Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Relativt löst bord, ingen direkt read på fi men verkar lös iaf.

Jag har kört på rätt hårt o löst, raisar med alla spelbara händer i stort sett.

Game #1417848854: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/01/16 - 13:03:08 (ET)

Table "Enola" Seat 5 is the button.

Seat 1: agvmno ($283.66 in chips)

Seat 2: URAH0M0 ($98 in chips)

Seat 3: Hero ($160.08 in chips)

Seat 4: jackmoor ($462.50 in chips)

Seat 5: Cris2121 ($129.25 in chips)

Seat 6: Morten271 ($38.75 in chips)

Morten271: posts small blind $1

agvmno: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero [:8d::8c:]

URAH0M0: calls $2

Hero: raises to $8

jackmoor: folds

Cris2121: folds

Morten271: folds

agvmno: calls $6

URAH0M0: calls $6

----- FLOP ----- [:9h::9d::7h:]

agvmno: checks

URAH0M0: bets $20

Vad hade du gjort nu och varför?

- Fold

- Minraise

- Raise till $50-60

- All-in

Postad

Varför finns inte syna? För att det är så sjukt fiskigt?

Jag synar iaf. Du sitter dels i position på honom, dels tycker jag det luktar 7:a (eller 77) eller PP (med då troligare lägre än ditt, eftersom 99 känns kallt, och de andra skulle ha troligen spelat upp preflop), och annars är han helt tom, och då kan man låta honom bluffa en gång till på turn, jao! Samtidigt kan du komma undan en 9:a ganska billigt om han nu skulle sitta på det.

Att han semibluffar nåt drag ur position är inte särskilt sannolikt när brädan är parad, så jag tycker syn härskar.

Postad

Haha la inte ens med syn bland alternativen, nu vet ni har jag spelar no limit iaf, smått agggressivt.

Syn funkar kanske, men vad gör du när stegkort, färgkort kommer på nästa? Släpper du automatiskt om han bettar då? Bettar 20-30 igen t.ex.

Han har halvt inköp också så att raisa 50-60 för information är ju ett ganska dåligt spel då man är så pottcommittad att man måste syna om han smaskar om.

Minraise för information kan fungera kanske kanske isåfall, jag menar om han bluffar eller har drag så vill jag ju ha intiativet o inte låta honom köra över mig på eventuell jobbig nästa gata.

Allin är bra mkt dummare alternativ isåfall än minraise, då jag har en bakom mig som täcker mig.

Kan aldrig tänka mig att han gör så med 77, sådana spelare finns inte många på 1/2 iaf. Faktiskt ganska ovanligt att folk bettar ut ordentligt efter någon annan höjt.

Fortsätt gärna diskutera, kul o se hur andra tänker!

Postad

Alltså, jag spelar också ganska rejält aggresivt, men det finns lägen då jag tycker att syn är ett bra spel (det här kanske inte är klockrent, jag skulle kunna tänka mig omslag också), så jag tycker inte alls det finns ett motsatsförhållande där.

Du säger att det finns få som spelar 77 så, och det håller jag med om. Däremot finns det en hel del som spelar sina PP och 7:or sådär, och eftersom jag bara inte tror på steg/färgdrag så tycker jag syn är bästa alternativet. Det krångliga med det spelet tycker jag heller inte behöver bli om det kommer färg- eller stegträff på bordet, utan om turn blankar och han får för sig att betta kraftigt. Då måste man ju börja ta in 9:an i bilden och/eller hitta 8:an på rivern.

Ett stort omslag tycker jag är det sämsta alternativet iaf, eftersom du inte kan folda mot ett ställ och du tappar allt bluffvärde i potten. Och fold känns för vekt. Problemet med ett minbet är hans korta stack som kan göra att han bestämmer sig för att det finns FE kvar i potten och att du ite är så stark, och att han då kan ställa med ett sämre PP, om han bestämmer sig för att gambla / tror att han leder. Då måste du folda bäst hand.

Postad

Kom precis på största nackdelen/fördelen med syn-spelet.

Killen bakom kommer få vara med i potten billigt och kommer definitivt skrämma upp än då det ser ut som han har en nia även om han kanske bara synar med drag, överkort etc.

Kan ju också vara bra om han nu skulle ha en nia bakom för då kommer man undan billigt men alla kort utom 234 blir ju nästan skrämselkort på nästa om han synar.

Postad

Grejen är ju att, tycker jag, hans troligaste hand i ett sånt där läge är just en 7:a eller ett PP som han vill testa. Visst, han kan vara på ett drag, men som sagt: om han inte är tokfiskig så brukar folk spela sina drag försiktigare (alltså INTE betta rakt in i en preflop-raisare ur position) med en parad bräda, och varför skulle han spela typ AQo sådär, om du nu säger att han kan sitta på bara överkort? Det du åstadkommer med en syn, om han sitter med 7:an eller ett PP, är ju just att du får honom att ta ett jobbigt beslut på turn.

Alltså, det är ju inte en klockren hand på nåt sätt, men jag tycker ditt överpar till just 7:an gör att det känns för vekt att folda, att ett stort omslag bara kan leda till omslag igen med bättre händer och fold med sämre, och att du syn är bättre än det lilla omslaget.

Den stora nackdelen är förstås att det blir svårt att svara på ett STORT turnbet.

Men sen är ju jag en jävla fisk bara. :)

Postad

Tycker att SYNA är det bästa alternativet eftersom en potbetsyn säger ju också en hel del åt din motspelare och så har du ju ännu(framförallt?) position på honom.

Vänta till turn och se vad han gör. Verkar han vek så kan du prova dina vingar. En :heart: till på turnen borde ju också vara ett skrämselkort för honom ifall han inte betat med färgdraget.

Postad

Jag hade inte vågat syna med en bakom mig och eftersom fi är shortstack lutar det åt miniraise (så man inte comittar sig fullständigt utan bara visar styrka med sin marginella hand) eller fold. Får man all in av shortstacken på sin miniraise om den andra lägger sig får man väl basera sitt beslut på read. Om man ska syna eller folda. Han kan ju ha AKs i hjärter till exempel och då måste man ju syna med en del pengar i pottenn..

Postad

tycker hans spel är precis ett spel med lågt pp. synar ur tidig position ihopp om att få se en billig flop. sen höjs det och 1 annan går med. då synar han och hoppas på en bra träff. nu träffar han inte men han sätter antagligen er på händer som AQ KQ osv och då ser han det som en chans att sno hem potten nu direkt med sina 5 :club: 5 :heart: eftersom ni med största sannolikhet inte har träffat.

där har ni min read :)

Postad

Resultatet var iaf exakt som min (o några av era reads) att han satt med underpar o vill sno den med första beten.

Jag reraisade till $45, alltså nåt mitt emellan men jag gjorde det som värdebet snarare än att få information. Visste att jag bäst hand tillräckligt ofta där. Han ställer sedan min reraise o jag blixtsynar o vinner en fin pott. (Klonkade tom en åtta på rivern helt onödigt)

Jag hade förmodligen kunna göra exakt samma spel med AK för den delen så det va nog inte helt fel o ställa av honom.