bzkt Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Ännu en hand från när jag spelade med snubbarna i lumpen. CO: 30kr - Ytterligare en kille som flitigt följer WPT på Kanal5 och tror att han kan spela. Gillar att skryta om sina freeroll-placeringar till vårat befäl. Har sett den här killen överspela sina höga kort om och om igen, speciellt AK och AQ som han inte kan släppa. Hero (button): 80kr SB: 100kr - Samma kille som sitter på SB i den här handen. BB: Xkr MP: Xkr MP fold CO höjer till 6 Hero () synar SB synar BB fold Borde kanske höjt i det här läget, men jag tyckte att en syn kändes bra här. Flop: SB checkar CO går allin med 24 Timeout. Jag är rätt säker på att killen sitter med höga kort i det här läget. AK, AQ, AJ, AT. Rätt säker på att han har ett A i alla fall. Hoppas inte att han har AJ, men jag tror inte han hade gått allin direkt där med AJ. Han hade nog slowplayat den eftersom han sett folk göra det på WPT. Jag bestämmer mig för att jag har honom slagen. Hero går allin med 74 Så jag går helt enkelt allin för att isolera mot CO. Rätt spelat? Jag har SB bakom mig som älskar att syna, riskerar jag för mycket på en osäker hand tycker ni? Citera
Djens Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Med folk bakom är det VÄLDIGT riskabelt...Mja, jag skulle nog inte vågat det iaf, iofs så vet man ju hur mkt slaskigare homegames är än nätspel. Citera
Reaper Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 2 överkort mot 2 FI's tycker jag känns rätt så riskfyllt. Alla möjliga händer där som kan ha träffat. Så jag hade valt fold, då jag endast har 6kr i potten. Citera
psatiw Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Tycker det är ett onödigt move. Du har ju faktiskt TVÅ överkort på brädan och om han sitter på de ev. överkorten så räcker det ju med att de är soooooted så är du ju inte ens favorit. Citera
parre Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 1) Jag utgår från att SB inte kommer folda en J? 2) Jag utgår från att SB mycket väl kan få för sig att en åtta står. 3) Jag utgår från att SB övervärderar eventuella färgdrag. Bad push IMHO - du riskerar hela stacken för att vinna 44 i ett läge där du bara får syn om du drar till två outs, alternativt har mer eller mindre en coinflip mot ett färgdrag med minst ett överkort. Lägg sedan till att CO borde ha dig slagen en viss procent av gångerna, ha ett bra drag (t.ex. AQ/AK ruter) som leder mot dig, samt att du ligger efter även om ett gäng andra händer i CO's HD såsom 99 och liknande. OK; i allra bästa fall har väl CO en hand som 66 eller liknande - det är väl inte helt omöjligt eller två överkort utan färgdraget, däremot så ger du SB ett gyllene läge att välja om han ska ta en coinflip för hela din stack med döda pengar i potten, alternativt ta hela din stack med en J, alternativt få för sig att du bluffar färgen och syna med en åtta, eller så slasksynar han med T9 som leder mot dina sjuor, eller så viker han en 94o som totalmissat. Me no like. EDIT: Ska du isolera mot CO får du göra det preflop - smacka på en saftig höjning pre... Citera
bzkt Postad 6 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2006 Såhär i efterhand inser jag ju att det var lite väl aggressivt spelat, måste skärpa mig att spela så pass marginella händer mot dem. Hur som helst stekte SB länge som fan innan han valde att syna. CO visar SB visar Turn blank, river blank. Hade jävla tur där, 16 kort som dödar mig. Dumt spelat. Citera
cOP Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 skön syn med Q9....undrar vad han tänkte medan han stekte "Hum, jag har ju trots allt hålstege... " Citera
Recommended Posts