Gå till innehåll

FLT - Är jag verkligen dum i huvudet?


milvus

Recommended Posts

Blev utskälld efter handen för att jag synade på flopen. Tycker den var självklar, är jag fel ute?

 

 

Hold'em Fixed Limit EUR 1,00/2,00 -

 

Small Blind: galten64 (0,50)

Big Blind: Shabbo (1,00)

 

milvus was dealt: 3 :heart: - A :heart:

 

clive Call (1,00)

milvus Call (1,00)

SevenFour

Fold smo Call (1,00)

galten64 Call (0,50)

Shabbo Check

 

En hand som jag bara spelar sporadiskt, gillar inte A dålig kicker ens i samma färg, men den här gången går jag med.

Antingen för att jag vunnit stor pot innan och hoppas kunna sno eller för att jag är uttråkad, minns inte vilket :shock:

 

Flop Q :club: - 6 :heart: - 5 :heart:

 

galten64 Bet (1,00)

Shabbo Raise (2,00)

clive Call (2,00)

milvus Call (2,00)

smo Fold

galten64 Call (1,00)

 

Det ligger tio euro i poten när det är min tur med nötfärgsdraget, självklar syn för mig, speciellt som jag utgår från att första höjaren går med. Dessutom många i poten, bra läge att få mycket vid träff. Nu tittade jag i ärlighetens namn inte så noga på poten, utan tänkte snarare, mycket pengar, många spelare jag är med.

 

Turn Q :club: - 6 :heart: - 5 :heart: - 8 :diamond:

galten64 Check

Shabbo Bet (2,00)

clive Call (2,00)

milvus Call (2,00)

galten64 Call (2,00)

 

Ingen träff,

 

River Q :club: - 6 :heart: - 5 :heart: - 8 :diamond: - T :heart:

galten64 Check

Shabbo Check

clive Bet (2,00)

milvus Raise (4,00)

galten64 Call (4,00)

Shabbo Fold

clive Call (2,00)

 

Där satt den och en betar, tack för det. Men ska jag vara med så här långt?.

 

* Resultat bort - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstaget du gör är att du inte höjer på floppen när det kommer tillbaks till dig. Med tre motspelare och nötfärgsdraget vill du ha in så mycket pengar i potten det bara går. Sen kanske du kan köpa dig ett frikort på turn med en höjning vilket inte heller får dig att börja gråta.

 

Edit: det kommer inte tillbaks till dig om vi ska vara noga - och det ska vi. Jag menade när det blir din tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar nog bli dags att inhandla lite poker literatur... Så som small stackes holdem. Hade jag spelat den handen så hade de nog varit cappat på floppen, pga equtiy edge mot så här många.

Självklart ska du se den handen till river, frågan är bara om du inte skulle spelat den som en man, finns lite fisk tendenser här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstaget du gör är att du inte höjer på floppen när det kommer tillbaks till dig. Med tre motspelare och nötfärgsdraget vill du ha in så mycket pengar i potten det bara går. Sen kanske du kan köpa dig ett frikort på turn med en höjning vilket inte heller får dig att börja gråta.

 

köpa frikort på turn? du menar att turnkortet är frikortet då antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev du utskälld av motspelaren för att du synade på floppen med nötfärgdraget? Eller av en polare för att du spelade handen så passivt?

 

Som de andra säger så finns det en hel del sätt att spela handen när du träffar nötfärgdraget. Men ett sätt att spela den är inte att lägga handen, så är det motspelaren som skäller så är han lite fel ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev utskälld efter handen för att jag synade på flopen. Tycker den var självklar, är jag fel ute?

 

Du borde ha 3-betat. Det är ungefär 2:1 mot att du får in färgen, och du har fler än 2 motspelare, så du vinner på att pumpa omedelbart. 3-betet kan dessutom ge ett frikort och/eller rensa upp dina äss som outs. (Det sistnämnda är en ganska liten effekt, men alla bäckar små....)

 

Så ja, det var 'idiotiskt' att syna på floppen. Men det var knappast så din riktiga idiot till motspelare tänkte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skönt att jag spelade något så när rätt. naturligvis skulle jag trebetat.

Men till mitt försvar ska sägas att jag haft enormt svårt att dra in mina färgdrag, å då är det lätt att bli lite feg.

 

Har i alla fall lyckats tighta till mitt spel ordentligt, så det går åt rätt håll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...