chlu Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Efter ha tränat upp valuebet-på-river-skills till perfektion tänkte jag nu ta mig an en av mig synnerligen eftersatt färdighet, Blindförsvaret. Det är inte så ofta jag får möjlighet att träna detta på de bord jag väljer att spela, men här dök det upp en chans. Fi i denna hand verkar efter ett varv vara lös-passiv. Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with T:club:, K:diamond:. 4 folds, SB completes, Hero raises, SB calls. Höjningen prefflop kan väl anses som ett valuebet, kryddad med lite fold-equityförväntan. Flop: (4 SB) 7:spade:, J:heart:, 4:diamond: (2 players) SB bets, Hero raises, SB calls. Den förmodade synstationen betar ur position. Jag bluffar (eller semi-bluffar om man är generös). Det här känns tveksamt. Jag blir för ofta tvungen att gå till showdown mot denne opponent? Turn: (4 BB) Q:club: (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. Här får jag 8 nya fräsha outs. Semibluffa en cs är väl dumt? River: (6 BB) 2:diamond: (2 players) SB checks, Hero checks. Final Pot: 6 BB Citera
Svinto Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Jag skulle inte semibluffa speciellt ofta på turn med så många outs och en lös motståndare som troligen leder. Flopphöjningen är alla tiders. Citera
Gyre Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Håller med Svinto. Som du själv antyder är det mycket möjligt att killen du möter är en synbenägen stackare och när du nu hittar 8 outs på turn är det antagligen bättre att ta frikortet än att semi-bluffa. Spara det bettet till när turn är blank istället. Generellt är det bättre att checka turn med outs och betta utan om man inte har annan info som säger att man ska betta/checka. Citera
Callahan Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Den förmodade synstationen betar ur position. Jag bluffar. Två harmlösa meningar som tillsammans ljuder illa. Jag blir för ofta tvungen att gå till showdown mot denne opponent? Det tycker inte jag. Synmaskinen har väl träffat något, så ta av turn så du inte ser helt vek ut och lägg dig sedan oftast. Att höja flopp tycker jag är lite tveksamt även om du ganska ofta får river gratis. Förresten, ett litet påpekande: "Blindförsvar" syftar på spel i blindarna när någon har höjt. Citera
chlu Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 Den förmodade synstationen betar ur position. Jag bluffar. Två harmlösa meningar som tillsammans ljuder illa. Jag blir för ofta tvungen att gå till showdown mot denne opponent? Det tycker inte jag. Synmaskinen har väl träffat något, så ta av turn så du inte ser helt vek ut och lägg dig sedan oftast. Att höja flopp tycker jag är lite tveksamt även om du ganska ofta får river gratis. Det jag menade var att jag ofta måste gå till showdown om jag vill vinna potten eftersom den förmodade LP betar, och dessutom ur pos. Det brukar betyda att dom har träffat något. Mitt intryck är att LPn ofta i någon mån överkommer sin blyghet vid mörkerspel och kan värdebeta även när de träffar lägsta paret eller ibland tom ett drag. Också att de synar ner med ett par. Jag menade det inte som att det var läge för att syna ner hela vägen. Jag uttryckte mig lite dåligt. Förresten, ett litet påpekande: "Blindförsvar" syftar på spel i blindarna när någon har höjt. Sant, det är ju jag som attackerar SB! /chlu Citera
Recommended Posts