Glurmo Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Kanske inte rätt forumsdel, men nån får väl flytta iaf. Vem uppfann riverkortet? Vet inte hur många gånger jaf förlorat "stort" på att nån träffa set eller stege på river när man sitter på 2 par eller liknande. Är relativ ny på onlinepoker, spelar på NL 0.25/0.50 Bettar när jag ska, höjer som jag ska, men det hjälper inte, alla verkligen jagar stege eller färgen och träffar så klart på rivern. satten in 250:- på en sida i Fredags och hadde ca 130 euro. I Lördags kom jag upp i ca 250-270 euro. söndags gick jag lite minus, och idag har det gått åt hel**e. Folk som går med på A 2 off när man höjer till 3 £, och träffar. Visst är jag jättesugen på att vinna tillbaka pengarna, men nu får man verkligen välja sina kort, spelade tight förrut, men sitter nu och kör supertight ist och gått ner på 0.10 på ett bord. Mvh Glurmo. * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
Stahl Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Vem uppfan riverkortet? lol var det meningen att skriva så? Isåfall är det fanimej humor på hög nivå!! Citera
Sommar Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Det är dom här spelarna som kommer göda din bankrulle i framtiden så var snäll mot dom. Och höj mera. Citera
Glurmo Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 Get used to it... Jag vet, svarar väl på min egen fråga egentligen... Mvh Citera
Glurmo Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 Vem uppfan riverkortet? lol var det meningen att skriva så? Isåfall är det fanimej humor på hög nivå!! glömmde visst ett "n" ironi.... =) Citera
Hume Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Är relativ ny på onlinepoker Bettar när jag ska, höjer som jag ska Det kan ju faktiskt vara så att du inte är riktigt så bra som du tror Citera
MrPrytz Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Blir du lika sur nästa gång då det är du som träffar nåt kul på rivern? Citera
Glurmo Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 Är relativ ny på onlinepoker Bettar när jag ska, höjer som jag ska Det kan ju faktiskt vara så att du inte är riktigt så bra som du tror Spelar likadant live (t.o.m ännu mer händer spelar jag live) , och det går det jättebra. Väldigt sällan jag går minus på en kväll. (ej skryt.) Mvh Citera
Glurmo Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 Blir du lika sur nästa gång då det är du som träffar nåt kul på rivern? Visst, det är klart, men jag sitter ju inte och betalar 10 dollar för en hålstege. Mvh Citera
Teichmann Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Mina tankar är oftast desamma. Varför finns riverkortet? Vore inte spelet bättre, i alla fall hälsosammare, utan det förbannade skitkortet? Enda anledningen till att det finns är ju för gynna sopor, vilket iofs kanske är nödvändigt för att spelets fortsatta existens. Jag hävdar, however, att spelet endast borde ha fyra öppna kort. Efter turn är det finito! Det skulle ha sparat mig enorma pengar i form av misslyckade drag och ständiga utdragningar. Sedan är det väl visserligen möjligt att jag slowspelat lite väl mycket i mina dagar, but those days are over now. Citera
emil_c Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Mina tankar är oftast desamma. Varför finns riverkortet? Vore inte spelet bättre, i alla fall hälsosammare, utan det förbannade skitkortet? Enda anledningen till att det finns är ju för gynna sopor, vilket iofs kanske är nödvändigt för att spelets fortsatta existens. Jag hävdar, however, att spelet endast borde ha fyra öppna kort. Efter turn är det finito! Det skulle ha sparat mig enorma pengar i form av misslyckade drag och ständiga utdragningar. Sedan är det väl visserligen möjligt att jag slowspelat lite väl mycket i mina dagar, but those days are over now. Då skulle du sitta å klaga på att alla klonkar turn å att man ska ta bort den.. Gillar man inte rivern så finns det ju faktiskt andra former av poker utan river.. 7-card, mörkerpoker etc etc Citera
Largo-Sama Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 En extra bettingrunda gynnar bara den bättre spelaren. Du ska inte ha något emot att folk drar mot sina odds. Vore du gladare om alla dina motspelare var experter på att räkna odds? Du kommer bara ihåg de gångerna som du har blivit utdragen, inte de gångerna som du har sugigt pengar ur din motspelare varenda bettingrunda och vunnit. Citera
emil_c Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 En extra bettingrunda gynnar bara den bättre spelaren. Du ska inte ha något emot att folk drar mot sina odds. Vore du gladare om alla dina motspelare var experter på att räkna odds? Du kommer bara ihåg de gångerna som du har blivit utdragen, inte de gångerna som du har sugigt pengar ur din motspelare varenda bettingrunda och vunnit. word Citera
S Diös Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Ursäkta att jag lägger mig i, men det var ett inlägg nyss som kunde tolkas så att seven-card stud är ett spel "utan river". Strikt sett är det vilseledande eftersom ordet "river" ursprungligen betecknade (och såvitt jag vet fortfarande betecknar) just det sista kortet i sjustöt, som delas ut mörkt. Själva spelet sjukort kallades ofta "down the river" förr i världen. Jag skulle gissa att sista kortet därför kom att kallas "river". Sedan fördes benämningen över till att även betyda sista kortet i hold'em. Kanske menade du att sista kortet i sjukort inte delas ut gemensamt för alla. Men om avsikten är att minska "utköpsrisken", så är det inte heller riktigt logiskt. När flera spelare får var sitt kort är möjligheten mycket större att den hand inte vinner som ledde tidigare i given (och dessutom "syns" det inte när kortet delas ut mörkt). Citera
Teichmann Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 En extra bettingrunda gynnar bara den bättre spelaren. Du ska inte ha något emot att folk drar mot sina odds. Vore du gladare om alla dina motspelare var experter på att räkna odds? Du kommer bara ihåg de gångerna som du har blivit utdragen, inte de gångerna som du har sugigt pengar ur din motspelare varenda bettingrunda och vunnit. Okej, du kanske har rätt. Har ju inte funderat närmare på saken, ska sägas. Men med den argumentationen, vore det inte då bra om det var ännu fler kort på bordet? Säg att de dunkar på fem nya kort (ett i taget, lugnt och fint) så att det totalt blir tio community cards? Skulle bra spelare tjäna på det? Förstår att det skulle bli ganska mycket fler splitpottar, men skit i det. emil-c: Jag torskar aldrig på turn vettu. Skämt åsido, det skulle bli lite väl få satsningsrundor utan det kortet. Citera
emil_c Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Ursäkta att jag lägger mig i, men det var ett inlägg nyss som kunde tolkas så att seven-card stud är ett spel "utan river". Strikt sett är det vilseledande eftersom ordet "river" ursprungligen betecknade (och såvitt jag vet fortfarande betecknar) just det sista kortet i sjustöt, som delas ut mörkt. Själva spelet sjukort kallades ofta "down the river" förr i världen. Jag skulle gissa att sista kortet därför kom att kallas "river". Sedan fördes benämningen över till att även betyda sista kortet i hold'em. Kanske menade du att sista kortet i sjukort inte delas ut gemensamt för alla. Men om avsikten är att minska "utköpsrisken", så är det inte heller riktigt logiskt. När flera spelare får var sitt kort är möjligheten mycket större att den hand inte vinner som ledde tidigare i given (och dessutom "syns" det inte när kortet delas ut mörkt). Ok jag ändrar mitt statement... bara mörkerpoker då men wtf inte jag som klagar Citera
fl0w Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Det går inflation i denna sortens trådar. Citera
Largo-Sama Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Okej, du kanske har rätt. Har ju inte funderat närmare på saken, ska sägas. Men med den argumentationen, vore det inte då bra om det var ännu fler kort på bordet? Säg att de dunkar på fem nya kort (ett i taget, lugnt och fint) så att det totalt blir tio community cards? Skulle bra spelare tjäna på det? Förstår att det skulle bli ganska mycket fler splitpottar, men skit i det. Nu är jag ingen jätteexpert, men detta är vad jag tror: Det skulle bli alldeles för mycket av ett lotteri. Varje ess skulle ju kunna dra till färg, och varje pocketpar till kåk. Detta är för att de kan redan räkna sig själva som all-in, och bara låta de tio korten komma. Sickligheten i poker ligger som bekant i bettingrundorna. I ett spel där man är all-in var och varannan runda så har inte fisken lika många chanser att begå misstag. I texas hold'em så är det bara fyra bettingrundor. I cashgame så har man så stor stack att det sällan leder till all-in så länge inte två monster möter varandra. Så länge fisken fortfarande kan göra misstag har du fortfarande en edge som bättre spelare. Citera
cOP Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 och gått ner på 0.10 på ett bord Där har du lösningen till mkt av dina problem. Följ regeln med 30 inköp för den nivå du vill spela å har du inte det så spela lägsta möjliga. Då kan du köpa att fiskarna drar ut dig på river då å då eftersom d i längden föder dig =) Citera
M_G Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Jag har uppmärksammat samma tendenser som trådskaparen och egentligen handlar det bara om att styra spelet. Du styr och du vinner. Förlorar du är det någon enstaka gång, eller flera men då är det dags och lägga ner spelandet för dagen. Sedan är det mycket vanligare med folk som kör in allt utan att ha något annat än high card på 0.10 bord än 1/2 t.ex. Det är mina erfarenheter iaf. Citera
Stahl Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Förlorar du är det någon enstaka gång, eller flera men då är det dags och lägga ner spelandet för dagen. Tvärtom, då ska du sitta kvar tills du tömt honom, såvida du inte tiltar förstås och då börjar spela som en dåre... men gör du det så lätt bör du kanske inte spela, för det är ju de spelarna som klonkar på det sättet som är de mest lukrativa att spela mot. Vad säger att du får spela mot en dumsnut nästa dag? Citera
M_G Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Förlorar du är det någon enstaka gång, eller flera men då är det dags och lägga ner spelandet för dagen. Tvärtom, då ska du sitta kvar tills du tömt honom, såvida du inte tiltar förstås och då börjar spela som en dåre... men gör du det så lätt bör du kanske inte spela, för det är ju de spelarna som klonkar på det sättet som är de mest lukrativa att spela mot. Vad säger att du får spela mot en dumsnut nästa dag? Det är din åsikt själv sitter jag aldrig mer än maximalt 30-40 minuter vid ett bord. Om ens så länge. Funkar inte korten lägger jag ner direkt. Finns ingen anledning att ge bort stålar om man inte är tillräckligt säker för att kunna spela in dom från samma lirare igen. Dumsnut och dumsnut. Det handlar till största del om att kunna förstå spelarna. Finns många som fiskar efter stora potter men jag gillar det inte och spelar således ej på sådant sätt heller. Sitter man och försöker klämma ut det sista ur varje spelare så kommer det straffa sig. När det gör det så blir det en sjuhelsikes bestraffning dessutom. Citera
Glurmo Postad 12 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2006 Tänkte på en sak.... Vad tror ni om att jag ska upp i nivå? säg 0.50/1 eller 1/2? Där "kanske" folk inte hoppas på att deras mellanpar är bäst och callar dom där 5-10 eurona? Om man nu skulle bluffa på nån hand när det ligger överkort. Mvh Kamberg Citera
grannby Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Tänkte på en sak.... Vad tror ni om att jag ska upp i nivå? säg 0.50/1 eller 1/2? Där "kanske" folk inte hoppas på att deras mellanpar är bäst och callar dom där 5-10 eurona? Om man nu skulle bluffa på nån hand när det ligger överkort. Mvh Kamberg det där låter som en mkt dålig idé...så stor skillnad i det avseendet är det inte på de nivåer du spelar på och dessa. kan du inte slå den nivå du spelar på nu så lär du inte slå en högre nivå. Citera
Recommended Posts