Gå till innehåll

Skumdums (citat Matte_maiden) "daybook"


Skumdum

Recommended Posts

Det finns inga fiskar på 10/20......

 

** Game ID 798739143 starting - 2006-05-20 02:13:50

 

** Three Wishes [Hold 'em] (10.00|20.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Flint62 sitting in seat 1 with $0.00 [sitting out]

- caldorkie sitting in seat 2 with $4170.12 [Dealer]

- MrLoose sitting in seat 3 with $3822.29

- fluuken sitting in seat 4 with $1282.00

- guguguy sitting in seat 5 with $2000.00 [sitting out]

- mokeymokey sitting in seat 6 with $2013.49

 

MrLoose posted the small blind - $10.00

fluuken posted the big blind - $20.00

 

** Dealing card to fluuken: 10 of Clubs, 10 of Hearts

 

mokeymokey called - $20.00

caldorkie folded

MrLoose folded

fluuken bet - $100.00

mokeymokey called - $100.00

 

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 6 of Hearts, 8 of Spades

 

fluuken bet - $160.00

mokeymokey called - $160.00

 

** Dealing the turn: 6 of Spades

 

fluuken bet - $300.00

mokeymokey called - $300.00

 

** Dealing the river: 9 of Hearts

 

fluuken went all-in - $742.00

mokeymokey called - $742.00

mokeymokey shows: 9 of Diamonds, 5 of Clubs

fluuken wins $2612.00 from the main pot

 

 

End of game 798739143

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 668
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det finns inga fiskar på 10/20......

 

** Game ID 798739143 starting - 2006-05-20 02:13:50

 

** Three Wishes [Hold 'em] (10.00|20.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Flint62 sitting in seat 1 with $0.00 [sitting out]

- caldorkie sitting in seat 2 with $4170.12 [Dealer]

- MrLoose sitting in seat 3 with $3822.29

- fluuken sitting in seat 4 with $1282.00

- guguguy sitting in seat 5 with $2000.00 [sitting out]

- mokeymokey sitting in seat 6 with $2013.49

 

MrLoose posted the small blind - $10.00

fluuken posted the big blind - $20.00

 

** Dealing card to fluuken: 10 of Clubs, 10 of Hearts

 

mokeymokey called - $20.00

caldorkie folded

MrLoose folded

fluuken bet - $100.00

mokeymokey called - $100.00

 

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 6 of Hearts, 8 of Spades

 

fluuken bet - $160.00

mokeymokey called - $160.00

 

** Dealing the turn: 6 of Spades

 

fluuken bet - $300.00

mokeymokey called - $300.00

 

** Dealing the river: 9 of Hearts

 

fluuken went all-in - $742.00

mokeymokey called - $742.00

mokeymokey shows: 9 of Diamonds, 5 of Clubs

fluuken wins $2612.00 from the main pot

 

 

End of game 798739143

 

Dra arslet över ögat vilken nöt.

Skaffa hans hem nummer, fax dito, msn osv så du kan tipsa han om fin fina homegames o dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fråga: är det megakorkat att representera överpar på den här brädan..?

 

** Game ID 801124054 starting - 2006-05-22 01:02:24

** Fielding Sky [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- The_Coprofag sitting in seat 4 with $979.00

- mclark_23 sitting in seat 5 with $721.00

- fluuken sitting in seat 6 with $814.50 [Dealer]

 

The_Coprofag posted the small blind - $5.00

mclark_23 posted the big blind - $10.00

 

** Dealing card to fluuken: Ace of Hearts, 8 of Clubs

 

fluuken raised - $40.00

The_Coprofag called - $40.00

mclark_23 folded

 

** Dealing the flop: Jack of Spades, 4 of Spades, 4 of Hearts

 

The_Coprofag checked

fluuken bet - $60.00

The_Coprofag raised - $180.00

fluuken raised - $460.00

The_Coprofag called - $460.00

 

** Dealing the turn: King of Clubs

 

The_Coprofag checked

fluuken went all-in - $314.50 (kunde inte låta bli...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du lämnar dig så lite kvar på turn. Svårt att få någon FE med den fjuttbet du har kvar. Vill du bluffa för hela stacken tycker jag i så fall det är bättre att pusha flop alt. syna flop och pusha (eller pottbeta) turn.

 

problemet är att jag inte pushar någon hand i det läget. Kanske en lucka i mitt spel men eftersom jag inte gör det så skulle det se ganska konstigt ut om jag helt plötsligt slänger in hela stacken. Då gillar jag pottbeten på turn bättre.

 

Men vad tycker ni om själva bluffen? Han kan ju ha många händer som han lägger? t.ex färgdrag, några J, pp 55-TT o.s.v.. Skulle jag få bort dom om jag bettade mindre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte vänta med att bluffa tills du har både läge och outs?

 

Det är lixom frågan, är det här ett bra läge? Jag tycker det eftersom det finns så få händer han kan hålla om jag trycker tillbaka. Han har troligen inte en 4a. Han kan kanske, kanske ha JJ men troligtvis slöspelar han en sån träff.

 

Outs är för mesar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du lämnar dig så lite kvar på turn. Svårt att få någon FE med den fjuttbet du har kvar. Vill du bluffa för hela stacken tycker jag i så fall det är bättre att pusha flop alt. syna flop och pusha (eller pottbeta) turn.

problemet är att jag inte pushar någon hand i det läget. Kanske en lucka i mitt spel men eftersom jag inte gör det så skulle det se ganska konstigt ut om jag helt plötsligt slänger in hela stacken. Då gillar jag pottbeten på turn bättre.

Ja, i så fall är det väl inte så bra att pusha flop. Fördelen med att syna flop är att du kan omvärdera bluffen på turn + att du får mer FE mot t.ex. ett färgdrag. Kommer det ett spader, en fyra eller ett J kan du med gott samvete ge upp direkt och det kostar dig inte så värst mycket. K på turn är ju ett jättebra scarecard, han har svårt att syna med en dålig J där om du pottar (eller knappt pottar) turn.

Men vad tycker ni om själva bluffen? Han kan ju ha många händer som han lägger? t.ex färgdrag, några J, pp 55-TT o.s.v.. Skulle jag få bort dom om jag bettade mindre?

Bluffläget är väl sådär. Beror mycket på hur spelet har varit hittills, antar jag. Har han check-raisat tom/halv-tom innan? Hans spel tyder ju annars på att han har en hand han tycker om. Sen får jag väl säga att att jag också gillar outs i de här lägena, I'm a wimp! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som vanligt, eftersom jag inte direkt är en regular på 5/10 på prima, så är det dåligt med reads. Det tycker jag nog är en fördel i det här läget eftersom han måste tro att jag har en hand tills jag visat något annat.

 

Han gjorde i alla fall historiens sämsta spel, enligt mig, men det är helt klart inte relevant för det långa loppet.

 

10s kvar för honom att tänka:

 

The_Coprofag: show

fluuken: ok

 

Sen säger han att hade J. Han måste måste måste ju ta ett beslut på floppen där om han har den bästa handen. Ok om han hade haft en 4a eller ett överpar, då kanske en syn kan vara motiverad..

 

I alla fall, summa summarum blir väl i alla fall att bluffen var ganska bra, förutom att jag nog skulle väntat till turn för större fold-ev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluffläget är väl sådär. Beror mycket på hur spelet har varit hittills, antar jag. Har han check-raisat tom/halv-tom innan? Hans spel tyder ju annars på att han har en hand han tycker om. Sen får jag väl säga att att jag också gillar outs i de här lägena, I'm a wimp! ;)

 

Alltså, dom händer en random spelare på 5/10 höjer mig med borde han i många fall kunnat släppa. De enda händer jag kan se som han kan fullfölja handen med är slowspelad JJ-AA eftersom han inte har några reads på mig.

 

Visst skulle många, som t.ex nebbis och iremmats, tycka att folk ska göra så med en 4:a men i praktiken är det ganska få som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste man bluffa med outs och position varje gång? Den här bluffen var väl knappast den bästa, nej, men frågeställningen är intressant för mig. Vet inte om jag fått fram det riktigt, men anledningen till att jag vill bluffa i den här potten är ju för att han kan ha så många händer som han borde passa om jag visar styrka. Sättet jag gör det på är ju inget vidare helt klart, men samtidigt kommer han knappast att släppa en knekt om inget farligt kort kommer om jag bara bettar ut på turn efter att ha bet-synat.

 

Då föredrar jag nog mer att gå all-in på flop. Turn-spelet är bedrövligt och det är jag ju mycket medveten om. Som tur var spelar han ju lika obegripligt genom hela handen som mig, jag tycker som sagt att han borde passat en J där. Men kanske läser han min raise tillbaka som att jag inte har ett överpar.. Lite fisk-VM över handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ett överpar hade jag väldigt ofta synat och betat ut turn om jag tror att han är någon åsna med J som i princip slår om för att checka bakom på turn om han blir synad, eller checka om jag tror att han snarare är på bluff på den här floppen oftare än inte.

 

 

Jag håller med dig, handen var inte bra spelad, men resonemanget är intressant.

 

Det jag undrar över den här delen av citatet är att du säger att du skulle spela såhär om du HADE en hand och satte honom på J vilket man ganska ofta kan göra här. Det borde väl vara ännu en anledning till att det inte är det bästa sättet att bluffa på då eftersom du hade spelat handen likadant om du hade velat bli synad?

 

Tack för försvaret förresten.. =) Det du nämner där, om man bara har ett par händer mot motståndaren måste man väl ha mycket större chans att lyckas bluffa på en sån här flop. I och för sig blir resonemanget ganska orelevant eftersom jag har minst lika liten koll på vad han har för hand, så då får ju båda sitta och fundera på generella iaktagelser...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...