Gå till innehåll

Gekko - Spela påker, de e najs!

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har länge tänkt att starta en egen dagbok, men jag har inte riktigt tidigare känt att jag hade tillräckligt mycket att tillföra. Vi får väl se om ni tycker att jag har det nu eller ej...

Lite fakta om mig:

Jag är 23 år, bor och pluggar i Uppsala. Har läst 3,5 år civilingenjör och nu håller jag på med ekonomi studier. Har tidigare varit elitidrottare, så jag har mycket erfarenhet om att satsa riktigt hårt på något som man vill uppnå. Det va när jag slutade med idrottandet som jag tog upp poker, ett imo väldigt bra substitut till elitidrottandet.

Poker fakta:

Började spela för lite mer än 1,5 år sedan. Blev som många introducerade till spelet av en kompis. Från början va de SnG´s och limit Texas holdem som gällde och mycket bonus jagande. Jag började som många andra på 0.25/0.5, men tog mig ganska snart upp till 5/10.

I somras efter en kväll som jag sällan glömmer då jag blåste iväg 3 inköp på 5/10 och ett på 10/20 så bestämde jag mig för att lägga ner mitt FL spelande. De va nu som jag fann min nyvunna kärlek, NL. Hade tidigare bara spelat lite för skojskull, men nu va det bara NL som gällde. Började grinda 0.25/0.5 och nu spelar jag 2/4, med nått skott på 3/6 och 5/10 då och då.

Min spelstil är väldigt aggressiv, men hyfsat tight. Spelar uteslutande short handed 5,6 och 7- manna. Jag tror mina starka sidor är att jag är ganska bra på att läsa händer och “känna” av hur starka mina motståndare är.

Mål med dagboken:

:club: Att utveckla mitt spel.

:diamond: Att få kommentarer på hur jag spelar och idéer hur jag borde spela.

:heart: Att hålla mig motiverad, även de perioder då pokern inte går bra.

Dagboks innehåll:

:club: HH´s från händer som jag tycker är intressanta.

:diamond: Allmänt poker snack och annat gott.

:heart: Resultat per månadsbasis.

Poker planering 2006:

Mål:

:club: Börjat spela NL10/20.

:diamond: Åka till Las Vegas i sommar.

:heart: Spela någon stor turnering, så som WPT, EPT eller WSOP

:spade: Spela mer live och då främst cash games.

Del mål:

Jan-mars:

- Fortsätta spela 2/4 och börja spela 2/5 eller 3/6

- Snitt månadslön $4,000

April-juni:

- Fortsätta på samma nivå som tidigare, men börja skotta på 5/10

- Snitt månadslön $6,000

Juli-sept:

- Etablera mig på 5/10

- Snitt månadslön $8,000

Okt-dec:

- Fortsätta spela 5/10, men börja skotta på 10/20

- Snitt månadslön $12,000

Jag ska försöka att uppdatera dagboken nästan varje dag och ha med minst en HH efter session. Hoppas ni kommer att uppskatta min dagbok och att både ni och jag får ut något av den.

* RP, lite kortare - QoS *

• Svars 407
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Du ska spela in 90.000$ 2006, imponerande mål! Var spelar du? Hur mycket per dag (eller vecka/månad) spelar du i snitt tror du?

Självklart kommer jag att läsa din DB.

Las Vegas - gissa vem som är avis! :roll:

Postad
Du ska spela in 90.000$ 2006, imponerande mål! Var spelar du? Hur mycket per dag (eller vecka/månad) spelar du i snitt tror du?

Självklart kommer jag att läsa din DB.

Las Vegas - gissa vem som är avis! :roll:

Ja de är nog ganska högt satta mål, men det känns ändå realistiskt. Det rör sig ändå bara om ungefär 500BB/månad.

Just nu spelar jag bara på Eurobet. Har funderat på att sätta in pengar på crypto, men vi får väl se.

Jag försökte kolla lite i PT hur många timmar jag ligger på, skulle gissa att jag har ett snitt på kanske 120-140 timmar, lite osäker. Känns inte som jag spelar Såå mycket, men tydligen :roll:

Las Vegas är väl alla pokerspelares dröm... Det är verkligen ett av mina största mål, hade varit så nice.

Ja tack för alla lycko önskningar, tänkte plocka fram någon kul HH nu.

Postad

Den här handen är från söndagens session, men jag har funderat rätt mycket på den och de hade varit kul med lite feedback.

Milky07 x är en rätt aggresiv och duktig spelare, det hade även gått rätt bra för honom under kvällen.

Stats på fi VP$I 23.76, AF 1.47, PFR 15.60%

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,683,099,975

Table Butte, 8 Jan 2006 12:33 AM ET

Seat 2: SKOOBASTEEV ($412.00 in chips)

Seat 5: Emonkulf ($178.20 in chips)

Seat 7: all_the_aces ($846.95 in chips)

Seat 8: _Gekko_ [ 7S,8H ] ($464.60 in chips)

Seat 10: milk07 x ($1,143.30 in chips)

ANTES/BLINDS

milk07 x posts blind ($2), SKOOBASTEEV posts blind ($4).

PRE-FLOP

Emonkulf folds

all_the_aces calls $4

_Gekko_ calls $4

milk07 x calls $2

SKOOBASTEEV checks.

FLOP [board cards 5H,7H,8S ]

milk07 x bets $15

SKOOBASTEEV folds

all_the_aces calls $15

_Gekko_ bets $60

milk07 x bets $1,124.30 and is all-in

all_the_aces folds

_Gekko_ ?????

Vad gör man nu?

Postad
Jag försökte kolla lite i PT hur många timmar jag ligger på, skulle gissa att jag har ett snitt på kanske 120-140 timmar, lite osäker. Känns inte som jag spelar Såå mycket, men tydligen :roll:

PT lägger ihop tiden för olika bord, så står det 100 timmar i summary kan det lika gärna vara 50 timmar på två bord. Du kan kolla på "session notes" och klicka i "show true hourly win rate". Då får du en extra resultatrad nedanför, och detta är det enda stället man kan se hur mycket man faktiskt spelat, såvitt jag vet. Sen får man trixa med preferences och ställa in olika datum om du vill se hur mycket du spelat en viss månad (eller hålla löpande koll).

Lycka till med spelandet! :)

Postad

Jag hade foldat tvåparshanden, han har antagligen set eller stege (rimligt att han ställer in med dessa pga dragvänlig bräda) och mot alla dessa händer ligger du lite väl långt efter. De gångerna du ligger före mot lägre tvåpar och diverse kombodrag uppväger inte riktigt mot alla händer som slår dig.

Postad

Andersson; tack för tipset. Ska försöka att hålla koll på antalet spelade timmar/ månad på de sättet. Har inte tänkt på att PT:n räknar timmar på de viset.

Jag hade foldat tvåparshanden, han har antagligen set eller stege (rimligt att han ställer in med dessa pga dragvänlig bräda) och mot alla dessa händer ligger du lite väl långt efter. De gångerna du ligger före mot lägre tvåpar och diverse kombodrag uppväger inte riktigt mot alla händer som slår dig.

De va lite det här som jag satt och funderade på också. Vad slår jag egentligen? Ligger jag efter så ligger jag troligtvis långt efter, men jag tyckte dock inte att det kändes rimligt att han ställde in med en färdig hand där. Jag var mer inne på Skumdums linje, dvs monster drag, ss Ah6h.

Eftersom han hade så mycket i stacken fick jag känslan av att han ville coin-flipa lite med ett kombinerat drag, vill man inte ha mer value av en färdig hand?

Men du tycker att man borde folda där alltså, intressant... och en bra read :D

_Gekko_ calls $400.60 and is all-in.

TURN [board cards 5H,7H,8S,QD ]

RIVER [board cards 5H,7H,8S,QD,6C ]

SHOWDOWN

milk07 x shows [ 9H,6H ]

_Gekko_ shows [ 7S,8H ]

milk07 x wins $1,627.90.

SUMMARY

Dealer: _Gekko_

Pot: $1,630.90 | Rake: $3

SKOOBASTEEV loses $4

Emonkulf loses $0

all_the_aces loses $19

_Gekko_ loses $464.60

milk07 x bets $1,143.30, collects $1,627.90, net $484.60

Önskar att jag hade din skills... Eftersom jag redan hade blåst iväg två inköp den dagen, så synade jag där och blåste i väg ett tredje. Ibland är poker det absolut bästa som finns.

Postad

Blixtfold med tvåparet där..

Med tanke på att du inte har tomtestämplat Milky07 så är väl sämsta tänkbara hand han kan ha för att ställa där x6-hjärter och mot den handen har du ju ganska precis en coinflip.. visst, drömmen vore ju 85 men det kan inte var mycket mer än en dröm :)

Du är alltså långt efter mot stege eller set (~20% vinstchans) eller har en coinflip mot ett färgstegdrag. Inget bra läge att satsa $400 för att plussa $500 va?

Kul med en dagbok i mina limitstrakter. Jag ska försöka följa och utmana dig med intresse.

Resultat kommer om ett par timmar i denna hand. Som försmak kan jag ju säga att jag synade :shock:

Postad

Har nog oxå börjat inse att det är en fold där. Men på nätet när tiden tickar så kan de dock bli så här galet ibland. Tycker jag har fått många bra kommentarer, kändes inte lika självklart då som nu att mucka handen.

Som lite kuriosa (stavas de så?) till den här handen så satt vi några polare och lirade samtidigt, var på jag frågade han som satt brevid mig:

- Va fan gör man här?

- Vet inte, är han agg och kan göra moves på draget?

- Hyffsat... inte omöjligt.

- Men syna då?

- Är de rätt move de? Han har inte stegen då?

- Inte fan vet jag.. Folda då.

- Ähhh, jag synar så få vi se. Har ju säkert outs...

Som Homer Simpson hade sagt Dooooooo

Jag postade faktiskt en kommentar i din HH Rubicon, hade säkert fel där också. Han satt bergis med färgdraget :roll:

Snygg syn i såfall.

Ska plocka fram någon mer hand efter kvällens session att utmana dig med...

Efter att ha degat framför WSOP main event typ hela dagen, säkert tionde gången jag ser skiten, så börjar de snart bli dags för grinding. Har försökt att få tag i en polare dock, han skulle titta över ikväll. Enligt hans flickvän så somnade han inte förren kl 11.00 ( gick från mig vid 05.30) så vi får väl se när vi sätter igång. Tycker alltid det är lättare att motivera sig om man sitter några stycken, vet inte ifall de är fler som tycker de?!

Jaja, lycka till nu mina grindande vänner så får vi se vad kvällen har att erbjuda!

Postad

Ja, det här med att man har 15-20 sekunder att bestämma sig i svåra situationer i stora potter suger stor kamelpung. Så lätt att göra dumma syner och andra dumma saker då. Som min-check-raisen jag gör i min hand t ex. Man hinner ju knappt analysera alls och får gå nästan helt på känsla. Är det bara på Pokerstars man har timebank även i cashgames?

Postad

Har väl typ avslutat kvällens session (kanske blir lite till, ni vet hur spel djävulen är), gick fruktansvärt segt idag.

Massa strul med datorn, alla program hängde sig hela tiden och PT vill inte impotera händer... Sånt här tar på energin, så jag valde att titta lite på film och fortsätta dricka Baileys, manligt jag vet :roll:

Här är iaf tre händer från kvällen:

1.

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,695,350,646

Table Pontisuger´s HE, 10 Jan 2006 11:50 PM ET

Seat 1: carlpkt ($561.90 in chips)

Seat 2: _Gekko_ [ JS,AD ] ($364.00 in chips)

Seat 3: Max8701 ($255.00 in chips)

Seat 4: zloigruzin ($179.30 in chips)

Seat 8: js699k ($97.60 in chips)

Seat 10: Dachemmist ($41.60 in chips)

ANTES/BLINDS

carlpkt posts blind ($2), _Gekko_ posts blind ($4).

PRE-FLOP

Max8701 folds

zloigruzin bets $10

js699k folds

Dachemmist folds

carlpkt folds

_Gekko_ calls $6.

FLOP [board cards 3S,8D,JC ]

_Gekko_ bets $17

zloigruzin bets $35

_Gekko_ calls $18.

TURN [board cards 3S,8D,JC,JH ]

_Gekko_ checks

zloigruzin bets $20

_Gekko_ calls $20.

RIVER [board cards 3S,8D,JC,JH,KH ]

_Gekko_ bets $115

zloigruzin calls $114.30 and is all-in.

SHOWDOWN

_Gekko_ shows [ JS,AD ]

zloigruzin shows [ 3H,3D ]

_Gekko_ wins $0.70, zloigruzin wins $357.60.

SUMMARY

Dealer: Dachemmist

Pot: $361.30 | Rake: $3

carlpkt loses $2

_Gekko_ bets $180, collects $0.70, net $-179.30

Max8701 loses $0

zloigruzin bets $179.30, collects $357.60, net $178.30

js699k loses $0

Dachemmist loses $0

Trodde han hade över par eller en sämre knekt, hade inte en tanke på att han kunde ha floppat ett set. Vad anser ni om att spela handen så här?

Folda flop? CR turn? Check syna river?

2.

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,691,103,069

Table Pontisuger´s HE, 10 Jan 2006 11:18 PM ET

Seat 4: _Gekko_ [ 8D,8H ] ($416.00 in chips)

Seat 5: jake C ($389.85 in chips)

Seat 6: belcanto ($306.30 in chips)

Seat 7: Emonkulf ($427.40 in chips)

Seat 10: JC All In ($208.80 in chips)

ANTES/BLINDS

jake C posts blind ($2), belcanto posts blind ($4).

PRE-FLOP

Emonkulf folds

JC All In folds

_Gekko_ bets $16

jake C calls $14

belcanto calls $12.

FLOP [board cards 9C,2S,9H ]

jake C checks, belcanto bets $15, _Gekko_ bets $45, jake C folds, belcanto calls $30.

TURN [board cards 9C,2S,9H,AS ]

belcanto bets $15, _Gekko_ bets $45, belcanto folds.

SHOWDOWN

_Gekko_ wins $195.

SUMMARY

Pot: $198 | Rake: $3

_Gekko_ bets $106, collects $195, net $89

jake C loses $16

belcanto loses $76

Emonkulf loses $0

JC All In loses $0

Här måste man ju hugga igen... Han känns onekligen väldigt weak. De här är jag i ett nötskal, earning earning :lol:

3.

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,692,369,310

Table Pontisuger´s HE, 11 Jan 2006 2:35 AM ET

Seat 3: immi23 ($410.40 in chips)

Seat 4: _Gekko_ [ 2C,AC ] ($452.00 in chips)

Seat 5: SmellyChic52 ($507.90 in chips)

Seat 8: excalibur22 ($490.70 in chips)

Seat 9: ksdoor ($153.00 in chips)

Seat 10: garzione2 ($174.40 in chips)

ANTES/BLINDS

garzione2 posts blind ($2), immi23 posts blind ($4).

PRE-FLOP

_Gekko_ calls $4

SmellyChic52 folds

excalibur22 bets $12

ksdoor folds

garzione2 calls $10

immi23 folds

_Gekko_ calls $8.

FLOP [board cards 8C,5C,3H ]

garzione2 checks

_Gekko_ checks

excalibur22 bets $25

garzione2 calls $25

_Gekko_ bets $75

excalibur22 calls $50

garzione2 calls $50.

TURN [board cards 8C,5C,3H,4D ]

garzione2 checks

_Gekko_ bets $365 and is all-in

excalibur22 folds

garzione2 folds.

SHOWDOWN

_Gekko_ wins $627.

SUMMARY

Dealer: ksdoor

Pot: $630 | Rake: $3

immi23 loses $4

_Gekko_ bets $452, collects $627, net $175

SmellyChic52 loses $0

excalibur22 loses $87

ksdoor loses $0

garzione2 loses $87

Över spelat? Vad göra för att extrahera mest pengar här?

Hade egentligen några andra händer som va bra mycket roligare, men som jag tidigare nämde så höll PT på att strula som fan.

Postad

Trodde han hade över par eller en sämre knekt, hade inte en tanke på att han kunde ha floppat ett set. Vad anser ni om att spela handen så här?

Folda flop? CR turn? Check syna river?

CR turn känns ju verkligen som att det är precis vad han fiskar efter där, med sitt weakbet. Snyggt spelat av honom, tycker jag. Ang. handen i övrigt vetefan om du kommer undan där, om snubben inte är gristight. Kanske att du kunde checka river, ja. Vad kan han syna ett bet med där, som du slår? AA förstås. Eller en sämre J. Synar han med QQ när kungen landar? Knappas va? Samtidigt är det ju ingen av de händerna han lär värdebetta heller. Knepigt.

Ang. turnstegen, när du ställer rakt av - vad vill du med det? Representera klöverdraget när de visat svaghet och bara synat floppen? Överpar lär ju ingen sitta på när de bara synade floppen, så set känns ju som det enda rimliga som du skulle kunna få syn av. Eller?

Kul dagok btw. Lycka till!

Postad

God morgon vänner. Som en sann grinder så har jag precis vaknat (läs ca 15.30), går dagens spel slutade tyvärr inte starx efter 3, utan håll på till 05.30.

Satt och lirade lite 3/6 framåt små timmarna, kunde lika gärna skitit i de. Va fruktansvär tight igår, taskigt value på alla nivåer. Mina händer på 3/6 gick väl till enligt följande: Gekko raises, fi call... flop: Gekko bets, fi folds.

Snackade med en polare om att anmäla sig till Grebbestad poker open (eller vad dom kallade de), hade varit fint att slaska hem en seger där. Någon som spelade den förra året? Va de bra arangerat? Några tips eller nått man ska tänka på?

CR turn känns ju verkligen som att det är precis vad han fiskar efter där, med sitt weakbet. Snyggt spelat av honom, tycker jag. Ang. handen i övrigt vetefan om du kommer undan där, om snubben inte är gristight. Kanske att du kunde checka river, ja. Vad kan han syna ett bet med där, som du slår? AA förstås. Eller en sämre J. Synar han med QQ när kungen landar? Knappas va? Samtidigt är det ju ingen av de händerna han lär värdebetta heller. Knepigt.

Ang. turnstegen, när du ställer rakt av - vad vill du med det? Representera klöverdraget när de visat svaghet och bara synat floppen? Överpar lär ju ingen sitta på när de bara synade floppen, så set känns ju som det enda rimliga som du skulle kunna få syn av. Eller?

Kul dagok btw. Lycka till!

Tror inte heller man kommer undan där specielt ofta när han är så short stackad som han är. Normalt sett hande jag nog CR turn, men de känns väldigt uppenbart va man har. Jag uppfattade hans skjärt bett på turn som han var rädd för knekten, därför stälde jag in honom på river för att få honom att göra en dålig syn, med AA, XJ eller QQ.

Det är som du säger, vilka händer förutom kåken och en sämre triss bettar han där? Många har dock svårt att släppa överpar och höga PP, så det känns som man ändå måste betta in i honom på river, eller?

Stegen; har ofta märkt att folk gör dåliga syner när man gör sådana här bets, dom tror att man bluffar. Jag ville locka fram en dålig syn från typ TPTK eller överpar, men vad tycker du att jag borde ha gjort istället? Bara bettat ut 150-200? Vilka händer kan man syna de bettet med som man inte kan syna ett ställ med i såfall?

Saken är väl den att stegen är så pass gömd, hade de kommit ett klöver så kanske man kunde ha tagit det lite lugnare. Men nu är det inte lika självklart vad jag har... Jag kan också ha ett överpar, TP, två par, stege, set eller drag.

Att inte sätta någon på överpar tycker jag är lite optimistiskt. Vad synar dom CR med i såfall? Över kort? Drag?

Sen tycker jag de är lite konstigt att short stacken foldar på turnen, de ligger rätt mycket i poten och han har bara 80$ kvar. Hade faktiskt räknat med att få en syn av honom, men men.

Bra kommentarer och kul att du uppskattar dagboken...

Postad

Satt och kollade lite i poker trackern, hittade 2 händer som jag tycker va riktigt intressanta.

Den första hand utspelas på ett riktigt action bord, är inte ofta som man ser så här mycket galet spel. Mycket bluffande och många stora potter.

tomahawk78 har följade stats:

Vp$Ip 73.58%

Pfr 11.28%

Agf 2.8

WtSD 30.56%

W$SD 27.27%

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,658,821,487

Table Krems, 2 Jan 2006 1:56 AM ET

Seat 1: _Gekko_ [ AS,8S ] ($730.80 in chips)

Seat 2: AlCarajo ($396.00 in chips)

Seat 3: anna973 ($320.00 in chips)

Seat 8: tomahawk28 ($362.70 in chips)

Seat 10: maradona1926 ($962.60 in chips)

ANTES/BLINDS

AlCarajo posts blind ($2), anna973 posts blind ($4).

PRE-FLOP

tomahawk28 calls $4

maradona1926 bets $15

_Gekko_ calls $15

AlCarajo folds

anna973 folds

tomahawk28 calls $11.

FLOP [board cards JD,QS,AC ]

tomahawk28 bets $12

maradona1926 folds

_Gekko_ calls $12.

TURN [board cards JD,QS,AC,2D ]

tomahawk28 bets $70

_Gekko_ calls $70.

RIVER [board cards JD,QS,AC,2D,2S ]

tomahawk28 bets $265.70 and is all-in

_Gekko_ ????

Vad slår jag mer än än bluff och QJ? Har han floppat stegen?

Den andra handen spelas också på ett hyffsat vilt bord, där specielt 791641 står för stor del av actionen. Kan väl tilläga att de ggr han har överbettat så har han alltid haft stålet.

stats på 791641:

Vp$IP 73.33%

Pfr 24.00%

Agf 1.59

WtSD 23.53%

W$SD 50.00%

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,681,708,446

Table Kitwe, 7 Jan 2006 6:19 PM ET

Seat 5: 791641 ($435.20 in chips)

Seat 7: xxxGUTSxxx ($374.00 in chips)

Seat 8: 31852 ($156.80 in chips)

Seat 9: _Gekko_ [ JC,KH ] ($890.80 in chips)

ANTES/BLINDS

31852 posts blind ($2), _Gekko_ posts blind ($4).

PRE-FLOP

791641 calls $4

xxxGUTSxxx folds

31852 calls $2

_Gekko_ checks.

FLOP [board cards 8H,JD,9C ]

31852 checks

_Gekko_ bets $10

791641 calls $10

31852 folds.

TURN [board cards 8H,JD,9C,3D ]

_Gekko_ bets $25

791641 bets $75

_Gekko_ calls $50.

RIVER [board cards 8H,JD,9C,3D,KS ]

_Gekko_ checks

791641 bets $300

_Gekko_???

Har han flopat stegen?

Hade varit kul med kommentarer på dessa händer, vad hade ni gjort?

Postad

KJ riverklonkar 2-par:

Känns som att det enda han kan spela sådär är stål eller bluff. Har svårt att se en hand han skulle spela så som du slår, om det inte är den rena bluffen. Givet readen sen, att han alltid överbettar med stål, så känns ju synen dessutom lite svårare. Scenariot att han bluffar Txd, som nämndes, passar ju bra in på turnspelet visserligen, men inte lika bra preflop och på floppen, tycker jag. Har han 24% PRF så lär han ju raisa typ KTd antar jag, och sen raisa redan på floppen med stegdraget+nåt av paren, som han lär ha om han verkligen sitter på Td (han synar väl typ inte Td2d UTG, ens 4-handed, antar jag). Sen tycker jag att hans spel på turn verkligen känns som en hand som slår dig. Han synar floppen för att ge dig en chans att kanske förbättra eller bluffa en extra gång, då du kom med från BB och alltså inte behöver vara särskilt start. Sen på turn när du bettar ut så ser han att du faktiskt har en hand, och då kommer raisen. När du nu synar lär han ju sätta dig på minst den hand du har, troligen har du t.o.m bättre än TPNTK, och därför kan han sen överbetta river och hoppas på att faktiskt få en syn - en perfekt kombination: det ser ut som ett missat drag och han vet att du har en ganska stark hand.

Slutligen får man inte förbise att det luktar jävligt mycket reverseklonkrigg om den där riverkungen - den allra värsta sortens rigg, som de bara slår på när nån som normalt spelar löst har fått för sig att spela tight. ;)

A8s på broadwaybrädan:

Ja du, den där känns ju jävligt jobbig. Han synar UTG, blir höjd med en syn bakom - och sen när floppen landar QJAr så bettar han rakt in i er båda. Och 2.8 är ju inte ens jättehög agf (om det är totalen, alla gator?). Av det spelet drar ju iaf jag slutsatsen att han har nån typ av hyffsad träff där. Samtidigt säger du att bordet var helt vilt, vilket gör att man ju ändå inte behöver sätta honom på världens jättehand, men helt tom lär han ju inte vara. Frågan är bara vilka händer han skulle göra så med, som han fortsätter att bomba alla gator med, och som du slår? Jag skulle säga: ingen, hur jävla vild han än var. OK att du kan ha flyt och hitta splitten mot typ AT nu när bordet parade sig, men givet hans spel där skulle jag ändå släppa.

AJ-handen (med JJxxx-bräda) från tidigare:

Tänkte lite mer på den. Gillar inte alls CR på turn, eftersom du då aldrig kan göra samma spel när du vill bluffa utan att det blir jävligt dyrt, men givet hans relativt grunda stack på river så gillar jag bet där också. Så jag tycker du spelade hela handen bra. Nu hade han träffat grymt, då är det inte så mycket att göra åt.

Steg-handen, slutligen, som du ställde med på turn:

Grejen med ett sånt bet just där är ju att vad de har sett är dels att du har CR 2 pers på floppen, med en betstorlek som dessutom känns på gränsen till ett pott-sweetner bet, och sett båda syna - och sen kommer turn, och du ställer rakt av. Hur ofta har du gjort det spelet med bara ett drag? Ärligt? Om du har en väldigt aggresiv image kan jag köpa att du kan få syn av ett överpar där nån gång kanske, men med en normal image så är det klart tveksamt. Ytterligare anledningar till att jag inte gillar det är dels att nån mkt väl kan synat floppen med 67 för den högre stegen och om inte det, så kan de mkt väl få för sig att du sitter på den handen, dels att du ju faktiskt har en riktigt stark hand med ditt "freeroll"-nötflushdrag i tillägg till en helt färdig stege. Det skulle jag försöka få ännu lite mer betalt för. Det gör ju dessutom att inte ens shortstacken kan syna med Axc, som han kanske skulle kunnat om du inte haft den handen. :) Givet deras flopsyner känns det ju inte helt omöjligt att nån sitter på typ KQc eller nåt heller, så om du hade haft riktigt tur så hade du kanske kunnat få riktigt med action om en klöver landade på rivern.

Riktigt roliga/svåra händer du postar iaf tycker jag. Keep it up!

Postad

Sitter och grindar för fullt nu, en 2,8% i ena handen och musen i den andra. Har klonkat på rätt bra än sålänge, kan nog dyka upp någon intressant hand tills i morgon ;)

Tänkte vänta till imorgon eftermiddag att redovisa vad som hände i dom två senaste händerna. Därför väntar jag också att kommentera de ni har skrivit om dem. Men jag gillar kommentarerna och resonemangen... kul att ni har lite olika åsikter.

AJ-handen (med JJxxx-bräda) från tidigare:

Tänkte lite mer på den. Gillar inte alls CR på turn, eftersom du då aldrig kan göra samma spel när du vill bluffa utan att det blir jävligt dyrt, men givet hans relativt grunda stack på river så gillar jag bet där också. Så jag tycker du spelade hela handen bra. Nu hade han träffat grymt, då är det inte så mycket att göra åt.

Steg-handen, slutligen, som du ställde med på turn:

Grejen med ett sånt bet just där är ju att vad de har sett är dels att du har CR 2 pers på floppen, med en betstorlek som dessutom känns på gränsen till ett pott-sweetner bet, och sett båda syna - och sen kommer turn, och du ställer rakt av. Hur ofta har du gjort det spelet med bara ett drag? Ärligt? Om du har en väldigt aggresiv image kan jag köpa att du kan få syn av ett överpar där nån gång kanske, men med en normal image så är det klart tveksamt. Ytterligare anledningar till att jag inte gillar det är dels att nån mkt väl kan synat floppen med 67 för den högre stegen och om inte det, så kan de mkt väl få för sig att du sitter på den handen, dels att du ju faktiskt har en riktigt stark hand med ditt "freeroll"-nötflushdrag i tillägg till en helt färdig stege. Det skulle jag försöka få ännu lite mer betalt för. Det gör ju dessutom att inte ens shortstacken kan syna med Axc, som han kanske skulle kunnat om du inte haft den handen. :) Givet deras flopsyner känns det ju inte helt omöjligt att nån sitter på typ KQc eller nåt heller, så om du hade haft riktigt tur så hade du kanske kunnat få riktigt med action om en klöver landade på rivern.

Riktigt roliga/svåra händer du postar iaf tycker jag. Keep it up!

Ang. AJ handen så, med risk för att verka självupptagen, tycker jag också att jag spelade den bra, synd att han hade klonkat så förbanat. Håller med dig om att CR måste va fel move där.

Ang stegen

Att jag gör de spelet med enbart draget, det förekommer. Tycker ofta man man måste spela drag så här hårt ur position. Vill dock gärna ha ett kombinerat drag och att bordet inte har parat sig.

Det där du säger om 67 är ju väldigt sant, hade inte tänkt på det på de viset. Att den handen kan fungera som scare card.

Du tycker CR på floppen va för liten eller uppfattar jag dig fel?

Det är ju också sant de där om att någon annan kan sitta på färgdraget och blir bortskrämd. Ska ta och lugna ner mig lite tills nästa gång och få lite mer value ur mina monster händer.

Kul att du gillar mina HH, dom två senaste är riktigt fucked up :lol:

Postad

Vad är det med folk och syna sig själva allin med kassa top par?! Tycker de borde finnas lite fold equity här.... Men icke och aldrig att man drar ut heller, lol.

Texas Hold'em $10-$20 NL (real money), hand #1,700,302,015

Table brosky81´s HE, 12 Jan 2006 3:26 AM ET

Seat 1: CJones984 ($362.00 in chips)

Seat 3: Sconidave ($2,730.00 in chips)

Seat 7: mcbanglo ($985.50 in chips)

Seat 8: snuggies0 ($1,345.00 in chips)

Seat 9: _Gekko_ [ AS,2S ] ($943.50 in chips)

ANTES/BLINDS

Sconidave posts blind ($5), mcbanglo posts blind ($10).

PRE-FLOP

snuggies0 bets $35

_Gekko_ calls $35

CJones984 calls $35

Sconidave folds

mcbanglo calls $25.

FLOP [board cards 5D,10S,9S ]

mcbanglo checks

snuggies0 checks

_Gekko_ bets $110

CJones984 calls $110

mcbanglo folds

snuggies0 folds.

TURN [board cards 5D,10S,9S,JH ]

_Gekko_ bets $220

CJones984 calls $217 and is all-in.

RIVER [board cards 5D,10S,9S,JH,9D ]

SHOWDOWN

_Gekko_ shows [ AS,2S ]

CJones984 shows [ 7C,10C ]

CJones984 wins $796, _Gekko_ wins $3.

SUMMARY

Dealer: CJones984

Pot: $802 | Rake: $3

CJones984 bets $362, collects $796, net $434

Sconidave loses $5

mcbanglo loses $35

snuggies0 loses $35

_Gekko_ bets $365, collects $3, net $-362

Texas Hold'em $6-$12 NL (real money), hand #1,699,588,738

Table carlpkt´s HE, 12 Jan 2006 12:23 AM ET

Seat 1: xPayn4Vettex ($754.00 in chips)

Seat 2: _Gekko_ [ 10C,8C ] ($694.00 in chips)

Seat 3: frosty134 ($111.10 in chips)

Seat 7: tress25 ($476.25 in chips)

Seat 9: corleone75 ($877.70 in chips)

ANTES/BLINDS

_Gekko_ posts blind ($3), frosty134 posts blind ($6).

PRE-FLOP

tress25 calls $6

corleone75 folds

xPayn4Vettex calls $6

_Gekko_ calls $3

frosty134 checks.

FLOP [board cards 4S,6C,JC ]

_Gekko_ bets $20

frosty134 calls $20

tress25 folds

xPayn4Vettex folds.

TURN [board cards 4S,6C,JC,3S ]

_Gekko_ bets $86

frosty134 calls $85.10 and is all-in.

RIVER [board cards 4S,6C,JC,3S,8D ]

SHOWDOWN

_Gekko_ shows [ 10C,8C ]

frosty134 shows [ JS,9C ]

_Gekko_ wins $0.90, frosty134 wins $231.20.

SUMMARY

Dealer: xPayn4Vettex

Pot: $235.10 | Rake: $3

xPayn4Vettex loses $6

_Gekko_ bets $112, collects $0.90, net $-111.10

frosty134 bets $111.10, collects $231.20, net $120.10

tress25 loses $6

corleone75 loses $0

Jaja ska inte klaga har plussat som fan ikväll, god natt alla, kanske är godmorgon för vissa så god morgon på er, nu ska jag sova!

Postad
KJ riverklonkar 2-par:

Känns som att det enda han kan spela sådär är stål eller bluff. Har svårt att se en hand han skulle spela så som du slår, om det inte är den rena bluffen. Givet readen sen, att han alltid överbettar med stål, så känns ju synen dessutom lite svårare. Scenariot att han bluffar Txd, som nämndes, passar ju bra in på turnspelet visserligen, men inte lika bra preflop och på floppen, tycker jag. Har han 24% PRF så lär han ju raisa typ KTd antar jag, och sen raisa redan på floppen med stegdraget+nåt av paren, som han lär ha om han verkligen sitter på Td (han synar väl typ inte Td2d UTG, ens 4-handed, antar jag). Sen tycker jag att hans spel på turn verkligen känns som en hand som slår dig. Han synar floppen för att ge dig en chans att kanske förbättra eller bluffa en extra gång, då du kom med från BB och alltså inte behöver vara särskilt start. Sen på turn när du bettar ut så ser han att du faktiskt har en hand, och då kommer raisen. När du nu synar lär han ju sätta dig på minst den hand du har, troligen har du t.o.m bättre än TPNTK, och därför kan han sen överbetta river och hoppas på att faktiskt få en syn - en perfekt kombination: det ser ut som ett missat drag och han vet att du har en ganska stark hand.

Slutligen får man inte förbise att det luktar jävligt mycket reverseklonkrigg om den där riverkungen - den allra värsta sortens rigg, som de bara slår på när nån som normalt spelar löst har fått för sig att spela tight. ;)

A8s på broadwaybrädan:

Ja du, den där känns ju jävligt jobbig. Han synar UTG, blir höjd med en syn bakom - och sen när floppen landar QJAr så bettar han rakt in i er båda. Och 2.8 är ju inte ens jättehög agf (om det är totalen, alla gator?). Av det spelet drar ju iaf jag slutsatsen att han har nån typ av hyffsad träff där. Samtidigt säger du att bordet var helt vilt, vilket gör att man ju ändå inte behöver sätta honom på världens jättehand, men helt tom lär han ju inte vara. Frågan är bara vilka händer han skulle göra så med, som han fortsätter att bomba alla gator med, och som du slår? Jag skulle säga: ingen, hur jävla vild han än var. OK att du kan ha flyt och hitta splitten mot typ AT nu när bordet parade sig, men givet hans spel där skulle jag ändå släppa.

Om vi börjar med KJ handen...

Jag är rätt säker på att han hade raisat alla par först in och alla två kort T eller högre. River bettet är riktigt tungt, men jag trodde jag hade honom. Kändes lite som ett 50/50 läge, antingen har jag klonkat ut på river, dvs fått ett bättre 2 par eller så har han floppat stegn. Stegen va egentligen den enda handen som jag var rädd för. Tror dock han är en sådan spelare som hade raisat QT först in. Med dom statsen så höjer man mycket skit händer. Han skulle klart också kunna ha haft J7, men inte denna gången.

Här kommer resultatet:

_Gekko_ bets $600, 791641 calls $46.20 and is all-in.

SHOWDOWN

_Gekko_ shows [ JC,KH ]

791641 mucks cards

_Gekko_ wins $1,126.20.

SUMMARY

Dealer: xxxGUTSxxx

Pot: $1,128.20 | Rake: $2

791641 loses $435.20

xxxGUTSxxx loses $0

31852 loses $4

_Gekko_ bets $689, collects $1,126.20, net $437.20

Nu till A8 handen...

Hans Agf är över alla gator ja, men nu får du tänka på att killen spelar typ 74% av händerna. Det betyder att hans agg är fördelat på väldigt mycket skit händer. Frågan som jag ställde mig va också, vilka händer limpar han in UTG, när han ändå raisar så mycket preflop? A och K rag till hör dom, men limpar han KT, QJ, AQ, AJ eller AK? Qj är en möjlig hand, men skulle han inte se att han har ett CFT pair? Han måste ju nästan ge mig creeds för ett ess när jag ändå har synat både flop och turn.

Något som gjorde mig väldigt förvirrad var också att han bettar ut väldigt lite på flopen och sen pottar på turn. Här bestämde jag mig för att syna ner oavsätt vad han gjorde på rivern, så länge inte brädan blev allt för äcklig. Jag trodde han var ute på bluff turné och ville få mig att släpp TP. Att det kom en 2 till på river gjorde de bara lättare, då va jag nästan säker att som sämst så splittar jag.

Din radar va lite off här, men de är heller inte ofta jag gör sådana här syner som i dom här 2 händerna. Man kan väl säga att, the fish struck gold eller nått. Här kommer iaf resultatet:

_Gekko_ calls $265.70.

SHOWDOWN

tomahawk28 shows [ 6S,KD ]

_Gekko_ shows [ AS,8S ]

_Gekko_ wins $743.40.

SUMMARY

Pot: $746.40 | Rake: $3

_Gekko_ bets $362.70, collects $743.40, net $380.70

AlCarajo loses $2

anna973 loses $4

tomahawk28 loses $362.70

maradona1926 loses $15

Ska försöka leta upp några nya intressanta händer till diskution.

Postad

Ikväll så blir de inget pokerspelande, ska ut och festa med några polare. Men jag tänkte lägga upp en hand, som jag tyckte va lite lurig.

Bordet är rätt aggresivt och så fort någon limpar så höjer någon pre-flop, därför limpar jag AA i första pos. Nu sket de ju sig, men de blev en väldigt intressant han iaf, imo... Enjoy!

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,682,998,625

Table Butte, 08 Jan 2006 12:07 AM ET

Seat 2: SKOOBASTEEV ($439.00 in chips)

Seat 3: Ekan3 ($389.90 in chips)

Seat 7: all_the_aces ($934.30 in chips)

Seat 8: _Gekko_ [ AS,AC ] ($368.40 in chips)

Seat 10: milk07 x ($590.15 in chips)

ANTES/BLINDS

Ekan3 posts blind ($2), all_the_aces posts blind ($4).

PRE-FLOP

_Gekko_ calls $4

milk07 x folds

SKOOBASTEEV folds

Ekan3 folds, all_the_aces checks.

FLOP [board cards 8H,9C,4C ]

all_the_aces bets $8

_Gekko_ bets $24

all_the_aces calls $16.

TURN [board cards 8H,9C,4C,AH ]

all_the_aces checks

_Gekko_ bets $35