Gå till innehåll

Nu vet jag att jag spelat för mycket poker!


Hjort

Recommended Posts

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En tjej.. nej, en människa som orkar sitta och kolla på när man lirar långa turneringar utan att bli uttråkad? Om man ändå kunde hitta en sådan. var växer dem? :)

 

Oj oj oj, dom är sällsynta ;). Man kan ju försöka att leta här annars :)

 

I mitt fall så snackade vi mest om allt möjligt medan jag spelade. Själva pokerbiten blev ju bara intressant när man får en bra hand vilket sker var 18:e hand eller vad det nu är. Fast det var inte så uppskattat när hon pratade om något väldigt personligt och jag svarar "QQ" på msn.

 

Leffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Bump. Tråden är för bra för att ligga och rosta.

..jag ville avgöra en knivig paragraf i ett kontrakt genom att spela Texas Hold'em No Limit..

Din galning!

Alla vet att det är för mycket tur i texas hold'em no limit. Spela pot-limit.

Oskäliga avtalsvillkor: Avtalslagen §36 ?
Jag körde in till Sthlm så sent som idag, och en julle ligger å fiser i 75 på 90 väg och har reggplåt : RAZ

 

- Jaja, Razz går ju ganska trögt, tänkte jag :D

Jag brukar leta efter bilar med KJS,KJO,JKO,JKS,AKS,AKO,KAS,KAO,AJS,AJO,JAO,JAS,AAO. Dom får alltså symbolisera

:Ks::Js: - :Kd::Jc: - :Ah::Ac: - :As::Ks: osv

Siffrorna i sin tur symboliserar hur stor stacken är i en sng är.

Även regplåtar med A*A, A*K, K*J är okej, inte lika bra, men okej i sen position.

Bästa möjliga regplåten är alltså AAO 999. (Var finns den bilen?)

Själv kör jag en Opel med reg# A*A 310 -> Alltså är jag ganska short-stacked. Min Opel är en självklar all-in mao ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hände mig när jag hade kommit hem en kväll efter duktigt festande.

Jag fick höra det dagen efter också.

Jag ranglade in och väsnades.

Morsan vaknar och säger: Lägg dig

Jag ger den perfekta kommentaren: Nä, jag ska ta blindsen :D

Kommer själv inte ihåg något av det och det var tvunget att bli en pokerfri helg...

 

Mycket LOL på den. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Jag brukar leta efter bilar med KJS,KJO,JKO,JKS,AKS,AKO,KAS,KAO,AJS,AJO,JAO,JAS,AAO. Dom får alltså symbolisera

:Ks::Js: - :Kd::Jc: - :Ah::Ac: - :As::Ks: osv

Siffrorna i sin tur symboliserar hur stor stacken är i en sng är.

Även regplåtar med A*A, A*K, K*J är okej, inte lika bra, men okej i sen position.

Bästa möjliga regplåten är alltså AAO 999. (Var finns den bilen?)

Själv kör jag en Opel med reg# A*A 310 -> Alltså är jag ganska short-stacked. Min Opel är en självklar all-in mao ;)

 

hehe, själv har jag en K*J 994, så jag synar din allin preflop och gapar stort när jag ser vilken monstertruck till bil du har :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade den här underbara tråden nu! Tänkte att jag måste dela med mig! Hade spelat en turnering och åkt ut två innan pengarna. Spelade live mot ett par jönsar och var lite frustrerad! Efteråt i sängen så hade jag (tydligen) inte verkat så närvarande i sinnet (trots min fulla fysiska närvaro självklart:p) så hade min tjej sagt mitt i... "du borde ha höjt". Dum som jag är svarar jag snabbt "JA DÅ HADE JAG JU SLUPPIT BLI UTDRAGEN" Tio minuter senare ser jag helt enkelt på medan hon spärrar mitt svenskaspelkonto medan jag gör mig i ordning för att åka och köpa blommor........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt rolig tråd! Jag har väl inte riktigt lika smaskiga anekdoter som alla andra, men har en pokerrelaterad grej iaf!

 

Det var så att jag o en kompis var i Göteborg för att slaska lite live på CC. 1:a natten slutade som alla andra nätter på nån nattklubb på avenyn. Jag minns att jag raglade in på hotellet runt 6 på morgonen, och small genast av i sängen.

 

Efter vad som kändes som en evighet(var 20 minuter) PEEEP* brandlarmet igång, och jag låg med huvvet ½ meter under själva signalen. Jag uppfattade inte detta riktigt då jag låg o drömde om kortspel, utan låg lugnt kvar i tron om att pipandet var nån form av klocka för blindshöjning :shock:

 

Efter vad jag fått höra, 20 minuter springer kompisen in på rummet(vet fortfarande inte var fan han hålit hus) och börjar gapa att jag fan får ta o springa ut. Även detta "bakades" in i min dröm, och jag skrek högt o tydligt(fortfarande i drömmarnas värld) "GE FAN I O CHIPDUMPA, BÖGJÄVEL"

 

Blev inom loppet av 2 sekunder väckt av en kraftig lavett, och fattade inte ett skit av vad som hänt :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Mitt första tecken på att jag läst för mycket på det här forumet:

(Jag spelar inte särskilt mycket på nätet, spelar hellre med polarna en kväll över en pava maltwhiskey och ett par cigarrer.) Men i alla fall:

Skulle steka falukorv till middag igår och hade just skurit upp korven i skivor. Utan att tänka på det så ställde jag upp korvskivorna i 2 stackar och ställde dom bredvid varandra för att se hur många det var. :lol:

 

//Telle

 

Och jag som trodde att jag var ensam om det här problemet!

Den sista falukorven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"GE FAN I O CHIPDUMPA, BÖGJÄVEL"

 

muhahaha

 

Tror själv jag upptäckt en pokerskada. Varje gång jag lyssnar på låten; Watching Over Me med Iced Earth hör jag sångaren tydligt sjunga: The Angel "calling" me. Kollade upp texten och inte fasen var det så. Han sjunger ju: The Angel "guarding" me. Inte så kul men jag blev mkt förvånad, sen får jag ju även göra reklam för en grym låt om någon missat den.. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar leta efter bilar med KJS,KJO,JKO,JKS,AKS,AKO,KAS,KAO,AJS,AJO,JAO,JAS,AAO. Dom får alltså symbolisera

:Ks::Js: - :Kd::Jc: - :Ah::Ac: - :As::Ks: osv

Siffrorna i sin tur symboliserar hur stor stacken är i en sng är.

Även regplåtar med A*A, A*K, K*J är okej, inte lika bra, men okej i sen position.

Bästa möjliga regplåten är alltså AAO 999. (Var finns den bilen?)

Själv kör jag en Opel med reg# A*A 310 -> Alltså är jag ganska short-stacked. Min Opel är en självklar all-in mao ;)

 

hehe, själv har jag en K*J 994, så jag synar din allin preflop och gapar stort när jag ser vilken monstertruck till bil du har :lol:

 

Jag synar naturligtvis era 2 all in före mig eftersom jag sitter på JJ* och endast 133 kvar i stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en artikel för ett tag sen där det fanns en lista med 10 olika tecken på att du spelar för mycket poker.

 

Nånstans på listan stod att när man står i kassan i snabbköpet, och kassörskan säger t ex 120, och du funderar på om hon bluffar och överväger att rerejsa henne, då har du spelat för mycket.

 

Jag stod i kön på café vallgatan med en pokerspelande polare och berättade just det här för honom och han tyckte det var kul om vi provade det på riktigt.

 

Sagt o gjort så kom vi fram till kassan där en söt ung tjej jobbade. Vi tog en beställning för hela gänget och hon säger typ 350 kr. Istället för att betala stod jag där och stirrade ner henne för att se om det fanns några tells. Och jag stirrade och stirrade, försökte kolla in halspulsådern, förändringar i ögonen, om munnen rykte, vad hon gjorde med händerna, om hon svettades, osv...

 

Femton obehagliga (för henne i alla fall) sekunder senare (det är en låååång tid när man står i kassan) så tittar jag mot min polare. Under tiden börjar hon bli osäker och kollar på kvittot om hon har tagit för mycket betalt eller liknande och frågar: Eller, har det blivit fel?

 

Jag frågar min polare: Nå vad tycker du? Han: solklar bluff. Man ser ju att hon är nervös. Så jag vänder mig mot henne och säger: ok, ALL IN.

 

Sen börjar vi skratta som ett par nördar medan hon står frågandes och börjar spana efter om det finns nån vakt hon kan tillkalla.

 

Ja, vi fick ju förklara allt för henne, och hon var jävligt go ändå. Så när jag ska betala så säger hon: SYN pysen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...