Gå till innehåll

Rebuy Och Addon´s?


kentAA

Recommended Posts

Hallå, jag har en liten fundering angående Addon´s..

Ska visa ett exempel först:

 

Turneringen Texas Holdém NL 2006

 

Spelform: Texas Holdém NL 1rebuy/1addon(90min)

Kostar: 300+30 R/A=300

Startchips: 10 000

Blinds: 15min

 

På denna struktur får man göra en rebuy eller en addon under 6 första blindslevels som tar 90min att spela. När dessa 90min är över blir dom som inte har gjort sin rebuy eller addon tillfrågad om de vill göra sin addon. Addon får man inte göra under dessa 90min om man har mer marker än vad man starta med, men när dessa 90min blir ALLA tillfrågade.

 

Då till frågan, på våran klubb får man göra sin addon direkt om man vill, så man får börja med 20 000, är det helt åt skogen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då till frågan, på våran klubb får man göra sin addon direkt om man vill, så man får börja med 20 000, är det helt åt skogen eller?

 

Det känns fel, rent terminologimässigt, att kalla det för en addon.

Det är fortfarande en rebuy.

Svaret på om man ska göra den är väl antagligen "Man bör göra den, om det finns andra vid samma bord som redan utnyttjat den möjligheten, och som man tror sig ha en fördel gentemot".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan göra rebuy ändå, även om ingen annan vid bordet gjort det. Om du gör det direkt och sedan tar någons 10k så har du ju 30k. Sedan efter addon har du 40k.

 

Om du inte gör det och tar någons 10k så har du 20k. Med addon har du sedan 30k bara.

 

Om du tror du är bättre än dom flesta ska du göra rebuy direkt tycker jag. Du offrar en extra rebuy men du sätter dig själv i en bättre position.

 

/PAW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, det är en rebaj oavsett om du har marker kvar eller inte. Addon är det bara när rebaj-perioden är slut.

 

Om det finns andra som dubblar sin stack i början så kan det vara bra att göra en rebaj direkt, oavsett om de har dubblat genom rebaj eller genom spel, i synnerhet om de är lösa fiskar som kastar marker runtomkring sig.

 

En rebaj, flera rebajs.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag hajar vad ni menar :) men denna turnering fick man bara göra ETT till inköp, antingen 1 rebuy eller 1addon.

Men är det är korrekt att spelare OveJ får göra sitt extra inköp före första given har delas, för han älskar att slaska och vill gärna se alla floppar innan han kastar sin hand :lol: ?

 

Alltså,Addon är endast inköpet som man gör när tiden har gått ut och resten av inköpen kallas rebuy oavsett om man har marker kvar eller har gula? :roll:

 

:club::diamond: " Jag som tyckte att jag var en komplett tävlingsledare" :heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...