Ruterkung Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Ingen read på spelarna i fråga. ***** Hand History for Game 3329780944 ***** 1/2 Texas Hold'em Game Table (Limit) - Sat Jan 07 10:45:50 EST 2006 Table Table 79948 (6 max) (Real Money) -- Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: miladog94 ( $63.37) Seat 2: PawPaw6405 ( $35.62) Seat 3: victoryjun ( $122.07) Seat 5: brodern ( $50) Seat 6: Aces_and_zen ( $30.82) victoryjun posts small blind (0.50) brodern posts big blind (1) Given syn preflop ** Dealing down cards ** Dealt to brodern [ 8s, Tc ] PawPaw6405 folds. victoryjun raises (1.50) to 2 brodern calls (1) Floppar ett öppet stegdrag och höjer. ** Dealing Flop ** : [ 9h, Qc, 6s ] victoryjun bets (1) brodern raises (2) to 2 victoryjun calls (1) På turn betar han ut direkt, varför? ** Dealing Turn ** : [ 3s ] victoryjun bets (2) brodern calls (2) River chekar han och jag försöker på en bluff, lyckas den tillräckligt ofta här? ** Dealing River ** : [ 3d ] victoryjun checks. brodern bets (2) Citera
Gyre Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Det går inte att svara på utan read/siffror från PT på motståndaren. Mot vissa spelare kommer du att gå med vinst på detta spelet och mot vissa andra blir du synad varje gång. För att göra en sådan här bluff skulle jag vilja ha sett fi folda river HU tidigare efter liknande action. Att göra det med en slumpvis spelare på 1/2 som du inte har read på är jag ganska säker på att det är ett förlorande spel. Citera
Ruterkung Postad 7 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2006 OK, jo gyre, dina händer är klara förresten så du kan få dem nu om du vill... Citera
lethe Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Om han är vettig så betar han turn för att undvika att ge frikort till JT. Du behöver lyckas med bluffen var sjätte gång för att gå jämt upp. Tror inte du lyckas så enormt mycket oftare, så någon jättevinst lär det inte bli. Citera
Gyre Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 OK, jo gyre, dina händer är klara förresten så du kan få dem nu om du vill... Kanon, skickar ett mess på msn när jag kommer hem imorgon! Om han är vettig så betar han turn för att undvika att ge frikort till JT. Du behöver lyckas med bluffen var sjätte gång för att gå jämt upp. Tror inte du lyckas så enormt mycket oftare, så någon jättevinst lär det inte bli. Så du tror det är vinnade här mot en okändspelare på 1/2? Citera
lethe Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Om han är vettig så betar han turn för att undvika att ge frikort till JT. Du behöver lyckas med bluffen var sjätte gång för att gå jämt upp. Tror inte du lyckas så enormt mycket oftare, så någon jättevinst lär det inte bli. Så du tror det är vinnade här mot en okändspelare på 1/2? Nej, efter att ha sett en film och idisslat det i bakhuvudet tror jag vi förlorar mycket, mycket marginellt på den här bluffen mot en okänd. Citera
Bjorn_ Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Min känsla är att i de lägen han har en marginell färdig hand som han är kapabel att folda (t.ex. MP, BP eller A högt) så är det väl troligtvis större chans att få honom att släppa handen på turn med en semibluffraise än att betta på rivern. Nackdelen med det är ju förståss att har han en stark hand där lär han ju trebetta och då riskerar man ju att behöva betala tre bets för att dra till sina 8 outs. Rent instinktivt känns det som att de enda troliga händer han foldar på rivern mot din bluff är händer som t.ex. KJ eller händer du slår. För övrigt så tror jag att anledningen att han donkbettar turn oftast är att han har MP/BP och absolut inte vill riskera att ge frikort till en hand som ur hans synvinkel kan ha upp till 14 outs. /Bjorn Citera
Recommended Posts