Gå till innehåll

Vad spelar ni helst? Fixed eller NL? och varför?


chievo85

Recommended Posts

Jag har fått för mig att jag drar in mer pengar på fixed limit. iaf när det gäller tuneringsspel För när jag spelar no limit blir jag alldeles för feg o släpper en skaplig hand alldeles för lätt, pga av risken at åka ut tidigt!

 

vad har ni som är duktiga att säga om det?

 

Ja vet att majoriteten spelar no limit men dom flesta har väll ändå börjat på fixed?

 

hoppas på några vettiga svar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

Började själv på NL och nu på senare tid varierar jag mellan Fixed och NL!

 

Har väl lirat några NL-turneringar men jag föredrar Cash Game. Har även lirat ett par FL-turneringar som jag tycker är kul. Brukar gå ganska bra (med tanke på att jag föredrar Cash Game) medan i NL-turneringar går det inte bra alls =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL ska de va så klart,limit holdem tycker jag är boring ;)

Provade på Fl ett litet tag men det fungerade inte. NL/PL tyckte jag om direkt.

Jag känner mig begränsad i FL och saknar där helt klart ett viktigt vapen i pokerarsenalen, stackens makt.

Om jag skall bli lite filosofisk så är jag en frihetsälskande person som alltid tycker illa om begränsningar och därför klarar jag inte av FL :-)

 

I NL älskar jag verkligen möjligheten att trycka in större delen eller hela stacken. Då mår jag som bäst (tyvärr är känslan den omvända då motparten synar och vinner)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar både NL och FL men eftersom jag nästan uteslutande spelar på nätet föredrar jag FL då jag tycker att tells är en så pass central del av NL cash games att halva spelet faller bort på nätet.

 

Jag funderar dock mer och mer på att ompröva beslutet då andelen bisarrt dåliga spelare verkar ganska mycket högre på NL-nivåer motsvarande de FL-nivåer jag spelar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar NL bäst, har dock inte lirat FL mer än 2-3h online dock. Men varför? Jo, FL går ut på att plocka säg 3BB/100 vilket betyder att om man missar ett riverbet så har man 2BB.. alltså små marginaler?

 

NL ger även bättre "implicita odds" (heter så på svenska?) så då kan man lira mer spekulativa händer.. svårt att ta fi' stack med 65s i FL i samma utsträckning som när man lirar handen i NL ;)

 

Sen gillar jag vetskapen om att det räcker med EN pott som blir mycket lyckad så har man session klar :D

 

Tror dock jag skulle bli rätt bra på FL om jag läste på, för har disciplinen för att hålla mig tajt och vänta in den rätta handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ar en utpraglad FL spelare som just nu ovar pa NL.

 

FL ar ju mer mekaniskt och bygger mest pa genuine kunskap medan NL bygger mer pa reads och psykologi. Sa FL passar battre till dem som garna pluggar mycket poker och vill forlita sig pa kunskap om poker i sig da det finns mer regler och "ratt o fel" dar. NL ar svarare att lasa sig till.

 

Givetvis maste man ju ha manga hander spelade for att bli duktig, oavsett om det ar NL eller FL.

 

Nagon som tycker annorlunda??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började med NL på Ladbrokes och Pacific, gick sisådär innan jag gulade min första instats. Lärde mig mycket den hårde vägen och bytte sedan till party fixed, där jag avancerade från 0,5 till 4 snabbt och drog in stora pengar. Helt plötsligt börjar jag förlora, men spelar samma spel och jag vet inte varför. Innan jag gick heltorsk tog jag en funderare över jul och har nu börjar igen, på Noble. Party får vila ett tag. Nu kör jag nästan uteslutande turneringar och STTs och har nästan gått +700% på min insättning. Det verkar vara min melodi helt klart. Jag kan kombinera mina erfarenheter från både FL och NL och samtidigt inte behöva ha den psykologiska pressen av att trycka in hundratals dollar i potten.

 

Dock hoppas jag kunna bli en bättre NL spelare och jag är säkert på att det hänger på modet. Nu inväntar jag Harrington 1&2 och ser om dessa böcker kan hjälpa mig i rätt riktning.

 

Så, min utveckling: NL -> FL -> (M/S)TT -> NL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...