oskarpoker Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Jag är en vinnande turneringsspelare som vill få jämnare inkomst genom cashgame. Det går sådär =) ... Tänkte lägga en tråd på hur man spelar vinnande cashgame tillskillnad från turneringsspel. Citera
psatiw Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Välkommen till forumet. Varför skulle cashspel vara mer jämt inkomstmässigt jämfört med turneringsspel? Ibland har du rätt feta downswings på cashgame, att jämföra med OOTM i turneringsspel. För övrigt: testa sökfunktionen. Tror det finns x antal trådar i ämnet. Onödigt att alltid skapa nåt nytt direkt när en tanke/fråga poppar upp i skallen. Citera
Mikey Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Välkommern till PF.nu! Jag antar att du menar att du spelar mycket MTTs nu eller? Jag rekommenderar då (om du tycker om turneringsspel) att spela mycket SnGs. Du kommer då förmodligen få jämnare resultat än från CGs. psatiw, MTTspelare brukar ha ruggiga swings i sina BRs och det svänger kraftigare än hos CGspelare. Generellt sett alltså Ha det gott, och lycka till! Citera
bullebyn Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Intressant fråga oskar, jag suger iofs på turneringar men den stora skillnaden tycker jag är det som stackdjupet gör. Cashgame spelas ju oftast med 50 -300 BB, medans turneringar måste man vara bekväm med 5-50 BB. Titta på ett 2/4 dollarsbord SH NL en timme och kolla hur de vinnade spelare spelar. Varför skulle cashspel vara mer jämt inkomstmässigt jämfört med turneringsspel? . Jadu, skillnaden är lika enkel som självklar. Ta en stor turnering, ex 1000 spelare. 100 får pris. Inte ens världens bästa spelare kommer komma till finalbord varje gång, men när man gör det och placerar sig bland de främsta får man många ggr pengarna. Principen är så självklar att alla borde förstå den intuitivt, men tydligen icke. Citera
Myssion Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Välkommen till forumet. Varför skulle cashspel vara mer jämt inkomstmässigt jämfört med turneringsspel? Ibland har du rätt feta downswings på cashgame, att jämföra med OOTM i turneringsspel. För övrigt: testa sökfunktionen. Tror det finns x antal trådar i ämnet. Onödigt att alltid skapa nåt nytt direkt när en tanke/fråga poppar upp i skallen. Det ÄR jämnare inkomst på cash game. Det räcker med 500 timmars spel (lajv) för att upptäcka om du är en vinnande spelare. Om du vinner $2/h efter den tiden, kan du vara hyffsat säker på att du är åtminstone en $1/h-spelare i längden. Han visar även hur en hyffsat duktig turneringsspelare måste ha en bankrulle på 130 inköp och då fortfarande har en 6% chans att spela 1000 turneringar utan att ens gå plus... Detta är uträknat på 200 deltagare/turnering, och i dagsläget har de flesta turneringar många fler deltagare än så, vilket innebär ännu större swings. En "vinnande" turneringsspelare kan spela en livstid utan att ha en aning om hur vinnande han egentligen är. Läs gärna Sklankys material om detta, eller Mark Blade's Professional Poker Citera
psatiw Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Du är en idiot. Okej, i hear ya. Har varken spelat särskilt mkt MTT's eller läst nåt om swingsen där, så jag bara antog att det inte skulle skilja så mkt. Dumt av mig att ens uttala mig utan att veta. Ska hålla käften i fortsättningen. Citera
Myssion Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Du är en idiot. LOL Okej, i hear ya. Har varken spelat särskilt mkt MTT's eller läst nåt om swingsen där, så jag bara antog att det inte skulle skilja så mkt. Dumt av mig att ens uttala mig utan att veta. Ska hålla käften i fortsättningen. Nog bäst så! Citera
FairytaleMoe Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Du är en idiot. Okej, i hear ya. Har varken spelat särskilt mkt MTT's eller läst nåt om swingsen där, så jag bara antog att det inte skulle skilja så mkt. Dumt av mig att ens uttala mig utan att veta. Ska hålla käften i fortsättningen. Hur kan någon med en någorlunda fungerande hjärna anta det? Jag förstår inte hur du la fram den hypotesen, den är ju fullkomligt ologisk. Måste du läsa en artikel om det för att inse en - i mina ögon - så pass självklar sak? Sådär, det finns inget bättre än att sparka på folk som ligger. Citera
Mikey Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Du är en idiot. Okej, i hear ya. Har varken spelat särskilt mkt MTT's eller läst nåt om swingsen där, så jag bara antog att det inte skulle skilja så mkt. Dumt av mig att ens uttala mig utan att veta. Ska hålla käften i fortsättningen. Hur kan någon med en någorlunda fungerande hjärna anta det? Jag förstår inte hur du la fram den hypotesen, den är ju fullkomligt ologisk. Måste du läsa en artikel om det för att inse en - i mina ögon - så pass självklar sak? Sådär, det finns inget bättre än att sparka på folk som ligger. Men god damn it... Lägg ner den attityden! Jag har kollat runt på många av de här onödiga och spydiga kommentarer som har diskuterats om på forumet, och jag tycker till största del att de kommer från nyare medlemmar eller de som varit här ett par månader. Om du inte kan uttrycka dig på ett bättre sätt så kan du låta bli att yttra dig i sådana här frågor! Ha det gott Citera
Recommended Posts