Gå till innehåll

One hit wonders


emf

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hanson - Mmmbop är väl ett bra exempel..

 

Har väl släppts samlingsskivor under namnet Absolute one hit wonders eller nått sånt....Brukar ladda ner liknande skivor och ha musiktävling på förfester...Rätt kul faktiskt...alla kan låtarna men ingen kommer ihåg artisten :)

 

 

EDIT:

Europe - The final countdown är en annan som faller under kategorin även om det spelades lite annan skit med dom under en period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT:

Europe - The final countdown är en annan som faller under kategorin även om det spelades lite annan skit med dom under en period.

 

LITE annan skit! Rock the night, Superstitious, Prisoners in paradise, Carrie m.fl var alla riktiga hits på 80-talet.

Pinsamt att se Europe nämnas i en one-hit-wonder tråd. Bland de bästa band Sverige har fått fram i kategorin rock.

 

EDIT. måste rätta mig själv innan nån annan gör det. Prisoners in paradise släpptes i början på 90-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LITE annan skit! Rock the night, Superstitious, Prisoners in paradise, Carrie m.fl var alla riktiga hits på 80-talet.

Pinsamt att se Europe nämnas i en one-hit-wonder tråd. Bland de bästa band Sverige har fått fram i kategorin rock.

 

Kan inte rå för att du är ett troget Europe fan...själv var jag bara 8 år på tiden det begav sig..Men jag tror många med mig inte kan nämna fler låtar med pudelfrillorna...eventuellt skulle det vara Superstitious då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LITE annan skit! Rock the night, Superstitious, Prisoners in paradise, Carrie m.fl var alla riktiga hits på 80-talet.

Pinsamt att se Europe nämnas i en one-hit-wonder tråd. Bland de bästa band Sverige har fått fram i kategorin rock.

 

Kan inte rå för att du är ett troget Europe fan...själv var jag bara 8 år på tiden det begav sig..Men jag tror många med mig inte kan nämna fler låtar med pudelfrillorna...eventuellt skulle det vara Superstitious då..

 

Sanningen kretsar inte kring din begränsade musikkunskap :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...