Gå till innehåll

Mental Förberedelse


tamtaram

Recommended Posts

Jag tycker det skrivs väldigt mycket om teori och hur man skall spela och det är ju viktigt. Jag har dock funnit att mina resultat är i stort beroende av hur skallen funkar. Vissa dagar är man "in the zone" och andra dagar så kan man inte ens fatta vilken hand man har fått (typ att an har en kåk på rivern men lägger sig för att det finns en stege :o( .

Nån som har några rutiner för att komma "in the mood" eller är ni alltid på ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart har du rätt. Saken var ju den att jag ville veta om ni har några trick för att dels se om ni är i form alternativt tricks för att komma i form.

Att spela mycket är ett bra råd tycker jag. Då integrerar man mycket så att man kan gå på autopilot. Men även idrottsmän som tränar 1500 timmar i året ser ju till att förbereda sig mentalt men det behöver man kanske inte i Poker? Eller är det en whisky som gäller :o)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen gäller det att man inte För På. Jag tycker man ska vara lugn men ändå vara allert. Kaffe brukar göra susen innan, sedan vatten under tiden man spelar. Drick mycket, man känner sig lugnare och fräschare då.

Då blir spelet mer harmoniskt och du tänker efter mer i dina händer som är avgörande där du istället kan tänka om du känner att du kanske inte räcker till, ta ut personen i fråga senare.

 

Man blir mer tålmodig försökte jag säga, tihi. Jag har inte dem bästa tipsen kanske men det fungerar bra för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...