freeman Postad 13 Oktober , 2004 Rapport Postad 13 Oktober , 2004 sitter på 1-2$ bord ganska "tufft" bord 6Mannabord jag sitter på BB och får 9 6 alla foldar killen på SMAL raisar till 4$ 2$... why not callar FLOP 8 2 7 snygg flop.. stege och färg chans killen better 6$ jag callar 6$ 10 kom på bordet vid detta läge visste jag till 100% att vad han än har så slår jag honom. han bettar 6$ igen jag raisar till 12$ han foldar.. frågan är den skulle jag bara ha callat eller skulle ja ha rasiat? satt han med A kanske han vill see river. men kanske inte tyckte det va värt det eller satt han med AK och kanske försökte bluffa bort mig?. mvh freeman Citera
Burberry Postad 13 Oktober , 2004 Rapport Postad 13 Oktober , 2004 Tycker du kunde ha väntat till river. Frikort är ju inte så farligt i ditt läge... Citera
freeman Postad 13 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2004 Tycker du kunde ha väntat till river. Frikort är ju inte så farligt i ditt läge... vill ju ha mer vinst kunde ju ha betat på flop oxå Citera
Nidson Postad 13 Oktober , 2004 Rapport Postad 13 Oktober , 2004 Han kan väl knappast ha foldat A med de potoddsen du gav honom med ditt minraise. Förmodligen hade han nåt skräpigt som du ändå inte skulle fått mycket betalt av på rivern i och med att både färg och stege fanns ute. Erkänn att du var tvungen att trycka på "show cards" när han la sig? Citera
freeman Postad 14 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2004 Han kan väl knappast ha foldat A med de potoddsen du gav honom med ditt minraise. Förmodligen hade han nåt skräpigt som du ändå inte skulle fått mycket betalt av på rivern i och med att både färg och stege fanns ute. Erkänn att du var tvungen att trycka på "show cards" när han la sig? jupps... kunde ju inte låta bli Citera
Hickmott Postad 14 Oktober , 2004 Rapport Postad 14 Oktober , 2004 Tycker absolut att du bara skulle ha synat. Man kan ju hoppas på att han fångar nåt på rivern, så att han vill trycka in lite mer stålar. //Hickmott Citera
gdaily Postad 14 Oktober , 2004 Rapport Postad 14 Oktober , 2004 Kan faktiskt inte svarat på hur jag tycker du borde spelat, eftersom du inte angett hur djupa stackar ni har. Om stackarna är grunda så är det ett rimligt sett att spelat handen på. Om stackarna är djupa, så hade jag höjt på floppen. Detta för att bygga en pott, så att du kan vinna alla hans pengar om ditt drag sitter. Alternativt så vinner du direkt. Citera
Riverking Postad 15 Oktober , 2004 Rapport Postad 15 Oktober , 2004 Jag skulle nog ha raisat efter floppen, om han då lägger sig så är det ju gratis pengar om han synar så har du ju goda chanser att sätta en grym hand. Att betta med nötterna innan rivern skulle jag aldrig göra, man vill ge honom varje möjlighet att sätta sin hand i det läget. Har han sedan en riktig skräphand finns det ju chans att han försöker stjäla potten en gång till efter rivern och om han nu sätter en hyffsad hand så finns ju chansen att han callar en bet. Citera
Recommended Posts