Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här handen är skum som fan, säkert värdelös spelad! Lämnar analyserna åt er!

Table 'Drammen': $1-$1 Pot Limit OH (Real Money)

Seat 0: valumies ($91 in chips)

Seat 1: iceixa ($407 in chips)

Seat 2: BinionKid ($95 in chips)

Seat 3: XYeknod ($61,30 in chips)

Seat 4: fc.thrilos ($24,40 in chips)

Seat 5: DREAMHUNTER ($48 in chips) (on the button)

Seat 6: Rockbullen ($52,60 in chips)

Seat 7: SidGautama ($173,40 in chips)

Seat 9: Mage28 ($24,05 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Rockbullen: Kc

Dealt to Rockbullen: 10c

Dealt to Rockbullen: Ad

Dealt to Rockbullen: Jc

Rockbullen : Post Blind ($1)

SidGautama : Post Blind ($1)

fc.thrilos : Post Dead Blind ($1)

*** Pre-Flop *** :

Mage28 : Call ($1)

valumies : Call ($1)

iceixa : Call ($1)

BinionKid : Call ($1)

XYeknod : Call ($1)

fc.thrilos : Call ($1)

DREAMHUNTER : Fold

Rockbullen : Check

SidGautama : Check

*** Flop *** : 9c 7c As

Rockbullen : Bet ($3)

SidGautama : Fold

Mage28 : Fold

valumies : Call ($3)

iceixa : Call ($3)

BinionKid : Fold

XYeknod : Fold

fc.thrilos : Call ($3)

*** Turn *** : [ 9c 7c As ] 10d

Rockbullen : Check

valumies : Bet ($11)

iceixa : Call ($11)

fc.thrilos : Raise ($19,40)

fc.thrilos : All In

Rockbullen : Call ($19,40)

valumies : Call ($8,40)

iceixa : Call ($8,40)

*** River *** : [ 9c 7c As 10d ] 5c

Rockbullen: ????

Där kom ju färgen.. vad göra nu sig?

Postad
Raisa den andra hälften av din stack ;)

Du kan ju räkna med att dom andra två kommer syna och dom bör inte ha liveraise om det inte är någon bugg i klienten som det ibland är.

4x19 (19 pre/flop o 3x19 på turn) i potten med andra ord, 56:19 i pottodds blir 4:1. Vilket är ungefär så ofta du sätter färgen på sista kortet, runt 20% men du har ett av dina färgouts döda men väger upp det med tvåpardraget till kåk (som iof kan vara suckerkåk om nån har AAxx) o nötinsidedrag.

Klar +EV syn med mer o betta på river.

Du måste dock sitta med fullt inköp så de implicita oddsen blir större när du träffar grejer i allmänhet.

Shit skrev hela analysen i tron om nötflushdrag, kan inte läsa... med nästnötdrag så får du förmodligen passa turn då nötfärgdraget mkt troligt är ute.

Nu när du synade så blir det kanske o betta ut river ändå o passa för omslag men du har förmodligen för lite för att passa så check är nog att förorda... yrt det blev, god natt :)

Postad

Jag ogillar hur du spelar den här handen på floppen. Ska du beta - beta pott (8 borde det bli). Det är ju inte direkt så att du har ett monsterdrag och vill locka med halva fältet för att få ut maximalt värde...

Jag ogillar bet pot också - får du ett omslag måste du nästan passa.

Du har kort stack - 52 dollar.

Checka och hoppas på att någon annan pottar och kanske får en eller två syner. Då kan du bestämma dig (beroende på vem som betar/synar och reads) om du antingen foldar eller om du pottar om. Beror ju lite på hur stor FE du kan tänkas ha för en check-potraise, men den borde vara okej i alla fall. I värsta fall har du i och för sig tre outs, förutom runner-runnerkåken, men oftast skulle jag tippa på att du (vid syn) är uppe antingen mot set eller par+steg+nötfärgdrag, samtidigt som folk som kanske betar på par+nötfärgdrag mycket väl kan passa mot ditt bet.

Men med så kort stack föredrar jag nästan check-fold på den floppen. Du såg den billigt i din blind (i sen pos ska du dock potta denna hand preflop, ur SB spelar du helt rätt), fick en halvkass träff. Hmm. Jag semibluffcheckraisar kanske en gång av fyra, check-foldar tre av fyra, beroende lite på reads/motsånd.

På turn får du antingen ställa in eller folda. Om du bara synar så ger du ju nakna par+nötfärgdrag odds att dra ut dig jättebilligt.

Mitt råd är att check-folda flop, eller check-raisa stort. Folda turn, kaaanske kan du check-raise den stort, men med bet-call-call-miniraise tror jag inte det är ett bra alternativ givet din stack.

Sammanfattningvis: din hand SER bra ut, men den är egentligen rätt medioker - du har bara tre garanterat rena nötouts (icke-klöveråttor) och lite rr-drag samt ett nästnötdrag. Ingen höjdare - handen ser ut att vara mycket bättre än vad den egentligen är!

Just det. Sitt alltid med fullt inköp....