Bernt Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 träffar toppar, på dragvänlig bräda betar ut och får syn. när 3:an faller som borde vara ett ofarligt kort slår han om ordentligt. $25 NL Texas Holdem - Wednesday, January 04, 11:07:52 EDT 2006 Table Table 36689 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: sevven ( $10.40 ) Seat 2: UofILaw ( $56.44 ) Seat 3: ladyso ( $47.27 ) Seat 5: Valgasu ( $83 ) Seat 6: Veicer ( $6.35 ) Seat 4: JohanKMB ( $24.40 ) Veicer posts small blind [$0.10]. sevven posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to JohanKMB [ Jh Ac ] UofILaw folds. ladyso folds. JohanKMB calls [$0.25]. Valgasu folds. Veicer folds. sevven checks. ** Dealing Flop ** [ Jc, Ts, 3c ] sevven checks. JohanKMB bets [$0.50]. sevven calls [$0.50]. betar pott, får syn. ** Dealing Turn ** [ 3s ] sevven checks. JohanKMB bets [$1]. sevven raises [$3]. JohanKMB calls [$2]. bra kort! betar ut igen och han slår om, varför? Plockar upp flushdrag? Eller spelar han 3:an? Tycker han visar styrka här och väljar att bara syna. Fi är hyffsat lös som vanligt på denna nivå. ** Dealing River ** [ Kh ] sevven bets [$3]. JohanKMB folds. aha, där kom ett överkort också. Vad ska jag göra vid omslaget? Att han skulle ha en trea känns ju rätt otroligt, så därför är väl omslag allin rätt med tanke på hans lilla stack? Vad göra om han täckt mig? sevven does not show cards. sevven wins $10.25 Game #2903877962 starts. #Game No : 2903877962 Citera
RockStar Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Raisar du inte med AJo efter 2 fold i SH så ska du inte vinna heller Varför skulle fi inte kunna ha en 3a? Han sitter i bb och kan ha vilken jävla hand som helst eftersom han checkar ner skiten. Hade du däremot raisat till 3-4 ggr bb och sen undrat varför han slagit om hade jag förstått att du var osäker. Du är slagen, var så säker. Citera
cOP Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 bra kort! betar ut igen och han slår om, varför? Plockar upp flushdrag? Eller spelar han 3:an? Va tycker du han ska göra? Folda från BB för att 3an är för dålig att spela? Citera
psatiw Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Ja, hur jävla tight du nu än vill vara så är det fan generalfel att inte raisa först in i det där läget, även med händer sämre än AJs. Sen undrar jag också varför du tror att han inte kan ha en trea, när han kommer in gratis från BB? Klart han kan ha det. Sen får man iof tänka att om han är en hyffsat tänkade spelare så vet han 1, att du är vek (förlåt, men av vad du har visat i dina HH så framstår du lite ovillig att stoppa in mkt pengar utan nötter), och 2, att du måste kunna tro på att han har en trea eftersom han kom in från BB, och 3, att du kommer vara skraj för ett större bet på river om du väljer att syna turn och river antingen kommer över J eller t.o.m blankar om du sitter på en svag J, typ J9s. Han lär ju knappast sätta dig på TPTK givet ditt preflop spel. På river, för så lite pengar, måste du fan kolla vad han har, och visa att du inte viker ner dig varje gång. Han han klonkat 3:an eller kungen så är det så, men du kan inte låta dig bli uttryckt ur varenda pott, min vän, och inte se dig slagen så fort inte brädan är idealisk för exakt din hand. Citera
Bernt Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 Ja, hur jävla tight du nu än vill vara så är det fan generalfel att inte raisa först in i det där läget, även med händer sämre än AJs. Sen undrar jag också varför du tror att han inte kan ha en trea, när han kommer in gratis från BB? Klart han kan ha det. Sen får man iof tänka att om han är en hyffsat tänkade spelare så vet han 1, att du är vek (förlåt, men av vad du har visat i dina HH så framstår du lite ovillig att stoppa in mkt pengar utan nötter), och 2, att du måste kunna tro på att han har en trea eftersom han kom in från BB, och 3, att du kommer vara skraj för ett större bet på river om du väljer att syna turn och river antingen kommer över J eller t.o.m blankar om du sitter på en svag J, typ J9s. Han lär ju knappast sätta dig på TPTK givet ditt preflop spel. På river, för så lite pengar, måste du fan kolla vad han har, och visa att du inte viker ner dig varje gång. Han han klonkat 3:an eller kungen så är det så, men du kan inte låta dig bli uttryckt ur varenda pott, min vän, och inte se dig slagen så fort inte brädan är idealisk för exakt din hand. Ord och inga visor där! Men det är bra, är som sagt nybörjare och behöver all konstruktiv kritik jag kan få. Citera
psatiw Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Ord och inga visor där! Hoppas och tror du tar det på rätt sätt, jag vill inte dissa dig, bara få dig att tänka lite mer på andra aspekter av pokern emellanåt, inte bara specifika händer. När du ska välja att syna, höja eller folda måste du ta in saker som jag skrivit om ovan i besluten. Annars kommer de duktiga spelarna att börja köra med dig och exploatera din spelstil ganska lätt tyvärr. Men det där kommer säkert med tiden, och du verkar ju vara villig att lära dig och seriös med ditt spelande, då finns ju förutsättningarna. Ett tips: har för mig att du skrev att du typ brukade multitabla en jävla massa bord. Ta en dag eller två där du drar ner det till två eller max tre och bara jobbar på att 1, kolla vilka andra som verkar veka vid ett bord kör fett med dom, bara för att lära dig hur lätt det är att exploatera nån som är ovillig att spela utan nötter och 2, riktigt koncentrera dig på de andra spelarna och få justa reads, för att se hur användbart det kan vara. Keep it up! Citera
Bernt Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 Ord och inga visor där! Hoppas och tror du tar det på rätt sätt, jag vill inte dissa dig, bara få dig att tänka lite mer på andra aspekter av pokern emellanåt, inte bara specifika händer. När du ska välja att syna, höja eller folda måste du ta in saker som jag skrivit om ovan i besluten. Annars kommer de duktiga spelarna att börja köra med dig och exploatera din spelstil ganska lätt tyvärr. Men det där kommer säkert med tiden, och du verkar ju vara villig att lära dig och seriös med ditt spelande, då finns ju förutsättningarna. Ett tips: har för mig att du skrev att du typ brukade multitabla en jävla massa bord. Ta en dag eller två där du drar ner det till två eller max tre och bara jobbar på att 1, kolla vilka andra som verkar veka vid ett bord kör fett med dom, bara för att lära dig hur lätt det är att exploatera nån som är ovillig att spela utan nötter och 2, riktigt koncentrera dig på de andra spelarna och få justa reads, för att se hur användbart det kan vara. Keep it up! Jag tar det på rätt sätt Uppskattar verkligen den hjälp och kritik man får här på forumet, och du brukar inte vara sen med att svara heller, och du förklarar också varför jag kulle gjort si eller så. I och med att det inte finns någon särskilt bra literatur skriven om NL så tar jag min tillflyktsort hit på forumet i jakt på information om händer, strategier. Citera
psatiw Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 I och med att det inte finns någon särskilt bra literatur skriven om NL... Ett tips till dig, även om jag själv inte läst så många böcker och den här är typ den mest standard NL-boken, om du ska jobba med just aggresiviteten, är att läsa Super System II om du inte redan har gjort det. Citera
Bernt Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 dom flesta som har läst den säger att det är svårt att aplicera dom teorierna han lär ut på lowlimit, fel? Citera
psatiw Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 dom flesta som har läst den säger att det är svårt att aplicera dom teorierna han lär ut på lowlimit, fel? Ah, visste inte att det var låglimit du ville spela hela livet. My bad. Äh, det tycker jag faktiskt inte. Du måste ju alltid anpassa ditt spel till de andra stekarna runt bordet, men SS2 tar upp mkt bra som kan användas på fler nivåer än highstakes, så jag tycker den är väl värd sina pengar. Citera
RockStar Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 dom flesta som har läst den säger att det är svårt att aplicera dom teorierna han lär ut på lowlimit, fel? Skitsnack. För att bli en bra pokerspelare ska du kunna spela ut såväl fiskar som hajar. Klart det kräver en annan TAKTIK mot fiskar än mot hajar men din generella STRATEGI ska vara densamma. Att kunna anpassa sitt spel är sjukt viktigt, och folk som klagar att deras spel inte håller på lowlimit är inte bra pokerspelare imo. Citera
Recommended Posts