Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

180ppl 20$ SNG på Pokerstars.

Efter drygt 3timmar når jag äntligen finalbordet. Tight bord, och med ständiga steals av blindsen.

PokerStars Game , Hold'em No Limit - Level XIII (1000/2000) Ante 100

Table '17523078 10' Seat #2 is the button

Seat 1: nicolas12 (31310 in chips)

Seat 2: Enzoenzini (23646 in chips)

Seat 3: superfaun (28699 in chips)

Seat 4: LtPayne (25839 in chips)

Seat 5: ToonArmyFrog (22321 in chips)

Seat 8: Lil'Spoiled (95889 in chips)

Seat 9: tomsbeat43 (42296 in chips)

superfaun: posts small blind 1000

LtPayne: posts big blind 2000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to LtPayne [J :spade: 8 :spade: ]

ToonArmyFrog: folds

Lil'Spoiled: folds

tomsbeat43: folds

nicolas12: folds

Enzoenzini: folds

superfaun: raises 4000 to 6000

LtPayne: calls 4000

Jag har spelat rätt tight och superfaun passar på att försöka stjäla min blind som han har gjort så fort han fått chansen. Han är överlag tight/aggressiv men stjäl ofta blinds.

Har varit totalt kortdöd senaste 20min men bestämmer mig att denna gång försvara mig.

*** FLOP *** [6 :spade: 7 :spade: T :heart: ]

EDIT: Potstorlek 12700

superfaun: bets 4000

LtPayne: raises 15739 to 19739 and is all-in

Känner att superfaun kan ha precis vad somhelst då han har stulit friskt tidigare. Hans bet känns svag och jag gissar att han blev något osäker över min snabba call när jag normalt har foldat min blind. Tänker att calla går bort ifall jag missar turn så ligger jag illa till, fold eller all-in. Bestämmer mig för det senare då jag är shortstacked, potten är fin, har hålstege samt flushdrag och ett överkort och faktiskt tror jag kan få superfaun att folda genom att representera tex AT/KT/QT.

Rätt spelat?

EDIT 2: Fortsättning av handen några poster ner, bläddra förbi snabbt om du inte vill se resultatet.

Postad

Tycker det är bra att du försöker försvara din blind, sen när du ställer in måste ha nästan ha ett överpar för att syna, eftersom han har ungefär lika stor stack som dig, tror inte han vill chansa för mycket...

Postad

Helt rätt spelat, hans bet på 4000 skriker ju bara att man ska reraisa. Hade han haft en bra hand hade han vart rädd för alla draghänder och betat hårdare. Håller inte med Jens om att du gjorde fel som syna med J-8 suit, helt okej mot en trolig blindsteal.

Postad

Tack för alla vänliga svar.

Med facit i hand så är jag favorit till 62% på floppen mot en random hand enl Pokerstove.

Här är fortsättningen:

LtPayne: raises 15739 to 19739 and is all-in

superfaun: calls 15739

*** TURN *** [6 :spade: 7 :spade: T :heart: ] [K :heart: ]

*** RIVER *** [6 :spade: 7 :spade: T :heart: K :heart: ] [6 :club: ]

*** SHOW DOWN ***

superfaun: shows [9 :diamond: 8 :diamond: ] (a straight, Six to Ten)

LtPayne: shows [J :spade: 8 :spade: ] (a pair of Sixes)

Vad kan man säga, han floppa nötstegen...thats poker ;)

Som Blado säger, all-in preflop had fått mig att vinna handen, fast med händer som J8s vill man nog se en flop tycker jag.

Postad

Det kan fan inte vara rätt att syna bort 25% av stacken med J8s preflop i position. Jag hade förstått spelet om det varit knappen som höjer (om du planerar att ställa in på nästan alla floppar OCH tror att du därigenom får högre fold equity, alltså att du talar först postflop).

Baserat på din beskrivning av spelet kan det mycket väl vara steal. Antingen så tror du att han stjäl mörkar och ställer in - han måste ha en bra hand för att syna dig - eller så foldar du bara och tar nästa hand.