Gå till innehåll

NLT - Hur skall jag spela TT ur position?


Recommended Posts

multi-tablar så har inte direkt koll på killen jag möter i denna specifika hand... Men brukar ofta sätta mig själv i stora problem med just 10 10...

 

preflop tänkte jag följade; tar bara en syn i detta läget eftersom jag tror det är en 50/50 sits...när floppen bara ger underkort så tänkte jag att jag skulle få fram min hands styrka... men får som svar en SYN?! kan man då tro att han sitter med ett drag eller två överkort?! sen kommer återigen ett lågt kort på turn och jag bettar och han trycker då all-in?! Skall jag syna i detta läget?!

 

Tar emot alla goda råd hur jag skall agera i detta läge....

 

Game # 217071776 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Grebbestad"

Game ended 2006-01-13 13:00:03 GMT+01:00

 

Players:

rutinx (EUR 60,40 in seat 1)

Borka77 (EUR 43,80 in seat 2)

DumBoo (EUR 51,80 in seat 3)

kinhell (EUR 39,35 in seat 4)

nevsa (EUR 28,73 in seat 5)

bjurtman (EUR 50,05 in seat 6)

 

Dealer: Borka77

Small Blind: DumBoo (0,25)

Big Blind: kinhell (0,50)

 

DumBoo was dealt: Ts - Tc

 

nevsa Call (0,50)

bjurtman Raise (2,00)

rutinx Fold

Borka77 Fold

DumBoo Call (1,75)

kinhell Fold

nevsa Fold

 

 

Flop 4s - 5d - 3d

 

DumBoo Check

bjurtman Bet (4,00)

DumBoo Raise (10,00)

bjurtman Call (6,00)

 

Turn 4s - 5d - 3d - 7s

 

DumBoo Bet (15,00)

bjurtman All-In (38,05)

 

syna?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju svårt att veta vad han har men man får väl sätta han på överpar varken man vill eller ej och släppa handen. Jag tycker däremot du ska höja tillbaka pre flop för att visa att du har en riktigt stark hand, då kommer det bli lättare att avgöra om han har ett överpar. Höj tillbaka till 5-6$ och får du ett rejält omslag/all-in emot dig kan du nog redan där inse att han har ett stort par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju svårt att veta vad han har men man får väl sätta han på överpar varken man vill eller ej och släppa handen. Jag tycker däremot du ska höja tillbaka pre flop för att visa att du har en riktigt stark hand, då kommer det bli lättare att avgöra om han har ett överpar. Höj tillbaka till 5-6$ och får du ett rejält omslag/all-in emot dig kan du nog redan där inse att han har ett stort par.

Hur spelar man på floppen ur position om man får syn preflopp? Jag har också väldigt svårt för att spela de här händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag multitablar 10 mana så spelar jag 10 10 99 och under som draghänder. samma med JJ. drag till triss då. i position när många har foldat fram till mig kan jag raisa. Krävs read för såna här händer när man inte träffat. reraisa tbx nja veti fan 4 x bb preflop e standard bet för många när de gäller KK QQ AA vad han har vet du ju bara om du har någon som helst read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju potten växt utav bara helvete och det kostar bara en spottstyver att syna så du behöver inte vinna speciell många gånger för att det ska vara lukrativt att syna. Det känns ju som du är slagen ofta här, men det vet i fan om du är slagen så ofta att du kan lägga här.

 

Edit: Läste 28 istället för 38. Då kostar det ju betydligt mer i förhållande till potten så att vik känns närmare till hands än syn. Du slår ju inte många av hands möjliga händer här om det inte är en riktigt aggressiv spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

multi-tablar så har inte direkt koll på killen jag möter i denna specifika hand... Men brukar ofta sätta mig själv i stora problem med just 10 10...

 

preflop tänkte jag följade; tar bara en syn i detta läget eftersom jag tror det är en 50/50 sits...när floppen bara ger underkort så tänkte jag att jag skulle få fram min hands styrka... men får som svar en SYN?! kan man då tro att han sitter med ett drag eller två överkort?! sen kommer återigen ett lågt kort på turn och jag bettar och han trycker då all-in?! Skall jag syna i detta läget?!

 

Tar emot alla goda råd hur jag skall agera i detta läge....

 

Game # 217071776 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Grebbestad"

Game ended 2006-01-13 13:00:03 GMT+01:00

 

Players:

rutinx (EUR 60,40 in seat 1)

Borka77 (EUR 43,80 in seat 2)

DumBoo (EUR 51,80 in seat 3)

kinhell (EUR 39,35 in seat 4)

nevsa (EUR 28,73 in seat 5)

bjurtman (EUR 50,05 in seat 6)

 

Dealer: Borka77

Small Blind: DumBoo (0,25)

Big Blind: kinhell (0,50)

 

DumBoo was dealt: Ts - Tc

 

nevsa Call (0,50)

bjurtman Raise (2,00)

rutinx Fold

Borka77 Fold

DumBoo Call (1,75)

kinhell Fold

nevsa Fold

 

 

Flop 4s - 5d - 3d

 

DumBoo Check

bjurtman Bet (4,00)

DumBoo Raise (10,00)

bjurtman Call (6,00)

 

Turn 4s - 5d - 3d - 7s

 

DumBoo Bet (15,00)

bjurtman All-In (38,05)

 

syna?!?!

 

Han lär ju har 66 i mörken å tryckt in en bra klonk Eftersom han betar ut, och sen dessutom synar din raise.. 66 är högre än bordet med openended strejtdraw. Eventuelt KK AA men jag tror fan hellre på 66.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beslutade mig för att syna hans allin... verkade ju vara helt fel.... skulle slått om preflop nu i efterhand o bettat hårdare på floppen...men det är alltid lätt o vara efterklok... ni som läste han på 6 6 ....grymt bra.... :shock:

 

DumBoo Bet (15,00)

bjurtman All-In (38,05)

DumBoo Call (23,05)

 

River 4s - 5d - 3d - 7s - 2s

 

DumBoo shows: Ts - Tc (a pair of tens)

bjurtman shows: 6s - 6h (a straight, seven high)

 

bjurtman wins: EUR 98,10 (with a straight, seven high)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...