LtPayne Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 180ppl 20$ SNG på Pokerstars. Efter drygt 3timmar når jag äntligen finalbordet. Tight bord, och med ständiga steals av blindsen. PokerStars Game , Hold'em No Limit - Level XIII (1000/2000) Ante 100 Table '17523078 10' Seat #2 is the button Seat 1: nicolas12 (31310 in chips) Seat 2: Enzoenzini (23646 in chips) Seat 3: superfaun (28699 in chips) Seat 4: LtPayne (25839 in chips) Seat 5: ToonArmyFrog (22321 in chips) Seat 8: Lil'Spoiled (95889 in chips) Seat 9: tomsbeat43 (42296 in chips) superfaun: posts small blind 1000 LtPayne: posts big blind 2000 *** HOLE CARDS *** Dealt to LtPayne [J 8 ] ToonArmyFrog: folds Lil'Spoiled: folds tomsbeat43: folds nicolas12: folds Enzoenzini: folds superfaun: raises 4000 to 6000 LtPayne: calls 4000 Jag har spelat rätt tight och superfaun passar på att försöka stjäla min blind som han har gjort så fort han fått chansen. Han är överlag tight/aggressiv men stjäl ofta blinds. Har varit totalt kortdöd senaste 20min men bestämmer mig att denna gång försvara mig. *** FLOP *** [6 7 T ] EDIT: Potstorlek 12700 superfaun: bets 4000 LtPayne: raises 15739 to 19739 and is all-in Känner att superfaun kan ha precis vad somhelst då han har stulit friskt tidigare. Hans bet känns svag och jag gissar att han blev något osäker över min snabba call när jag normalt har foldat min blind. Tänker att calla går bort ifall jag missar turn så ligger jag illa till, fold eller all-in. Bestämmer mig för det senare då jag är shortstacked, potten är fin, har hålstege samt flushdrag och ett överkort och faktiskt tror jag kan få superfaun att folda genom att representera tex AT/KT/QT. Rätt spelat? EDIT 2: Fortsättning av handen några poster ner, bläddra förbi snabbt om du inte vill se resultatet. Citera
Djens Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Jag tycker det iaf. Fast är väldigt riskabelt att syna av för så stor del av stacken med J8s. MEn när du träffar så bra är bara att dra in degen. Citera
slowboy Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Tycker det är bra att du försöker försvara din blind, sen när du ställer in måste ha nästan ha ett överpar för att syna, eftersom han har ungefär lika stor stack som dig, tror inte han vill chansa för mycket... Citera
johansen Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Helt rätt spelat, hans bet på 4000 skriker ju bara att man ska reraisa. Hade han haft en bra hand hade han vart rädd för alla draghänder och betat hårdare. Håller inte med Jens om att du gjorde fel som syna med J-8 suit, helt okej mot en trolig blindsteal. Citera
Stoneburg Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Preflop är det nog marginellt, men efter floppen tycker jag det är klockrent spelat. Wp, hoppas du vann. Citera
Blado Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 allin preflop om du tror han snor dina blinds istället. Citera
LtPayne Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 Tack för alla vänliga svar. Med facit i hand så är jag favorit till 62% på floppen mot en random hand enl Pokerstove. Här är fortsättningen: LtPayne: raises 15739 to 19739 and is all-in superfaun: calls 15739 *** TURN *** [6 7 T ] [K ] *** RIVER *** [6 7 T K ] [6 ] *** SHOW DOWN *** superfaun: shows [9 8 ] (a straight, Six to Ten) LtPayne: shows [J 8 ] (a pair of Sixes) Vad kan man säga, han floppa nötstegen...thats poker Som Blado säger, all-in preflop had fått mig att vinna handen, fast med händer som J8s vill man nog se en flop tycker jag. Citera
Elvis Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Vad kan man säga, han floppa nötstegen...thats poker Du hade faktiskt 43 % ändå. Citera
LazarusS Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Håller med Blado. In med smeten direkt och håll tummarna för att han sitter på en halvkass hand. Mvh. Putte Citera
parre Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Det kan fan inte vara rätt att syna bort 25% av stacken med J8s preflop i position. Jag hade förstått spelet om det varit knappen som höjer (om du planerar att ställa in på nästan alla floppar OCH tror att du därigenom får högre fold equity, alltså att du talar först postflop). Baserat på din beskrivning av spelet kan det mycket väl vara steal. Antingen så tror du att han stjäl mörkar och ställer in - han måste ha en bra hand för att syna dig - eller så foldar du bara och tar nästa hand. Citera
Recommended Posts