Gå till innehåll

Lite pengar, mycket poker?


Apelsinjuice

Recommended Posts

Skönt inlägg, Tror alla känner igen sig lite. Känsla man får när man tror sig för första gången har hittat det vinnandespelet och tror man bara kommer att plussa fett varje kväll. ;-)

 

OBS det är ingen kritik, tycker det är kul att du rätt inställning. Du vill lära dig spela poker men små medel och är vetgirig och förstår riskerna med spel.

 

Lycka till!, men kom ihåg att du kan gå back ibörjan fast du spelar vinnade poker. Det svåra som nybörjare är att veta om man spelar rätt eller bara har otur och blir utdragen ofta. Jag ifrågasätter mitt eget spel dagligen och på så sätt hittar man hela tiden brister i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Din mor har gjort ett dåligt jobb att uppfostra dig.

 

På vilket sätt?

 

Jag kanske glömde att påpeka: Jag har spelat poker på playmoney, spelade nästan varje kväll på partypoker/merompoker.coms hemsida. Så reglerna kan jag. Kanske även ska påpeka att jag har läst allt i pokerhandboken förutom tävlngsspel.

 

Jag har alltså koll på ganska mycket angående hur man ska satsa osv.

Även därför jag skrev i mitt första inlägg: Nu fick jag också bevis på att poker inte är ett turspel, vilket det kan tendera att bli i playmoney-spel, som många innan mig också har påpekat.

Måste även hålla med om att man lär sig reglerna ganksa bra på playmoney.

 

Det var även pga att jag spelat en längre tid på att playmoney-bord som jag funderade på att gå över till riktiga pengar, playmoney är inte kul i längden. Det blir lite oseriöst kan man säga. specielt på partypoker.

 

Tack för alla bra inlägg som kommit under dagen.

 

klyka och myssion: ni beskrev båda bra angående sng. Tack

klyka: Man kanske tröttnar, men då lovar jag att sätta dem i min signatur! :club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6. Var medlem innan på forumet när det fortfarande låg på http://www.poker.se, då hade jag det respektingivande nicket Poker. Är det någon annan som har det nu? Eller är det bara jag som tappat lösenordet till det kontot? Har nämligen inte tillgång till mailen.. bah!

 

http://pokerforum.nu/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=3666

 

reggad 20/12-04, så det var nog taget innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Den som varit beroende av något på riktigt vet skillnaden mellan abstinens i den meningen och "hästabstinens"...

 

Ok, då utgår jag från att du vet vad du talar om.

 

Min jämförelse kommer dock av att många verkar vara benägna att sätta likhetstecken mellan 'stort pokerintresse' och 'spelberoende', på ett sätt som de inte hade gjort om det hade handlat om något annat mer socialt accepterat beteende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv blir jag jäkligt sugen på att spela amerikansk fotboll ibland, och kunde förut när jag spelade ibland gå och tänka på alla möjliga taktiska/strategiska frågor mitt under off-season, t.ex. ligga vaken på kvällen och klura fundera , och bara toklängtade tills det var dags att spela/träna nästa gång (samma sak när jag var inne i en schackperiod). Amerikansk fotbollsberoende...? :?

 

Schack och amerikansk fotboll, vilken jävla bredd du har... Rå och sofistikerad! Som Sylvester Stallone med ett cocktailbär...

 

Jag märker att du inte kan så mycket om amerikansk fotboll... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min jämförelse kommer dock av att många verkar vara benägna att sätta likhetstecken mellan 'stort pokerintresse' och 'spelberoende', på ett sätt som de inte hade gjort om det hade handlat om något annat mer socialt accepterat beteende.

Ja då är jag med dig. På samma sätt som man "förlorar" tusentals kr på poker, men "spenderar" lika mkt på golf...

 

Bet365 (gäller kanske samtliga sajter i Prima-nätverket, är inte säker) har dagligen $1000 freerolls, samt en $5000 freeroll varje lördag.

Den dagliga på $1000 spelas på alla primasajter (kl 19 tror jag), liksom en på $200 (kl 14 tror jag), men den på $5000 är exklusiv för Bet365.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag började lira för ca ett år sedan på nätet så lirade jag ändast fri rullar och lyckades vinna en på expekt som gav 134$ och sedan dess har jag inte laddat om kontont även om det har gått lite tungt ibland. så börja med fri rullar och play money så att du lär dig spela innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
victorchandler.com kör NL stt:s från $0,10+0,01 och NL cash från $ 0,02/0,04

 

:club::diamond::heart::spade: kan inte riktigt känna rushen från det här...

 

VC är verkligen att rekommendera, det minsta du kan sätta in är 80kr men det räcker VÄLDIGT länge om du kör låga SnGs.

Som finns från $0,10+0,01.

Finns även riktigt låga FL-bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...