kristian_83 Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 om man spelar en tight aggresive spel stil på dessa nivåer,som jag antar är den bästa strategien? hur många %floppar bör man se?har spelat ett par tusen händer nu har har ett % på 39%det låter lite mkt i mina ögon?bör man halvera detta för att maximera sin vinst ? Citera
Skanke Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Kolla i http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=16003 och http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=14713 för all möjlig statestik. Jag förmodar att det är SH du spelar.... Citera
kristian_83 Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 nej tio manna det glömde jag säga. Citera
Gyre Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Ett lagom riktmärke är 20% sedda floppar med blindsen inräknade eller 15% med blindsen borträknade. Citera
kristian_83 Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 ok tack fölr svaret! vilka händer innefattar dom 20%? någon som har en bra start hands tabell som är tight? Citera
chlu Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 ok tack fölr svaret! vilka händer innefattar dom 20%? någon som har en bra start hands tabell som är tight? Via den här länken kan du hitta sådan. Citera
TANDEMCYKELN Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Ett lagom riktmärke är 20% sedda floppar med blindsen inräknade eller 15% med blindsen borträknade. Jag tycker att 15 % WP$IP är för lågt. Jag själv har testat olika grader av tighthet och jag vinner mer om jag har WP$IP på ca 20 %. Men, men. Det där beror lite på vilka spelare man möter. Citera
kristian_83 Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 nu innan har jag haft följande enligt PO: wonsaw hand% 10.72 saw flop 32 wonsawflop %29.4 showdowns 11.5 showdowns won 49.3 preflopraise 6.3 first in raise 3.1 det är på ca 6000 händer Citera
lethe Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Du höjer för sällan och spelar för många händer. Den tekniska termen är fisk. Small Stakes Hold'em och Weighing the Odds in Hold'em är två böcker med mycket bra diskussioner om starthänder och hyffsade tabeller. Personligen tycker jag båda höjer en aning för sällan, men de täcker iaf upp så gott som alla läckor du har i ditt spel preflop. Sen kan man trimma det för lite bätte mjölkning av just sina firrar, men det är överkurs. Citera
kristian_83 Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 så med andra ord ligger största delen av felen i preflop? Citera
Gyre Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Siffrorna säger i princip inget om hur du spelar postflopp. Citera
lethe Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 så med andra ord ligger största delen av felen i preflop? Få siffror att gå på angående postflop. Din won when saw flop är låg, men det kan mycket väl vara i stort sett en artefakt av att du spelar för många händer för passivt preflop. Visst kan man spela några extra händer om man vida utklassar motståndet, men man ska nog inte anta det utan vidare ens på låga nivåer och aldrig om man behöver ställa frågor. En del saker som ser idiotiska ut för den som inte förstår dem är geniala. (Som att pumpa drag t ex.) Citera
kristian_83 Postad 6 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2006 ok tackj för svaren!men hur får ja reda på alla siffror post flop (pokeroffice)? vet ju att det syns i livetrackern men kan man se det utan live trackern? Citera
kristian_83 Postad 7 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2006 här är lite mer siffror att gå på,vad finsn det för läckor som man kan täta till?tacksam försvar. VP$IP: 28.36 Raised pre-flop: 5.47% Post-Flop aggression: 1.28 Flop: 1.14 Turn: 1.43 River: 1.38 Went to showdown w/flop seen: 26.03% Win % at showdown: 42.11% Win % with flop seen: 23.29% Win % if you raised pre-flop 54.55% Citera
lethe Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Du behöver dumpa nästan hälften av händerna du spelar, och höja nära på dubbelt så ofta. Efter floppen bör du ha en aggressionsfaktor på typ 2,5. Som sagt, du synar alldeles alldeles för mycket och betar/höjer för lite. Citera
Knapp_0 Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Du behöver dumpa nästan hälften av händerna du spelar, och höja nära på dubbelt så ofta. Tänk på att lösheten pre-flop spoilerar de andra siffrorna. Förutsatt att majoriteten av de händer han ska dumpa pre-flop är de han limpar med, så borde de andra siffrorna så sakteliga röra sig mot mer normala. Citera
lethe Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Han behöver höja preflop nästan dubbelt så ofta, och det är inte 5% av händerna han spelar han höjer, utan 5% av alla händer han får. Lyckligtvis. Postflopsiffrorna bör förbättras av att sluta limpa så mycket skit dock. Citera
Recommended Posts