Gå till innehåll

Varning? Fått VISA-kortet tömt av Everest?


bustard

Recommended Posts

Everest är något som man bör undvika, har hört det innan, men visste inte att det kunde gåså här illa

 

Har bara positiva erfarenheter av Everest. Vad är det du har hört?

Tror du på allvar att de medvetet försöker nalla pengar av dig? Troligen är det bara något fel som är trasigt någonstans... Prova att ringa dem innan du börjar polisanmäla och hålla på...

Måste bara vara du som har det... jag har bara negativa och alla jag känner som spelat där har inget positivt att säga heller. SKRÄPVARNING!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

varför vara oroligt?

Jo jag kan förstå om du saknar pengarna, men en internet transaktion (som gjorts av någon annan än ägaren) tar VISA(el liknande) ansvar för.

Du gör anmälan till VISA, o dom tar reda på felet.

Har hänt mig med MC, då 40,000 SEK blev uttaget.

Såg det först på fakturan, o då var det bara att stryka felaktiga uttag och betala de rätta beloppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everest är något som man bör undvika, har hört det innan, men visste inte att det kunde gåså här illa

 

Har bara positiva erfarenheter av Everest. Vad är det du har hört?

Tror du på allvar att de medvetet försöker nalla pengar av dig? Troligen är det bara något fel som är trasigt någonstans... Prova att ringa dem innan du börjar polisanmäla och hålla på...

Måste bara vara du som har det... jag har bara negativa och alla jag känner som spelat där har inget positivt att säga heller. SKRÄPVARNING!

Jag spelade 3-4 månader på everest och har ingenting negativt att säga om sidan. Satte in och tog ut pengar med neteller, verkar som deras procedur för det är lite smidigare än den för visa credits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everest är något som man bör undvika, har hört det innan, men visste inte att det kunde gåså här illa

 

Har bara positiva erfarenheter av Everest. Vad är det du har hört?

Tror du på allvar att de medvetet försöker nalla pengar av dig? Troligen är det bara något fel som är trasigt någonstans... Prova att ringa dem innan du börjar polisanmäla och hålla på...

Måste bara vara du som har det... jag har bara negativa och alla jag känner som spelat där har inget positivt att säga heller. SKRÄPVARNING!

 

Kan du inte utveckla lite?

Du skriver bara SKRÄPVARNING!, Skulle gärna vilja veta varför det är varning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:S

 

Vad har sagts nu då? Har du fått svar?? Blir RIKTIGT orolig när jag hör det här! Har alldeles för mycket pengar kopplade till mitt VISA-kort som är sammakopplat med Everest.

Du gjorde inte den tabben som nappade på något erbjudande i chatten, klickade på en länk och skrev in dina login-uppgifter? Är ju ett flertal svenskar som blev av med pengar på det viset. Men det hände innan jul vad jag vet, och Everest har gått ut och varnat för den typen av fasoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska övertygad om att det bara blivit något fel, jag säger inte att spelsajterna är de mest moraliska företagen eller att everest poker är något stort och säkert företag utan jag tror bara inte på detta. Dom skulle aldrig göra sig besväret att sno 11 000 kronor av deras kunder när det kan få förödande konsekvenser för deras del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska övertygad om att det bara blivit något fel, jag säger inte att spelsajterna är de mest moraliska företagen eller att everest poker är något stort och säkert företag utan jag tror bara inte på detta. Dom skulle aldrig göra sig besväret att sno 11 000 kronor av deras kunder när det kan få förödande konsekvenser för deras del.

 

Håller med. Det fattas en del information från trådskaparen och då tänds alltid mina röda varningslampor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everest är något som man bör undvika, har hört det innan, men visste inte att det kunde gåså här illa

 

Har bara positiva erfarenheter av Everest. Vad är det du har hört?

Tror du på allvar att de medvetet försöker nalla pengar av dig? Troligen är det bara något fel som är trasigt någonstans... Prova att ringa dem innan du börjar polisanmäla och hålla på...

Måste bara vara du som har det... jag har bara negativa och alla jag känner som spelat där har inget positivt att säga heller. SKRÄPVARNING!

 

Kan du inte utveckla lite?

Du skriver bara SKRÄPVARNING!, Skulle gärna vilja veta varför det är varning.

 

Tror att QoS har städat bort en tråd som handlade om någon härva för typ ett år sedan på everest. Det var en massa folk som fick sina konton frysta. Finns säkert andra som vet mer om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härvan var ett litet antal spelare som hade reggat tjogtals konton i mammas, pappas och hundens namn, och utnyttjat en generös bonus. I den allmäna avstängningen så råkade några andra få sina konton temporärt avstängda (spelare som legitimt vunnit under chipdumpingfestivalen).

 

Detta har med andra ord ingenting med dagens case att göra.

 

Oah jag är lika övertygad om att Everest inte plockat några 11K från någons konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härvan var ett litet antal spelare som hade reggat tjogtals konton i mammas, pappas och hundens namn, och utnyttjat en generös bonus. I den allmäna avstängningen så råkade några andra få sina konton temporärt avstängda (spelare som legitimt vunnit under chipdumpingfestivalen).

 

Detta har med andra ord ingenting med dagens case att göra.

 

Oah jag är lika övertygad om att Everest inte plockat några 11K från någons konto.

 

Everest med en GENERÖS bonus. :shock:

För övrigt så tackar jag för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:S

 

Vad har sagts nu då? Har du fått svar?? Blir RIKTIGT orolig när jag hör det här! Har alldeles för mycket pengar kopplade till mitt VISA-kort som är sammakopplat med Everest.

Du gjorde inte den tabben som nappade på något erbjudande i chatten, klickade på en länk och skrev in dina login-uppgifter? Är ju ett flertal svenskar som blev av med pengar på det viset. Men det hände innan jul vad jag vet, och Everest har gått ut och varnat för den typen av fasoner.

 

Jag har inte fåt något svar än, efter snart två dagar, och nej det är inget erbjudande i chatten, det är ett försök att ta ut 500 dollar från mitt spelkonto via visa credits.

 

Om jag vore som du skulle jag spärra mitt visakort eller bara ha pokerpengarna där, dvs ett tillfälligt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska övertygad om att det bara blivit något fel, jag säger inte att spelsajterna är de mest moraliska företagen eller att everest poker är något stort och säkert företag utan jag tror bara inte på detta. Dom skulle aldrig göra sig besväret att sno 11 000 kronor av deras kunder när det kan få förödande konsekvenser för deras del.

 

Håller med. Det fattas en del information från trådskaparen och då tänds alltid mina röda varningslampor.

 

Jag är uuppprörd, då är det möjligt att min text inte är så sammanhängande....skulle det vara ett tecken på att jag inte har rent mjöl i påsen?

 

Vad är det för mer info du vill ha, skriv bara

 

Jag har sett några av dina tidigare inlägg, du verkar alltid ta pokersidornas parti nästan vad det än gäller, får du betalt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härvan var ett litet antal spelare som hade reggat tjogtals konton i mammas, pappas och hundens namn, och utnyttjat en generös bonus. I den allmäna avstängningen så råkade några andra få sina konton temporärt avstängda (spelare som legitimt vunnit under chipdumpingfestivalen).

 

Detta har med andra ord ingenting med dagens case att göra.

 

Oah jag är lika övertygad om att Everest inte plockat några 11K från någons konto.

 

Och iallafall har 11000 plockats från mitt konto utan mitt medgivande under namnet "speltransaktion" och poker är det enda spel jag utövar, Kan man fortsätta vara så säker då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har personligen mycket svårt att se att ett (hyffsat) stort företag skulle göra sig sånt besvär för 11000kr, med tanke på vad det får för konsekvenser, ex. väldigt dålig publicitet, så skulle det krävas mycket mer pengar för att det skulle vara värt det.

 

Japp. 11000:- SEK är inte en droppe i havet ens för ett företag, och tillräckligt mycket för att det kan omöjligtvis gå obemärkt förbi kontoägaren så de kommer inte undan "i smyg".

 

Då vore det mer alarmerande om de drog typ 99:50 eller 19:90 eller liknande. För vem skulle leta efter ett uttag på 19:90 särskilt länge? Och gjorde de det till 20.000 kunder så blir det en slant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingenhar något gått väldigt sbnett, och Everest gjort fel. I så fall kan du vara säker på att få tillbaks pengarna (Evereest ägs av Empire som är noterat på Londonbörsen, så det finns någon att vända sig till)

 

eller så är det någon annan, helt skild från Everest som tagit ut slanten. Då kan du chargebacka detta gentemot Visa.

 

Så: Vad säger Visa, till vilket konto har pengarna gått (innan du fått svar på att det är Everest är det väl lite dumt att hänga ut dom, därefter så kan dom gått få all badwill som går att uppbåda)

 

Är det 11.000 EXAKt eller ungefär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Bustard, vad säger de då? Du måste ju ha ringt till dem? Eller åtminstone ha ringt din bank och hört vart transaktionen på 11k har tagit vägen.

 

Vad har du för bevis för att Everest har tagit några pengar? Du kan ju inte komma till ett pokercommunity och smutskasta ett företag för något som du inte ens vet är säkert. Det är jäkligt ruttigt att göra så, mot Everest.

 

Bara för att det står "Speltransaktion" betyder ju ingenting. Min far blev utsatt för en liknande sak men då gällde det större summor än 11k. American Express (som det gällde) ringde upp honom och hade sett att det skett en skum transaktion till ett resebolag på rätt så många tusen kronor. Han hade ju dock aldrig varit i kontakt med det företaget. Det gjordes en polisanmälan, han fick tillbaka alla sina pengar från AEs försäkring och de fick reda på vem som gjort transaktionen. Tydligen så var det folk från en restaurang som åkte fast för att ha en lista på kortnummer, kortinnehavarens personuppgifter osv som hade beställt på hans namn.

 

Eftersom spel är otroligt stort är det inte helt otroligt att du blivit utsatt för stöld utav till exempel en restaurang eller något annat där du använt ditt kort. Och att de i sin tur har satt in på en spelsida för att spela.

 

Men eftersom det "bara" gäller 11k så kommer inte VISA att tycka det ser konstigt ut så de kommer inte få några misstankar. Så du måste ta kontakt med banken eller med VISA direkt och prata med dem. Sedan anmäler du det till polisen. Sedan får du tillbaka dina pengar via VISAs försäkring och så får VISA sina pengar från den som blir dömd för att ha tagit dina pengar. Så är allt ordnat.

 

Men du måste ju liksom göra nåt. Du kan inte sitta och vänta på att få ett svar från en support på en pokersida. Ring dem. Ring banken. Gör nåt annat än att vänta!

 

Och tänk dig för innan du anklagar någon för stöld. Det är faktiskt jäkligt allvarligt (även fast det här är ett internetcommunity) att anklaga ett företag för att ha tagit dina uppgifter och utnyttjat dem till sin egen vinning.

 

Ha det gott, och lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din egen teori bustard? Att Everest (som naturligtvis är en entitet, och inte en massa människor i olika befattningar/positioner som handhar ett stort och komplicerat system) helt enkelt tänkte "hehe, nu jäklar nallar vi 11.000kr från den här killens konto, han har spelat så dåligt, så det kan han gott ha, hehe" eller "hmm, hur ska vi göra för att öka våra intäkter, jag vet, vi snor pengar från våra kunder".

 

Seriöst, hur resonerar du här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din egen teori bustard? Att Everest (som naturligtvis är en entitet, och inte en massa människor i olika befattningar/positioner som handhar ett stort och komplicerat system) helt enkelt tänkte "hehe, nu jäklar nallar vi 11.000kr från den här killens konto, han har spelat så dåligt, så det kan han gott ha, hehe" eller "hmm, hur ska vi göra för att öka våra intäkter, jag vet, vi snor pengar från våra kunder".

 

Seriöst, hur resonerar du här?

 

Killen har förlorat 11000 kronor och har som jag uppfattat det bara spelat poker på everestpoker med sitt visakort. Skulle inte du också bli misstänksam om det drogs 11k med namnet "speltransaktion" då?

 

Seriöst, försök förstå killen istället för att försöka förlöjliga. Är väl inte konstigt att han tror everest gjort något fel om han själv inte gjort något?

 

Sedan är det väl för tusan självkart att everestpoker, trots sitt dåliga rykte, inte helt öppet snor pengar från kunderna. Jag vet inte vilken värld du lever i, men på jorden finns det något som kallas misstag. Och misstag kan även spelbolag göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte som att Bustard verkligen vill ha tillbaka pengarna, eller "drar i benet" (pulling the leg). Alltså, väntar på mail i två dar istället för att ringa. Själv skulle jag först spärra mitt visakort, samtidigt som jag ber Visa om ALL information de kan ge om just den transaktionen. Sedan polisanmäla. För mig är 11k ganska mycket pengar, så jag skulle bry mig rätt rejält.

 

Dessutom tror jag följande:

 

* 11000 kronor (exakt) låter inte direkt som en utlandstransaktion i euro eller någon annan valuta, som sällan blir exakt 11000 kronor

 

* Ordet "speltransaktion" låter lite väl svenskt

 

Jag tycker det luktar "skimmat kort" över det hela. Typ:

 

1) Buster har lämnat in kortet i baren

2) Bartendern gör som han/hon brukar: hänger upp kortet till allmän beskådan

3) Kul kille tar fram digitalkamera och fotar kortet

 

Eller så är det någon bedragare till kypare som tagit kortnumret när Bustard betalat mat.

 

Jag har själv fått påpeka för en bartender (när jag lämnat ifrån mig mitt kort i baren) att jag ogärna har mitt kort liggandes till allmän beskådan. Speciellt American Express-kort är extra känsliga, då både kortnumret och den "hemliga" säkerhetskoden som man måste ange på nätet numera finns full synliga på framsidan av kortet.

 

Nåväl, lycka till!

 

//magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte som att Bustard verkligen vill ha tillbaka pengarna, eller "drar i benet" (pulling the leg). Alltså, väntar på mail i två dar istället för att ringa. Själv skulle jag först spärra mitt visakort, samtidigt som jag ber Visa om ALL information de kan ge om just den transaktionen. Sedan polisanmäla. För mig är 11k ganska mycket pengar, så jag skulle bry mig rätt rejält.

 

Dessutom tror jag följande:

 

* 11000 kronor (exakt) låter inte direkt som en utlandstransaktion i euro eller någon annan valuta, som sällan blir exakt 11000 kronor

 

* Ordet "speltransaktion" låter lite väl svenskt

 

Jag tycker det luktar "skimmat kort" över det hela. Typ:

 

1) Buster har lämnat in kortet i baren

2) Bartendern gör som han/hon brukar: hänger upp kortet till allmän beskådan

3) Kul kille tar fram digitalkamera och fotar kortet

 

Eller så är det någon bedragare till kypare som tagit kortnumret när Bustard betalat mat.

 

Jag har själv fått påpeka för en bartender (när jag lämnat ifrån mig mitt kort i baren) att jag ogärna har mitt kort liggandes till allmän beskådan. Speciellt American Express-kort är extra känsliga, då både kortnumret och den "hemliga" säkerhetskoden som man måste ange på nätet numera finns full synliga på framsidan av kortet.

 

Nåväl, lycka till!

 

//magnus

 

Lite det jag är inne på också, därför jag var nyfiken på om det var exakt 11000. Min polares flickvän blev utsatt för detta när hon käkade på en restaurang. Hon betalade med kortet, dagen efter upptäckte hon att det förutom matnotan hade gjorts ett uttag på EXAKT 11000. Detta var i Örebro, och ett flertal andra råkade ut för exakt samma sak, så det var inga problem att få tillbaka pengarna... Kan ju vara värt att undersöka om du nu var ute och betalade med kortet någonstans i anslutning till detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...