Peder.A Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Har inte så bra koll på bordet. De flesta är nya. Players: nr11ssk85 (EUR 35,65 in seat 1) lowbro (EUR 35,09 in seat 2) HERO (EUR 49,18 in seat 3) Johnblond (EUR 17,50 in seat 4) Hassla (EUR 40,08 in seat 6) Dealer: Johnblond Small Blind: Hassla (0,25) Big Blind: nr11ssk85 (0,50) HERO was dealt: 9 - 8 lowbro Fold HERO Raise (2,00) Gillar att slänga in en höjning ibland med sådana här händer. Johnblond Fold Hassla Call (1,75) nr11ssk85 Call (1,50) Flop Q - K - A Hassla Bet (1,00) nr11ssk85 Call (1,00) Minibet från den ene och syn från den andre... Väljer att bara syna och hoppas på färgen då jag är lite rädd att någon av dom träffat bra. HERO Call (1,00) Turn Q - K - A - 4 Hassla Bet (1,00) nr11ssk85 Call (1,00) Historien upprepar sig från floppen. Funderar på att slå om här men vågar inte. HERO Call (1,00) River Q - K - A - 4 - 4 Hassla Bet (0,50) nr11ssk85 Raise (9,50) Oj, nu händer det grejer. Om han har färg hoppas och tror jag att min är högre. Kan han ha slowspelat en floppad triss? Jag känner mig lite vek igen och synar... HERO Call (9,50) Hassla Fold Hur skulle ni ha spelat? Jag brukar vilja ta kommandot när jag höjt preflop men nu har båda fienderna agerat före mig. Iofs är det ingen skräckinjagande storlek på Hasslas bet. Bör jag raisa på floppen? Det känns nästan så... Vad tycker ni? Citera
ades_va Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Med tanke på att du har aggressionen skulle du antagligen kunna plocka upp potten på floppen med en raise, fi's bet skulle mkt väl kunna vara nått slags blockbet. Sen vet jag inget om dina fi etc men jag tror att du antagligen är slagen på river. Citera
Totte Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Med position och preflop raise hade iaf jag raisat efter den floppen. Stor chans att du plockar upp den direkt. Får du syn har du ju byggt pott med chans att träffa färgen fortfarande. Motståndarnas muppbet är inte mycket att fästa vikt vid, har de ett monster misslyckas de med att bygga pott på flop o turn iaf Känns som om fi också sitter på en flush på river, men 9,5 i en pott på 12 hade (tyvärr) inte skrämt bort mig. Syn känns rätt trots allt. Citera
Peder.A Postad 18 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2006 Nej, han hade inte färg utan den mycket osannolika handen T4 i spader... Citera
Recommended Posts