Gå till innehåll

NLT - AA från sb träffar set - för aggro?


Recommended Posts

Tar en liten morgonuppvärminig på NL50. Kör 100% TAG. Inga konstigheter innan kaffet.

 

Plockar upp allas vå favorithand i sb och spelar den enligt följande:

 

 

Game #376830603: Table Papyrus (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 6:20:41 ET - 2006/01/10

Seat 1: TheGmbler ($146.60)

Seat 2: hero ($57)

Seat 3: Alebam ($16.60)

Seat 4: The Figg ($58.30)

Seat 5: zappteca ($63.15)

Seat 6: oubearjinx ($42.40)

hero posts the small blind of $0.25

Alebam posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [Ac As]

The Figg folds

zappteca raises to $1.50

oubearjinx folds

TheGmbler calls $1.50

hero raises to $6.50

Alebam: i won't whine if u make silly calls like that

Alebam folds

zappteca folds

TheGmbler calls $5

*** FLOP *** [Ad Qc Th]

hero bets $15

TheGmbler: brave man

TheGmbler has 15 seconds left to act

TheGmbler folds

Uncalled bet of $15 returned to hero

hero mucks

hero wins the pot ($14.25)

*** SUMMARY ***

Total pot $15 | Rake $0.75

Board: [Ad Qc Th]

 

Ger jag upp en massa EV genom att spela den så här superaggressivt ? Checka flopp ? Har blivit allergisk mot slowplay och bettar mina händer numera stenhårt.

 

Positionen är så kass att jag helst bara vill få det överstökat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker verkligen inte du ska checka floppen om ditt standardspel är att betta ut, och det är det ju. Kanske att du kan dra ner betten till typ 12, men jag menar, antingen har han träffat bra på den där brädan och då åker pengarna in, eller också har han missat helt, och då får du inget betalt eller blir utdragen.

 

BTW, varför envisas du med att alltid quota dina HH's? Me not like! :)

 

EDIT: LOL, tre svar på samma minut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast får du ju syn av 2 höga kort vid en pre-flop reaise, vilket denna flopp skulle passa för... så passa dig mkt nog för stegar eller 2 par t ex.

 

Skulle floppen vara A72 istället så kan man ju slowplaya den.

 

Ge oss en bra anledningen till att han ska passa sig för 2par när han har set i ess. Skulle va att den andra har hyggliga odds till runner runner 4-tal då :lol:

 

Jobbigt med sånna här floppar. Om alla pengar åker in är man ju nästan alltid långt efter :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men om alla slantar åker in ökar ju risken för att han har stegen rätt kraftigt. Det jag menar är ju att det är i princip omöjligt att inte spela för alla pengar trots att det finns en rejäl chans att man är en bra bit efter.

 

Men man kan ju aldrig vara en bra bit efter med topsettet i det här läget.. och om han är så pantad att han betalar 14bb preflop med KJ så får man väl helt enkelt ge honom lite EV när han träffar den ultimata floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelade handen helt rätt. Ofta får syn av en hand typ KQ, QJ etc. dvs par+hålstegdrag men som inte skulle betat själv om du checkat.

 

Att ge gratis här är inte heller någon höjdare då någon lätt kan ha stegmöjligheter. Byt ut floppen till AJJ och du kan överväga att slowspela då du inte är rädd för att ge ett gratiskort eller två. Jag slänger dock in en bet även i det fallet majoriteten av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW, varför envisas du med att alltid quota dina HH's? Me not like! :)

 

Är det bara jag som gör det ? Jag tycker det blir mer lättläst så, HH för sig och mitt babbel för sig. Eller ska man köra med code ?

Kör inget av dem, släng in HHn rakt upp och ner och byt ut färgerna mot symboler (:club::diamond::heart::spade:), fetmarkera ditt eget nick samt lägg in kommentarerna i själva HHn, exempelvis med kursiv stil.

 

På detta sätt blir det väldigt stiligt och lättöverskådligt.

 

Just my 2 cents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...