Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

tilten was dealt: Qc - Ac

River Jd - 8c - 9c - 2d - 4d

palija shows: Jh - Td (a pair of jacks)

tilten shows: Qc - Ac (high card ace)

palija wins: EUR 42,22 (with a pair of jacks)

Rake: EUR 2,00

Hade ju ändå 17 outs mot hans JT.

Hur räknar då du får till 17 outs? Är det jag som är full eller..?

9st klöver, 3st A, 3st Q, och sedan 1 stycken T, (eftersom fi hade en och klöver redan inräknat).

Så det blev visst 16. Tänkte inte på att motståndaren hade 1 T. Hur som helst, det var en tilthand. Egentligen så gillar jag att spela sådär om jag känner svaghet, grejen var att det var så sjukt dålig timing då jag visste att motståndaren var lös som fan och dessutom upplevde mig som en bluff maniac. Bara att ta lärdom!

Edit: Fan vad seg jag är. Tänkte ju aldrig att han hade tian, då är ju alla Q utom klöver Q dåliga. Med andra ord hade jag endast 13 outs. :?

Vi glömmer det spelet nu, det var dåligt.

• Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Mitt "jag har stålet - lägg dig (men egentligen har jag inget annat än drag)"-spel går hem igen. Jag är en turapa.

Floppar flushdraget och vill få en fold på flop. På turn vill jag representera en riktigt stark hand som är rädd för färgen, och han lär bli fundersam om han har underpar under kungen. Till min förfäran fick jag syn på river och mitt spel var helt åt helvete. Som tur var kom klonken och räddade mig dock.

Players:

Borgmester (EUR 38,63 in seat 1)

Borka77 (EUR 52,32 in seat 2)

BHZ (EUR 65,40 in seat 3)

turapan (EUR 62,70 in seat 4)

jamsa (EUR 68,85 in seat 5)

gpl (EUR 31,03 in seat 6)

Dealer: Borgmester

Small Blind: Borka77 (0,25)

Big Blind: BHZ (0,50)

turapan was dealt: Ts - Qs

turapan Raise (1,60)

jamsa Fold

gpl Call (1,60)

Borgmester Fold

Borka77 Fold

BHZ Call (1,10)

Flop 2d - 6s - 8s

BHZ Check

turapan Bet (4,00)

gpl Call (4,00)

BHZ Fold

Turn 2d - 6s - 8s - Kh

turapan Bet (12,00)

gpl Call (12,00)

River 2d - 6s - 8s - Kh - Js

turapan All-In (45,10)

gpl All-In (13,43)

turapan Payback (31,67)

turapan shows: Ts - Qs (a flush, queen high)

gpl shows: Ac - Kd (a pair of kings)

turapan wins: EUR 60,91 (with a flush, queen high)

Rake: EUR 3,00

Floppar double bellybuster + flushdrag. Väljer den aggressiva stilen. ovanligt? Såklart klonkar jag in ett klöver. Försöker det få att se så desperat ut som är möjligt på rerais all in på turn. Visste inte att han var så supersvag som han var, isåfall hade jag ju inte tryckt, min imagen var dock att jag var en slask-bluffare. Hade tiltat hårt om ett till klöver hade kommit på river och han tagit hem potten med sin Q-hög.

Players:

Borgmester (EUR 38,63 in seat 1)

Borka77 (EUR 52,07 in seat 2)

BHZ (EUR 63,80 in seat 3)

turapan (EUR 92,58 in seat 4)

jamsa (EUR 68,85 in seat 5)

Dealer: Borka77

Small Blind: BHZ (0,25)

Big Blind: turapan (0,50)

turapan was dealt: 9c - Jc

jamsa Fold

Borgmester Fold

Borka77 Call (0,50)

BHZ Fold

turapan Raise (1,10)

Borka77 Call (1,10)

Flop Tc - Kh - 7c

turapan Bet (4,00)

Borka77 Call (4,00)

Turn Tc - Kh - 7c - 2c

turapan Bet (8,00)

Borka77 Raise (17,00)

turapan All-In (78,98)

Borka77 All-In (29,47)

turapan Payback (40,51)

River Tc - Kh - 7c - 2c - Ad

turapan shows: 9c - Jc (a flush, jack high)

Borka77 shows: Qc - Td (a pair of tens)

turapan wins: EUR 102,39 (with a flush, jack high)

Postad

Det går stadigt uppåt..

Turar in en del grejer.

Här är en hand jag spelar på känsla och jag tycker nu i efterhand (och sekunderna efter) att det var en skitbluff.. Jag råbluffar väldigt sällan på river dock (försöker) så möjligtvis att jag fick lite respekt. Hur som helst, vad tycker ni?

Players:

elmacos (EUR 25,60 in seat 1)

Salem3 (EUR 23,90 in seat 2)

Tokstolle (EUR 52,93 in seat 3)

Emysen (EUR 58,00 in seat 4)

Pede125 (EUR 14,78 in seat 5)

Roony (EUR 56,01 in seat 6)

Dealer: Tokstolle

Small Blind: Emysen (0,25)

Big Blind: Pede125 (0,50)

Tokstolle was dealt: Jh - 8h

Roony Fold

elmacos Fold

Salem3 Call (0,50)

Tokstolle Raise (1,90)

Emysen Fold

Pede125 Fold

Salem3 Call (1,40)

Flop 3d - Qc - Ks

Salem3 Check

Tokstolle Check

Turn 3d - Qc - Ks - Kd

Salem3 Check

Tokstolle Bet (5,00) <-- ganska genomskinligt, jag betar på allting, vad ska jag ha här som jag inte betade på floppen?

Salem3 Call (5,00)

River 3d - Qc - Ks - Kd - Qd

Salem3 Check <-- han känns svag. jag bluffar för att vinna ~15€ potten, nu i efterhand så var det en dum bluff. Jag tycker han borde synat mot mig med A högt här. Möjligt att han satt på stegdrag.

Tokstolle All-In (46,03)

Salem3 Fold

Tokstolle Payback (46,03)

Tokstolle didn't show hand

Tokstolle wins: EUR 13,85

Rake: EUR 0,70

Postad

Nästa hand är denna, jag reraisar hans raise ála slask image maniac med 88, han reraisar igen och jag är 100% säker på AA/KK, perfekt läge med mina 88 med andra ord, jag tänkte lägga den men kände att han gav mig för bra odds att träffa 8an och seta, jag var ganska säker på att jag isåfall skulle få hela stacken, så jag synade efter några sekunder :

Players:

laksen1 (EUR 6,25 in seat 2)

Tokstolle (EUR 89,13 in seat 3)

Emysen (EUR 51,30 in seat 4)

Pede125 (EUR 8,68 in seat 5)

Roony (EUR 66,56 in seat 6)

Dealer: Tokstolle

Small Blind: Emysen (0,25)

Big Blind: Pede125 (0,50)

Tokstolle was dealt: 8c - 8d

Roony Raise (2,00)

laksen1 Fold

Tokstolle Raise (5,00)

Emysen Fold

Pede125 Fold

Roony Raise (10,00)

Tokstolle Call (7,00) <-- tänkte slänga men bedömer hans stack tillräckligt stor för att träffan 8an. överslagsräkning

Flop 2c - 6c - 8h

Roony Bet (30,00)

Tokstolle Call (30,00) <--- tänkte trycka, men synar bara då jag vet att jag får hela stakcen nu.

Turn 2c - 6c - 8h - Kd

Roony All-In (24,56)

Tokstolle Call (24,56) <-- bara betala av om han nu har KK

River 2c - 6c - 8h - Kd - 5c

Roony shows: Ac - Ad (a pair of aces)

Tokstolle shows: 8c - 8d (three of a kind, eights)

Tokstolle wins: EUR 131,87 (with three of a kind, eights)

Inte mycket att orda om. Båda hade mer än 100 bb stackar och det gör mitt preflop spel aningen förmildrande samtidigt som jag "vet" att jag får hela hans stack om jag träffan 2outaren på flopp eftersom jag är ganska säker på AA/KK. Jag upplevdes nog som väldigt lös och aggressiv så jag skulle knappast heller fått direkt stor respekt om jag tryckte med mitt set på floppen om han har AA och han skulle knappast folda oavsett bräde, mot just mig i alla fall.

Postad

Jaha spelade nu en timme. Spelade sanslöst dåligt och passivt. Spelade riktigt klent. Backade typ 90€ så är inte många € plus för dagen. Jaja efter alla uppgångar så kommer det ju en liten dipp som vi vet.

Första gången jag känner mig lite tiltad sen jag startade dagboken. Nästa gång jag sätter mig vid borden ska jag se till att ha lite förbannad stake för det är vad som krävs på b2b. Det går ju typ inte vinna på grinding där utan man måste DRA UT! lol 8-):lol:

Nej men helt seriöst sjukt besviken på mina donationer nu. Visserligen fick jag in färg på turn i en pott samtidigt som motståndaren också fick färg men han hade K hög och jag Q-hög. 3 färg på bordet alltså.

Sedan tiltade jag med mina AA på brädet Kxx, betade pott, en liten stack synade, turn: K, tryckte in det sista för shortstacken hade typ mindre än som var i potten så orkade inte checka ned utan trodde i min enfald att gudarna skulle sätta ett A på river. lol. Jaja. . Sedan floppade jag tvåparet mot motståndaren som jag visste hade AA/KK/QQ men tyvärr parade sig bordet på turn men dessvärre inte med något av mina hålkort efter all in på flop så där rök lite också. Egentligen så rök väl inte så mycket med tanke på mitt usla spel i kombination med att jag faktist hade lite små otur, men det är ju som vanligt, det kan inte flyta felfritt. Just ja jag floppade öppet stegdrag+ färgdraget med 45 klöver med 23 klöver på floppen och tryckte men dessvärre blankade båda gator och motståndaren visar stolt upp AJ off utan träff. Det säger kanske en del om min image...

Ska börja skriva resultat på två veckors sikt från och med nu. Omöjligt att uppskatta hur mycket jag spelar. Kan vara allt från 3-4 timmar till 30 timmar på två veckor typ.

Postad

Inte spelat så mycket sedan lördags men de timmarna jag hunnit med har jag spelat nonchalant och oengagerat så jag ligger typ plus minus 0 sedan lördag vilket är ett dåligt resultat då jag låg en del plus.

Bara komma igen och vara mer uppmärksam nästa gång jag sätter mig vid borden..

Det är sådana här grejer jag råkar ut för också.

Players:

BigFimp* (EUR 49,25 in seat 1)

seeho22222 (EUR 71,75 in seat 2)

vettefan (EUR 52,35 in seat 3)

willy6 (EUR 30,98 in seat 4)

crazygrind (EUR 68,18 in seat 5)

Dealer: BigFimp*

Small Blind: seeho22222 (0,25)

Big Blind: vettefan (0,50)

crazygrind was dealt: Js - 9s

willy6 Fold

crazygrind Raise (1,80)

BigFimp* Call (1,80)

seeho22222 Call (1,55)

vettefan Call (1,30)

Flop 6s - Ad - Qs

seeho22222 Check

vettefan Check

crazygrind Bet (5,00)

BigFimp* Call (5,00)

seeho22222 Fold

vettefan Fold

Turn 6s - Ad - Qs - Jh

crazygrind Bet (12,00)

BigFimp* Call (12,00)

River 6s - Ad - Qs - Jh - 5s

crazygrind Bet (27,00)

BigFimp* All-In (30,45)

crazygrind Call (3,45)

BigFimp* shows: As - Ks (a flush, ace high)

crazygrind didn't show: Js - 9s (a flush, queen high)

BigFimp* wins: EUR 100,10 (with a flush, ace high)

Superslask för att få min "idiotstämpel" klar och tydlig.

Spelar jag fel? På flopp semibluffar jag och eftersom han itne höjer mig tänker jag beta på nästa med om det inte bli så farligt och nu träffar jag mitt par, jag är ganska säker på att han har ett A och då kan han kanske folda ett dåligt sådant samtidigt som att jag kan dra ut med ett till J eller ett spader. Att han inte raisade mig på floppe förstår jag inte. Jag ger upp potter ganska ofta om jag får syn om jag tror att dom försöker mjölka så betar jag igen har jag ju något.

Synd bara att han satt på toppar plus nötfärgdraget.

Känns lite nesligt men samtidigt känns det som jag spelar för löst så jag får kanske vad jag förtjänar.

Postad

Players:

jolov (EUR 43,00 in seat 1)

DRobber (EUR 48,50 in seat 2)

_Totti_ (EUR 34,35 in seat 4)

freekswede (EUR 24,00 in seat 5)

crazygrind (EUR 48,25 in seat 6)

Dealer: freekswede

Small Blind: crazygrind (0,25)

Big Blind: jolov (0,50)

crazygrind was dealt: Th - 9h

DRobber Raise (2,00)

_Totti_ Fold

freekswede Fold

crazygrind Call (1,75)

jolov Call (1,50)

Flop 4c - 2h - 7h

crazygrind Check

jolov Check

DRobber Bet (7,75)

crazygrind All-In (46,25)

jolov All-In (41,00)

DRobber Call (38,50)

Turn 4c - 2h - 7h - 9c

River 4c - 2h - 7h - 9c - Jc

crazygrind shows: Th - 9h (a pair of nines)

DRobber shows: Ac - Ah (a pair of aces)

DRobber wins: EUR 10,50 side pot (with a pair of aces)

jolov shows: 6h - 4h (a pair of fours)

DRobber wins: EUR 127,00 main pot (with a pair of aces)

lol...

Visste att han hade överpar. Ska nog sluta semibluffa med dragen i dessa lägen om jag inte känner att det är rätt. Här kände jag ju dessutom att han säkert skulle syna för det luktade överpar så det var dåligt spel.

Nu hade jag ju i och för sig fått en del om jag träffat och hade väl då matematiken på min sida men det är för marginellt och för hög varians. Dessutom trodde jag bara han som beta ut på floppen skulle syna.

Kanske funkar på högre nivåer dock om han vet att man vet att han sitter på överpar..

En rolig sak är att tomtarna i chatten alltid säger "so bad" om man missar och "so lucky" när man träffar med dom här spelen. Dom fattar inte att man vill att motståndaren ska folda och om han inte gör det så har man outs. Den här gången var det ju dock helt åt helvete. Hade ju inte ens nötfärgdraget vilket är ganska lol att trycka med minst sagt. Never again i promise.

En positiv sak är väl dock att de mindre begåvade lägger en liten notis om att jag är storfisken..

Postad

Tiltad.

Spelar superlöst overall (för löst :S) men har tightat till mig just nu. Det här är en riktigt sur kombination av faktorer som gör att man backar rakt ut. Motståndarna kan inte folda fast att man har spelat tight just den här sessionen på det här bordet samtidigt som man spelar helt värdelöst själv..

Players:

Neondeon (EUR 34,20 in seat 1)

smurfzlak (EUR 98,34 in seat 2)

c4_htor (EUR 42,55 in seat 3)

crazygrind (EUR 45,75 in seat 4)

trs (EUR 61,07 in seat 5)

Late55 (EUR 44,60 in seat 6)

Dealer: Neondeon

Small Blind: smurfzlak (0,25)

Big Blind: c4_htor (0,50)

crazygrind was dealt: 9s - 6c

crazygrind Call (0,50)

trs Call (0,50)

Late55 Fold

Neondeon Call (0,50)

smurfzlak Call (0,25)

c4_htor Check

Flop 7c - 2d - 6s

smurfzlak Check

c4_htor Bet (1,60)

crazygrind Raise (4,25)

trs Fold

Neondeon Fold

smurfzlak Fold

c4_htor Call (2,65)

Turn 7c - 2d - 6s - 8d

c4_htor Check

crazygrind Bet (9,25)

c4_htor Call (9,25)

River 7c - 2d - 6s - 8d - 4c

c4_htor Check

crazygrind All-In (31,75)

c4_htor All-In (28,55)

crazygrind Payback (3,20)

crazygrind shows: 9s - 6c (a pair of sixes)

c4_htor shows: 2h - 7d (two pairs, sevens and deuces)

c4_htor wins: EUR 83,60 (with two pairs, sevens and deuces)

Vad händer i den handen egentligen? Helt sanslöst sjuk.

Hur i helvete kan han syna mig? Sätter han mig på en dåligt spelad AA?

lol lyckades backa 150€ (3 inköp) på mindre än en halvtimme. Bra presterat! Verkligen! T I L T

Jaja, skulle väl inte tryckt men hade en grym read på att han skulle folda. 8-):roll: Han sa i chatten "vad ska du ha liksom", ja set eller stege är väl mycket möjligt? Jaja. Nice hand well played sir! *idiot* lol

Nu blir det NL20 tills jag känner att jag inte vill döda motståndarna längre.

Postad

Vadfan gör jag här? Jag är så pass övertygad om att han tycker att jag är så cepe vid det här laget att jag tror han bluffar.

Visst han har ett fånigt namn (hingsten) men han behöver ju inte vara idiot för det.

Dagens donation: :twisted::evil::twisted::twisted::twisted::evil:

Players:

hingsten (EUR 39,42 in seat 1)

Bet4Me2 (EUR 23,75 in seat 2)

crazygrind (EUR 91,65 in seat 3)

cekan84 (EUR 41,56 in seat 4)

Darin_87 (EUR 55,35 in seat 5)

Tombo55 (EUR 19,34 in seat 6)

Dealer: Tombo55

Small Blind: hingsten (0,25)

Big Blind: Bet4Me2 (0,50)

crazygrind was dealt: Jd - Jc

crazygrind Raise (2,10)

cekan84 Fold

Darin_87 Fold

Tombo55 Fold

hingsten Call (1,85)

Bet4Me2 Fold

Flop 3h - 7s - Qs

hingsten Check

crazygrind Bet (3,00)

hingsten Raise (9,00)

crazygrind Call (6,00)

Turn 3h - 7s - Qs - 8h

hingsten Bet (14,00)

crazygrind Call (14,00)

River 3h - 7s - Qs - 8h - 4c

hingsten All-In (14,32)

crazygrind Call (14,32)

hingsten shows: Kd - Qh (a pair of queens)

crazygrind didn't show: Jd - Jc (a pair of jacks)

hingsten wins: EUR 76,34 (with a pair of queens)

Det känns knappt som jag är medveten om hur många jävla BB jag stoppar in i en pott där jag typ endast slår en bluff. Ett skott i pannan på mig skulle nog göra gott för att få hjärncellerna till rätta. =)

Borde ha betat ut kraftigare på floppen och sedan lagt mig för omslag. Nu betade jag så vegt att det gick troll i huvudet på mig så jag fick för mig att han trodde att jag bluffade och något sa mig att han kunde ha AK.

Nästa gång en rejäl bet och lägga sig vid omslag.

Postad

Suck. Inte gått plus sen i lördags. Backat ganska mycket till och med. Laggade så mycket nu så man blev ju tiltad. Bara att ta nya tag. Hoppas det går att spela i helgen. Vill ha mina jävla vip och min bonus nu och sen dra vidare.. Orkar inte med lagg B2B.

Postad

Ja jag ska inte klaga. Mycket upp och ned dom senaste dagarna, får rusher ibland men spelar så otroligt dåligt. Ett mått på att jag spelat dåligt är att jag typ ligger +-0 sedan en vecka tillbaka trots att jag inte haft sådär jätteotur. Rapport om spelet och några HH kommer senare.

Postad

Hade kommit överrens med brorsan att han inte skulle ladda idag.. Satt och nötte i typ 1 timme och backade 100€ innan jag fattade att det berodde på min lina att det laggade. Surt som satan att man ska backa trots att världens fiskar befinner sig på borden för att ens bror inte har sådär jättemycket till tankeverksamhet.

Jaja hämtade upp tilten jag hade igår och snart spelat klart bonusen så får vara nöjd.. Kunde nog vart ett par hundra € mer plus dock.

Edit: Tiltade bort ett inköp typ och spelade dåligt på ett annat bord men lyckades fånga den största turfisken på ena bordet två gånger så min stack blev då 200€..

350€ upp idag.. Sjukt vad man kan plussa, hade jag inte gjort massa tabbar hade det kanske legat runt 500€, på NL50 liksom, sick!

Edit2: Blev typ 450€ plus till slut.. lol

Här är en hand som bevisar att ni aldrig ska slowspela!! (Evigt tacksam att jag inte försökte köpa potten på turn för då hade jag fått foldat om han raisat och då hade slutresultatet inte blivit detta)

Players:

_Lobster_ (EUR 49,25 in seat 1)

Ernes (EUR 37,55 in seat 2)

hubbo (EUR 239,39 in seat 4)

crazygrind (EUR 99,30 in seat 5)

Sawyer_ (EUR 54,00 in seat 6)

Dealer: _Lobster_

Small Blind: Ernes (0,25)

Big Blind: hubbo (0,50)

crazygrind was dealt: Qh - Ts

crazygrind Raise (2,10)

Sawyer_ Fold

_Lobster_ Fold

Ernes Fold

hubbo Call (1,60)

Flop 8s - Kc - 4c

hubbo Check

crazygrind Check

Turn 8s - Kc - 4c - 9h

hubbo Check

crazygrind Check

River 8s - Kc - 4c - 9h - Jd

hubbo Bet (4,00)

crazygrind Raise (16,00)

hubbo Raise (24,00)

crazygrind All-In (81,20)

hubbo Call (69,20)

crazygrind shows: Qh - Ts (a straight, king high)

hubbo didn't show: 8h - 8d (three of a kind, eights)

crazygrind wins: EUR 196,85 (with a straight, king high)

Postad

Så nu har jag cashat ut från bestpoker så ska ta en liten paus (bara spela någon liten skit turnering för vipsen kanske) på ett par-tre dagar för att bli hungrig på vinst för att inte tappa skärpan.

Blev cirka 10k sek plus med den feta bonusen under dom här två veckorna eller vad det var som jag spelade. Vilket jag är väldigt nöjd med. Bonusen stog dock för en stor del.

Ska fixa RB till party och casha in där om några dagar och börja lira där.

Nu blir det lite styrketräning. cheeeeers :heart:

Postad

Har inte spelat sen i lördags.. Satte dock in 200$ för att lira en reloadbonus på nordicbet men jag har inte riktigt vant mig vid primaspelet så jag har typ slaskat bort det.. Kör in degen utan att bry mig.. Därför jag tog en paus efter den lyckade perioden för jag har ingen vinnarinstinkt för tillfället.

Har inte fått Rakeback ännu på partypoker.. vettetusan när jag får det egentligen.. börjar inte lira seriöst förrens jag får det. om jag inte hittar någon fin bonus på b2b först då..

Min mormor gick bort för några dagar sedan och jag har extremt mycket i skolan just nu så kanske inte är lämpligt att överhuvudtaget sätta sig vid pokerborden. Får se vad som händer!

Edit: Pumpade in lite cash på bestpoker för att spela deras reload... börjat gilla b2b, speciellt bestpokers layout (lol lär väl komma och whina om att b2b är riggat om några dagar, just för att jag säger detta.)... lär ta ett tag dock, frågan är om jag hinner cleara den på 30 dagar (2000vip) eftersom jag har väldigt mycket i skolan.

Tiltade förresten bort dom där 200$ på prima, orkade inte med prima. hade kanske varit bäst och ta ut stålarna istället, alltid något, tänkte att "dubbla ett par gånger eller torska allt". Komiskt att jag ska kämpa för en reload på 200€ när jag precis tiltat bort 200$ som ingenting. Jaja, man har sina små idéer...

Rapporterar om spelet om det blir något seriöst lir idag eller imorgon! Har ju trots allt 3 fysikkapitel att lära mig tills på torsdag och en del annat så det smarta vore kanske att plugga det, istället för att stilla spelnerverna. :lol:8-)

Postad

Backade 2 inköp (100€) på ett par timmar. vet inte vad det är med mig. helt slut i kropp och själ men går inte att somna. ska antingen dra ett träningspass eller lira något liten sketen live turnering (homegame) snart.

Postad

Japp det blev en del lir. Höll på att ta igen allt back men såklart skulle en tomte förstöra det för mig genom att sätta sin förbannade 3-outare.

Hade JJ på T53 och eftersom jag upplevs sjukt aggressiv fick jag in alla pengarna mot hans A9.. såklart träffar han A på turn. Det sjukaste var att jag betade först ut´flop, han raisade, jag reraisade, han miniraisade och jag tryckte för han skulle säkert gjort det där spelet med AT KT o.s.v...

Shit happens, det är ju trots allt just detta jag är ute efter men när man inte har marginalerna på sin sida så svider det ordentligt. Känns som jag både spelat dåligt och blivit mycket utdragen.

-150€ efter 150 vip. låg +-0 ett tag men det fick ju såklart inte hålla.

Bara att kämpa! Imorgon har jag lagt upp ett litet schema så jag ska hinna att både spela och plugga. godnatt.

tappat 300€ på typ 10 timmars spel.. talar för att jag inte riktigt är i form kanske..

Postad

Dagen har väl inte börjat katastrofalt i alla fall. Vaknade med ett optimistsikt och energiskt sinne. Det är alltid positivt!

Några händer då:

Vad gör jag här egentligen? Jag hoppades på att han skulle checka turn för då var jag säker på AK/AJ/AT eller liknande som jag kunde beta ut.

Typisk slaskhand. Spelar på något sätt löst och vekt. Riktigt dåligt spel men jag lät inte denna hand ta ner mig utan jag fortsatte spela.

Players:

Dennis_P (EUR 44,53 in seat 1)

Javel (EUR 50,32 in seat 3)

SirMighty (EUR 28,00 in seat 4)

crazygrind (EUR 51,20 in seat 5)

Fotty (EUR 7,90 in seat 6)

Dealer: SirMighty

Small Blind: crazygrind (0,25)

Big Blind: Fotty (0,50)

crazygrind was dealt: 5d - 5h

Dennis_P Call (0,50)

Javel Raise (1,80)

SirMighty Fold

crazygrind Call (1,55)

Fotty Call (1,30)

Dennis_P Fold

Flop 6d - 8s - 2s

crazygrind Bet (6,00)

Fotty Fold

Javel Raise (12,00)

crazygrind Call (6,00) <-- hmm okej då, checkar han på turn kanske jag har honom om han tror jag bluffar.

Turn 6d - 8s - 2s - 7s

crazygrind Check

Javel Bet (9,75)

crazygrind Call (9,75)<-- nu betar han väldigt lite men det är knappast så att jag ska syna här. Fniss åt mitt spel här alltså..

River 6d - 8s - 2s - 7s - Jd

crazygrind Check

Javel Bet (25,00)

crazygrind Fold

Javel Payback (25,00)

Javel shows: 8h - 8c (three of a kind, eights)

Javel wins: EUR 47,40 (with three of a kind, eights)

Nötflushdrag + hålstege turn. För aggressivt spelat? Jag var ju så vek så jag ville inte reloada så jag hade ju lite mindre än 100bb i stacken så detta spel känns kanske lite för marginellt då jag inte hade allt för stora implicita? Lite fold värde borde jag ju dock ha tycker jag. Kanske skulle jag tryckt all in eller bara synat? Grejen med en raise är att jag vill att han bara ska syna, jag ska klonka flushen eller hålstegen och han kan aldrig sätta mig på en sådan hand och mot denna typ av motspelare som han var bör jag få resterande av hans stack, om han har en sådan hand han har (eller ja, lite bättre A tycker jag han borde ha haft.)

Btw. Vad gör han på river? :D

Players:

Javel (EUR 63,42 in seat 3)

SirMighty (EUR 29,10 in seat 4)

crazygrind (EUR 41,20 in seat 5)

Dealer: crazygrind

Small Blind: Javel (0,25)

Big Blind: SirMighty (0,50)

crazygrind was dealt: Qc - Kc

crazygrind Raise (2,50)

Javel Call (2,25)

SirMighty Fold

Flop 3s - Js - 7c

Javel Check

crazygrind Check

Turn 3s - Js - 7c - Ac

Javel Bet (2,75)

crazygrind Raise (7,00)

Javel Call (4,25)

River 3s - Js - 7c - Ac - 5c

Javel Check

crazygrind Bet (15,00)

Javel Raise (30,00)

crazygrind All-In (16,70)

Javel Call (1,70)

crazygrind shows: Qc - Kc (a flush, ace high)

Javel didn't show: 6d - Ad (a pair of aces)

crazygrind wins: EUR 82,15 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 0,75

Sen en hand jag inte själv var med i, men verkligen representerar hur dumma människor är som spelar dessa nivåer (genomsnittlige spelaren), man överskattar verkligen sina motspelare. Liksom vad gör dom? Spelar dom för att vinna pengar eller varför spelar dom? Om dom inte betar kan dom ju inte vinna. (beta 1 bb är inte beta. ;P)

Players:

SERA (EUR 73,90 in seat 1)

_nasse (EUR 39,46 in seat 2)

olupp1891 (EUR 23,05 in seat 3)

TermoTomte (EUR 48,65 in seat 4)

orlando_du (EUR 15,70 in seat 5)

crazygrind (EUR 63,60 in seat 6)

Dealer: olupp1891

Small Blind: TermoTomte (0,25)

Big Blind: orlando_du (0,50)

crazygrind was dealt: 9h - Ks

crazygrind Call (0,50)

SERA Fold

_nasse Call (0,50)

olupp1891 Raise (1,00)

TermoTomte Fold

orlando_du Fold

crazygrind Call (0,50)

_nasse Call (0,50)

Flop Jd - Qh - 7d

crazygrind Check

_nasse Bet (0,50)

olupp1891 Call (0,50)

crazygrind Fold

Turn Jd - Qh - 7d - 6h

_nasse Bet (0,50)

olupp1891 Call (0,50)

River Jd - Qh - 7d - 6h - Js

_nasse Bet (0,50)

olupp1891 Call (0,50)

_nasse shows: Jc - Qs (a full house, jacks full of queens)

olupp1891 didn't show: Ts - Ad (a pair of jacks)

_nasse wins: EUR 6,45 (with a full house, jacks full of queens)

Rake: EUR 0,30

Postad

Här håller man på och donar med att få igång internet i cirka 6 timmar. Sedan när man väl får det så börjar man lira.

Efter cirka 5 min plockar man upp AA, raisar 4 bb, blir reraisad. jaha nu ska jag få betalt av AK/KK tänker jag och bara synar. (eftersom dom oftast spelar så jävla ABC på b2b och gör aldrig moves)

Ofarlig flopp, check synar, turn Q och två hjärter, checkraisar all in, han synar med KK. River är såklart K.

Några minuter senare tar jag dock ett halvt ynka inköp av en annan AA med mina 57s så det är inte bara riggat mot mig. (jag reraisar honom preflop, han synar bara, jag floppar tvåparet och alla pengarna åker in och jag kåkar till och med på turn.) Får väl se det som plåster på såren.

Det är upp till skyarna ikväll/inatt! Nu ska jag klonka ut tomtarna, det jag är bäst på! Jag suger på att spela bra poker. :lol::roll:

Postad

Players:

kddavid (EUR 50,31 in seat 1)

kalakalle (EUR 54,72 in seat 2)

TermoTomte (EUR 48,25 in seat 3)

bigpapa-_- (EUR 28,25 in seat 4)

TheCause (EUR 100,20 in seat 5)

crazygrind (EUR 69,00 in seat 6)

Dealer: kalakalle

Small Blind: TermoTomte (0,25)

Big Blind: bigpapa-_- (0,50)

crazygrind was dealt: 6h - 7s

TheCause Fold

crazygrind Raise (2,00)

kddavid Raise (3,50)

kalakalle Fold

TermoTomte Fold

bigpapa-_- Fold

crazygrind Call (1,50)

Flop Kd - 4c - Ks

crazygrind Check

kddavid Bet (2,50)

crazygrind Raise (10,00)

kddavid Call (7,50)

Turn Kd - 4c - Ks - Jd

crazygrind Bet (14,00)

kddavid Call (14,00)

River Kd - 4c - Ks - Jd - Qh

crazygrind Check

kddavid Check

crazygrind shows: 6h - 7s (a pair of kings)

kddavid shows: 3s - 3c (two pairs, kings and threes)

kddavid wins: EUR 53,00 (with two pairs, kings and threes)

Rake: EUR 2,75

Vanligt vis hade jag nog tryckt all in på river där.

Kände att han verkligen inte hade något. det straffar sig att vara feg. Det sjuka var att han hade ju inget i handen att göra. shit happens.

Åker på så mycket skit ikväll så det är inte sant. Keep the spirit up!

Postad

tiltar totalt..

-200€.. Alltså fan vad jag hatar spelarna på b2b. dom är så cp.. *dålig förlorare*

Ska gå ner och bara köra ett bord tills jag har plussat 4 inköp. (200€)

JAG ÄR SÅ CP! När ska jag lära mig att kvällstid en lördag så lägger ingen ett överpar på brädet 66487 tre klöver och motståndaren håller TT.

Bytte bord och första handen skulle jag hålla på och konstla till skiten. Och tappar ett inköp. Handen efter höll jag på att tilta ett till inköp men fi lade sig på river. Jag vill bara döööö..

EDIT2

lolla mig långsamt. första handen på nytt bord. torskar hela stacken för andra gången på samma sätt. LOL!

edit3:

Spelar bättre nu men jag åker på en del orättvisa saker.. floppar tvåparet och det blir runner runner split pott och sådant drygt.

nu torskade jag 2 inköp till ett jävla cp som kallade sig malin på b2b.

Cashar ut nu tror jag.. Back 500€ på några dagar. inte bra. lägger ner. går ju inte vinna.

Postad

Ja det där b2b äventyret var inte trevligt. Men nu är det historia och såren är läkta.

Har skaffat rakeback på Partypoker nu i alla fall. Lite trubbel med incashning och så så det tar väl ett par dagar tills jag får igång allting.

Börjar hur som helst att lira med pokeroffice och rakeback där och har tänkt att spela på partypoker som standard men variera till någon annan sajt om man känner tilt relaterat till partypoker layouten eller att någon fin bonus kommer på något annat ställe.

Ska börja NL25 där och plussa några inköp tills jag får självförtroende och känner säkerheten sen går jag upp till den vanliga nivån NL50 för att sedan bygga och öka i stakes under tiden.

Mål: spela NL100 efter sommaren och vinna kontinuerligt. Ett väldigt lågt satt mål (har ju cash för NL200 nu men vill bygga och dessutom har jag aldrig spelat längre tid på NL100, så jag vet inte om jag är vinnande, troligtvis är jag det dock) men jag tenderar att prestera väldigt bra om jag inte sätter sådan enorm press på mig själv, men ändå tydliga och mycket realistiska mål.

Postad

Tillbaka!

Okej nu har jag inte spelat många minuter sen två veckor tillbaka för jag haft väldigt mycket i skolan och det kommer jag förvisso ha ett tag framöver också men det värsta är över.

Nu har jag fått i ordning på rakebacken och cashat in så nu är det fritt fram att börja lira. Mjukstartat några minuter och det det känns bra.

Nu ska jag med andra ord börja lira sporadiskt när jag har tid och känner mig taggad och spela på partypoker som standard.

Eftersom jag lirar med Pokeroffice nu på Party så är det mycket smidigare att klistra in lite händer för att om möjligt få lite åsikter från en annans perspektiv om hur jag lirade den.

Blir nog ganska många timmars lir i helgen, ska i alla fall försöka hinna med så mycket som möjligt.