Palmstar Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 I dagens pokerskola av Glimne kan man läsa om hur han på kortoxen för några år sedan la nötkåken mot ett fyrtal som att det skulle vara det mest självklara i världen.... Är det självklart att lägga kåken där? Jag hade inte gjort det iaf. länk till artikeln: http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,757954,00.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trelkovsky Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Jag kan bara säga LOL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Det verkar inte spela nån roll hur mycket marker man har kvar efter folden heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Hahaha. Nog den roligaste pokerartikeln jag läst. Antar att Glimne helt utesluter KQ, AQ, 77, QJ... Varför vet jag inte då han inte nämner nån read överhuvudtaget. Eller varför inte diverse bluffhänder om glimne ändå lägger KK där... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Lätt vik. Han ställde ju in blixtsnabbt. Jag gillar även att Glimne alltid kallar sina analyser "Rätt svar". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thrasher Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Men herregud, Glimne är ju för helvete mer tomte än vad parre är, fast på ett weaktight sätt.. ja herregud.. vad ska man säga? lägger man KK där och visar lär väl dom andra dö av garv och spela varenda hand mot en i fortsättningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jacobt Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 hehe jag garvade rätt mycket åt det också, mer sånna utbildande artiklar tack.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Lätt vik. Han ställde ju in blixtsnabbt. Hehe. Och i en annan artikel berömde han ju sig själv för att ha fejkat tveksamhet inför en all-in och därigenom undvek att hans motståndare foldade en floppad triss i knektar mot Glimnes triss i kungar . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Än en gång visar Glimne prov på sina fantastiska pokerkunskaper. en syn är otänkbar Och i en annan artikel berömde han ju sig själv för att ha fejkat tveksamhet inför en all-in och därigenom undvek att hans motståndare foldade en floppad triss i knektar mot Glimnes triss i kungar Japp, hade Glimne skjutit in markerna utan att blinka så skulle det ju vara helt uppenbart att han hade kungarna och motståndaren kunde lugnt ha lagt sina knektar... Det måste vara hemskt roligt att spela mot Glimne om han är lika bergsäker på sina "smarta" spel i verkligheten som han är i sin pokerskola. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Palmstar Postad 6 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Kan bara hålla med....kissade nästan på mig när jag läste artikeln Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magzter Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Undra om Glimne vet om att minst halva Sverige skrattar åt honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eel Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 wow, you pro? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 DE må vara löjligt, men jag var faktiskt närvarande vid bordet. Det finns två spelare en sådan läggning är möjlig mot i världen, den ena är "syster Annika" (som jag själv lagt ett fyrtal emot (förvisso i Omaha)) och den andra är denna spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eel Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 måste varit sjukt djupa stackar också gdaily? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 måste varit sjukt djupa stackar också gdaily? Var väl första ronden i SM för några år sedan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickardos1 Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 är det ett april skämt?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lolle Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 I första hand går det väl knappt överväga läggning, om man nu skulle överväga läggning att säga det är självklart är väl att ta i i hästväg. I omaha kan man börja överväga en läggning men i texas mja, hur stabila reads hade ni på killen egentligen, måste väl ändå vara lätt att spela mot en sådan spelare i sådana fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Absolut inte självklart, och jag vill minnas att Dan funderade i flertalet minuter innan han la sig. Angående Annika, så har "Greven" Trolle checkat ner ett fyrtal i sista position mot henne när skrämselkortet kom (han fick fyrtal samtidigt som samma kort kunde ge en möjlig färgstege). Komentaren "Jag är en idiot! Nej förresten, jag är ett geni!" efter checken är klassisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Heh, gdailys berättelser gör ju bara artikeln ännu pinsammare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 När vi ändå är inne på ämnet Glimne... gdaily, tillhörde Glimne gruppen vinnande spelare på Kortoxen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 När vi ändå är inne på ämnet Glimne... gdaily, tillhörde Glimne gruppen vinnande spelare på Kortoxen? Glimne spelade bara SM en gång per år, han bor inte i Sthlm. Cashgames spelade han aldrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
puppets Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 glimne la alltså den handen i sm..komstigt...då måste han ha blivit senil med åren ..eftersom jag såg när han åkte ut detta sm på klubben,,efter det sämsta spelet å felläsning på väldigt länge.....men att lägga kåken där ä ju faktiskt rätt imponerande om ni frågar mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
J_T Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Är det inte ganska lätt att sätta den här spelaren på QQ eller? En ubertight nötspelare synar tighte Glimnes höjning med vad? Jo AA är väl förmodligen reraise, KK (kan han ej ha) QQ jo en preflop syn är väl mycket trolig, JJ och TT syn är väl troligast. AK kanske AQ nono. Allt annat är förmodligen uteslutet. Flopp KQQ, vilka av ovanstående händer är man beredd att trycka mot en tight Glimne som uppenbarligen har en mycket bra hand? AA knappast på en så farligg flopp, QQ högst troligt, JJ nej inte med den floppen TT av samma skäl och AK då? knappast. Alltså har han QQ ganska lätt eller? Detta var ju innan slaskarna på internet hade upptäckt pokern också..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 En ubertight nötspelare synar tighte Glimnes höjning med vad? Fast nu glömmer han ju att öht säga nånting om motståndaren i artikeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
J_T Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Jo den infon är ju ganska viktig för att förklara "tänket" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts