NeoSlayer Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Det ser ut att vara en ny Legato/Eckeskog debatt på G här Tror jag missade den. Hjort missat en 20-sidor lång disskution?? SKÄRPNING hjort!! du har väl inte funnit en ny hobby? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Notbadatall Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Jag har sett reklam i en tidning på framsidan av pokerhandboken-DVD:n, det räcker som förklaring för mig varför man skriver en sådan artikel som han har gjort.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Fick inte AQ vara med i ranking av trolighet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Fick inte AQ vara med i ranking av trolighet? (ja jag vet, AQ är också Qx, men det skiljer rätt mycke från övriga Qx händer) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Fick inte AQ vara med i ranking av trolighet? (ja jag vet, AQ är också Qx, men det skiljer rätt mycke från övriga Qx händer) Jo, AQ är med, jag använder "x" som en variabel som kan betyda vilket kort som helst utom Q. Hjort missat en 20-sidor lång disskution?? SKÄRPNING hjort!! du har väl inte funnit en ny hobby? Jag fick det förklarat för mig att det finns bilder på nakna tanter på internet och sedan dess har min vardag inte varit sig riktigt lik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Jag orkar inte ens kolla på pokertv, än mindre diskutera det. Jag gissar att Legato tyckte samma som mig ändå. Givetvis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Jag fick det förklarat för mig att det finns bilder på nakna tanter på internet och sedan dess har min vardag inte varit sig riktigt lik. Du har skapat ännu en underbar dag för mig Vad tycker ni om rådet här då: http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,751717,00.html Klart enligt mig att han ska betta får han omslag är det ju fold och en syn får man värdera situationen men han kan omöjligt checka, lirar han bara TT när floppen kommer T72 eller. Mr. Weak tycker jag han känns som. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MegaSpider Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Angående Annika, så har "Greven" Trolle checkat ner ett fyrtal i sista position mot henne när skrämselkortet kom (han fick fyrtal samtidigt som samma kort kunde ge en möjlig färgstege). Komentaren "Jag är en idiot! Nej förresten, jag är ett geni!" efter checken är klassisk. Satt med vid bordet denna gång...& Trolle checkade river i sista position med 4tal för han trodde ett kort till skulle komma. Inte för att han trodde Annika satt med färgstege. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 Klart enligt mig att han ska betta får han omslag är det ju fold och en syn får man värdera situationen men han kan omöjligt checka, lirar han bara TT när floppen kommer T72 eller. Checken är åtminstone inte uppenbart tvärfel där, men att hoppas på set på en fyrstegebräda istället för stege verkar lite märkligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 7 Januari , 2006 Rapport Share Postad 7 Januari , 2006 T känns som ett av de sämre korten han kan få. Chansen är ju stor att hans hand förbättras men motståndarnas händer blir ännu starkare då det för dem räcker med en J för att ha stege, dessutom är en av de två T som finns Th som mycket väl kan fylla någons färg. Kortet man hoppas på är ju givetvis J och jag tar hellre än svart tvåa i det läget än en T. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bobby Postad 8 Januari , 2006 Rapport Share Postad 8 Januari , 2006 Å andra sidan har ju den som har JT på hand bara straightdrag. Så det så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tomtah Postad 8 Januari , 2006 Rapport Share Postad 8 Januari , 2006 Det som jag tycker är mest konstigt är bristen på information man får, turnering/cashgame, har du mkt pengar kvar efter synen? Har du bra reads på snubben, är det tidigt/sent i turneringen om det nu är en turnering? Är det nära ITM? JAG VILL HA SVAR! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emil_c Postad 8 Januari , 2006 Rapport Share Postad 8 Januari , 2006 Rätt svar: Det finns bara en hand han kan ha för att ha agerat som han gjorde: han har Q–Q och därmed ett fyrtal i damer. Du är slagen. Pottoddsen spelar ingen roll i det här läget; en syn är otänkbar. Jag lade min hand, men visade upp den för motspelaren som en gest på att jag läst situationen korrekt. Han var gentlemannamässig nog att visa upp sin hand i gengäld, och mycket riktigt hade han Q–Q! Han kan väll mkt väl haft KQ också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 8 Januari , 2006 Rapport Share Postad 8 Januari , 2006 Nä det kunde han inte, för det är: Fel svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 8 Januari , 2006 Rapport Share Postad 8 Januari , 2006 Nä det kunde han inte, för det är: Fel svar! Haha... Humor! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nisse hult Postad 9 Januari , 2006 Rapport Share Postad 9 Januari , 2006 Jävligt modigt att visa handen. Att folda och ha fel är väl inte så kul men att folda, ha fel och visa vore ju fruktansvärt jävla otroligt jobbigt. Han hade ju framstått som totalt hjärndöd. Detta tyder ju på att han måste varit i princip 100% säker på sin sak. Det kan han ju vara men ändå ha fel dock. Nej jag håller med övriga talare i tråden - folden och artikeln var löjlig. Kan tillägga att jag var på resande fot med familjen när jag läste detta i tidningen. Båda mina bröder som i princip aldrig spelar poker förstog, utan min hjälp , att Glimne var ute och seglade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DevilVoice Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 Jag kunde inte lägga min kåk med KK som bildade topset mot killens 22 som hade floppat fyrtal. Det måste väl göra mig till värsta tomten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 12 Januari , 2006 Rapport Share Postad 12 Januari , 2006 du menar bildade topkåk... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DevilVoice Postad 12 Januari , 2006 Rapport Share Postad 12 Januari , 2006 Inte nödvändigtvis, det bildade topsetet i kåken så... Hursomhelst var det knappast poängen, jag borde givetvis ha insett vad han satt på Extremt loosetomtigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 12 Januari , 2006 Rapport Share Postad 12 Januari , 2006 Inte nödvändigtvis, det bildade topsetet i kåken så...Hursomhelst var det knappast poängen, jag borde givetvis ha insett vad han satt på Extremt loosetomtigt Inget att gråta över, du spelade handen helt fel med tanke på resultatet och det är bara att slänga nästa gång Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Richthofen Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Exakt... Den här handen går inte att lägga (nu var det ju rätt, men det finns så många andra händer som han kan ha, exempelvis KQ, som är minst lika rimliga som QQ för en all-in). Har man fel får man väl klonka in en kung på sista kortet. Fyrtalet som jag la mot Annika är betydligt rimligare: Floppen kommer J55 (eller nåt liknande) och jag betar i Omaha. Hon synar. Här finns det nog bara en hand hon kan ha, nämligen JJxy (eftersom jag har båda femmorna). Turn kommer J. Nu betar jag igen, och hon höjer. Vad ska hon ha.... Alltså den här damen har aldrig höjt utan nötterna någon gång. Jag la mig. Jag skulle vilja påstå att gdaily gjorde en märkligare fold, även för att vara i Ohama. Hon hade med stor sannolikhet kåk i knektar och femmor. Jag är tämligen övertygad om att hon inte trodde att du hade fyrtal utan "bara" triss i femmor. Hur överhängande var förresten risken för att hon hade ett annat fyrtal?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 om du läser om ser du att hon inte kan ha JJJ55 då gdaily har 55 och du måste använda 2 kort... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Jag har inte läst artikeln förut men jag förstår inte varför en fold är felaktig och något att garva över. Jag har aldrig lagt en kåk men känner man fi så är detta inte omöjligt. Bettningsekvensen tyder på fyrtal på en tight bra spelare. Sen Glimnes töntsnack är en annan femma. Jag tycker mer kommentarerna visar på den bristande kunskapen på forumet. Jag kan hänvisa till mitt senaste inlägg i handanalysdelen när jag kände av nötterna men inte följde mitt hjärta. Då fick man smaka på dasen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Experten har talat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PianoPer Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Jag har inte läst artikeln förut men jag förstår inte varför en fold är felaktig och något att garva över. Jag har aldrig lagt en kåk men känner man fi så är detta inte omöjligt. Bettningsekvensen tyder på fyrtal på en tight bra spelare. Sen Glimnes töntsnack är en annan femma. Jag tycker mer kommentarerna visar på den bristande kunskapen på forumet. Jag kan hänvisa till mitt senaste inlägg i handanalysdelen när jag kände av nötterna men inte följde mitt hjärta. Då fick man smaka på dasen. Jag förstår vad du menar. Men problemet som jag ser det är att Glimnes pokerskola borde vara till för att lära folk att spela bättre poker. Jag är ju själv lärare (pianofröken) och en gång kom jag till en konsertsal där scenen lutade lite och flygeln rullade iväg ett par meter när jag började spela. Kontentan av den historien skulle då kunna bli att jag ägnar en hel lektion i hur viktigt det är att man kollar scenlutningen och konstruktionen på hjulen på flygeln innan varje konsert. Vilket förstås är rent nonsens eftersom det är så osannolikt att flygeln skulle rulla iväg. En rolig anektod, visst, men knappast en bra lektion. Då är det bättre att lära ut wienklassisk interpretation eller hur man tar ett add11 ackord. För det har man mer nytta av. Samma är det (som jag ser det) i Glimnes kåk-exempel. Visst KAN det vara så att "fi" har fyrtal när man själv har kåk, men det är så osannolikt att man inte kan sitta o fundera på det (väl?). De gångerna man vinner med toppkåk (eller vad det nu heter) är så väldigt många fler än de man förlorar mot fyrtal att det är bättre att han skriver: Har du toppkåk så vinner du nästan alltid. Men det var en fin historia. Och han var jätteduktig som la en så fin hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts