Gå till innehåll

Skumdums (citat Matte_maiden) "daybook"

Recommended Posts

Postad
Hej där fluuuuuk... jag undrar bara angående titeln på din dagbok.. har skummat lite de senaste sidorna, men hittar inget om någon stor turneringsvinst.. care to share?

Den senaste handlar om att jag vann 10K-turneringen i... när det nu var på b2b. 4200€.

Killen har 17outs, det är inte precis rigg. Kändes som du klagade på hans syn där. Iofs spelar jag 2/4 NL SH så vad vet jag...

Du får nog ta o räkna på det där igen.. Jag har tvåpar, inte par. Det är från turn till river. Även om han hade 17 outs så är jag ens tveksam till att han har odds.

EDIT: jo, med 17 outs hade han nog odds. Så tror han att hans överkort lever så är nog synen rätt. Men hur faan kan man tro det i det läget?

• Svars 668
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

avslutade precis en FL-session på dryga 20 minuter. slutade 47BB+ vilket innebär en snittinkomst på 141BB/h. Det kan man räkna med i fortsättningen också antar jag?

jag är sjukt bra på fixed. Dom jag möter på b2b är ännu bättre.

Postad
avslutade precis en FL-session på dryga 20 minuter. slutade 47BB+ vilket innebär en snittinkomst på 141BB/h. Det kan man räkna med i fortsättningen också antar jag?

Så klart.

Postad

haha.. Tror jag är lite bakis. Såg ett öppet stegdrag glänsa där framför mig..

***** Hand History for Game 4266518865 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, May 14, 10:50:49 ET 2006

Table Cape Verde (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: budbraindk ( $2148.48 )

Seat 6: M4ximillion ( $982.25 )

Seat 1: fluuk ( $2285 )

Seat 4: VLCLAGKGDLEL ( $1018 )

Seat 3: cashzking ( $460 )

Seat 5: ineptitude ( $1000 )

M4ximillion posts small blind [$5].

fluuk posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to fluuk [ Js 5d ]

budbraindk folds.

cashzking calls [$10].

VLCLAGKGDLEL folds.

M4ximillion calls [$5].

fluuk checks.

** Dealing Flop ** [ 9s, 4s, 3d ]

M4ximillion checks.

fluuk bets [$30].

cashzking folds.

M4ximillion folds.

fluuk does not show cards.

fluuk wins $58.50

Postad

En intressant hand... drar lite kommentarer along the way:

** Truck Ship [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Gh3tt0Per sitting in seat 1 with $1116.72

- silt03 sitting in seat 2 with $1259.75 [Dealer]

- fluuken sitting in seat 3 with $985.00

- Cowman1 sitting in seat 4 with $401.75

- Kungen1 sitting in seat 5 with $1299.00

- caldorkie sitting in seat 6 with $628.75

fluuken posted the small blind - $5.00

Cowman1 posted the big blind - $10.00

** Dealing card to fluuken: 10 of Spades, 10 of Hearts

Kungen1 raised - $40.00

caldorkie folded

Gh3tt0Per folded

silt03 called - $40.00

fluuken called - $40.0

Cowman1 called - $40.00

Andra handen på bordet, raise UTG, hade antagligen foldat om inte killen innan synat och gett mig finare odds.. för fegt? har ingen read och ingen position. Nu kommer dessutom en syn bakom vilket ger fina potodds...

** Dealing the flop: Jack of Spades, 5 of Diamonds, 10 of Diamonds

fluuken checked

Cowman1 checked

Kungen1 bet - $124.00

silt03 folded

fluuken called - $124.00

Cowman1 called - $124.00

klonk! preflopraisaren fortsätter betta, jag tror han har en stark hand, JJ-AA. Floppen är farlig med både steg och färgdrag. Funderar på att höja men väljer att syna. varför? Jag tänker som så att är min motspelare kompetent borde han inse vad jag har om jag checkraisar honom eftersom jag då visar att jag är rädd för dragen.

Genom att bara syna borde jag maskera min hand väldigt bra? Bryr mig inte nämnvärt om lillstacken bakom. Naturligtvis ger jag ju gratiskort men har han nån av de händer jag nämnt innan finns det inte många kort kvar i leken.

** Dealing the turn: 5 of Hearts

fluuken checked

Cowman1 checked

Kungen1 bet - $400.00

fluuken called - $400.00

Cowman1 folded

Det perfekta turnkortet. Checkar igen, vill visa svaghet vilket han verkar gå med på. Nu MÅSTE han ha JJ-AA. Jag synar eftersom jag hoppas att lillstacken är på något drag och därmed tycker oddsen är fina för en syn.

** Dealing the river: 2 of Diamonds

fluuken went all-in - $426.00

Kungen1 called - $426.00

Kungen1 shows: King of Diamonds, King of Spades

fluuken wins $2181.00 from the main pot

Får antagligen en check bakom om jag checkar så jag simulerar bluff och går all-in men han måste väl nästan syna i vilket fall som helst

några tankar, då främst om flopspelet? Gissar att Jacobmal kommer in när som helst och skriver "standard" eller så kommer nebbis in och tillrättavisar mig o det grövsta... ;) Men det tar jag gärna, skriiiiv nebbis!

Postad

Jag hade nog ignorerat lillstacken på turn och ställt..han har ju bara 260$, har han pillat in 160$ redan borde han inte vika ändå i den stora potten?

Edit; missa att bordet para sig på turn...givet spel

Postad
flopspelet ok?

Aningens risky med dubbeldraget ute men ganska standard. Push funkar också..

Vilka händer synar en kompetent spelare (vet ju iofs inte om han är lag eller tag, att han är kompetent gissar jag från stackstorleken) en all-in eller en fet raise med?

Postad
flopspelet ok?

Vilka händer synar en kompetent spelare (vet ju iofs inte om han är lag eller tag, att han är kompetent gissar jag från stackstorleken) en all-in eller en fet raise med?

Jag gjorde ett liknande spel på Svenska Spel. Plockade upp AA på 25/50, en kille raisar preflop 150, jag reraisar 300. Flop J hög, han betar jag minireraisar han synar, turn 9. Han betar jag går all in han synar med J9... Slowspela aldrig floppen när du har ett hyffsat monster.. kostade mig 15k att inte trycka honnom på floppen alternativt raisa bra mycket mer än miniraise.. fisk fisk (jag dvs).

Postad

Kan hålla med om att utan read är det väldigt riskabelt. Men säg att jag vet vart jag har den här spelaren och kan sätta honom på en väldigt stark hand om han raisar UTG. Kan det då vara ett alternativ att spela på det här sättet eftersom han borde ha så pass få outs? Annars, är att betta ut att föredra eller att checkraisa? mixa?

Postad
flopspelet ok?

Jag gjorde ett liknande spel på Svenska Spel. Plockade upp AA på 25/50, en kille raisar preflop 150, jag reraisar 300. Flop J hög, han betar jag minireraisar han synar, turn 9. Han betar jag går all in han synar med J9... Slowspela aldrig floppen när du har ett hyffsat monster.. kostade mig 15k att inte trycka honnom på floppen alternativt raisa bra mycket mer än miniraise.. fisk fisk (jag dvs).

Ja, visst kan det vara farligt att slowspela, men jag tycker inte situationen är densamma här eftersom jag har en starkare hand. AA är fortfarande bara ett par.. ;) Här är det är ju färger och stegar jag bör vara rädd för så jag tar ju en risk. Nu lyckas jag få av honom hela stacken, men frågan är om det är tack vare den risken jag tar eller om jag hade fått hela stacken även om jag checkraisat honom på floppen. Som sagt, jag har ingen read på killen här så svårt att säga...

Postad
Kan hålla med om att utan read är det väldigt riskabelt. Men säg att jag vet vart jag har den här spelaren och kan sätta honom på en väldigt stark hand om han raisar UTG. Kan det då vara ett alternativ att spela på det här sättet eftersom han borde ha så pass få outs? Annars, är att betta ut att föredra eller att checkraisa? mixa?

Grejen på floppen är väl inte att du kan ha en bra read på en av spelarna. Du har ju en spelare till som du ger jättefina odds att dra in en färg alternativt en stege. Även om han är en lillstack som du säger är det inte rätt spelat om det inte är så att du gillar att förlora till småstackar.

Självklart försvinner han sen på turn när bordet parar sig och då blir situationen en annan.

Om det bara varit en FI så hade jag kunnat köpa ditt spel i de fall du har en bra read men nu känns det inte som du spelade floppen speciellt bra. Push på floppen skulle vara rätt.

Postad

Jag kan nog hålla med..

samtidigt är jag ju medveten om att jag tar en större risk. Och genom att ta den risken ger jag mig själv en större chans att få ut mer pengar utav honom. Är ju dock många kort som är skrämselkort..

Men säg att jag checkraisar honom. Han synar och det kommer just ett av dom skrämselkorten. Då är jag ju i ett väldigt väldigt dåligt läge.

dels eftersom att om han har mig slagen så har jag ingen möjlighet att komma ifrån handen, dels eftersom han också kan vara rädd för de skrämselkorten.

alt 2 gäller ju dock också såklart om jag checksynar vilket inte är något vidare.

Är det en större chans att jag får in hela stacken på floppen på en sån här flop eftersom motspelaren kan sätta mig på ett drag? antagligen. Kanske borde tänkt mer så istället.

Får se hur jag gör i fortsättningen, kanske kör så här några gånger till tills jag går på en slowplaymina och förlorar hela min stack istället... :)

Postad

Varför finlira? Check-syn skriker drag, och det finns hur många kort som helst som dödar action eller drar ut dig. Check-raise skriker jättestark hand och kan få överpar att lägga. Floppen är ju utmärkt att beta rakt in i raisaren på. Ett överpar lär inte våga kallsyna och knappast lägga. Bet/syn på flop och checkraise all-in på turn I like.

Postad
Varför finlira? Check-syn skriker drag, och det finns hur många kort som helst som dödar action eller drar ut dig. Check-raise skriker jättestark hand och kan få överpar att lägga. Floppen är ju utmärkt att beta rakt in i raisaren på. Ett överpar lär inte våga kallsyna och knappast lägga. Bet/syn på flop och checkraise all-in på turn I like.

Det är ju det jag vill, att han ska ha mig på ett drag. Sen kan jag hålla med om att det är många kort som dödar action. Men skriker inte bet på den floppen en stark hand? Hur många bettar ett drag rakt ut mot två spelare efter att en raisat innan och har position?

Postad

Det är ju det jag vill, att han ska ha mig på ett drag. Sen kan jag hålla med om att det är många kort som dödar action. Men skriker inte bet på den floppen en stark hand? Hur många bettar ett drag rakt ut mot två spelare efter att en raisat innan och har position?

Visst, det kräver att du ibland gör samma spel med ett bra drag, t.ex. AQd eller liknande, och inte alltid med stålstålet. Tror du han skulle lägga ett överpar om du betar? Skulle han våga kallsyna mtp att det sitter en gubbe till bakom? Vilka andra händer än överpar tror du att du får betalt av på senare gator? Hur mycket mer tror du ett överpar betalar av om det kommer ett scarecard på turn om du bara får in ett pottbet på flop? Målet på flopp tycker jag borde vara att få in så mycket pengar att ett överpar känner sig committat på senare gator.