Sommar Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Hej! Har haft en helvetisk pokervecka Aldrig gått så uselt, men jag ska inte tråka ut er med badbeat historier. Det började med ett otal badbeats som vidareutvecklade sig till ordentlig tilt. Vart av med nästan en fjärdedel av rullen, är normalt rätt lugn spelare som inte tiltar så lätt. Och nu är det bara ca en vecka som gått dåligt. Kan bara tänka mig er som åkt på detta under en längre tid känner er Beslutade mig ialla fall att ta ut en större del av rullen och börja om på lägre nivåer. Har nu ca $ 2k och ska spela NL100 till en början. Spelade NL200 och NL400 förut. Spelar iaf mest turneringar på B2B och ladbrokes. Ska först byta pokersida till pokerstars tror det kan hjälpa lite. Sen funderar jag på att starta en MTT dagbok för att bli mer diciplinerad osv. Ni som har en dagbok kanske har några tips på om det har hjälpt er. VET ( ) att jag är en vinnande spelare i längden och tvivlare inte på mina poker kunskaper etc. Citera
Myssion Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Mitt främsta tips för att undvika sånt här är att ha en stor rulle, och $2k för NL100 känns i minsta laget. Citera
Sommar Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 Hade större rulle förut ca 30 inköp på NL200. Om man har diciplinen att gå ner i nivå om jag kommer under 15 inköp så ser jag det inte som någon större fara. Spelar mest MTT och mindre CG även fast det blivit mer CG sista tiden. Som sagt mest MTT. Citera
1891 Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Mitt främsta tips för att undvika sånt här är att ha en stor rulle, och $2k för NL100 känns i minsta laget. Tycker inte alls att det är en för liten rulle! Och om man så gärna vill följa denna så upphausade regel på 3000*bb så kan man väl köpa in sig med 70$ på nl100! Spelar man inte toklöst, ska detta inte vara något problem! Citera
kfluffie Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Mitt främsta tips för att undvika sånt här är att ha en stor rulle, och $2k för NL100 känns i minsta laget. Tycker inte alls att det är en för liten rulle! Och om man så gärna vill följa denna så upphausade regel på 3000*bb så kan man väl köpa in sig med 70$ på nl100! Spelar man inte toklöst, ska detta inte vara något problem! 30-inköpsregeln är ju bara ett generellt svar hur mycket man ska ha men man märker ju nu att han skulle säkert behöva det (eller mera kanske) för att tåla svängningarna. Samt så är det ju inte det bästa att inte köpa in sig för ett fullt inköp om man har råd. (brukar själv köra med halvköp ganska ofta) Citera
1891 Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Mitt främsta tips för att undvika sånt här är att ha en stor rulle, och $2k för NL100 känns i minsta laget. Tycker inte alls att det är en för liten rulle! Och om man så gärna vill följa denna så upphausade regel på 3000*bb så kan man väl köpa in sig med 70$ på nl100! Spelar man inte toklöst, ska detta inte vara något problem! 30-inköpsregeln är ju bara ett generellt svar hur mycket man ska ha men man märker ju nu att han skulle säkert behöva det (eller mera kanske) för att tåla svängningarna. Samt så är det ju inte det bästa att inte köpa in sig för ett fullt inköp om man har råd. (brukar själv köra med halvköp ganska ofta) hehe Citera
Sommar Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 Håller med om att BR kraven som folk säger att man måste ha för att klara svängningarna är lite upphausade. Tror absolut inte jag kommer ha problem att gå ner i nivå om jag skulle backa ett par inköp i början. Efter lite snabb ihopräkning så ligger min BR på $ 2,5k så jag tror jag klarar mig med 25 inköp. Faktiskt. Återkommer när jag gulat Som sagt mest MTT. Citera
Myssion Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Mitt främsta tips för att undvika sånt här är att ha en stor rulle, och $2k för NL100 känns i minsta laget. Tycker inte alls att det är en för liten rulle! Och om man så gärna vill följa denna så upphausade regel på 3000*bb så kan man väl köpa in sig med 70$ på nl100! Spelar man inte toklöst, ska detta inte vara något problem! Nej, det beror ju på vad målet med pokerspelandet är. Om man kan gå ner i nivå så är det ju bara att köra, men då har du ju egentligen 5 inköp på den nivån man är på, och måste vara beredd på att gå ner. Men är man det så är det ju bara att tuta och köra. Det är ju klart att det går att köra med mycket mindre än 30 inköp, särskilt om konsekvensen av att man gular inte är så hemsk (om man t.ex. har annan inkomst), men jag uppfattade det som att originalpostaren ville undvika att åka hiss upp och ner, samt mimimera den mentala upplevelsen av bad beats, och då kan ju en större rulle vara en lösning... Bra poäng med inköpet, då reducerar du risken. Dock är inte din egen löshet/tajthet det enda problemet, det är fiskarnas löshet. Ju lösare de spelare desto större swings måste du räkna med att få. Sedan tycker inte jag att 3000xbb-tipset är upphausat, dock missförstått av både förespråkare och motståndare. Om du är villig att ta risken det innebär att gula/kliva ner så kan du ju köra 500xBB eller vad du nu känner för, och sedan sätta in nya stålar nästa gång du får veckopeng/lön etc. Men tyvärr har jag stött på allt för många som tycker att 3000xbb är tramsigt/onödigt mycket och först dissar tanken totalt, och sedan klagar de på att de åker hiss upp och ner eller gular totalt och börjar klaga på rigg eller missflyt etc när deras rulle inte håller, alltså folk som skiter i riskerna men inte är villiga att ta konsekvenserna. Citera
EAK Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Jag tycker att du allt kan "skotta" 5 inköp på NL100. Bränner du dessa så föreslår jag att du går ner till NL50 och plockar upp 30 inköp till NL100. Om du är en duktig spelare så borde det gå relativt fort (se och Zyr bland dagböckerna). Att ha en dagbok hjälper mig mycket faktiskt. Dels så får jag skriva av mig (tilta i ord), sen så får jag skämmas eller prisas offentligt för bra respektive dåliga spel. Det händer mig ofta att då jag lägger in en hand history i dagboken så kommer tanken "hur fan tänkte jag egentligen?". Har tidigare varit dålig på att analysera mitt spel, men det blir lättare då det kommer automatiskt i dagboken. Citera
Sommar Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 Tack för all hjälp. Alltså jag klarar badbeats utan att tilta, tror jag haft en extrem vecka då jag spelat min absolut bästa poker senaste tiden och alltid kommit minst topp 20% i de flesta turneringar jag spelat. Sen är det extrema saker jag åkt på. Inte två gånger, inte tre utan i stort sett alla turneringar jag spelat, ca 60 st senaste veckan. Inge mer badbeat whining nu, det är det värsta jag vet! Alltså tänker iaf börja om med 2,5k i rullen sen kanske jag sätter in det jag tagit ut senare. Citera
Recommended Posts