Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hittar AJs som floppartoppar på relativt ofarlig bräda. Fi är lös.

* Aegialeus [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- jazzyjune sitting in seat 1 with $18.99

- K-M-B sitting in seat 2 with $19.80 [Dealer]

- Sir-Zorg sitting in seat 3 with $38.69

- mgb13 sitting in seat 4 with $16.40

- ladywoodhigh sitting in seat 5 with $23.47

- dastian sitting in seat 6 with $13.99

Sir-Zorg posted the small blind - $0.10

mgb13 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to K-M-B: Jack of Clubs, Ace of Clubs

ladywoodhigh raised - $0.40

dastian called - $0.40

jazzyjune called - $0.40

K-M-B called - $0.40

Sir-Zorg folded

mgb13 called - $0.40

** Dealing the flop: Ace of Spades, 3 of Diamonds, 10 of Clubs

mgb13 checked

ladywoodhigh bet - $0.80

dastian folded

jazzyjune folded

K-M-B raised - $2.40

mgb13 folded

ladywoodhigh raised - $5.60

K-M-B called - $5.60

Oj, här smällde det till, kanske borde nog lagt mig efterhans reraise. AK är väl troligast i detta läge. Men efter hans rerasie kan han både ha TT och AA känns det som...

** Dealing the turn: Jack of Hearts

ladywoodhigh bet - $6.60

K-M-B raised - $13.20

ladywoodhigh called - $13.20

Tvåpar och potten är så stor att degen ska in, rätt?

** Dealing the river: 3 of Spades

ladywoodhigh bet - $0.40

K-M-B called - $0.40

fick inte in allt på turn tydligen....

Summa sumarum, tycker själv att jag borde lägga mig mot hans rerasie. Vad kan jag slå med AJ när han också bettat utg? AK,AQ,AA,TT är ju vettigare händer än Ax. En dålig syn tycker jag själv, vad anser ni?

När jag får tvåpar på turn ligger det redan så mycket i potten att jag tar skottet och smackar på, slår ju här AK, AQ, AT osv

Postad

Släpp efter reraise, finns inte många vettiga HDs du är före. AA, AK, AQ, ATs, TT är alla troliga. När du väl synat med en tredjedel av din stack, finns inget annat än att ställa degen på turn efter tvåpar träffat och hoppas att fi har AK, AQ, QQ...

Postad

Måste lägga på floppen mot hans re-raise om han inte är en totalmupp som sitter och miniraisar Axs utg och blir tokig så fort han har ett A... de finns ett par såna (de verkar inte förstå vad kciker är) men inte så många längre.

På floppen raisar du ju för värde och information. Re-raisen ger dig informationen att din hand är värdelös, agera efter det. AK-AT, A3, AA, TT, 33 slår dig och är samtliga rimliga kandidater till att spela såhär.

På turn har du ju (kanske) dragit ut. Nu är du ju bara slagen av AA, TT och 33 (QT och JJ verkar ju osannolikt...). I och med att potten är så stor kan du lika gärna ställa in.

Ett enkelt tips som inte alltid är rätt men oftast är: Syna inte en re-raise med TP i en famlijepott.

Postad
Måste lägga på floppen mot hans re-raise om han inte är en totalmupp som sitter och miniraisar Axs utg och blir tokig så fort han har ett A... de finns ett par såna (de verkar inte förstå vad kciker är) men inte så många längre.

På floppen raisar du ju för värde och information. Re-raisen ger dig informationen att din hand är värdelös, agera efter det. AK-AT, A3, AA, TT, 33 slår dig och är samtliga rimliga kandidater till att spela såhär.

På turn har du ju (kanske) dragit ut. Nu är du ju bara slagen av AA, TT och 33 (QT och JJ verkar ju osannolikt...). I och med att potten är så stor kan du lika gärna ställa in.

Ett enkelt tips som inte alltid är rätt men oftast är: Syna inte en re-raise med TP i en famlijepott.

ok, var ju inte så mycket att säga om. Ni resonerar som jag själv gjorde i efterhand.