Gå till innehåll

Chrille - Passerat 2K!


chrille87

Recommended Posts

Denna dagbok handlar om min glänsande förmåga att tokkrossa på 0.05/0.10 NL och 5-10$ HU bara för att sedan gula bort HELA min rulle så fort jag blir utdragen. Jag inledde den här dagboken någong gång i början av Januari med att sätta in 10$ på Expekt. Denna summa växte för varje dag som gick och efter cirka 30 dagar nådde den smärtgränsen 380$. Jag satt då och tömde nån stackare på sina pengar då jag fick för mig att köra en 20$ HU, jag spelade ut han totalt innan han vann 2 raka all-in då han hade 3 respektive 5 outs före rivern i båda fallen och förlusten var ett faktum, jag satte mig genast ner igen och mötte samma kille och fick se mig utdragen av AK mot JJ på QJ5 flopp. Efter detta fick jag ett frispel och slog mig ner på ett 5/10 NL bord, där blev jag knivstucken efter 3 händer och med 0$ kvar på kontot spelade jag inte någon nätpoker på cirka 1 månad.

 

I slutet av Februari satte jag in 30$ för att försöka bli en plussande spelare igen, av bara farten hade jag lirat upp detta till 200$ och comebacken var ett faktum :) , nu har jag ungefär 370$ på kontot och är alltså "tillbaka" där jag var för ungefär 1 månad sen innan TILT-djävulen stack mig i ryggen med sin smärtsamma dolk :shock: .

 

Det återstår nu att se om jag kan fortsätta vara en plussande spelare och just nu spelar jag 0.25/0.5 NL på expekt och detta medför att jag bara har 7 inköp, visst skulle jag kunna gnata på och spela 0.05/0.1 NL men det är ganska påfrestande att spela i 2h och bara plussa cirka 10$ trots att man fått "bra" betalt. Därför kommer jag nu att försöka etablera mig på denna nivå... /chrille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har blivit väldigt lite poker på grund av att jag varit mycket med min tjej nu när det har varit jullov och allt 8-). Men nu ska jag uppdatera lite för alla mina trogna läsare(host,host) ;)

 

6 Januari: +$18, 100 spelade händer

9 Januari: +$20, 120 spelade händer

 

Bankrulle 9 Januari 2006, $48

 

Jag hade tänkt att posta dagens bästa hand men eftersom att jag inte vet hur man på ett smidigt sätt kan posta all information från handen så får jag återkomma med det då jag vet hur man gör. Jag spelar på expekt och får fram all information om handen men det står även alla klockslag, datum och sånt som jag på ett enkelt sätt skulle vilja ta bort. Någon som vet hur man gör detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det jag ser?

skippar du poker för att umgås med tjejen?! :shock:

 

:roll::shock: Lär honom prioritera Djens!

 

Klart jag kan prioritera, men när man spelar på mina micro nivåer så kan man ta en liten paus ibland från pokern :D

 

Jag har haft några dagar "ledigt" nu från internetspelandet men igår och idag hade jag en liten rush för att förbättra på min lilla rulle. Lirade cg igår och idag blev det lite cg och några heads-up mot några torskar 8-)

 

17 Januari:+$10, 74 spelade händer

Inte så mycket att säga om gårdagens spel, lirade mitt standardspel, dvs. se så många billiga floppar som möjligt och vara aggresiv då jag har position och höjt pf (funkar bra på microlimit).

 

18 Januari:+$28, 25 spelade händer och 6 stycken $5 heads-up.

Vann 5 av 6 $5 heads-up= +$25-0.25*6=$23.5, mötte mest aggro spelare som jag vann relativt enkelt mot, lycka dock med någon fin klonk bland annat AK vs 88 då K slank in på rivern, då blev det sura ord i chatten :D, förlusten jag gjorde var inte så mycket att disskutera. bluffade bort 2/3 av stacken då jag kände att han var svag, han hittade årets syn med Q hög som tyvärr höll. Han med att plussa $4.5 på cashgame också, spelade bara 25 händer men hittade en fin pott då stegen satt på turn.

 

Bankrulle 18 Januari 2006, $124

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, du har lirat runt 500 händer och dragit in ~110$ på 0.05/0.1 PL? Det är en ganska schysst BB/100...

 

Ja vad ska man säga?, Tack! Har själv ingen aning om hur man ska ligga till...

 

Hade för övrigt en grym dag idag, slog mig i vanlig stil ner vid ett $0.05-0.1 bord med max inköpet $10, klev ut 50min och 70 händer senare med $54. Var ganska rolig stämning på slutet då alla klagade på att jag "tog" deras pengar :D Postar här en hand som ni kan fundera på:

 

Hand 7, $0.05-0.10 PL

 

Jag plockar upp A :spade: K :spade: raisar pottmax dvs. $0.35 och får syn av 2 spelare.

 

Floppen: A :heart: K :diamond: 7 :club:

 

Spelare 1 betar $0.2 och spelare 2 synar $0.2, jag ser ingen anledning av att slowplaya trots relativt ofarlig bräda så jag reraisar till $1, spelare 1 kastar snabbt och spelare 2 stekar i cirka 10sek innan han till min förvåning reraisar till $3. Här funderar jag ett tag och tänker att han förmodligen inte bara skulle syna min $0.35 bet preflop med händer som AK, AA, KK. Så jag slår om till $8, han går snabbt all-in och jag funderar om jag verkligen kan vara uppe mot ett set? Men i så fall får jag gratulera han så jag synar...

 

Vad tror ni han visar upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni han visar upp?
:2h::5s:

 

Riktigt så illa var det inte men däremot K :heart: 9 :diamond: så man kan säga att han sprang in i väggen, på turn kom 4 :diamond: och på rivern 5 :spade: så jag rakade hem finfina $28.

 

19 Januari:+$60, 70 händer (heads-up händerna ej inräknade)

vann $45 på cg och så lirade jag hem 3 av 3 $5 heads-up.

 

Bankrulle 19 Januari 2006, $184

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag och nya slantar till kontot :P

 

Inledde dagen med att lira hem 4 av 4 $5 heads-up, innan jag satte mig ner vid ett $20 heads-up och glatt väntade att någon skulle slå sig ner. Till slut satte sig en Norrman ( :-o ) vid bordet och efter cirka 10 händer hade jag plockat hem drygt 500 marker av han så jag har 1960 och han 1040 i marker.

 

Hand 11 , $20 heads-up NL

 

Jag plockar upp 5 :club: 9 :diamond: och norrmannen sitter på smallblind och han limpar bara in så jag checkar bara och hoppas på en fin flopp.

 

Floppen: 5 :heart: 9 :spade: 9 :heart:

 

DRÖMTRÄFF och jag checkar snabbt och det gör även Norrmannen.

 

Turn: 10 :heart:

 

Bra kort för mig, tänker att han kan träffa överkort eller om möjligt dra efter en färg. Jag checkar men tyvärr checkar han igen.

 

River: 6 :spade:

 

Dåligt kort för mig, jag tänker ett tag och betar 300 då potten ligger på 80 (en kraftig överbet som kan tolkas som en bluff), till min stora förvåning raisar han till 600, antingen tror han att jag bluffar eller så har han slöspelat färgen. Jag ställer såklart in mina resterande 1620 och han synar snabbt sina 400 som han har kvar. Jag visar upp min kåk och han visar mycket riktigt upp sin flush (Q :heart: 2 :heart: ).

 

20 Januari:+$40

bara lirat heads-up idag men det blir nog en liten session ikväll på 0.05-0.10 PL

 

Bankrulle 20 Januari 2006, $224

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut på 180 plats efter en riktig utklonkning :(

 

Satt på BB och hittade AJ :diamond:, blindsen var uppe i 400/800 och jag hade 26k i marker, killen på knappen gick all in med sina 25k. I detta läge slänger jag korten 6 dagar i veckan men eftersom jag hade bra koll på killen blixtsynade då jag vet att han överspelar sina A. Mycket riktigt viker han upp A :club: 9 :spade:.

 

Floppen kommer: 10 :spade: K :heart: 2 :club:

jag korkar upp min päronsoda :-o

 

Turn: 9 :heart:

jag stirrar in i skärmen...

 

River: 9 :diamond:

jag går och häller ut min päronsoda :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skam den som ger sig för lite spild päronsoda :twisted:

 

Med nya krafter satte jag mig ner vid mitt standard bord på Expekt, nämligen Hope And Glory $0.05-0.10 PL, bordet var helt galet och alla höjde varandra pre-flop. Så jag fick snällt sitta och titta på och vänta på någon fin hand innan jag tryckte in keramiken :). Detta slutade med att jag spelade väldigt få händer men fick däremot betalt varenda gång jag träffade. Jag traskade i vanlig ordning ut med några inköp, närmare bestämmt 4 och var glad i hågen.

 

Jag nöjde mig inte med detta utan hoppade raskt vidare till sit and go menyn där dom fina heads-up borden finns. Jag lirade ut snubbe efter snubbe och åkte endast på torsk 2 av 10 gånger, så summa sumarum av heads-up spelandet slutade på +$40.

 

Natten mellan 20-21 Januari:+$80

blev oavgjort mellan cg och hu idag, $40 lika :)

 

Bankrulle 21 Januari 2006, $304

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt, kunde jag plussa lika många inköp som du...Då skulle jag vara gud.

 

Se till att komma till den nivån då du känner att tjejerna inte betyder så mycket mera bara ;)

 

(Ber till gud att min inte läser detta då jag skulle få laga mat, diska samt göra en hel hel barnförbjudna grejer ensam en lång tid framöver :? )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt, kunde jag plussa lika många inköp som du...Då skulle jag vara gud.

 

Se till att komma till den nivån då du känner att tjejerna inte betyder så mycket mera bara ;)

 

(Ber till gud att min inte läser detta då jag skulle få laga mat, diska samt göra en hel hel barnförbjudna grejer ensam en lång tid framöver :? )

 

Du ÄR gud, då du vinner blindsen så plussar du över ett inköp för mig :D

Sen så betyder ju tjejen mycket, hon är en perfekt avkoppling från pokern ;)

 

Blev lite heads-up sugen imorse så jag satt mig och

spelade två stycken $10 heads-up och plockade så klart hem båda.

 

21 Januari:+$20

ville förbättra min svit med gröna dagar :D

 

Bankrulle 21 Januari 2006, $324

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite heads-up sugen imorse så jag satt mig och

spelade två stycken $10 heads-up och plockade så klart hem båda.

 

Glöm inte att dra bort den tillfredsställande Raken också! :shock:

 

Ser bra ut annars! Well Played!

 

Du råkar inte ha några HH's också istället för bara "+20$" etc.?

 

Lycka till!

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite heads-up sugen imorse så jag satt mig och

spelade två stycken $10 heads-up och plockade så klart hem båda.

 

Glöm inte att dra bort den tillfredsställande Raken också! :shock:

 

Ser bra ut annars! Well Played!

 

Du råkar inte ha några HH's också istället för bara "+20$" etc.?

 

Lycka till!

MVH

//KF

 

Ja du har så rätt i det du säger om raken, så egentligen plussade jag bara $19.5 på gårdagens heads-up men jag hade lite bråttom så jag avrundade uppåt :)

 

Sen ska jag försöka hitta någon annan spännande hand som inte är från heads-up, men eftersom att jag har lirat det så mycket på sistonde så har det bara blivit så, over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad nickar du på expekt då?

 

Jag tänkte sätta mig och dra en liten session nu på expekt, jag lirar under namnet lagie och spelar helt galet. Skulle vara kul och höra om någon annan lirar på expekt på mina micronivåer :). Kommer med en längre recension lite senare om hur spelet förflyter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...