ATIX Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Först kommer en hand som spelades några givar innan den handen som frågan berör. Detta då jag tror att det skulle kunna ge er en liten read, dock så liten men ändå Jag har en aggressiv spelstil som både är tight och loose egentligen, försöker variera mig.... Försöker oftast sätta mig i respekt och domina bordet och det tycker jag att jag gjort vid bordet det gäller nu också. ** Game ID 396191810 starting - 2006-01-05 15:40:20 ** Tigana [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - sussan sitting in seat 1 with $9.20 - ATIX sitting in seat 3 with $24.54 - Lec sitting in seat 4 with $21.81 [sitting out] - Like_a_glove sitting in seat 5 with $6.86 - Flinten sitting in seat 6 with $7.22 [Dealer] sussan posted the small blind - $0.10 ATIX posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to ATIX: , Like_a_glove called - $0.20 Flinten called - $0.20 sussan raised - $0.40 ATIX raised - $1.40 Like_a_glove folded Flinten folded sussan called - $1.40 ** Dealing the flop: , , sussan checked ATIX bet - $2.60 sussan raised - $5.20 ATIX folded sussan mucks: sussan wins $10.60 from the main pot End of game 396191810 ________________________________________________________ Handen det verkligen gäller nu är den här.... ** Game ID 396194185 starting - 2006-01-05 15:44:03 ** Tigana [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - sussan sitting in seat 1 with $6.72 - ATIX sitting in seat 3 with $21.94 - Lec sitting in seat 4 with $21.51 - Like_a_glove sitting in seat 5 with $6.16 - Flinten sitting in seat 6 with $12.04 [Dealer] sussan posted the small blind - $0.10 ATIX posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to ATIX: , Lec folded Like_a_glove folded Flinten folded sussan raised - $0.40 ATIX raised - $1.40 sussan called - $1.40 En fin hand som dessutom blir småraisad och jag vill såklart dominera, samt har jag position på sussan så jag raisar tillbaka, och antar att övriga kommer folda fram till Sussan. Den lilla raisen av sussan skrämmer mig inte vad gäller min AK ** Dealing the flop: , , Pott $2.80 sussan checked ATIX bet - $2.20 sussan called - $2.20 sussan visar svaghet och jag vill fortsätta visa att min hand är stark så jag följer upp med ett ett 3/4 pottbet och får en syn. Nu förstår jag inte riktigt vad sussan är ute efter då hon normalt sätt lägger sina händer i det här läget. Förra handen ovan slog hon om. Nu försöker jag verkligen sätta henne på en hand men det blir bara myror i huvudet då jag inte alls gillar hennes syn bara. Människan kunde väl slått om ifall hon nu sitter på högt pocketpair istället En liten möjlighet är slowspelat set men.. hrm.. jag har dålig koll just nu alltså. ** Dealing the turn: Pott $7.20 sussan checked ATIX checked Jaha, här checkas det igen och då jag vill se rivern gratis checkar jag också. Tian i sig skrämmer mig lite men ytterst lite, tanken är att hon raisat på TJ eller liknande men sen var lite skrämd av min raise preflop. Sitter jag på överpar så vill hon ju inte bara betta ut hela tiden. // Ifall hon nu har mig så lär jag ju bara få ännu mer myror i skallen om nu A eller K kommer på rivern då jag tidigare misstänker slowspelat set lite. Vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det hela faktiskt. ** Dealing the river: Pott $7.20 sussan went all-in - $3.22 ATIX ???? All-in och nu vet jag varken ut eller in i situationen. Bluff, slowspelat tidigare? Det har iaf inte varit drag hon var ute efter om det inte var JQ som hon höjde på preflop. Som sagt har jag några möjliga varianter av det hela men hur skulle ni agerat i det här fallet? Är det värt att syna under några som helst omstämdigheter? Hade varit trevligt med några funderingar kring det hela då jag vill utveckla mitt spel och tänk ytterligare. Anser mig ha talangen och jobbar nu med träning [/b] * RP, bort limit - QoS * Citera
lill-z Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Första HH: Vad gör du?! du träffar ditt toppair och slänger mot en mini-raise?? fish? Andra HH: spelar ok fram till turn, där får du inte checka om du vill ta hem potten, Sussan ställer på river, antingen har hon slowplayat med 7,8 eller så har hon en 10. hon kanske rentav sitter på 10,10 då hon raisade pre o satte sitt fyrtal på turn, eller så anar hon svaghet hos dig då du bara checkar på turn, du är förmodligen slagen i vilket fall så det är bara att kasta, visserligen är det bara 3$ att syna men det är förmodligen bortkastade pengar... Citera
ATIX Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 Första HH: Där kändes det AK lång väg måste jag faktiskt säga men jag vet inte. Kunde inte slå om heller då hon inte hade så mycket kvar utan jag skulle fått en syn.. hrm... ja.. fiskigt =) Tur man är lite större än många andra fiskar då Citera
lill-z Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Kändes det AK? hade Sussan haft AK så hade hon nog garanterat slagit om pre, hon kan mycket väl sitta på KJ,KQ, elelr sämre, kanske K,10, på låglimit så kan dom syna med K7,-K10 också , jag hade aldrig lagt handen där, minst en syn hade varit befogad .. Citera
ATIX Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 Andra HH: Men om vi nu antar att hon enligt dig sitter på T eller TT eller nu 78 och har slowspelat, då känns det som ett move av mig på turn är mer olyckligt väl? Hon lär ju inte lägga sig med dom händerna.... Dock som jag skrev innan finns ju inget kort som hjälper mig heller om jag redan är slagen vid turn så jag vet inte.. kunde foldat där kanske Citera
Djens Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 LOL...vad håller du på med? du FOLDAR DIN TRÄFF Men är redo att GÅ ALLIN UTAN TRÄFF? Jag säger inget, det här är bland det värsta jag sett. Citera
ATIX Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 Första HH: Men hon raisar mitt bet och sätter sig själv all-in då hon inte kan/får folda efter en höjning av mig ju. Så varför sätta sig all in om man nu inte har AK? Jag har ju redan bårde före och efter floppen visat att jag har en stark hand.... Citera
lill-z Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Hon kan mycket väl sitta på 66,77,88,99,10,10,JJ,QQ o hoppas på att du inte har kungen, du kan ju inte raisa pre, träffa ditt toppair och sen slänga mot en miniraise, du är bland det patetiska jag nånsin stött på Citera
psatiw Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Jag har en aggressiv spelstil som både är tight och loose egentligen, försöker variera mig.... Försöker oftast sätta mig i respekt och domina bordet och det tycker jag att jag gjort vid bordet det gäller nu också. Det här är anledningen. Att du foldar KQ där är faktiskt...otroligt. Särskilt om du kan få in hela hennes stack direkt. Mot en LAG raisar jag typ 143291243 händer på den där floppen. Bara för att. I andra handen är du upp emot troligast QJ. Annars 87. Har du sett henne raisa pre med 87 så är det den troligaste handen. Annars passar QJo in extremt bra på hur fiskar på den här nivån spelar den. Citera
Toan Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Hon kan mycket väl sitta på 66,77,88,99,10,10,JJ,QQ o hoppas på att du inte har kungen, du kan ju inte raisa pre, träffa ditt toppair och sen slänga mot en miniraise, du är bland det patetiska jag nånsin stött på Tagga ner lite, känner du att du måste hävda dig eller? Några bakomliggande komplex kanske? Okej, första folden var inte bra, men säg det och förklara varför istället för att bete dig som en idiot. Citera
Sansrom Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Hon kan mycket väl sitta på 66,77,88,99,10,10,JJ,QQ o hoppas på att du inte har kungen, du kan ju inte raisa pre, träffa ditt toppair och sen slänga mot en miniraise, du är bland det patetiska jag nånsin stött på Hur mår du egentligen? Citera
Recommended Posts