noname13 Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Spelar på låga nivåer .25/50- eller 0.5-1. Vad är "normala" bankrulle svängningar i % mellan topp o botten ?, kurvan stiger iaf hyfsat totalt sett men jag vill jämna ut svängningarna bättre. Min rulle svänger som satan kan svänga upp 100% sen ner 50% på 1-2 veckor fast det brukar accelera nedåt iom att min tilt blir värre o värre i en period på kanske 1-2veckor tills jag tar ett par dagars paus och helt plötsligt tar rätt beslut igen och då börjar även korten träffa bättre känns det som. Någon som har ngt bra tips? Citera
Gyre Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Går ju knappast räkna svängningarna i %, det bör ju vara ganska uppenbart. Citera
rockefeller Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Precis börjat köra SH, har alltid kört fullbord innan och jag tycker också det svänger som fasen. Oftast (för mig) är det motståndarna som är problemet. Jag spelar väldigt aggressivt och löst och får jag en bra hand är den ofta väldigt maskerad och folk vet sällan när jag sitter på stålet. Men har väldiga problem att spela mot sådana som jag och märker jag att nån loose aggressive sätter sig brukar jag sticka och leta lite fisk nån annanstans. Sticker direkt det gör jag när jag ser nån LAG kommer och sätter sig efter mig, det är verkligen sjukt jobbigt att få raise varenda gång man försöker sno. Vissa verkar bara spela på det. edit: spelar du FL/PL/NL? Citera
noname13 Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 Går ju knappast räkna svängningarna i %, det bör ju vara ganska uppenbart. Varför skulle inte det gå? Det är ju bara att ha en refens tex dagens saldo och jämföra med tiden hur det svänger vad menar du igentligen hur ska man inte kunna jämföra med %?. Citera
noname13 Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 rockeffeler jag e själv nybörjare har spelat ett par månader, Jag spelar endast NL , hur märker du om en LAG sitter vid bordet snabbast möjligt? Citera
spyse Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 rockeffeler jag e själv nybörjare har spelat ett par månader,Jag spelar endast NL , hur märker du om en LAG sitter vid bordet snabbast möjligt? Han är med i många potter och bettar mycket. Citera
Svinto Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Varför skulle inte det gå? Det är ju bara att ha en refens tex dagens saldo och jämföra med tiden hur det svänger vad menar du igentligen hur ska man inte kunna jämföra med %?. För att det räknat i pengar svänger lika mycket om du har en stor eller liten bankrulle. Det är bättre att uppskatta svängningarna i just pengar eller antal big blinds. Citera
noname13 Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 Svinto det är ju det som är poängen så man kan jämföra med de som kör om mer pengar svänger det mer eller mindre för dom? Citera
Nidson Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Går ju knappast räkna svängningarna i %, det bör ju vara ganska uppenbart. Varför skulle inte det gå? Det är ju bara att ha en refens tex dagens saldo och jämföra med tiden hur det svänger vad menar du igentligen hur ska man inte kunna jämföra med %?. Det går men det är orelevant eftersom olika spelare har olika stora bankrullar. Frågar du Bill Gates får du svaret att det vore katastrof om rullen backade mer än 0.0001% under en dålig period. Det intressanta är hur många big blinds som det svänger. Citera
Svinto Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Svinto det är ju det som är poängen så man kan jämföra med de som kör om mer pengar svänger det mer eller mindre för dom? Ja, alltså, om du har en väldigt liten bankrulle och spelar lika högt som någon som har en mycket större kommer det ju såklart att bli större procentuella svängningar i din lilla rulle även om ni spelar exakt lika bra. Däremot kommer ni på lång sikt att ha lika stora svängningar räknat i rena pengar. Citera
noname13 Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 Men relativt blindsen och pengar vid bordet är det ju ungefär samma, kör du .25-50 får du ta in 50 kör du .15-30 får du ta in 30 kör du 10-20 får du ta in 200 det är ju samma förhållande Citera
noname13 Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 Ok om BB är standard måttet för att mäta svängningar vad ska dom ligga på? Hur jämför man mellan olika insatser då tex om jag kör med .25-.50 och en annan kör 10-20? Eller kan jag bara jämföra mig med de som kör på samma nivå menar ni? Citera
Svinto Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Jag förstår inte riktigt vad du menar tror jag. Om vi säger såhär då. Du har $100 och det svänger uppåt med 100%. Nu har du $200. Nästa dag förlorar du $100. Hur mycket har det svängt neråt? Det blir lite konstigt att räkna i annat än pengar (eller ännu hellre big blinds). Citera
noname13 Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 då har det svängt ner 50%, men det är sant % blir lite missvisande. Men finns det inget standard mått som man kan jämföra sig med hur det svänger för tex Phil Ivey eller vem som helst som spelar om mycket pengar. Citera
Svinto Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 då har det svängt ner 50%,Det blir precis samma sak att jämföra pengar och % samma förhållande enkel matte. Men finns det inget standard mått som man kan jämföra sig med hur det svänger för tex Phil Ivey eller vem som helst som spelar om mycket pengar. Men om $100 ena dagen är 100% och andra dagen 50% är det ju ett helt meningslöst mått som kan betyda vad som helst. Citera
noname13 Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 Det som jag tycker är intressant är att veta hur stora variationer ett saldo brukar ha, för att jämföra med en som spelar om tusentals$ om dagen och en som spelar om 100 om dagen är rena pengar menigslöst. om en som lägger 100$ i blind vinner 50 $ är det ingenting men om en lägger .5$ i blindesn och plockar upp 50$ är det en fin förtjänst typ Pott odds. Hur ska man jämföra BB isf? Citera
Svinto Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Det som jag tycker är intressant är att veta hur stora variationer ett saldo brukar ha, för att jämföra med en som spelar om tusentals$ om dagen och en som spelar om 100 om dagen är rena pengar menigslöst. om en som lägger 100$ i blind vinner 50 $ är det ingenting men om en lägger .5$ i blindesn och plockar upp 50$ är det en fin förtjänst typ Pott odds. Hur ska man jämföra BB isf? En spelare som vunnit $1000 på $10/20 har då vunnit 50 bb. En spelare som förlorat $1000 på $1/2 har förlorat 500 bb. För att göra jämförelser lättare kan du ju räkna om spelarnas saldon i dollar till bb. Om man spelar $10/20 och har $100000 har man 5000 bb. Om man spelar $1/2 och har $10000 har man också 5000 bb. Citera
noname13 Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 Tack Svinto för svaret vad är då standard variationen i bb vid CG ? Citera
Svinto Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Tack Svinto för svaret vad är då standard variationen i bb vid CG ? Jag har faktiskt ingen som helst aning om vad som ens är rimligt, men den skiljer sig nog väldigt mycket åt beroende på vad man har för spelstil och hur standardmotståndet är där man brukar spela osv. Jag kan väl säga så mycket att det är ingen direkt omöjlighet att du då och då får uppleva svängningar på över 1000xbb i alla fall. Jag spelar knappt NLT, men en bankrulle på 3000xbb rekommenderas av många just för att man ska överleva de svängningar man kan förvänta sig. Citera
Myssion Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Vet ej vad standardsvängningarna är, men om du har sådana svängningar som du beskriver så har du troligen alldeles för liten rulle. Vad är din rulle och vad lirar du för nivå? FL/NL? Citera
noname13 Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 Vet ej vad standardsvängningarna är, men om du har sådana svängningar som du beskriver så har du troligen alldeles för liten rulle. Vad är din rulle och vad lirar du för nivå? FL/NL? Jag brukar köra NL på .25/.50$ 6 sittar borden, min rulle brukar ligga mellan 100-300$ jag brukar ta ut vid 2-300$ och lämna 100$ det brukar räcka för att får rullen till 2-300 igen. Men jag tycker det svänger för mycket upp och ner i rullen, när jag spelar dåligt så tappar jag för mycket pengar på ren dumhet tex syna eller höja eller folda vid helt fel tillfällen( detta brukar ske i sammband med bad beats och taskiga träffar på bordet), är jag i bra form brukar jag kunna minimera förlrusetrna (när korten är skit eller inte träffar)genom att ta rätt beslut men jag får lätt små tilt och börjar chansa mer eller går helt imot mina reads som jag vet är rätt för att vinna tillbaka, antar att det är främst disciplinen som spökar.. Citera
Svinto Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Gå ner till 0.1/0.25 då så kommer det ju att svänga mindre. Citera
MJ Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Vet ej vad standardsvängningarna är, men om du har sådana svängningar som du beskriver så har du troligen alldeles för liten rulle. Vad är din rulle och vad lirar du för nivå? FL/NL? Jag brukar köra NL på .25/.50$ 6 sittar borden, min rulle brukar ligga mellan 100-300$ jag brukar ta ut vid 2-300$ och lämna 100$ det brukar räcka för att får rullen till 2-300 igen. Men jag tycker det svänger för mycket upp och ner i rullen, när jag spelar dåligt så tappar jag för mycket pengar på ren dumhet tex syna eller höja eller folda vid helt fel tillfällen( detta brukar ske i sammband med bad beats och taskiga träffar på bordet), är jag i bra form brukar jag kunna minimera förlrusetrna (när korten är skit eller inte träffar)genom att ta rätt beslut men jag får lätt små tilt och börjar chansa mer eller går helt imot mina reads som jag vet är rätt för att vinna tillbaka, antar att det är främst disciplinen som spökar.. Din rulle är sjukt liten. För mig hör svängningar på 500bb absolut inte till ovanligheterna, vilket för dig innebär GULNING. Om du sitter med maxinköp räcker det med att bli utdragen några gånger så är pengarna borta. Ja det svänger MYCKET i sh! Citera
Quack Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 NOSHIT att det svänger mkt när din rulle är en droppe i havet........... tjena iq badboll tiltmenot Citera
lethe Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 3000bb är en ganska måttligt tilltagen begynnande bankrulle för NL full ring. Det svänger givetvis mer när du spelar korthänt, så du bör ha en högre rulle. Jag gissar att 5000bb är en bra startpunkt för korthänt spel. Det svänger friskt i poker, jag lovar. Citera
Recommended Posts