Gå till innehåll

NLT - SH, rätt att beta mellan, bottenpar?

Recommended Posts

Postad

Säg att man limpar in med en hand som 98s och träffar på en flopp:

8 3 K rainbow. Värt att beta ut mot 1-2 motståndare? Sakta ner på turn vid syn?

Generellt, hur bra är ett mellanpar på hyfsat raggade floppar?

Hur spelar ni dom? Och vad väger ni in bedömningen? (Spelar NL25)

Kom gärna med exempel, känner att jag ger upp många mindre potter då jag inte känner mig bekväm med botten/mellanparen...

Postad

Om du har limpat och två pers har limpat efter dig? Jag skulle utgå från att potten var min och lägga en stor bet. Men om någon synar eller höjer är det inget att fortsätta med.

Ska tilläggas att jag tror jag spelar för aggressivt i många situationer. :roll:

Postad

Finns ju verkligen inget bra generellt svar på frågan. Man får ju spela helt på känsla i de här lägena. Personligen gillar jag verkligen inte att syna med den här typen av händer. Checkar jag, och nån bakom bettar så antingen raisar jag tillbaka eller foldar. Bettar jag och nån raisar, foldar jag om det inte är en väldigt aggro spelare som bettar, då jag kan vara beredd att spela tillbaka ibland. En annan sak att ta med i beräkningen är ju vilka positioner de andra är på - blindstekare svagast, sena limpare svaga och tidigare limpare mest troligt att de har en duglig hand.

Sen är det ju förstås helt grymt totalt generalfel att limpa shorthanded, men det är väl en annan fråga. ;)