i hand skulla jag nog nöjt mig med 1-2 böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerböcker är nog rejält överskattade. Det är som att cykla, man lär sig fan så mycket mer på att cykla än att läsa om hur man cyklar.

 

Men har man stödhjul i början så ramlar man inte så mycket i början och får skrubbsår! :diamond:

 

Stödhjul skulle nog snarare motsvaras av en mentor som satt bredvid och hjälpte en med spelandet än böcker.

Dessutom har stödhjul den nackdelen att man lätt överskattar sin förmåga och ger sig ut på äventyr som man inte är mogen för.

 

Jag säger inte att böcker är värdelösa, men med facit i hand skulla jag nog nöjt mig med 1-2 böcker.

 

Böckerna håller en iallafall borta från datorn några timmar... :-)

Ska själv hämta ut Harringtons två böcker samt Theory Of Poker nere på ICA ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att böcker är värdelösa, men med facit i hand skulla jag nog nöjt mig med 1-2 böcker.

 

Säg mig vilka? (jag hade nämligen bara tänkt studera 2-3 böcker fast närmare istället för så många som läser 10-50 böcker)

 

Baskunskap som tex i Glimnes PokerHandboken eller Sklanskys Theory of Poker.

Glimnes är lättläst och underhållande, medan Sklanskys är torr som fnöske och oerhört seg. (Glimnes är antagligen tekniskt undermålig och till stora delar ett plagiat, men är ändå mer läsvärd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...