Malmen Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Jag är inte ny på texas direkt, men innan har jag bara spelat för skoj skull, men jag vill avancera lite! Men jag vet inte hur jag ska spela (om ni förstår hur jag menar Hur ska jag tänka när jag får mina kort, Hur använder jag matten i Pokern för att vinna? OSV Skulle vara mycket tacksam om jag kunde få lite svar/tips. Tack! // Malmen Citera
johan1986 Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Det är ju svårt att bara skriva allt du behöver veta för att bli en bra pokerspelare. Jag skulle rekommendera att du tar en titt i BOK-trådarna här på forumet, väljer ut ngn bok som verkar bra och läser den. Kolla också runt på forumet och läs HHs mm så får du lite känsla för hur man "tänker poker". Citera
ladatarzan Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Jag är inte ny på texas direkt, men innan har jag bara spelat för skoj skull, men jag vill avancera lite! Men jag vet inte hur jag ska spela (om ni förstår hur jag menar Hur ska jag tänka när jag får mina kort, Hur använder jag matten i Pokern för att vinna? OSV Skulle vara mycket tacksam om jag kunde få lite svar/tips. Tack! // Malmen Låter som att du behöver en pokerbok eller studera forumet ingående. Vad man skall tänka när man får korten är? Vad du ska äta till lunch kanske. Hur du skall spela utifrån de kort du får och om du skall spela korten är frågor du bör ställa dig. Hej alla glada kan någon säga hur man skall spela för att vinna på texas, sumera gärna ihop det på ett par rader. Citera
Skanke Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Att köpa en bok är det bästa du kan göra, finns nu en hel del böcker på svenska om engelskan skulle vara ett problem. Kolla in http://www.pokerbokhandeln.se/ Du kan även läsa igenom detta http://pokerforum.nu/forum/guide.php innan du startar en ny tråd nästa gång Citera
Nusseman Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Vad man skall tänka när man får korten är? Vad du ska äta till lunch kanske. Hur du skall spela utifrån de kort du får och om du skall spela korten är frågor du bör ställa dig. Hej alla glada kan någon säga hur man skall spela för att vinna på texas, sumera gärna ihop det på ett par rader. Såna här svar är som sagt inte ok i nybörjarforumet. Skärpning. Skriv ett hjälpande svar eller inget alls. Citera
Henkeman Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Nu tänkte jag ta och rensa lite i ladatarzans inlägg och hänvisa till den delen av reglerna för nybörjardelen som säger: "* Alla sarkastiska, elaka eller förminskande svar rensas bort undantagslöst. ".. men så var Nusseman framme... En bok är väldigt bra för grunderna. I stort sett alla böcker går igenom pot-odds och starthänder, lite kort om starthänder kan man väl säga att vet du inte om handen är bra eller dålig eller hur du ska spela den i ett visst läge: Lägg dig! Citera
Henkeman Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Du kan även läsa igenom detta http://pokerforum.nu/forum/guide.php innan du startar en ny tråd nästa gång Inte riktigt så viktigt i nybörjardelen, men tänker man på att skapa ett bra och tydligt topic så får man garanterat bättre svar. Vi har sagt att vi ska vara snälla mot alla nybörjarfrågor, det viktigaste här är att vi ska hålla borta sarkastiska och besserwissrande svar. Vill man hjälpa nybörjare så får man gärna svara i trådarna, känner man att man inte orkar/vill så avstår man från Nybörjargruppen helt enkelt. Citera
JollyTime Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Som folk tidigare sagt, kolla i BOK-trådarna för där hittar du massvis med godis! Man får tycka vad man vill om Dan Glimne, men Pokerhandboken är faktiskt inte så dum som förstabok (läste den inte själv, men har skummat den för nyfikenhets skull). Den är på svenska och väldigt lättläst. Citera
Sagge Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Jag vet att flera andra redan sagt samma sak, men jag väljer att poängtera det ännu en gång just pga att det är sååå rätt: Läs böcker! Som sagt, i boktrådarna här så hittar du mycket info om vilka böcker som kan vara lämpliga. Läs läs läs läs läs Praktisera, Läs läs läs läs Praktisera Läs läs Praktisera Läs Praktisera Läs Osv osv.... Citera
blukah Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 spela freerolls är ett bra sätt att få lite känsla för spelet.. Citera
devalanteriel Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Freerolls är ett mycket dåligt sätt att få känsla för spelet eftersom folk spelar precis hur som helst. Citera
iller Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Till er moderatorer: Även om sarkastiska inlägg och liknande självklart ej ska vara tillåtet i Nybörjarfrågor så tycker jag ni kan rubrikpilla frågorna. Svårt att veta vad en tråd med rubriken "G´day" har för innehåll. Citera
ladatarzan Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Sorry såg inte att vi hade en "nybörjarfrågor" och har således inte läst reglerna för denna forumdel. Vad jag ville ha sakt var bara att det svårt att summera ihop all pokertaktik och teori i ett par inlägg, det är därför man skriver långa böcker i ämnet. Det enda sättet att bli bra i poker är att spela massor av det, däremot kan böcker hjälpa dig fram till målet snabbare. Citera
Sagge Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Till er moderatorer: Även om sarkastiska inlägg och liknande självklart ej ska vara tillåtet i Nybörjarfrågor så tycker jag ni kan rubrikpilla frågorna. Svårt att veta vad en tråd med rubriken "G´day" har för innehåll. Lite OT, sorry.. Jag håller med. Det är något jag saknar här på forumet, någon som kan pilla lite med rubriker. När ska vi få se något sådan? Citera
Nusseman Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Till er moderatorer: Även om sarkastiska inlägg och liknande självklart ej ska vara tillåtet i Nybörjarfrågor så tycker jag ni kan rubrikpilla frågorna. Svårt att veta vad en tråd med rubriken "G´day" har för innehåll. Ja, lite pill kommer det bli. Just den här tråden är opillad som terapi för QoS. Ni skulle läsa hans gnäll i vår interndiskussion Vi pillar nog till den snart men just nu väntar vi ut hur lång tid det tar innan QoS knäcks. Citera
Sagge Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Till er moderatorer: Även om sarkastiska inlägg och liknande självklart ej ska vara tillåtet i Nybörjarfrågor så tycker jag ni kan rubrikpilla frågorna. Svårt att veta vad en tråd med rubriken "G´day" har för innehåll. Ja, lite pill kommer det bli. Just den här tråden är opillad som terapi för QoS. Ni skulle läsa hans gnäll i vår interndiskussion Vi pillar nog till den snart men just nu väntar vi ut hur lång tid det tar innan QoS knäcks. Går det att få liverapportering på detta? Citera
Sommar Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Jag är inte ny på texas direkt, men innan har jag bara spelat för skoj skull, men jag vill avancera lite! Men jag vet inte hur jag ska spela (om ni förstår hur jag menar Hur ska jag tänka när jag får mina kort, Hur använder jag matten i Pokern för att vinna? OSV Skulle vara mycket tacksam om jag kunde få lite svar/tips. Tack! // Malmen Hej! Hoppas du inte blir less på pokerforum.nu efter alla gnälliga medlemmar. Tror inte det finns någon här som inte fått ett.... * Lite RP - QoS * eller liknande Till din fråga! Som alla sagt så är det bra att läsa en bok i början. Men framförallt ödsla några dollar på att SPELA. Du kan spela micro limits, men det viktiga är ändå att spela med pengar. Lär dig först att spela dom två första korten hyggligt. Om du kan det så har du vunnit mycket. För att få en inblick i vilka starthänder du kan använda så kan du gå in på http://www.texas-holdem.se/. Där började jag själv att läsa. Försök att titta på poker på TV också men enbart för att lära dig spelets uppbyggnad (försök inte på liknande bluffar etc.) PM:a mig din adress så ska jag skicka dig en ABC handbok som jag fick från Unibet för ett tag sen. Där finns en rätt okej starthandstabell också. Citera
QoS Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Till er moderatorer: Även om sarkastiska inlägg och liknande självklart ej ska vara tillåtet i Nybörjarfrågor så tycker jag ni kan rubrikpilla frågorna. Svårt att veta vad en tråd med rubriken "G´day" har för innehåll. Ja, lite pill kommer det bli. Just den här tråden är opillad som terapi för QoS. Ni skulle läsa hans gnäll i vår interndiskussion Vi pillar nog till den snart men just nu väntar vi ut hur lång tid det tar innan QoS knäcks. Går det att få liverapportering på detta? Please heeeelp me! I'm going maaad! Nog OT om mitt svaga psyke, tillbaks till topic. - QoS Citera
Recommended Posts