Gekko Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Måste bara hålla med om att spelet på crypto blivigt mycket tightare senaste månaderna. Hur är nivån på EB egentligen? Mindre grinders där? När det gäller EB så är det mycket mycket mindre grinders. Finns riktigt mycket fisk och gamblers på både 3/6 och 5/10. Problemet med EB är väl att det kan va svårt att få bord på de lite högre limitsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Game #1633468783: Hold'em NL ($5/$10) - 2006/02/21 - 18:02:19 (ET) Table "Waipahu" Seat 1 is the button. Seat 1: Ercan003 ($1326.50 in chips) Seat 2: lucki2 ($426.58 in chips) Seat 3: Buddyman ($780 in chips) Seat 5: TheEarner ($1490 in chips) Seat 6: BringIt ($836 in chips) lucki2: posts small blind $5 Buddyman: posts big blind $10 ----- HOLE CARDS ----- dealt to TheEarner [3h 4h] TheEarner: calls $10 BringIt: calls $10 Ercan003: raises to $40 lucki2: folds Buddyman: folds TheEarner: calls $30 BringIt: calls $30 ----- FLOP ----- [8h 7h As] Anrik joins the table at seat #4 TheEarner: checks BringIt: checks Ercan003: checks ----- TURN ----- [8h 7h As][9h] TheEarner: bets $110 BringIt: folds Ercan003: calls $110 ----- RIVER ----- [8h 7h As 9h][9s] TheEarner:??? Ercan003 va en sjukt aggresiv kille... Upplevde han stundom som dum agg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slampen Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Checka och låt han bluffa bort sina sparade slantar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Tänkte att det var dags för den här veckans anekdoter och skrönor. Men först måst jag nog uttrycka min besvikelse över Poker Magazine. Har inte varit premurant någon längre tid och har därför inte uppmärksammat huruvida tidning kommer till mig före den kan köpas i butik. Efter att ha ´haft ett extra öga på brevinkastet hela veckan, samt ryckt till lite extra varje gång posten har fallit ner, så tänkte jag att idag måste den ha kommit. Denna tes va givetvis inte ogrundad, då jag sprang in lite snabbt på pressbyrån idag såg jag nämligen det senaste numret stå där i all sin högglans. Men tro ni att jag hade fått den? ICKE! Här fanns ingen tidning och jag kände tilten komma krypande... Ursäkta herr chefsredaktör Ken Lénnard, Men va fan är mitt nr av Poker Magazine? Måste säga att det här är fruktansvärt, har gått så långt att jag har funderat att gå ner och köpa det senaste numret i butik. Är det de som är meningen då man är premurant? Att både bli rå tiltad samt bli tvingad att ändå springa ner till pressbyrån och köpa det senaste numret för att dom inte kan sköta distributionen... Ni får ursäkta om jag tar ton i den här frågan, men den ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jag tycker det är en fantastiskt bra tidning, den ända som faktiskt verkar vara skriven av pokerspelare till pokerspelare. Men seriöst, skärpning! Har jag inte fått den imorgon så kommer jag ringa upp redaktionen och säga ett par väl valda ord till dessa! Vad händer annars då? Har varit rätt lugnt de sista dagarna. Mycket OS, börjar bli -EV på de. Tycker det är riktigt kul att det har gått så bra för våra svenska medaljhopp, starkt jobbat! Apropå OS så inledde jag min sportsbetting karriär i förgår. Eftersom jag inte är så jätte insatt i alla lag, samt de flesta andra sporter så valde jag att sats på de som jag åtminstone vet något om. Jag valde att avvara $100 till damernas alpina slalom, enligt följande odds och placeringar: - Anja Person Odds 4.00 Placering 1:a - Jannice Kostelic Odds 3.15 Placering 1:a Valde att gardera mig lite här, vet inte vad ni anser om detta? Tyckte iaf det kändes bra att göra så här, man tycker att någon av dom borde knipa guld medaljen. Efter detta kommer man ju helt osökt in på det här med brudar. Hade en rätt intressant diskussion med en polare häromdagen angående detta. Vi insåg att man kunde dra väldigt klara paralleller mellan poker och brudar. Låt mig förklara och utveckla detta lite, det är ju en helt ny teori som jag antar att ingen av er är bekant med. Om vi börjar pre-flop: - Poker: Först gäller det att ha en bra start hand samt en bra position på bordet - Tjejer: Först gäller det att se ut någon söt tjej som man gillar och som är tillgänglig. Parallellen här är väl uppenbar. Vidare så vet alla som har spelat poker lite berusad, att man gärna sänker start hands kraven beroende på hur stor alkoholkonsumtionen har varit. Precis samma med brudar! Floppen: - Poker: Här väljer man om man vill spela vidare handen. Ingen träff, inget drag eller ingen hand = kast! - Brudar: Klart hon såg söt ut i mörkret, men när det va dags att hämta rocken så fick man helt plötsligt ont i magen och måste gå hem själv. Även här är väl parallellerna alldeles för tydliga. Ibland plockar man upp något men 2/3 ggr så kommer man inte att spela vidare. Samma med brudar, lite hångel på krogen kanske eller att man skickar lite sms fram och tillbaka utan att det leder till något. Turnen: - Poker: Här får man ofta ta ett beslut om man vill spela vidare handen, eller om de är läge att ge upp då utsikterna för att vinna potten är alldeles för små. - Brudar: Efter att ha varit den där gulliga killen och lyckats få med henne ut på en middag eller dylikt så börjar det bli läge att avgöra om man vill, så att säga, commita sig. Och även här så kan man inte missta sig om de slående paralleller som finns. Hur ofta har man inte tänkt, bakom denna lugg så har hon inte ett dugg. Samma gäller för pokern, den handen som såg ganska bra ut på floppen är nu allt annat än de. River: - Poker: Nu är man oftast väldigt övertygad om att man har bäst hand. Eventuellt har man hängt med för länge med någon medioker hand eller något drag som inte gick in och det är läge att verkligen bestämma sig för att sattsa på sin hand. - Brudar: Första dejten gick riktigt bra, äntligen något att satts på! Hon skrattar ju till och med åt mina skämt och vi har så mycket gemensamt... Man väljer helt enkelt att commita sig. Har ni ännu inte sett de paralleller som finns mellan brudar och poker så kan jag åtminstone glädja er åt att brud gillar killar med cash! Så kan pokerspelade göra så att man blir bättre på brudar, ja kanske! Om inte annat så kan man ju köpa fina presenter till dom... Efter denna mycket överlagda teori så kan man fråga sig hur de går med brudarna för eder skribent. Jovars, har väl bestämt mig för att ta det lite lugnt med kompisarnas polare. Är ett för stort projekt som jag inte är helt 100 på om jag har lust att inleda. Däremot så hörde jag av mig till tjejen från i torsdags, så vi ska nog träffas på lördag. Får väl se vad det leder till, går in med inställningen att göra det bästa av situationen. Lovar att återkomma med en rapport... Till sist så är det väl dags att prata lite poker, det är trots allt detta som det är mening att dagboken ska handla om. Har en tendens till att sväva ut lite mycket då jag sätter den sidan till. Har tidigare nämnt att jag har haft funderingar på att flytta över lite pengar till Party Poker för att känna på vattnet så att säga. Nu är detta gjort... Har inte bestämt omfattningen av mitt Party spelande, dvs. Hur länge samt om jag kommer att stanna där. Har heller inte tagit något beslut om huruvida jag kommer att spela kvar på befintliga sajter. Tycker dock att det kan va bra att i ett första skede ha möjligheten att spela där, speciellt de dagar då övriga sajter bjuder på dålig action. Vidare så håller jag på och försöker ändra min spel stil lite. Har märkt att jag har tightat till mig avsevärt den senaste månaden. Tror det kommer av alla timmar på InterPoker. Ska försöka höja PFR till 12% från dagens 10%. Samt öka min VP$IP något, har gått ner till 24% vilket jag tycker är lite tight. Spelar dock stundom riktigt bra poker, har återfått ett högt självförtroende vilket är otroligt viktigt om man vill spela optimal poker. Säger givetvis inte att jag gör de, men att jag känner att jag utvecklas hela tiden och med ett högt självförtroende så känns det som att jag kan bli väldigt farlig. Nämnde tidigare att jag månades resultat kunde bli rätt bra. Tror faktiskt det kan bli väldigt bra, medtanke på att jag droppade 4-5k i början av månaden. Har funderat på att efter det här kvartalet har gått så kommer jag nog att revidera målsättningen lite. Detta är inget unikt men det känns bra att justera upp den istället för ner den. Utvecklingen de senaste månaderna har varit mycket högre än vad jag någonsin kunnat hoppats på trots att jag har klättrat väldigt snabbt i limits. Tror dock att jag kommer att försöka spela rätt länge på $5/10 innan jag går upp ännu mer i nivå, även om BR eventuellt tål de. Ni som följer dagboken vet att jag har tjatat en del om InterPokers hot-spott-league. Kan med glädje återigen meddela att vi har fortsatt att avancera. Nu besitter vi plats 78! Är fortfarande hoppfull vad gällande vidare avancemang... Ja det va allt för denna gången. Får avslutningsvis tacka Anja Person för $100 och ett stort grattis till guldet om du av någon anledning skulle surfa in här och läsa min dagbok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Vidare så vet alla som har spelat poker lite berusad, att man gärna sänker start hands kraven beroende på hur stor alkoholkonsumtionen har varit. Precis samma med brudar! Det här är nog bland det roligaste och mest klockrena jag läst på detta forum gekko Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Ja Poker/brudar-liknelsen var riktigt rolig Intressant dagbok, kommer kika lite här framöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 När du ändå är inne på poker & brudar kan jag spinna vidare på ett koncept som den gamle forumprofilen Swede tuttade i mig för något år sedan. De flesta bra NL-spelare lirar ganska loose aggressive/aggressive. Alltså, i början (preflop) är man med och småslaskar för små summor i många potter. Man väntar på den där klonken och när den väl innfinner sig så kör man hårt. Det här är ju en alldeles ypperlig strategi när det gäller att ragga brudar. Tänk dig att du är på krogen. Jag menar, relativt många tjejer ser bra ut när de gjort sig i ordning och går på krogen och har man hunnit få i sig några pilsner är det klart man går och småkänner lite på motståndet. Inga allvarliga grejer, bara betalar ett litet pris för att se om man klonkar. Sen när klonken väl innfinner sig gör man allt för att komma till showdown och trycka in så mycket som möjligt. Är man lite mer kräsen och är en tight prefloplirare får man ju såklart inte räkna med lika många klonkar eftersom man under en kall krogsession inte ens hittar en hand man vill spela. En fördel är ju ändå att swingsen minskar, om man är känslig för sånt och har lätt till ångest. Vidare ser vi ju alldeles klart hur viktigt det är att inte vara en weak-tight tomte. Jag menar, sitta och vänta på att den där tokfräscha bruden man spanat in står i baren, gå fram till henne, säga "nämen hej" och få en småmulen blick tillbaka. Om man viker i det läget är det klart man inte hittar klonken. "You can't lose what you don't put in the middle, but you can't win much either." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Master M Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Texas Hold'em $10-$20 NL (real money), hand #151,787,461 Table bootlegyo´s HE, 20 Feb 2006 11:54 PM ET Seat 2: bootlegyo ($3,900.00 in chips) Seat 3: _Gekko_ [ 9C,9S ] ($930.00 in chips) Seat 6: carlpkt ($584.00 in chips) Seat 7: whatupchix ($4,737.40 in chips) Seat 9: DukeAndAnita ($693.00 in chips) ANTES/BLINDS DukeAndAnita posts blind ($5), bootlegyo posts blind ($10). PRE-FLOP _Gekko_ bets $35, carlpkt folds, whatupchix folds, DukeAndAnita calls $30, bootlegyo folds. FLOP [board cards 9H,7H,8S ] DukeAndAnita checks, _Gekko_ bets $60, DukeAndAnita bets $200, _Gekko_ calls $140. TURN [board cards 9H,7H,8S,KS ] DukeAndAnita bets $458 and is all-in, _Gekko_ calls $458. RIVER [board cards 9H,7H,8S,KS,7C ] SHOWDOWN DukeAndAnita shows [ 2C,AH ] _Gekko_ shows [ 9C,9S ] _Gekko_ wins $1,393. SUMMARY Dealer: whatupchix Pot: $1,396 | Rake: $3 bootlegyo loses $10 _Gekko_ bets $693, collects $1,393, net $700 carlpkt loses $0 whatupchix loses $0 DukeAndAnita loses $693 När han raisar dig på floppen, kan du motivera varför du väljer att bara syna då? Fi skulle mkt väl kunna spela handen på ett liknande sätt med flushdrag/stegdrag och även en floppad stege? Jag personligen vill inte tillåta spelare få se turnkortet när han spontant betalt för det. Jag vill att folk ska betala mig för sina kort, särskilt vid dessa situationer. Förstår du vad jag menar?=) Om ett scare-card faller på turn och fi bettar ut, så ställs man ofta inför ett klurigt beslut - tycker jag iaf - och ett ännu klurigare om han gör samma sak på riv. Personligen tenderar jag ofta till att pusha tillbaks på floppen när dessa situationer uppstår. Mycket pga rädslan för svåra beslut på kommande gator tror jag... Helst hamnar jag all in på floppen när den ser ut som i ditt exempel. Är detta fel tankesätt? Jag vet att jag förlorar mycket i värde när jag gör på det sättet eftersom han foldar händer som jag annars fått betalt av. Men, men... Jag spelar på lägre nivåer än vad du gör, så jag antar att mkt har med spelet att göra också, men det fundamentala är detsamma. Hur resonerar du? Thnx. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 När du ändå är inne på poker & brudar kan jag spinna vidare på ett koncept som den gamle forumprofilen Swede tuttade i mig för något år sedan. De flesta bra NL-spelare lirar ganska loose aggressive/aggressive. Alltså, i början (preflop) är man med och småslaskar för små summor i många potter. Man väntar på den där klonken och när den väl innfinner sig så kör man hårt. Det här är ju en alldeles ypperlig strategi när det gäller att ragga brudar. Tänk dig att du är på krogen. Jag menar, relativt många tjejer ser bra ut när de gjort sig i ordning och går på krogen och har man hunnit få i sig några pilsner är det klart man går och småkänner lite på motståndet. Inga allvarliga grejer, bara betalar ett litet pris för att se om man klonkar. Sen när klonken väl innfinner sig gör man allt för att komma till showdown och trycka in så mycket som möjligt. Är man lite mer kräsen och är en tight prefloplirare får man ju såklart inte räkna med lika många klonkar eftersom man under en kall krogsession inte ens hittar en hand man vill spela. En fördel är ju ändå att swingsen minskar, om man är känslig för sånt och har lätt till ångest. Vidare ser vi ju alldeles klart hur viktigt det är att inte vara en weak-tight tomte. Jag menar, sitta och vänta på att den där tokfräscha bruden man spanat in står i baren, gå fram till henne, säga "nämen hej" och få en småmulen blick tillbaka. Om man viker i det läget är det klart man inte hittar klonken. "You can't lose what you don't put in the middle, but you can't win much either." Den va också riktigt skön! Har förmig att jag har läst den för länge sedan, kan kanske stämma eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Texas Hold'em $10-$20 NL (real money), hand #151,787,461 Table bootlegyo´s HE, 20 Feb 2006 11:54 PM ET Seat 2: bootlegyo ($3,900.00 in chips) Seat 3: _Gekko_ [ 9C,9S ] ($930.00 in chips) Seat 6: carlpkt ($584.00 in chips) Seat 7: whatupchix ($4,737.40 in chips) Seat 9: DukeAndAnita ($693.00 in chips) ANTES/BLINDS DukeAndAnita posts blind ($5), bootlegyo posts blind ($10). PRE-FLOP _Gekko_ bets $35, carlpkt folds, whatupchix folds, DukeAndAnita calls $30, bootlegyo folds. FLOP [board cards 9H,7H,8S ] DukeAndAnita checks, _Gekko_ bets $60, DukeAndAnita bets $200, _Gekko_ calls $140. TURN [board cards 9H,7H,8S,KS ] DukeAndAnita bets $458 and is all-in, _Gekko_ calls $458. RIVER [board cards 9H,7H,8S,KS,7C ] SHOWDOWN DukeAndAnita shows [ 2C,AH ] _Gekko_ shows [ 9C,9S ] _Gekko_ wins $1,393. SUMMARY Dealer: whatupchix Pot: $1,396 | Rake: $3 bootlegyo loses $10 _Gekko_ bets $693, collects $1,393, net $700 carlpkt loses $0 whatupchix loses $0 DukeAndAnita loses $693 När han raisar dig på floppen, kan du motivera varför du väljer att bara syna då? Fi skulle mkt väl kunna spela handen på ett liknande sätt med flushdrag/stegdrag och även en floppad stege? Jag personligen vill inte tillåta spelare få se turnkortet när han spontant betalt för det. Jag vill att folk ska betala mig för sina kort, särskilt vid dessa situationer. Förstår du vad jag menar?=) Om ett scare-card faller på turn och fi bettar ut, så ställs man ofta inför ett klurigt beslut - tycker jag iaf - och ett ännu klurigare om han gör samma sak på riv. Personligen tenderar jag ofta till att pusha tillbaks på floppen när dessa situationer uppstår. Mycket pga rädslan för svåra beslut på kommande gator tror jag... Helst hamnar jag all in på floppen när den ser ut som i ditt exempel. Är detta fel tankesätt? Jag vet att jag förlorar mycket i värde när jag gör på det sättet eftersom han foldar händer som jag annars fått betalt av. Men, men... Jag spelar på lägre nivåer än vad du gör, så jag antar att mkt har med spelet att göra också, men det fundamentala är detsamma. Hur resonerar du? Thnx. När jag spelade den här handen så kändes det som att något fungerade för mig genom att enbart syna. För att utveckla lite mer, om jag slår tillbaka kommer jag att tappa all bluff equity av fi. Vidare så finns det inte så många händer som fi kommer att syna ett ställ med, dessa skulle va JT, set eller kombinerat drag. Sedan är det väl så här att jag visste att fi var kappabel att göra moves, jag hade position på honom. Genom att bara syna och låta honom commita sig till potten, då han i 99% av fallen kommer att svinga ordentligt på turn igen. Så kändes de som jag fick mer value genom att syna. Det är klart man kan hamna i en position där en syn kan bli väldigt svår, men med top setet så har jag alltid redraws mot en utdragning eller bättre hand. Sen va det också så att potten va relativt stor iförhållande till hans stack. Jag visste att det skulle bli all-in på turnen och trodde faktiskt att han gjorde ett move eller om inte annat kraftigt överspelade en betydligt sämre hand. Det är lite som Sammy Fahra säger: "- You got to gamble to winn." Jag trodde heller inte att han riktigt räknade med vilken stark hand de va som han sprang in i. Utan han trodde kanske jag hade ett överpar så som TT-QQ och skulle kunna släppa de om han gav tillräckligt med action. På frågan om det är fel tankesätt att slå tillbaks på floppen, har rätt mycket IMO att göra med vem du spelar mot samt vad som ligger på brädan. Om du spelar mot en sten som du är relativt säker på att han har ett överpar som han inte kommer att släppa för allt smör i småland så är det väl bara att köra in degen. Spelar du mot en loose-aggresive som i det här fallet kan det väl vara bättre att slå om på turnen, då potten oftast är väldigt stor och han ofta kommer att dra i stortsett dött. Det är svårt att generalisera sådan här situationer, men jag pushar ofta mycket hellre tillbaks på turnen. Om fi i det här fallet, till exempel hade gjort de spelet med ett kombinerat drag, så finns det ett par fördelar med att pusha tillbaks på turnen (egentligen är det väl ganska generella fördelar, men men): 1. Hans foldequity kommer va väldigt liten då potten kommer att va väldigt stor. 2. Du har tappar inte fi:s bluff equity som i det här fallet. 3. Om han sitter på draget och en blank faller på turnen så kommer hans potequity att ha reducerats väldigt mycket. 4. Du avslöjar heller inte din styrka och låter därför fi gå in i ett monster. 5. Dom gånger du är utklonkad av en stege eller färg kommer du att ha 10 outs, dvs 25% pot equity vilket ändå kommer väga upp mot en syn. Det är lätt att överspela så här pass hårda träffar, jag tycker att fördelarna är betydligt fler än nackdelarna om man slår om på turn. Specielt i de fallen då handen spelas HU i position. I en multivägs pott kan det däremot vara idé att reducera antalet händer genom att slå om. Tror heller inte att det spelar så stor roll på vilken nivå man spelar, tankegången ärden samma ändå samt matematiken bakom. Sen handlar det väl lite om att mixa upp sitt spel, beroende på ifall handen är HU, stackdjup, pot storlek, motståndare, etc. Ibland kan det va idé att aldrig slå om utan bara låta motståndaren betta sig själv all-in och ibland så kanske man pushar tillbaks på floppen. Man kan inte spela på samma sätt hela tiden, då blir man för lätt läst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 ***** Hand History for Game 3608496074 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Thursday, February 23, 14:44:56 ET 2006 Table Bandit (No DP) (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 1: DetctveTerer ( $1995.20 ) Seat 2: roh888 ( $2095 ) Seat 4: DeBrasy ( $788 ) Seat 6: TheBank04 ( $1010 ) Seat 5: OBenemark ( $1858 ) Seat 3: Slaves4Sale ( $985 ) DeBrasy posts small blind [$5]. OBenemark posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to OBenemark [ Qd 3d ] TheBank04 raises [$35]. DetctveTerer calls [$35]. roh888 calls [$35]. Slaves4Sale folds. DeBrasy calls [$30]. OBenemark calls [$25]. ** Dealing Flop ** [ 7d, 9d, 6d ] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Q3-handen är det bara att jamma Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Hej alla läsare! Har tyvärr blivit lite dåligt med uppdateringarna de senaste dagarna. En polare fyllde år i fredags, så det blev stor krökande hela helgen. Det är tungt att spela poker när man kör racet med grabbarna! Har dock spelat lite i fredags, söndags och idag. Än så länge har jag lyckats spela bort halva månadsvinsten. Känns lite drygt... Men de vänder säkert. Just nu känns pokern inte jätte kul kan jag väl medela. Spelade även EPT montecarlo satelliten igår. Lyckades få in pengarna med QQ efter att ha klonkat top setet. Killen synar med KK och drar runer runer färgen. Story of my life just nu... Slutade på 50 plats av 86. Lovar att återkomma med mer uppdateringar, HH´s och lite mer "bad-beat" snack... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Stämningen på bordet är hyffsat aggresivt. Har blivit överkörd rätt mycket varje gång jag inte har haft stål. När man nu plockar upp AA känns allt lite bättre. Stats på dollarbill61: VP$IP: 36.78% PFR: 8.05% Aggression faktor flop: 2.33 Turn: 6.00 WTSD: 13.79% W$SD: 75.00% ***** Hand History for Game 3633508291 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Monday, February 27, 10:05:12 ET 2006 Table Eltham (No DP) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 4: Maxs_Hammer ( $2164 ) Seat 5: OBenemark ( $898.75 ) Seat 6: dollarbill61 ( $1310.74 ) Seat 2: amazingoid ( $1213.25 ) Seat 3: CriminalPlay ( $273.50 ) Seat 1: prognosticat ( $1000 ) amazingoid posts small blind [$5]. CriminalPlay posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to OBenemark [ Ad Ah ] Maxs_Hammer folds. OBenemark raises [$35]. >You have options at Aeolus Table!. dollarbill61 calls [$35]. prognosticat folds. amazingoid folds. CriminalPlay folds. ** Dealing Flop ** [ 3c, Ks, Jd ] OBenemark bets [$65]. dollarbill61 calls [$65]. ** Dealing Turn ** [ Qs ] OBenemark: ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slampen Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Checka ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Riktigt tung dag idag... Blivit utklonkad rätt många gånger i stora nyckel potter, de potter som avgöra om dagen kommer att sluta med röda eller gröna siffror. Ska lägga 5/10 spelet lite på hyllan nu och rikta in mig på 3/6, tycker rullen är lite tight för så höga stackes. Se har jag inte lust att va uppe och skotta när man saknar sina klonkar skills! Här kommer dock två rätt intressanta händer. Den första är en riktig deep-stack hand... ***** Hand History for Game 3628232888 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Sunday, February 26, 15:20:16 ET 2006 Table Ithaka (No DP) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 1: OBenemark ( $1806.50 ) Seat 2: ilikeaces86x ( $2810.75 ) Seat 3: BruceDiknson ( $1092 ) Seat 4: spelatight ( $2131.88 ) Seat 6: subdriver753 ( $653.50 ) Seat 5: prognosticat ( $1325.50 ) ilikeaces86x posts small blind [$5]. BruceDiknson posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to OBenemark [ 7h Ah ] spelatight raises [$30]. prognosticat folds. subdriver753 calls [$30]. OBenemark calls [$30]. ilikeaces86x raises [$125]. BruceDiknson folds. spelatight calls [$100]. >You have options at Arizona (No DP) Table!. subdriver753 calls [$100]. OBenemark calls [$100] Tycker man måste glida in här, när de andra två synar samt position och stack djup ** Dealing Flop ** [ Ad, 7c, 8d ] ilikeaces86x checks. spelatight bets [$250]. subdriver753 folds. OBenemark???? spelatight är en kille som är allt annat än just tight. Lös agg snubbe, mycket bluffande och spelar ofta riktigt hårt. ilikeaces86x är en tight solid kille... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Stats på gigio64 VP$IP: 55.47% PFR: 9.38% WTSD: 26.03% W$SD: 36.84% Aggression faktor flop: 1.19 turn: 4.60 river: 11 Texas Hold'em $6-$12 NL (real money), hand #180,078,788 Table TheFonz3´s HE, 27 Feb 2006 10:35 PM ET Seat 1: gigio64 ($505.75 in chips) Seat 3: fb510 ($454.50 in chips) Seat 6: _Gekko_ [ 4H,3C ] ($694.50 in chips) Seat 7: Nanneli ($1,306.50 in chips) Seat 10: Scaramoche ($628.50 in chips) ANTES/BLINDS _Gekko_ posts blind ($3) Nanneli posts blind ($6). PRE-FLOP Scaramoche folds gigio64 calls $6 fb510 calls $6 _Gekko_ calls $3 Nanneli checks. FLOP [board cards 6D,7S,2D ] _Gekko_ checks Nanneli checks gigio64 checks fb510 checks. TURN [board cards 6D,7S,2D,5S ] _Gekko_ bets $44 Nanneli folds gigio64 bets $150 fb510 folds _Gekko_ ???? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Q3-handen är det bara att jamma lol.. kanske gäller på alla siter utom just party.. jammar han blire all in för hela slanten på den handen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Q3-handen är det bara att jamma lol.. kanske gäller på alla siter utom just party.. jammar han blire all in för hela slanten på den handen ja, vi vill ju få in allt där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Q3-handen är det bara att jamma lol.. kanske gäller på alla siter utom just party.. jammar han blire all in för hela slanten på den handen ja, vi vill ju få in allt där Hade hoppats att inte behöva fråga detta, tänkte att någon annan kanske kunde fråga... Men men min typisk reverse-klonk tur håller givetvis i sig. Vad menar ni med att "Jamma"? Känns inte direkt som att ni pratar om att riva fram gyran och börja slita sköna accord... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 beta/höj/ställ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Vad menar ni med att "Jamma"? Känns inte direkt som att ni pratar om att riva fram gyran och börja slita sköna accord... "Beta så mycket det går" ungefär, går att använda för både limit och nl. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 OK, tack för "översättningen" Så du menar alltså jacobmal att ett kraftigt överbet hade varit ett snyggt spel? Om någon slår om antar jag att du förespråkar att köra in stacken eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Nej nej, jag menar beta ut som vanligt, får du omslag så slå om igen osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 svår hand. .antingen gör du som jacob o dingar allt eller så check foldar du... båda är rätt o fel,, visst är poker komplext o fint? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts