Jack Black Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Jag måste fråga, vad är pokerproffs. Är det en person som spelar poker enbart, vilket jag inte tror eller hur definerar man ett proffs. Enligt mig så är ett proffs, en som tjänar pengar på det han gör eller har jag fel. Citera
SirEklund Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Någon som försörjer sig på verksamheten, spelandet...... Citera
APC Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Tror det finns endel trådar om just detta men jag anser att en person som kan försörja sig på poker utan sidoinkommst är ett pokerproffs. Själv så är jag ett ekonomiproffs. SirEklund: Jag gillar dedär med Eklund som du har i i ditt anv.namn, Eklund är något som ska bäras med stolthet... Citera
Myssion Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Den ursprungliga definition av professionel (vs amatör) är så vitt jag kan minnas att man tjänar pengar på det, sedan behöver det inte betyda att man sysslar med det på heltid. Därmed blir ju begreppet pokerproffs (skriv ihop för tusan ) lite märkligt eftersom varje vinnande spelare skulle kunna klassas som proffs, då han tjänar pengar på det... Så jag skulle väl påstå att ett pokerproffs är någon som spelar på heltid, men det finns ju lite luckor i det resonemanget också... Citera
Saint_Bjorn Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Fanns en diskussion i den här tråden. Citera
parre Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 "Poker proffs" är en särskrivning av ordet "pokerproffs". I övrigt se tråd ovan och ha en JÄTTETREVLIG dag! Citera
Recommended Posts