Gå till innehåll

Emilio jobbar på självkontroll och lugn


Emilio

Recommended Posts

Hej.

 

Jag har startat en dagbok förut men av den blev det bara skit.

 

Jag startar dagbok trots att jag har ett halvår kvar i gymnasiet och mycket plugg kvar samt att jag är i fullt arbete med att ta körkort så det kommer således inte bli så mycket spel, men då jag spelar vill jag spela mer disciplinerat.

 

Målet med dagboken är att fortsätta att öka min ekonomi lite men inte med samma press jag satt på mig tidigare, jag har haft för höga krav på mig själv.

 

Efter gymnasiet tänkte jag antingen resa eller kanske slå mig ned i något varmt land och grinda i något år och då är planen att jag ökat mitt kapital ytterligare från det jag har nu, även om det inte kommer bli problem med det jag har nu att resa om jag skulle gå +-0 på de kommande 7 månaderna.

 

Med varierande resultat har jag grindat typ NL25 och NL10 bra länge med lite perioder på NL50 och det gick sjukt bra den första tiden (plussade kanske 2-3 inköp i snitt varje dag i en månad i somras på NL20) men har stagnerat på grund av bristande disciplin de senaste månaderna, jag har till och med backat.

Som ni vet går det upp och ned i poker och jag har utsatts för perioder med kalla kort och sjuka bad beats, det kan jag dock inte göra något åt, det som retar mig är att jag fortsätter spelar och kanske är lite för envis för mitt eget bästa och således börjar tilta och förlorar ytterligare, men den här gången på dåligt spel och inte på något jag ej kan styra över. Jag uppskattar att cirka 1500$ har gått åt (vilket är en väldigt stor del av den nuvarande vinsten) till tilt och löst skitspel de senaste 2 månaderna.

 

Nu tänkte jag sätta in 2000$ och spela NL50 på partypoker.

 

Jag ska sätta upp några regler för mitt spel som jag minst sagt behöver, som jag på senare tid inte brytt mig om.

 

*Om jag blir så bad beatad att jag känner en stark irritation måste jag sluta spela tills det har lagt sig, (allt från någon timme till veckovis, beroende på frekvensen på bad beatsen) trots att det är mycket fisk och att det kanske inte är helt orealistiskt att jag vinner tillbaka det. Ibland blir man bad beatad flera gånger till trots att man fortsätter spela ganska bra och är man redan lite irriterad kan det få förödande resultat, som att likgiltigt tilta bort 10 inköp på någon timme. Det har hänt mig så jag vet att det kan hända mig. :)

 

*Jag ska inte strunta i vänner och plugg och träning för att jag hemskt gärna vill spela poker, visst jag vill tjäna pengar men om jag känner att jag sitter och struntar i något annat så gnager det i mitt huvud under spelets gång. Jag vill känna mig lugn och sansad. Det är då jag spelar bäst = då vinner jag mest pengar.

 

*Jag ska unna mig att göra annat om jag grindat poker en massa timmar och det gått väldigt bra. Det kliar ju i fingrarna och man vill hemskt gärna fortsätta, men jag måste börja ta pauser på flera dagar väldigt frekvent för att behålla skärpan. Jag blir lätt för känslomässigt involverad i mitt spel när jag spelar mycket under perioder och jag tappar det kalla spelet som för mig fungerar bättre. Jag vill gå in för att jag tycker det är kul att spela och vinna mot motståndarna, inte nödvändigtvis för att vinna pengar, att vinna pengar är ju bara ett krav på att man kan lägga ut ganska mycket tid.

 

*Jag ska ha höga BR krav. Därför jag börjar med 40 inköp till NL50, jag vill helst inte ha några "tips" om att jag bör gå upp i nivå eller liknande. Jag blir lätt ur balans men har jag en fet rulle bakom mig så kan jag hålla mig kontrollerad. Har naturligtvis som mål att gå upp i nivå, men blir jag fast på NL50 så räcker det för mig, det är riktigt bra pengar där med om man håller tilten borta. Om jag dock känner för att lira lite högre så stoppar det mig inte att jag inte har si eller så många inköp utan jag går på om min känsla är rätt eller inte.

 

*Jag ska föra statestik med hjälp av pokeroffice.

 

*Jag ska inte gå ut och lira en dag då jag ej känner det för att jaga in ett litet dagspluss för att känna mig tillfredsställd. I det långa perspektivet är det inte särskilt nödvändigt för man blir lätt trött på poker om man inte får rensa hjärnan och ta lite längre pauser och göra andra saker.

 

 

Jag ska posta intressanta händer (enligt mig) och försöka lämna ute händer där jag vet att jag spelade hårt och bra men att jag blev otroligt bad beatad.

 

Jag är långt ifrån ett proffs men så usel på poker är jag faktist inte utan det som knäcker mig är att jag på senare tid har börjat stressa med att vilja vinna, girigheten är min fiende. Jag måste börja tänka "Jag ska försöka göra förutsättningarna så bra som möjligt sen så vinner jag om jag vinner och förlorar om jag förlorar, jag lägger det ansvaret på slumpen att avgöra vad som händer.". Jag måste också acceptera att bli "rövknullad", det vill säga lägga mig med en väldigt bra hand som jag spelat enormt hårt men plötsligt så ryter fisken ifrån och jag känner till 80% att han fick in färgen eller stegen mot mitt set. Jag har kommit fram till att en framgångsfull spelare som har väldigt stor edge mot medelfiskarna på låga nivåer inte behöver göra marginella syner utan kan ofta folda den bästa handen och endast ta ut så mycket värde som möjligt av dom bra händerna. Man behöver inte ge action för att få action som på dom högre nivåerna om ni förstår vad jag menar.

 

Jag är en lös aggressiv spelare både preflop och postflop i sammahang där spelarna inte är så lösa och tänker lite. Nu på partypoker ska jag spela mycket tightare än vad jag brukar dock.

 

Till en början tänkte jag posta resultaten och ungefär hur lång tid jag spelade och rapportera lite av varje för att hålla mig skärpt och kunna gå tillbaka i historiken och kolla hur jag resonerade tidigare.

 

Ska försöka att inte känna ansvar för att posta saker i dagboken för att tillfredställa er läsare utan trots allt så är ju dagboken för min egen del.

 

Vet inte om det blir något spel idag, tror inte det. Ska umgås med vänner. Troligen inte mycket imorgon heller, då blir det körkortsteori.

 

 

Och sist men inte minst så kan jag meddela att denna dagbok inte kommer bli som stjärnskottens dagböcker på denna site som ökar i nivå snabbare än en stjärna faller från himmelen. Vill såklart öka i nivå men kommer det så kommer det, jag ska försöka att helt strunta i resultat och nivå och bara försöka spela bra och försöka se till att när jag spelar är det kul att spela.

 

Ska dra ned på spelandet men öka kvalitén på spelet när jag väl spelar!

 

Have fun! :heart:

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till. Vi syns på NL$50 borden då. vad har du för nick på party? :)

 

Jag har redan ett konto på party registrerat i mitt namn så för att få rakeback ska jag registrera mig med en annan person som tillåtit detta men nu tar affiliaten inte in några nya spelare på ett par veckor så jag kanske inte börjar spela förrens om några veckor tyvärr. (Om jag nu inte börjar lira på mitt eget konto utan RB. Får se.)

 

Fick precis reda på detta så det var lite dåligt timeat att jag la ut dagboken innan detta var klart. Sådant som händer.

 

Jag ska fundera på nackdelarna med att säga mitt nick, kan ju bli lite trubbel att spela mot spelare här ifrån om jag avslöjar mitt tänkande och hur jag spelar och ni samtidigt vet vem jag är. Snacka om att ni då kan gå in och läsa mig som en öppen bok. :D

 

Men ska fundera på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt nick är fish_santa så länge men när jag byter till konto med RB så ändras ju det.

 

Här är en hand som jag undrar lite över.

 

***** Hand History for Game 3326510553 *****

$50 NL Texas Holdem - Friday, January 06, 20:40:14 EDT 2006

Table Table 80904 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 6: board_bum ( $56.68 )

Seat 4: fish_santa ( $67.20 )

Seat 5: coloisra ( $65.30 )

Seat 3: bengarnett45 ( $12.40 )

Seat 2: Prof_Profit ( $40.80 )

bengarnett45 posts small blind [$0.25].

fish_santa posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to fish_santa [ 2h Ts ]

coloisra folds.

board_bum calls [$0.50].

Prof_Profit calls [$0.50].

bengarnett45 calls [$0.25].

fish_santa checks.

** Dealing Flop ** [ 6h, Tc, 2d ]

bengarnett45 checks.

fish_santa bets [$2].

board_bum calls [$2].

Prof_Profit folds.

bengarnett45 folds.

** Dealing Turn ** [ Ad ]

fish_santa bets [$4].

board_bum raises [$10].

fish_santa calls [$6].

** Dealing River ** [ 5d ]

fish_santa checks.

board_bum checks.

fish_santa shows [ 2h, Ts ] two pairs, tens and twos.

board_bum shows [ 6c, 6d ] three of a kind, sixes.

board_bum wins $24.70 from the main pot with three of a kind, sixes.

Game #3326514135 starts.

#Game No : 3326514135

 

Fold på Turn? Kände att han kunde ha AT där men då borde han ha höjt mig på flop så jag kände också att han kunde ha floppat ett monster som han slowspelade.

 

 

Sedan en hand jag känner att jag spelade ganska vekt och löst rakt igenom. Spy gärna galla. Här kommer den;

 

 

***** Hand History for Game 3326473309 *****

$50 NL Texas Holdem - Friday, January 06, 20:33:37 EDT 2006

Table Table 80674 (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 6: fish_santa ( $18.75 )

Seat 1: niulefty ( $78.31 )

Seat 2: vicphil ( $21 )

Seat 3: sevenhigh777 ( $97.40 )

Seat 4: JABZ42 ( $44.25 )

Seat 5: arikari77 ( $46.25 )

JABZ42 posts small blind [$0.25].

arikari77 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to fish_santa [ Qh Ad ]

fish_santa raises [$3].

niulefty folds.

vicphil folds.

sevenhigh777 folds.

JABZ42 calls [$2.75].

arikari77 calls [$2.50].

** Dealing Flop ** [ 2d, 4c, 6d ]

JABZ42 checks.

>You have options at Table 80904 (6 max) (No DP) Table!.

arikari77 checks.

fish_santa checks.

** Dealing Turn ** [ Th ]

JABZ42 checks.

>You have options at Table 80904 (6 max) (No DP) Table!.

arikari77 checks.

fish_santa bets [$5].

JABZ42 calls [$5].

arikari77 folds.

** Dealing River ** [ 7s ]

JABZ42 bets [$7].

fish_santa calls [$7].

JABZ42 shows [ 3d, 3s ] a pair of threes.

fish_santa doesnt show [ Qh, Ad ] high card ace.

JABZ42 wins $31.35 from the main pot with a pair of threes.

>You have options at Table 80904 (6 max) (No DP) Table!.

Game #3326478682 starts.

#Game No : 3326478682

 

 

Jag vet inte om det var en sådan sjuk syn på river, vad ska han ha liksom. Han måste ha haft ganska bra read om han gör det där spelet med 33 :D

 

Sen undrar jag om preflop spelet, jag är ju först efter blindsen ska jag bara syna eftersom jag har så dålig position för att ryta ifrån vid träff?

 

På turn försöker jag köpa potten med en liten bet, jag trodde faktist min hand kunde vara den högsta också, även om det inte vore helt ologiskt om någon hade tian, men de checkade och jag hade ingen lust att checka igen.

 

 

Försökte bluffa ut en superslask kille på brädet 33922 rakt igenom, han synade hela vägen med QQ och höjde mig inte ens. Lite trist att man försöker bluffa när jag vet att det inte går.

-50$

 

Nu blir det vektight, den enda spelstilen som går hem på micro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj idag blev det många timmar.

 

Backade till en början men låg sedan plus ett tag, för att sedan tappa ett par inköp, för att sedan jobba upp mig igen.. Droppen blev när jag spelat länge med gott tålamod och äntligen låg +-0 (efter kanske 6 timmars spelande, i olika sessioner) och får in alla pengar med tvåpar mot en som hade överpar. Båda hade nästan 200 bb (han var dock en super aggro slask amerikan annars hade jag knappast backat upp med en 200bb stack på ett tvåpar) i stackarna och han drog ut mig med att träffa 2-outaren. Surt som innihelvete. Det hände precis, hade kunnat somnat gott med ett fint plus, nu somnar jag bekymrad med ett stort minus istället. Shit happens men det är så typiskt att det händer nu när jag verkligen kämpat för att plussa sen när jag skulle kunna ligga lite fint plus så blir man utdragen.

 

Tappar suget för poker. Jag tar åt mig för mycket av mina förluster och jag känner att jag nog blir lite för påverkad om det går dåligt numer. Nu har jag backat 2 inköp från grundinsättningen och jag funderar på att ta ut allting innan jag backar mer för det känns verkligen som att jag både spelar väldigt dåligt emellanåt och får otroligt kalla kort, vilket jag fått en tid tillbaka.

 

kollade i pokeroffice och jag har sedan igår när jag satte in pengarna backat 2 inköp för att sedan plussa upp mig 2 inköp över +-0 3 gånger. Grymt ostabilt.

 

Nej jag vet inte jag.. Jag trodde att dagboken skulle kunna få mig att hålla modet uppe när det går dåligt, men den verkar inte hjälpa nämnvärt. Kanske inte blir sådan aktiv dagbok jag hade tänkt mig. Har ju uppenbarligen en del att hämta i pokern eftersom jag nästan alltid lyckas få in pengarna som favorit men jag har nog inte psyket att hantera perioder som är väldigt svängiga, det känns så pissigt bara.

 

Får se hur jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I andra handen slår du ju endast en bluff så det förstår jag inte varför du synar.

 

Varför betar du inte floppen?

 

Jag gör ett CB 9 av tio gånger där.

 

Jag håller med det var dåligt spelat. Med en sådan hand måste man antingen försöka ta potten där på stubben eller vara vek och folda vid bets. Inte tillräcklig hand för att syna ned och låta dom bluffa bort sig, som dom gör ofta.. Dum syn. Sen att idioten betar med 33 där det finns en chans att han kan vinna utan att beta förstår jag inte heller, för han hade ju inte någon read på mig.

 

Var ett tag sedan jag spelade, har tiltat i några billiga turrar mest för skojs skull för att dämpa lite av pokersuget ibland.

Fått tillbaka suget nu dock (har dock inte skaffat rakeback ännu). Ska sätta in pengar på bestpoker (B2B, TIILT, men bonusen är så bra så det blir nog ändå EV+ trots alla utdragningar jag kommer stöta på, skön inställning jag har va?) och ta bonus där, det blir väl mest 0.25/0.5 men kanske lite 0.1/0.2 om det går dåligt, som det brukar göra på b2b.

 

Återkommer med någon intressant hand eller rapportering, troligen i slutet av veckan om jag hunnit spelat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommit igång lite nu med bestpoker bonusen.. nåja.. en stunds spelande på NL20 i alla fall, inga märkvärdigheter, ville bara känna lite på klienten. Fick lite löv och dubblade och så men hade lite otur i 4-5 händer där i rad där jag floppade starka händer men som jag fick släppa på turn där farliga kort kom och motståndaren plötsligt började trycka. Spelade slaskigt och aggressivt men kände inte tilten och då spelar jag väldigt bra med den spelstilen.

 

 

Vad säger ni om denna handen nedan? Jag resonerade som så att jag inte vill ge superbra odds att dra men samtidigt vill jag ha lite betalt från en sämre hand som tvåpar eller fiskarnas spelade toppar. ;)

 

Obs jag heter inte superstjärnan utan något annat! :heart:

 

 

 

Players:

kalo (EUR 16,03 in seat 1)

ChrizO (EUR 21,25 in seat 2)

MrPite (EUR 6,21 in seat 3)

Superstjärnan (EUR 34,96 in seat 4)

Rookie13 (EUR 8,00 in seat 5)

chrillenil (EUR 6,74 in seat 6)

 

Dealer: chrillenil

Small Blind: kalo (0,10)

Big Blind: ChrizO (0,20)

 

Superstjärnan was dealt: Td - Th

 

MrPite Call (0,20)

Superstjärnan Raise (1,30)

Rookie13 Fold

chrillenil Fold

kalo Call (1,20)

ChrizO Fold

MrPite Call (1,10)

 

Flop Kh - Qh - Ts

 

kalo Bet (1,00)

MrPite Call (1,00)

Superstjärnan Raise (5,00) <--- vill inte committa mig till att köra in mot Kalo om han reraisar mig all in som troligen då har stegnöten utan jag vill kunna folda om kalo drar en all in här men samtidigt vill jag inte att någon ska sitta och dra på ett drag, men är det för vekt det ligger ju typ redan 6$ i potten?

kalo Call (4,00)

MrPite All-In (3,91)

 

Turn Kh - Qh - Ts - Jd

 

kalo All-In (9,73)

Superstjärnan Fold <-- blixtfold. har idioten tvåpar får han ha det, troligen har han det inte.

kalo Payback (9,73)

 

River Kh - Qh - Ts - Jd - 9s

 

kalo shows: Ac - Kc (a straight, ace high)

 

kalo wins: EUR 0,18 side pot (with a straight, ace high)

MrPite shows: As - Qc (a straight, ace high)

kalo wins: EUR 8,97 split main pot (with a straight, ace high)

MrPite wins: EUR 8,96 split main pot (with a straight, ace high)

Rake: EUR 0,90

 

Nöjd med handen men lite tråkigt att J skulle komma på turn, men jag kanske förtjänade det? Jaja jag spelade genomgående bra idag och det är huvudsaken.

 

 

Förresten, något viktigare än pokern har jag att meddela också, jag ska skriva upp imorgon, har varit en helstressad vecka så har inte kunnat fokuserat och råpluggat utan det har blivit några minuter då och då. Känner mig jätteosäker men samtidigt så känner jag att jag kan nog klara det om jag inte ger upp när det kommer någon fråga jag inte alls förstår. Wish me luck!

 

Förresten nummer 2. Någon som vet något program så man kan spara alla händer man spelar på B2B? Spelar man några timmar så är det ju alltid några händer som är intressanta men det är ju sällan man hinner sluta så ens någon finns med bland dom ynka 50 sista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torskade totalt på uppskrivningen idag. Väldigt tråkigt men vad ska man göra?

 

 

Som plåster på såren unnade jag mig lite pokerspel. Dominerade ganska så bra och plussade ganska mycket men sedan blev jag lite utdragen och slutade lite back. (sen spelar jag ju väldigt slaskigt så torskade på slask också) Dom är hur som helst allt bra roliga på B2B :D :D Haha.. Väldigt lättmanipulerade. Man får noll respekt när man raisar gång på gång och dom fattar inte att man kan ha en bra hand. Det var tilll och med någon som sa "You have just made this personal" när jag reraisade hans 4*bb till 15*bb och han foldade hans förmodligen högst mediokra hand så som K5 off eller liknande, dom älskar ju sådana händer. Torskade lite med AA också och så men det är ju inte så mycket pengar det handlar om för att det är på NL20 så tack och lov blir jag inte tiltad.

 

En rolig hand, som vanligt spelar jag väldigt löst, inte fan reraisar man med AJ om man inte känner att man vet var man har dom andra. (Orkade inte fylla på inköpet full efter en hand innan jag åkte på en fuling)

 

:spade:

Players:

roby06 (EUR 3,84 in seat 1)

kenwood (EUR 16,03 in seat 3)

Stjärnan (EUR 8,78 in seat 5)

highline (EUR 29,90 in seat 6)

 

Dealer: roby06

Small Blind: kenwood (0,10)

Big Blind: Stjärnan (0,20)

 

Stjärnan was dealt: Ad - Jd

 

highline Raise (0,85)

roby06 Call (0,85)

kenwood Fold

Stjärnan Raise (3,00)

highline Fold

roby06 All-In (2,99)

Stjärnan Call (0,64)

 

Flop 9d - Qh - Kh

Turn 9d - Qh - Kh - 5c

River 9d - Qh - Kh - 5c - 9c

 

Stjärnan shows: Ad - Jd (a pair of nines)

roby06 shows: 3d - Kc (two pairs, kings and nines) <-- Typiskt b2b fisk. :D

 

roby06 wins: EUR 8,23 (with two pairs, kings and nines)

Rake: EUR 0,40

 

När jag känner mig bekväm och har börjat kommit igång lite blir det väl att gå upp till min normala nivå NL50 så jag får dom där VIPsen till bonusen.

 

 

Edit: Spelat NL50

 

Rusktigt mycket upp och ned och bluffade bort halva stacken (100 av 200bb) på en helt urusel bluff. Det är inte bra att bluffa när man kämpar hårt för att få den imagen, då synar dom ju jämt. =)

 

Den dåliga bluffhanden som jag är mycket besviken på mig själv med. Jag kör in mycket keramikt men det kändes väldigt vekt från min sida och känslan var kanske 70% att han skulle syna. Nu var det en tomte med tredjeparet men det förändrar inte mitt spel till bra direkt. Men men man måste kunna konstatera att man spelar uselt ibland utan att ens ha knappt ett syfte förutom att bara desperat bluffa till sig potten, jösses. Jaja, man ska skämmas också!:

 

 

 

________

 

 

 

Players:

bajsaetare (EUR 50,00 in seat 1)

quicksilvr (EUR 19,45 in seat 2)

IlFratello (EUR 60,70 in seat 3)

Stjärnan (EUR 97,40 in seat 4)

noxaz (EUR 46,75 in seat 5)

patekka (EUR 32,10 in seat 6)

 

Dealer: quicksilvr

Small Blind: IlFratello (0,25)

Big Blind: Stjärnan (0,50)

 

Stjärnan was dealt: Kc - Qc

 

noxaz Fold

patekka Fold

bajsaetare Raise (1,25)

quicksilvr Fold

IlFratello Call (1,00)

Stjärnan Raise (4,00)

bajsaetare Fold

IlFratello Call (3,25)

 

Flop 8s - 3d - 6d

 

IlFratello Check

Stjärnan Check

 

Turn 8s - 3d - 6d - 9s

 

IlFratello Bet (7,00)

Stjärnan Raise (14,00) <-- miniraise gjorde jag för att då visas det styrka samtidigt som jag inte får in så hemskt mycket pengar i potten och om han checkar på river så var det säkert en bluff, nu gjorde han en otroligt brant syn men kanske inte helt fel om man ser till mitt värdelösa spel.

IlFratello Call (7,00)

 

River 8s - 3d - 6d - 9s - Jc

 

IlFratello Check

Stjärnan Bet (35,00) <--här gjorde jag chansningen för att det var mycket logiskt att jag hade en J i min hand. Han läste den som en bluff. WPNH SIR!!!

IlFratello Call (35,00)

 

Stjärnan shows: Kc - Qc (high card king)

IlFratello shows: 8h - Ts (a pair of eights)

 

IlFratello wins: EUR 105,25 (with a pair of eights)

Rake: EUR 3,00

 

 

 

________

 

 

Här har jag ruskigt slaskig image och betar jag så tror jag att dom andra tror att det är till 95% bluff eller semibluff:

 

 

Players:

bajsaetare (EUR 46,00 in seat 1)

quicksilvr (EUR 81,80 in seat 2)

MrRaz (EUR 18,65 in seat 3)

Stjärnan (EUR 38,10 in seat 4)

patekka (EUR 23,00 in seat 6)

 

Dealer: MrRaz

Small Blind: Stjärnan (0,25)

Big Blind: patekka (0,50)

 

Stjärnan was dealt: Ks - Qd

 

bajsaetare Fold

quicksilvr Call (0,50)

MrRaz Call (0,50)

Stjärnan Raise (3,00)

patekka Fold

quicksilvr Call (2,75)

MrRaz Call (2,75)

 

Flop 7d - 8s - Kd

 

Stjärnan Bet (8,00)

quicksilvr Call (8,00)

MrRaz All-In (15,40)

Stjärnan Call (7,40)

quicksilvr Call (7,40)

 

Turn 7d - 8s - Kd - 7h

 

Stjärnan All-In (19,45)

quicksilvr Call (19,45)

 

River 7d - 8s - Kd - 7h - 4h

 

Stjärnan shows: Ks - Qd (two pairs, kings and sevens)

quicksilvr didn't show: Kh - 2d (two pairs, kings and sevens, with eight as kicker)

 

Stjärnan wins: EUR 38,90 side pot (with two pairs, kings and sevens)

MrRaz shows: Kc - Jd (two pairs, kings and sevens, with jack as kicker)

Stjärnan wins: EUR 54,45 main pot (with two pairs, kings and sevens)

Rake: EUR 2,00

 

 

 

 

 

Jag satte en av dom på KJ, ingen av dom på AK för då borde dom reraisat med tanke på att AK är en stark hand generellt sett mot mina raisar och det märkte jag att dom förstod. Otroligt brant spel men den här gången gick det som jag ville (det vill säga dom skulle säkert synat med ett mellanpar om jag gjorde samma spel, spelade hårt och snabbt för att imitera bluff) och jag var hyffsad säker på att jag hade Quicsilver åtminstone.

 

 

 

____________________

 

 

 

 

Ultralöst som går hem ännu en gång:

 

 

Players:

bajsaetare (EUR 73,15 in seat 1)

quicksilvr (EUR 27,85 in seat 2)

IlFratello (EUR 112,85 in seat 3)

Stjärnan (EUR 38,40 in seat 4)

noxaz (EUR 47,35 in seat 5)

 

Dealer: quicksilvr

Small Blind: IlFratello (0,25)

Big Blind: Stjärnan (0,50)

 

Stjärnan was dealt: 9c - 7c

 

noxaz Fold

bajsaetare Fold

quicksilvr Call (0,50)

IlFratello Fold

Stjärnan Raise (3,00)

quicksilvr Call (3,00)

 

Flop 8d - Ac - Th

 

Stjärnan Check

quicksilvr Bet (3,50)

Stjärnan Raise (14,00) <-- dom tror nog jag är full.

quicksilvr Call (10,50)

 

Turn 8d - Ac - Th - 6s

 

Stjärnan All-In (20,90) <--- jahapp där turade jag in den, ingen idé att slowa för han synar med allting quicsilver, speciellt mot mig.

quicksilvr All-In (10,35)

Stjärnan Payback (10,55)

 

River 8d - Ac - Th - 6s - 2h

 

Stjärnan shows: 9c - 7c (a straight, ten high)

quicksilvr shows: Jh - Tc (a pair of tens)

 

Stjärnan wins: EUR 53,95 (with a straight, ten high)

Rake: EUR 2,00

 

 

 

 

_______________________________

 

 

 

 

En sjuk hand, jag betar på allting såfort någon visar svaghet + att jag betar på mina väldigt starka händer, hela tiden, denna gången gör jag dock inte ett skit trots att jag floppar okej men lyckas ändå få betalt genom mitt snabba klickande och han är nog ganska säker på att jag bluffar. Typisk tomtebluff (som jag gjorde högre upp) som mycket väl skulle kunna stämma, förhoppningsvis inte på mig dock. Jag hade nog lätt fått mer betalt om jag betat från flopp men han försökte ju trappa "den stora fisken" som han antagligen resonerade.

 

 

 

Players:

bajsaetare (EUR 74,55 in seat 1)

IlFratello (EUR 110,85 in seat 3)

Stjärnan (EUR 68,45 in seat 4)

noxaz (EUR 50,00 in seat 5)

 

Dealer: bajsaetare

Small Blind: IlFratello (0,25)

Big Blind: Stjärnan (0,50)

 

Stjärnan was dealt: Qs - 9d

 

noxaz Fold

bajsaetare Raise (1,25)

IlFratello Fold

Stjärnan Call (0,75)

 

Flop Qh - Jd - 7c

 

Stjärnan Check

bajsaetare Check

 

Turn Qh - Jd - 7c - Qc

 

Stjärnan Check

bajsaetare Check

 

River Qh - Jd - 7c - Qc - 7d

 

Stjärnan Bet (8,00) <-- lol, ligger typ 2€ i potten och jag gissar att han sytnar väldigt ofta med exempelvis A-hög i det här läget.

bajsaetare Call (8,00)

 

Stjärnan shows: Qs - 9d (a full house, queens full of sevens)

bajsaetare didn't show: Js - 9s (two pairs, queens and jacks)

 

Stjärnan wins: EUR 17,85 (with a full house, queens full of sevens)

Rake: EUR 0,90

 

 

 

 

 

_______________________

 

 

 

 

 

Här checkar jag efter honom på floppen för planerad raise på turn eller att han ger respekt och bara checkar ned. Nu kom ju ett till ruter och jag hade tänkt beta 1,2 gånger potten eller liknande om han hade checkat. Nu betade han och det kändes svagt så jag reraisade ordentligt, hade han kört in såsen kanske jag hade hittat syn ändå för det kändes som han var medveten om att jag kunde bluffa. Kanske synar 1/4 och foldar 3/4 beroende på hur det känns.

 

Players:

bajsaetare (EUR 64,25 in seat 1)

IlFratello (EUR 109,85 in seat 3)

Stjärnan (EUR 80,70 in seat 4)

noxaz (EUR 48,50 in seat 5)

frances_mi (EUR 9,50 in seat 6)

 

Dealer: Stjärnan

Small Blind: noxaz (0,25)

Big Blind: frances_mi (0,50)

 

Stjärnan was dealt: Ad - Js

 

bajsaetare Call (0,50)

IlFratello Call (0,50)

Stjärnan Raise (3,75)

noxaz Fold

frances_mi Fold

bajsaetare Call (3,25)

IlFratello Fold

 

Flop 9s - 9d - 2d

 

bajsaetare Check

Stjärnan Check

 

Turn 9s - 9d - 2d - 3d

 

bajsaetare Bet (5,00)

Stjärnan Raise (18,00)

bajsaetare Fold

Stjärnan Payback (13,00)

 

 

 

Tycker ni mitt spel ser galet ut? det är galet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vet men jag ville att han skulle folda. Mindre raise än så ges överhuvudtaget ingen respekt uppenbarligen. Sedan bygger det ju på imagen om att jag kan ha lite vad som helst och får mer betalt när jag har något bra i framtiden. Han borde ju ha foldat, det tycker jag. Kolla handen hans. Sen att jag turar in stegen som jag gör lite mindre än 20% på nästa gata är ju tur men det är ju beräknat att den ska komma då och då. Men sedan visste jag ju att just Quicksilver var lite av en synstation också så har han ett A foldar han säkert aldrig. Får skylla på att jag visste att jag skulle klonka.. :oops::roll:

 

Men jag håller med, han var alldeles för shortstack för det där spelet. Oddsmässigt är det väl så dåligt att det kanske inte ens väger upp att jag får en bättre image.

 

PS. Jeppan, "bara" 200 VIP kvar nu till din lilla tack för hjälpen deposition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade i 30 minuter typ men blev så trött så höll på att somna på stolen. Det resulterade i att jag trötttorskade från 50 ned till 11 € på ett bord helt i onödan. Då blev jag fullifan och stängde ned dom andra för att enbart plussa upp dom 11 igen eller torska det för att sedan sova. Lyckades plussa till 70 någonting sedan stängde jag ned.

 

Här är händerna som hjälpte mig:

 

 

Players:

Borka77 (EUR 58,95 in seat 1)

Sirtompe (EUR 40,61 in seat 2)

MrDean$ (EUR 50,00 in seat 3)

trollur (EUR 44,89 in seat 4)

Trötter (EUR 19,41 in seat 5)

Perific (EUR 61,70 in seat 6)

 

Dealer: Perific

Small Blind: Borka77 (0,25)

Big Blind: Sirtompe (0,50)

 

Trötter was dealt: 2c - 2d

 

MrDean$ Fold

trollur Raise (1,50)

Trötter Call (1,50)

Perific Fold

Borka77 Fold

Sirtompe Call (1,00)

 

Flop 2h - 5d - Qd

 

Sirtompe Bet (1,60)

trollur Call (1,60)

Trötter Raise (6,25)

Sirtompe Call (4,65)

trollur Call (4,65)

 

Turn 2h - 5d - Qd - 5c

 

Sirtompe Bet (2,10)

trollur Fold

Trötter Call (2,10)

 

River 2h - 5d - Qd - 5c - Ts

 

Sirtompe Bet (3,50)

Trötter All-In (9,56)

Sirtompe Call (6,06)

 

Trötter shows: 2c - 2d (a full house, deuces full of fives)

Sirtompe didn't show: 8s - Qs (two pairs, queens and fives)

 

Trötter wins: EUR 44,52 (with a full house, deuces full of fives)

Rake: EUR 2,30

 

 

Och denna:

 

 

 

Players:

Borka77 (EUR 56,00 in seat 1)

Sirtompe (EUR 22,85 in seat 2)

MrDean$ (EUR 50,00 in seat 3)

trollur (EUR 38,79 in seat 4)

Trötter (EUR 41,47 in seat 5)

Perific (EUR 63,90 in seat 6)

 

Dealer: Trötter

Small Blind: Perific (0,25)

Big Blind: Borka77 (0,50)

 

Trötter was dealt: 5c - 3h

 

Sirtompe Fold

MrDean$ Fold

trollur Raise (1,50)

Trötter Call (1,50)

Perific Fold

Borka77 Fold

 

Flop 3c - 6c - 5h

 

trollur Bet (2,00)

Trötter Raise (9,50)

trollur Call (7,50)

 

Turn 3c - 6c - 5h - Tc

 

trollur Bet (6,00)

Trötter All-In (30,47)

trollur All-In (21,79)

Trötter Payback (2,68)

 

River 3c - 6c - 5h - Tc - Ts

 

trollur shows: Ah - Jc (a pair of tens)

Trötter shows: 5c - 3h (two pairs, tens and fives)

 

Trötter wins: EUR 75,33 (with two pairs, tens and fives)

Rake: EUR 3,00

 

53 off är stålet eller vad säger man?! (om man är en turnisse iaf)

 

Blev måttligt road när den jobbiga tian som dessutom var i klöver kom på turn, jag tryckte ändå för jag kanske har den bästa handen 60% av gångerna, luktade i och för sig färg där, men kanske hade han checkat mig för att låta mig bluffa bort mig, väldigt marginellt spel men man måste ta med i beräkningen att jag säkert upplevs som en bluffslaskare som tar många småpotter när ingen gör någonting, kanske borde foldat? Det blev inte bättre av att en till tia kom på river och jag "visste" att jag var slagen. Så mycket visste jag, han var nog trött på mitt raisande och ville sätta mig på plats, synd att han inte hade löven. ;)

 

ZzzzZZZZ soova nu. en hård dag och ~8 timmars plugg allt som allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter lite vila blev det lite spel nu igen. Tappade cirka 80euro dock.. på typ en halvtimme. Lite halvaggro löst tryckte jag in med AKruter på flop 69ruterJspader.. Träffade inte något och fi hade AJ.

 

Sedan torskade jag när jag tryckte in med dåligt floppat tvåpar (69) på floppen 69K och fi synar med K3 och träffat kungen och drar ut mig genom att träffa 3an på turn. Jag betade över potten, fi dubblade bara mitt bet, den enda hand jag kände att han kunde ha som slog mig var K9 men mest troligt trodde han att AK/KQ/KJ var bra mot mig så inom någon sekund bestämde jag mig för att trycka in och ta smällen om han har bättre hand. Showdown på river visar han K3off vilket var komiskt men men han visste ju att han skulle klonka turn :lol: Nice play dude!

 

Skönt att man har en bra bonus i ryggen man tar, känns inte lika desperat att vinna då.

 

GOD BLESS THE GOOD SWEDES ON B2B!! :heart::heart::heart::roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket plugg men spelat lite smått mellan varven.

 

Skulle casha ut lite pengar från mitt neteller så satte in på partypoker och spelade lite på NL25 för att dom inte ska bli sura för att sedan casha ut till visa.

Sköna fiskar där som aldrig klonkar. En rolig hand som jag spelade "terrible" (kommer inte på svenska ordet) värdelöst var denna:

Visst att försöka sno handen i knappen mot flera limpers det kan väl diskutera, skit spel på den här nivån, man betar om man har en hand, inte annars. Nu träffade jag ju dock floppen lite. Ska jag vara med måste jag ju semibluffa all in där känns det som eller lägga mig, inte kan jag sitta och syna så pass stora bets. Nåja, jag lösfiskar mig och det är jävligt kul att fi lägger sig på min lilla all in bet med 11 dollar när det låg typ 30 dollar i potten. LOL, aldrig sett på maken, vanligtvis synar dom med kung hög, nu synar han inte ens 11 för att vinna 50.

Kände väl svaghet på river men trodde ärligt talat inte själv på att båda skulle lägga sig.

 

Se och lär(*ironi*):

 

 

0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Thu Jan 19 13:56:50 EST 2006

Table Table 65111 (6 max) (Real Money) -- Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: rangerxbob ( $37.42)

Seat 2: hammerfactor ( $35.65)

Seat 3: fish_santa ( $21.40)

Seat 4: Sitlot ( $51.35)

Seat 5: HmnMetronome ( $1.38)

Seat 6: SCOTT1888111 ( $19.65)

Sitlot posts small blind (0.10)

HmnMetronome posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to fish_santa [ 4d, 6d ]

SCOTT1888111 calls (0.25)

rangerxbob calls (0.25)

hammerfactor calls (0.25)

fish_santa raises (2) to 2

Sitlot calls (1.90)

HmnMetronome folds.

SCOTT1888111 calls (1.75)

rangerxbob folds.

hammerfactor calls (1.75)

** Dealing Flop ** : [ 7h, Js, 5c ]

Sitlot checks.

SCOTT1888111 bets (3)

hammerfactor folds.

fish_santa calls (3)

Sitlot calls (3)

** Dealing Turn ** : [ Ah ]

Sitlot bets (5)

SCOTT1888111 calls (5)

fish_santa calls (5)

** Dealing River ** : [ Qc ]

Sitlot checks.

SCOTT1888111 checks.

fish_santa bets (11.40)

fish_santa is all-In.

Sitlot folds.

SCOTT1888111 folds.

Creating Main Pot with $42.30 with fish_santa

** Summary **

Main Pot: $42.30 | Rake: $1.60

Board: [ 7h Js 5c Ah Qc ]

rangerxbob balance $37.17, lost $0.25 (folded)

hammerfactor balance $33.65, lost $2 (folded)

fish_santa balance $42.30, bet $21.40, collected $42.30, net +$20.90 [ 4d 6d ] [ high card ace -- Ah,Qc,Js,7h,6d ]

Sitlot balance $41.35, lost $10 (folded)

HmnMetronome balance $1.13, lost $0.25 (folded)

SCOTT1888111 balance $9.65, lost $10 (folded)

 

 

Jag visade handen och dom sa "impressive". Impressive my ass, haha, vilken tomte jag är. Fattar dock inte vad Scott hade? Den andra tror jag hade flushdrag eller något drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade typ 2 timmar precis. Spelade först ett par NL20 bord, gick inte så bra, backade en del, började spela ett NL50 och ett NL20.. Gick bara inte att plussa på NL20 så spelade endast NL50 och det gick suveränt. Spelade dock bara ett bord.

 

Började med att backa på Nl50 bordet lite men jag fick mycket betalt på bra händer.

 

Hade som mest 260€ på NL50 bordet men stängde ned när jag backat till 230€ för jag behövde en paus.

 

Jäkligt mycket dåliga spelar men framförallt får jag nog säga att jag träffade när jag behövde träffa.

 

Titta bara vilken turfitta jag är (känns som att B2B riggas till fördel till den som har högst agressionsfaktor):

 

 

Players:

kentish (EUR 37,95 in seat 1)

turfittan (EUR 40,70 in seat 2)

pbenno (EUR 23,50 in seat 3)

cpeder56 (EUR 101,91 in seat 4)

kuhlin87 (EUR 49,40 in seat 5)

fnug (EUR 48,25 in seat 6)

 

Dealer: kentish

Small Blind: turfittan (0,25)

Big Blind: pbenno (0,50)

 

turfittan was dealt: 6s - 7h

 

cpeder56 Raise (3,25)

kuhlin87 Fold

fnug Fold

kentish Fold

turfittan Call (3,00)

pbenno Fold

 

Flop 5d - 4h - 4s

 

turfittan Bet (6,25)

cpeder56 Call (6,25)

 

Turn 5d - 4h - 4s - 8c

 

turfittan Bet (14,00)

cpeder56 Raise (65,00)

turfittan All-In (17,20)

cpeder56 Payback (33,80)

 

River 5d - 4h - 4s - 8c - Ah

 

turfittan shows: 6s - 7h (a straight, eight high)

cpeder56 didn't show: Td - Tc (two pairs, tens and fours)

 

turfittan wins: EUR 78,90 (with a straight, eight high)

Rake: EUR 3,00

 

Näste HH till rakning:

 

Players:

kentish (EUR 16,75 in seat 1)

turfittan (EUR 108,70 in seat 2)

coffeedk (EUR 21,05 in seat 3)

cpeder56 (EUR 68,96 in seat 4)

kuhlin87 (EUR 57,25 in seat 5)

fnug (EUR 45,95 in seat 6)

 

Dealer: kuhlin87

Small Blind: fnug (0,25)

Big Blind: kentish (0,50)

 

turfittan was dealt: 7s - 9c

 

turfittan Raise (2,75)

coffeedk Fold

cpeder56 Fold

kuhlin87 Fold

fnug Call (2,50)

kentish Fold

 

Flop 7c - 7d - 3c

 

fnug Check

turfittan Bet (7,00)

fnug Call (7,00)

 

Turn 7c - 7d - 3c - 4s

 

fnug Check

turfittan Bet (14,00)

fnug Call (14,00)

 

River 7c - 7d - 3c - 4s - Js

 

fnug Check

turfittan Bet (16,00) <-- han hade i och för sig bara 3€ till men borde jag tryckt in allt ? Kanske hade det sett svagare ut än att beta såhär lagom?

fnug Call (16,00)

 

turfittan shows: 7s - 9c (three of a kind, sevens)

fnug didn't show: As - Kd (a pair of sevens)

 

turfittan wins: EUR 77,00 (with three of a kind, sevens)

Rake: EUR 3,00

 

 

Sen plussade jag lite på bra och solid poker men det var inte mycket. Jag turade mest.

 

Lite dåligt med råd i min dagbok. Tycker ni mest som jag att jag är en turfitta som spelar mot lobotomerade apor eller kan jag spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slöspelade lite nyss för att få några VIPs..

 

Spelar överaggressivt hela tiden typ och min bror kommer in och tiltar mig och jag trycker här. Kanske var rätt dock? Känns ju inte som jag maskerar min hand så bra. Hade nog synat om jag var han också med den imagen jag hade vid bordet.

 

 

Players:

one3 (EUR 0,90 in seat 1)

Klejanov (EUR 14,15 in seat 2)

palija (EUR 30,38 in seat 3)

tilten (EUR 22,06 in seat 4)

Kossabo (EUR 12,14 in seat 6)

 

Dealer: one3

Small Blind: Klejanov (0,10)

Big Blind: palija (0,20)

 

tilten was dealt: Qc - Ac

 

tilten Raise (1,20)

Kossabo Fold

one3 Fold

Klejanov Fold

palija Call (1,00)

 

Flop Jd - 8c - 9c

 

palija Check

tilten Bet (3,00)

palija Call (3,00)

 

Turn Jd - 8c - 9c - 2d

 

palija Check

tilten All-In (17,86)

palija Call (17,86)

 

River Jd - 8c - 9c - 2d - 4d

 

palija shows: Jh - Td (a pair of jacks)

tilten shows: Qc - Ac (high card ace)

 

palija wins: EUR 42,22 (with a pair of jacks)

Rake: EUR 2,00

 

Hade ju ändå 17 outs mot hans JT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Ja det var ju i lösaste laget det där. Hade känts skönt dock om jag klonkat då jag halvtiltade för bror min kom in och tjatade om att jag skulle spela musik med mera. :roll::lol:

 

Jaja. Nya tag och glömma bort det där dåliga spelet(I och med att jag visste att han var superlös den där).

 

Känner mig dock aningen tiltad. Haft en lång omogen diskussion om hur linan ska disponeras (heter det så?) här hemma. Jag bor i ett eget hyreshus på samma gård och eftersom vi bor så nära så har vi passat på att dra bredbandet mellan husen så jag inte behöver ha telefon och ADSL i mitt hus (kostnadsfråga) men grejen är den att min osympatiska lillebror kräver typ att han ska få ladda dygnet runt. När han laddar så laggar mitt poker, laggar mitt poker kan jag inte spela lika "snabbt" och irriterande mot motståndarna = jag börjar tilta = jag torskar = jag vill strypa broder.

 

Finns det något program som kan göra att han max kan använda hälften av linan (in och ut från hans dator.) ? Det här är ohållbart, det händer alldeles för ofta att han börjar ladda i viktiga potter för att det ska kunna fortsätta. Och ja, vi har lagt upp schema men det fungerar inte för han nonchalerar det totalt efter ett tag. Han borde nog få lite hårdare uppfostran från föräldrarna våra för respekt det har han ingen.

 

Så frågan var alltså, hur ska man kunna dra ned på bandbredden han kan använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ett jävla tag.. Var uppe i 300€ på ett NL50 bord.. En dålig syn och nere på 250€ en till värdelös 100€ syn och nere på 130€ typ. Och då gick jag ut. Jaha.. Surt som satan att man inte slutade när man var på topp. Var sådant sjukt värde så ville inte ge upp förrens donatorn vid bordet gav upp. Vågade dock inte spela vidare då jag känner att tilten var nära. Jaja 230€ upp är väl inte fyskam på en dag, även om 400€ som jag var nära där ett tag hade varit finare.

 

Ne lite bittert faktist. Spelade handen jag förlorade dryga 200 big blind på bra tills river, hade donatorn hela vägen men så sätter han flushen och jag foldar inte. TIILT. Bara att sova och komma igen någon annan gång.

 

Sjukt värde i alla fall. Hoppas det håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tilten was dealt: Qc - Ac

 

 

River Jd - 8c - 9c - 2d - 4d

 

palija shows: Jh - Td (a pair of jacks)

tilten shows: Qc - Ac (high card ace)

 

palija wins: EUR 42,22 (with a pair of jacks)

Rake: EUR 2,00

 

Hade ju ändå 17 outs mot hans JT.

 

Hur räknar då du får till 17 outs? Är det jag som är full eller..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...