Gå till innehåll

NLT - JJ, fortsätta skjuta på turn?


Recommended Posts

Ska jag fortsätta skjuta på turn här ? Ett överkort, klöverdrag och två synare. Ska jag bara anta att jag är uppe mot en station med en taskig Q och en som jagar klöver och ge upp på turn ? Syna riverbettet ?

 

 

Game #379768972: Table Kings (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:56:37 ET - 2006/01/12

Seat 2: Furry Nut ($140.50)

Seat 3: hero ($97)

Seat 4: mrb7284 ($95.85)

Seat 5: river ricciardi ($147.20)

Seat 6: ItasteGreat ($217.30)

river ricciardi posts the small blind of $0.50

ItasteGreat: wow

ItasteGreat posts the big blind of $1

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [Jc Jd]

Furry Nut folds

river ricciardi: wow buddy

hero raises to $3.50

mrb7284 calls $3.50

river ricciardi folds

ItasteGreat calls $2.50

ItasteGreat: silly

*** FLOP *** [Qc 2c 5s]

ItasteGreat checks

hero bets $7

mrb7284 calls $7

ItasteGreat calls $7

*** TURN *** [Qc 2c 5s] [Th]

ItasteGreat checks

hero checks

mrb7284 checks

*** RIVER *** [Qc 2c 5s Th] [3d]

ItasteGreat bets $32

hero folds

mrb7284 calls $32

 

 

 

*** SHOW DOWN ***

ItasteGreat shows [2d Kd] (a pair of Twos)

mrb7284 shows [9s 9c] (a pair of Nines)

mrb7284 wins the pot ($94) with a pair of Nines

 

* RP, raderar limit - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt läge. Det brukar vara svårt att få folk att lägga top pair.

 

Jag hade dock blixtsynat rivern. När turn checkades runt så ser jag det som att ingen har någon Q, tvåpar eller set. Möjligtvis kan Itastegreat ha en T som han inte vågar beta ur position på turn men som han sen tror står när ni andra också checkar.

 

När rivern kommer så går ju inget realistiskt drag in. Det enda är väl att någon sitter med A4s i klöver och klonkar in stegen men om så var fallet tror jag vi hade fått se en mycket mindre bet på rivern. Nu ville ju betaren inte ha betalt. Han ville köpa poten eftersom han tror att ni andra sitter på tveksamma händer (vilket ju är sant). Förmodligen skulle jag sätta honom på ett sprucket klöverdrag.

 

Det är alltid lätt att vara efterklok men om man tänker efter lite så är det en ganska enkel syn på ett 6-max bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade spelat den precis som du. Med 2 synare på den floppen är det inte sannolikt att du leder.

 

Men med en genomcheckad turn är det dock ganska troligt eftersom fi betar så stort. Visst kan han sitta på ett monster som han hoppades få checksyna eller checkraisa på turn och som han vill ha betalt för på river men... Jag tycker han känns ganska tunn här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lite vekt bettat på floppen?

7$ och potten var ca 11$, typ betta potten och vid syn spela som du gjorde resten av handen. Då finns chansen att de hade foldat, eller???

:?

 

Det borde inte spela någon roll. Jag tycker det är misstänksamt om någon bettar lite "för mycket". Jag skulle ha betat 7-9 dollar även om jag träffat med AQ. Iofs ligger där ett klöverdrag så det talar ju för att beta pott. Huvudsaken är iaf att låtsas som att man har träffat och vill ha betalt utan att ge odds för draget. Inte beta för att skrämma bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick J-J i min sista hand igår kväll. Hade precis innan torskat hårt på KK för tredje gången samma kväll. Hade haft massor av medelpar också men inte träffat en enda triss.

 

Men jag fattar inte hur jag tänkte i efterhand i följande hand, kanske är det beviset på att jag borde hålla på med ngt annat än poker... vad säger ni?

 

(Hade suttit vid bordet ganska länge och Lauren spelade väldigt aggresivt nästan loose)

 

#Game No : 2907715070

***** Hand History for Game 2907715070 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 11, 18:59:12 EDT 2006

Table Table 36594 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 5: LaurenClgFnd ( $271.65 )

Seat 3: Buskas ( $62.82 )

Seat 1: MIGIDYMAT ( $45.15 )

Seat 2: CaffyCaf ( $50.10 )

Seat 6: Stenett ( $122.46 )

Seat 4: NE_Blizard ( $36.50 )

CaffyCaf posts small blind [$0.50].

Buskas posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Buskas [ Js Jd ]

NE_Blizard folds.

LaurenClgFnd calls [$1].

Stenett folds.

CaffyCaf: haha short lived

CaffyCaf folds.

Buskas raises [$1].

LaurenClgFnd calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 5s, 6c, Ac ]

Buskas checks.

LaurenClgFnd bets [$1].

Buskas raises [$2].

LaurenClgFnd calls [$1].

** Dealing Turn ** [ 6d ]

Buskas bets [$2].

LaurenClgFnd raises [$10].

Buskas calls [$8].

** Dealing River ** [ 2d ]

Buskas is all-In [$48.82]

LaurenClgFnd calls [$48.82].

Buskas shows [ Js, Jd ] two pairs, jacks and sixes.

LaurenClgFnd shows [ 6s, 9h ] three of a kind, sixes.

LaurenClgFnd wins $124.14 from the main pot with three of a kind, sixes.

Game #2907715436 starts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick J-J i min sista hand igår kväll. Hade precis innan torskat hårt på KK för tredje gången samma kväll. Hade haft massor av medelpar också men inte träffat en enda triss.

 

Men jag fattar inte hur jag tänkte i efterhand i följande hand, kanske är det beviset på att jag borde hålla på med ngt annat än poker... vad säger ni?

 

(Hade suttit vid bordet ganska länge och Lauren spelade väldigt aggresivt nästan loose)

 

#Game No : 2907715070

***** Hand History for Game 2907715070 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 11, 18:59:12 EDT 2006

Table Table 36594 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 5: LaurenClgFnd ( $271.65 )

Seat 3: Buskas ( $62.82 )

Seat 1: MIGIDYMAT ( $45.15 )

Seat 2: CaffyCaf ( $50.10 )

Seat 6: Stenett ( $122.46 )

Seat 4: NE_Blizard ( $36.50 )

CaffyCaf posts small blind [$0.50].

Buskas posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Buskas [ Js Jd ]

NE_Blizard folds.

LaurenClgFnd calls [$1].

Stenett folds.

CaffyCaf: haha short lived

CaffyCaf folds.

Buskas raises [$1].

LaurenClgFnd calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 5s, 6c, Ac ]

Buskas checks.

LaurenClgFnd bets [$1].

Buskas raises [$2].

LaurenClgFnd calls [$1].

** Dealing Turn ** [ 6d ]

Buskas bets [$2].

LaurenClgFnd raises [$10].

Buskas calls [$8].

** Dealing River ** [ 2d ]

Buskas is all-In [$48.82]

LaurenClgFnd calls [$48.82].

Buskas shows [ Js, Jd ] two pairs, jacks and sixes.

LaurenClgFnd shows [ 6s, 9h ] three of a kind, sixes.

LaurenClgFnd wins $124.14 from the main pot with three of a kind, sixes.

Game #2907715436 starts.

 

Du trodde du spelade fixed limit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe nej jag visste vad jag spelade. Du får gärna såga ordentligt och säga vad som är fel hela vägen...

 

He, jag vet inte var jag ska börja...

 

Om du aldrig någonsin mer minraisar så kommer du automatiskt spela bättre till att börja med.

 

"Lauren spelade väldigt aggresivt nästan loose", hmmm - limpa in först på knappen med 69o är inte aggressivt, dock grymt loose och extremt fiskigt.

 

Okej, höj ordentligt preflopp.

Beta ut ordentligt på floppen - sen borde handen vara slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buskas det gör ont i pokerhjärtat att se dig spela knektarna sådär :/ Första felet gör du preflop, du minihöjjer vilket inte ger dig någon information alls, du får syn 99/100 gånger av vilken hand som helst. På floppen checkar du, och miniraisar (!) du fi's bet som är på halvpott... ska du checkraisa, se då för fandern till att minst tredubbla hans bet (beroende på pottstorlek naturligtvis, men i detta fall raisa till 3-4) då han nu får chans att köpa ut dig med sämre händer (och du vet inte om han sitter med A rags). På turn får du en saftig reraise när du äntligen kommer ut och bettar (även om du nu bettar i fel syfte, vilka händer har du egentligen?) och då synar du. Varför? Frågan kvarstår: vilken HD sätter du fi på? När rivern faller går du all-in. Satte du fi på ett broken flushdraw, eller försöker du köpa potten (vilket skulle vara idiotiskt när fi raisat dig 4 ggr på turnen och garanterat är sugen på potten). Vilka händer får du syn av här som du vinner över?

 

Fel spelat på alla gator imo. Sammanfattning:

Preflop: Reraise till 4 dollar för att definera din hand.

Flop: Betta ut pott eller checkraisa om du tror du kan sno potten från någon med A rags eller om du tror att fi bettar utan A (och se till att raisen smakar att syna för fi.

Turn: Ge upp potten om du inte har en grym read på att fi drar till club flushen.

River: Gå absolut inte all-in :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Betta ordentligt preflop å sen betta ut på flop. OM du nu ska limpa ett JJ, för att du vill träffa hårt å maskera ett monster eller vad som helst, så sure... Men då får du se till att kunna lägga dig också om det floppar en massa överkort. Nu floppa det bara ett överkort, och även fast du limpat så kan du betta på flop. Syn på flop, eller som nu att du blir reraisad på turn så måste du helt enkelt släppa handen. När du nu lyckats hamna på river så ska du inte stoppa in en cent till i den där potten, absolut INTE gå allin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla bra synpunkter/svar och tack för att ni inte sparkar på en som uppenbart ligger ned :)

 

Problemet med hela handen är brist på tänkande. Jag borde ha slutat spela en timme tidigare. Jag måste vara ordentlig koncentreard när jag spelar eftersom jag inte har något ryggmärgsbeteende att luta mig tillbaka på i olika spelsituationer. Jag spelade även på en högre nivå än jag brukar.

 

Hur som helst, handen är nog bland de sämsta spelet jag någonsin presterat. Tro det eller ej men jag brukar gå + några hundra dollar varje månad vilket kanske inte säger så mycket om mitt spel utan mer om mina motståndare...

 

Jag har precis lärt mig räkna pottodds. Vad är nästa del jag bör plugga in? Hur man bettar ordentlig i NL antar jag, bra tips på litteratur?

 

Ju mer jag lär mig om poker ju mer förstår jag vad lite jag kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...