ATIX Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Nu har jag inte supermånga händer att snacka om då jag inte har poker tracker, dock brukar jag kolla lite allmän statistik efter varje gång man lirat och följande mönster upprepar sig.... I början av ett bord vinner jag få showdown men köper en del potter, det beror ju för att jag spelar LAG. Sen efter en stund så varierar jag LAG och TAG på samma bord.. om man nu kan Oftast blir motståndarna mer syningsbenägna och jag vinner en del större potter, men förlorar många lite mindre på showdown. Till sist hamnar jag runt 50% i showdown won..... möjligen kanske det ökar ju längre jag sitter där men man börjar ju om på nytt bord och måste se till att äga det också, oftast kostar det lite för mig i början.. inte så mycket då jag ändå har försvar känns det som... Totalt sett så vinner jag 65-70% av alla floppar som jag tittar på så det är väl relativt bra.. men är inte showdown won på tok för lite? Just nu har jag 9 av 22 i showdon won men 51 won utan showdown på totalt 89 spelade händer.... extremt litet urval men det brukar se ut såhär.... Är det hela normalt eller vad beror det på? Hoppas på lite intressanta svar även om det kanske är väldigt informationsfattigt..... * RP, la till "NL - SH" - QoS * Citera
lumor_ Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 NL/FL? SH/Fullbord? Nivå? Vilken sorts bord brukar du välja att spela vid? Vet inte om jag kan säga så mycket även om jag får den infon men jag tror att de som kan ge dig vettiga svar kan behöva lite mer att gå på. Citera
Baloos Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Nu har du ingen statistik att gå på utan gör en uppskattning men om du snittar 65-70% vunna floppar som LAG så spelar du mot rena foldmaskiner. Grattis. 30-35%, (kanske 40% som någon slags övre gräns) brukar det rekas att man ska ligga mellan som NL-spelare. Ligger du under det spelar du för löst eller vekt, ligger du över det spelar du troligtvis för tight, alternativt att du förlorar stora potter och vinner de små. Detta mot normalt motstånd. 49 - 55% har jag sett som bra riktmärke för vunna showdown, här är målet att vinna de stora potterna och förlora de små. Vinner du mindre andel vid showdown synar/bluffar du för mycket och vinner du en större andel släpper du för många potter mot sämre händer. Dom här råden har jag sett i samband med 6-10 spelare runt bordet, alltså ej SH med 2-4 spelare. Citera
ATIX Postad 7 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2006 Sorry att jag glömde värdefull info, måste bero på att jag sovit för lite på sistone, har ett riktigt jobb också och inte pokern.. isch Det är alltid NL $25 max 6-manna Citera
lethe Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Till sist hamnar jag runt 50% i showdown won..... Totalt sett så vinner jag 65-70% av alla floppar som jag tittar på så det är väl relativt bra.. men är inte showdown won på tok för lite? Eftersom det är NL så gör jag gissningen att du väldigt ofta trycker all-in efter floppen och plockar upp en liten pott, men att du gör det på hyffsat skrala värden och när du blir synad så är du ingen direkt favorit. Eller? De två statsen är jättemärkliga i förhållande till varandra i ditt fall. Citera
ATIX Postad 7 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2006 Hehe, nä.. definitivt inte... men har jag raisat preflop som jag oftast gör om jag ska vara med där, med bra eller dåliga kort........ Då bettar jag alltid pot eller raisar ifall nån annan bettar mindre än pot.. inte alltid men ofta, beror ju mycket på att jag lärt känna bordet relativt bra och visat att jag dominerar där och hela tiden visar att är dom med i en pot med mig får dom allt betala för att se liksom..... Så många gånger köper jag med ett pottbet efter flop eller med 60-80% på turn om det finns en Fi kvar bara. Jag är absolut ingen fisk som går all in efter flop.. det kan inte vara lönande precis... plussar och anser mig vara en bra och utvecklingsbar spelare men funderade ändå lite över statsen. Men som någon skrev innan så är runt 50% showdown ett bra riktvärde och det är där jag brukar hamna efter mina aggressiva öpnningar på ett bord..... Citera
P_kungen Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Totalt sett så vinner jag 65-70% av alla floppar som jag tittar på så det är väl relativt bra.. men är inte showdown won på tok för lite? Just nu har jag 9 av 22 i showdon won men 51 won utan showdown på totalt 89 spelade händer.... extremt litet urval men det brukar se ut såhär..... Du har alltså spelat 73 händer av 89.. Låter som om dina motståndare bara sitter och väntar på en hand och låter dig ta småpotterna och du torskar de stora.. När jag läser verkar det som om du räknat antalet vunna potter.. Poker handlar inte om hur många potter man vinner utan hur mycket pengar.. Citera
parrast Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Jag har samma problem som du har, spelar tight/aggressive (VPIP 28% aggression factor 2.2) på $25NL SH och har 47% won @ SD. Trots TA spel så plockar jag bara in 0.02 BB / 100 händer vilket känns rätt sopigt. Dessa siffror är iof bara plockade från 4k händer vilket jag vet är för lite. Problemet som jag ser det är att man plockar massa småpotter pga att folk foldar 95% av tiden mot ett pot bet. När man väl får syn så sitter fi ofta på ett monster och det krävs inte speciellt många misstag då för att förlora de små potter man vunnit och mer där till. Jag vet inte riktigt hur man skall komma till rätta med detta problem men jag gissar att jag måste förbättra mitt spel på turn och river på nåt sätt /edit: Vilken site spelar du på ATIX? jag spelar på multipoker och det känns som det stället blivit supertight sen dom lämnade det andra nätverket. Citera
ATIX Postad 11 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2006 Jag lirar på Pokerstars..... dock har jag ingen statistik från poker tracker alls så den kan jag inte hänvisa till...... Dock så losar jag bara lite större potter då jag tappar fokus på min uppgift, vilket inte är bra alls men.. hrm.. man ändrar spelsätt lite också... Dock försöker jag att variera mig mycket så att dom aldrig ska kunna läsa mig.. och tja.. det lyckas väl ok iaf =) måste man punga pengar för poker tracker eller finns det gratisversioner.... " " Citera
parrast Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Du kan använda Pokertracker gratis 1000 händer för att testa, sen kostar det $55 om du vill registrera det. Det går säkert att få tag i nån rippad version men killen som har gjort det har lagt ner mycket jobb och dessutom är risken nog rätt stor att du får en trojan på köpet när du laddar hem rippen. Citera
Recommended Posts