Bjorn_ Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Crypto £1/2 Hold'em (10 handed) UTG+1 är på tilt och ute efter mig, SB är tät och aggressiv, BB är en tomte. Preflop: Hero is Button with 6 6 1 foldUTG+1 calls, 5 folds, Hero calls, SB calls, BB checks Synar i hopp om att setta. Flop: J 9 Q (4 SB) (4 players) SB checks, BB checks, UTG+1 checks, Hero checks Försöker jobba med att få bort min överaggresivitet och här tycker jag det är ett bra läge att låta bli betknappen. Turn: J (2 BB) (4 players) SB checks, BB checks, UTG+1 checks, Hero checks Efter två rundcheck borde jag väl kanske bettat? Brädan ser dock klart läskig ut och jag har ett visst hopp om att handen checkas ned på rivern också. River: 4 (2 BB) (4 players) SB checks, BB bets, UTG+1 folds, Hero calls, SB folds Jaha, då sitter man i smeten. Genom att inte betta turn har jag ju kanske inducerat en bluff. Hade jag mött en bett plus en syn så är det ju klar fold men mot bara en bet kanske jag vinner handen mer än en gång på tre? Vad hade ni gjort... /Bjorn Citera
Saint_Bjorn Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 För lite att vinna och det känns ju inte som osannolikt att BB sitter med ett J och spelat turn för checkraise (men är han en riktig tomte som du skriver kan han iofs sitta med en 4). Möjligen kan syftet med en syn vara att spä på/blanda upp din tableimage genom att få visa korten till ett ganska lågt pris och med viss chans att ta potten. Edit: Jag hade dock betat på turn. Citera
Recommended Posts