Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu ska vi se. Första posten i denna del av forumet.

Grindar FL SH låglimit eftersom det är en jävligt rolig pokerform och ganska bonus-clearande. Motståndet har i allmänhet ungefär 40-60% VPIP och det är sällan höjningar preflop. Väldigt få spelare på nivån blind-stealar eller jävlas på andra sätt. Har sett folk check-syna alla gator med nötfärg och folk som synat river med 22 på KK77x-bräda. Förutom denna generella insikt om motståndet har jag ingen read någon av fi i denna hand.

Det som är lurigt i denna hand är att jag slits mellan vetskapen att fi mycket väl kan vara heltokig och spela precis hur som helst, och att jag har satt honom på en hand som slår mig hur jag än vrider och vänder på det. Detta resulterar i att jag spelar lite veligt. Tar gärna emot all typ av kritik och kommentarer.

Starting a new hand (#359394635)

SB posts Small Blind $0.25

BB posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards Kd Ac

UTG raises $1

Hero raises $1.50

Button calls $1.50

SB folds

BB folds

UTG raises $1

Hero calls $0.50

Button calls $0.50

Ok, cappat preflop. Sällan förekommande. Sätter UTG på högt PP och Button skulle kunna ha AXs eller nåt.

Dealing Flop 8c Kc 9h

UTG bets $0.50

Hero raises $1

Button calls $1

UTG raises $1

Hero calls $0.50

Button calls $0.50

Efter UTGs re-raise är jag övertygad om att han har AA/KK. I vilket fall är jag i princip slagen. Button fortsätter kallsyna. Jag har klöveresset. Vad sysslar karln med? Synar och hoppas träffa klöver på turn, annars släpper jag nog. Förmodligen ett ganska dåligt spel.

Dealing Turn 8c Kc 9h 5c

UTG bets $1

Hero calls $1

Button calls $1

Ok. Running running färg har man fått stryk av så många gånger att man inte vill tänka på det. Dags för payback! Att button fortsätter syna är besynnerligt. Nu jävlar! Klöverklöverklöverklöver.....

Dealing River 8c Kc 9h 5c 2s

UTG bets $1

Hero calls $1

Button folds

Roev, ingen klonk. Hur tomtig är denna syn givet pottstorleken?

Tack för att ni tagit er tid att läsa. Redovisar gärna resultatet om det är av intresse.

Postad
Dealing Flop 8c Kc 9h

UTG bets $0.50

Hero raises $1

Button calls $1

UTG raises $1

Hero calls $0.50

Button calls $0.50

Efter UTGs re-raise är jag övertygad om att han har AA/KK. I vilket fall är jag i princip slagen. Button fortsätter kallsyna. Jag har klöveresset. Vad sysslar karln med? Synar och hoppas träffa klöver på turn, annars släpper jag nog. Förmodligen ett ganska dåligt spel.

Här tycker jag du ska cappa, visst kan han ha dig men han kan också KQ eller dylikt.

Dealing Turn 8c Kc 9h 5c

UTG bets $1

Hero calls $1

Button calls $1

Ok. Running running färg har man fått stryk av så många gånger att man inte vill tänka på det. Dags för payback! Att button fortsätter syna är besynnerligt. Nu jävlar! Klöverklöverklöverklöver.....

Här är jag lite inne på en raise eftersom du kan få en gratis showdown om du missar och en extra bet om du prickar färgen. En syn är väl inte fel heller.

Dealing River 8c Kc 9h 5c 2s

UTG bets $1

Hero calls $1

Button folds

Roev, ingen klonk. Hur tomtig är denna syn givet pottstorleken?

Här SKA du syna ner, det är däremot grymt tomtigt att slänga här.

Postad

Fi´s spel på floppen är ju riktigt skrämmande men jag har sett folk spela TT-QQ (på den brädan) på samma sätt. Jag tror du är uppe emot 3 olika händer QQ,AA,AK, tror mest på AKs. klart KK är en möjlighet men sån otur får du inte ha :D .

På floppen spelade du helt rätt tycker jag!

På turn tycker jag att du ska raisa för precis som "ruterkung" sa att du kan få en gratis showdown.

Rivern solklar syn.

Väldigt intresserad av resultatet.

Postad

Slaska på, säger ni. Det hade ni rätt i. UTG visade upp KJo.

Lite retrospektivt känns det också som det självklara. Hade väl gått och blivit lite för van med ultra-passiva bord. Höjningar brukar man få stå för själv om det ska bli något av det på 0.5/1. Blev lite ställd när jag fick mothugg. Förslaget att höja turn var också en ögonöppnare för mig. Använder annars frikorts-spel nästan uteslutande för att få se river gratis.

Tack för visat intresse!

Postad
Förslaget att höja turn var också en ögonöppnare för mig. Använder annars frikorts-spel nästan uteslutande för att få se river gratis.

Personligen har jag nog mer nytta av free showdownhöjningar på turn än free card raises på floppen. Så många halvaggro spelare har lärt sig köra en stop-n-go på en flophöjning. (Ie, de betar, du höjer, de synar, de betar turn om inget iögonfallande drag gick in.) Däremot skrämmer en höjning på turn de flesta till att checka river även om inget drag gick in.

Postad
Slaska på, säger ni. Det hade ni rätt i. UTG visade upp KJo.

Jag har ett exempel där jag spelade 5$ FLT SnG på Eurobet 7 spelare kvar Blinds: 100/200 (rätt löst bord). Jag får KK på SB och raisar när tre limpar, BB (TAG) reraisar osv (capar preflop). Flopp (5spelare)9 :club: 3 :diamond: 6 :spade: Jag betar BB raisar och en call osv till vi capat floppen. turn 3 :club: vi capar turn och den 3:e killen är då all-in. Jag var då rätt så säker på att jag var upp emot AA :shock: men kunde inte släppa KK. River Q :diamond: jag betar han höjer osv. BB visar upp TT, Fi2 visar upp J :club: 4 :club:..... så fortsätt blasta hela vägen. 8-)