iller Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Eller finns det någon som, i det här fallet, skulle foldat AK på turn mot en Check-Raise? Om jag var i Elvis skor i detta fall skulle jag betrakta en min-c/r på turn till 200 som en raise till 278 fast med dra ner sannolikheten att han bluffar en del mot om han stoppat in allt. Så svar ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 DU HAR FEL. DIN TANKEGÅNG ÄR KONSTIG. Tillräckligt sagt nu? Ok ja ibland är det bra att slowplaya sitt set men låt oss säga att han hade raisat på turn till 200$ (77$kvar) skulle nån sätta han (supertaight spelare) på en 4:a? Nej! som i sin tur ger en call av AK och AA eller flushdraget. Och ställa in (77$) på rivern i en pott på över 700$, allt för att få en syn på river. Detta spel gav ingen syn på river så jag hade INTE spelat den så som han! Eller finns det någon som, i det här fallet, skulle foldat AK på turn mot en Check-Raise? Mot en tajt spelare på jämförelsevis hög nivå som inte visat några som helst blufftendenser och som check-raisar på en hel torr bräda? Jag tror många kan hitta viket med AK i det läget - säkert fler än som foldar på rivern mot betet med mycket bättre pottodds. Väldigt ofta är det väl så att innan man spelat tillräckligt ofta mot en tajt spelare för att bättre veta denna spelarens tendenser så väljer man att ge honom "the benefit of the doubt" och passar. Sedan är det ju så att när tajt spelare höjer till 200 (och har 77 kvar) så är det ingen kompetent spelare som bara synar det betet - antingen så foldar man eller trycker in tajt spelares sista 77 redan på turn - tajt spelare är så pottcommitted att tajt spelare måste syna med praktiskt taget alla händer i det läget... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VicDamone Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Jag tror, precis som många andra, på KQ... Du gjorde säkert en bra fold! Jävligt intressant hand dock, fortsätt posta sådana! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arab_Airlines Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 DU HAR FEL. DIN TANKEGÅNG ÄR KONSTIG. Tillräckligt sagt nu? Ok ja ibland är det bra att slowplaya sitt set men låt oss säga att han hade raisat på turn till 200$ (77$kvar) skulle nån sätta han (supertaight spelare) på en 4:a? Nej! som i sin tur ger en call av AK och AA eller flushdraget. Och ställa in (77$) på rivern i en pott på över 700$, allt för att få en syn på river. Detta spel gav ingen syn på river så jag hade INTE spelat den så som han! Eller finns det någon som, i det här fallet, skulle foldat AK på turn mot en Check-Raise? Mot en tajt spelare på jämförelsevis hög nivå som inte visat några som helst blufftendenser och som check-raisar på en hel torr bräda? Jag tror många kan hitta viket med AK i det läget - säkert fler än som foldar på rivern mot betet med mycket bättre pottodds. Väldigt ofta är det väl så att innan man spelat tillräckligt ofta mot en tajt spelare för att bättre veta denna spelarens tendenser så väljer man att ge honom "the benefit of the doubt" och passar. Sedan är det ju så att när tajt spelare höjer till 200 (och har 77 kvar) så är det ingen kompetent spelare som bara synar det betet - antingen så foldar man eller trycker in tajt spelares sista 77 redan på turn - tajt spelare är så pottcommitted att tajt spelare måste syna med praktiskt taget alla händer i det läget... ok jag får vika mig i mitt resonemang då... Men en annan fråga då! Skulle du folda en All in på flopen med AK på den brädan? Eller är det bara AA och självklart KK som skulle motivera en call då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 ok jag får vika mig i mitt resonemang då...Men en annan fråga då! Skulle du folda en All in på flopen med AK på den brädan? Eller är det bara AA och självklart KK som skulle motivera en call då? Mot en tight spelare som vi har fått reda på att det är, så motiverar inte ens AA eller KK att syna när stackdjupen och potten är som dem är. Du måste sluta tänka "Vad har jag?" och tänka mer på "Vad kan han ha, med tanke på hur han spelat innan?". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Mot en tight spelare som vi har fått reda på att det är, så motiverar inte ens AA eller KK att syna när stackdjupen och potten är som dem är. Oavsett stackdjup och tajthet passar jag aldrig KK mot en all-in på den floppen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Oavsett stackdjup och tajthet passar jag aldrig KK mot en all-in på den floppen... Styr nu inte in honom på parre-style-spåret Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Oavsett stackdjup och tajthet passar jag aldrig KK mot en all-in på den floppen... Styr nu inte in honom på parre-style-spåret Finns det NÅGON spelare i världen som du passar KK mot när floppen kommer K42r? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Finns det NÅGON spelare i världen som du passar KK mot när floppen kommer K42r? :P Nämen ååååååh Man måste ju anta att killen menar att man på en låg flopp ska ha KK eller AA för att syna en allin? Annars är hans fråga om man ska ha KK eller AA för att ta en all-in syn bara konstig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arab_Airlines Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 ok jag får vika mig i mitt resonemang då...Men en annan fråga då! Skulle du folda en All in på flopen med AK på den brädan? Eller är det bara AA och självklart KK som skulle motivera en call då? Mot en tight spelare som vi har fått reda på att det är, så motiverar inte ens AA eller KK att syna när stackdjupen och potten är som dem är. Du måste sluta tänka "Vad har jag?" och tänka mer på "Vad kan han ha, med tanke på hur han spelat innan?". Jo det är klart man måste göra det! Du har helt rätt i det du säger! Jag säger inte att jag synat en all in mot honom i det här läget, när (som du säger) stackarna är så djupa och potten som den är, med "bara" TPTK men låt säga att han nu satt på 22 och flopen AK2 skulle du då syna en re-rasie på turn från 100 till 200$ som egentligen är en allin? Jag vet att jag kommit ifrån spåret här men jag bara funderar på hur ni skulle spela den då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arab_Airlines Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Finns det NÅGON spelare i världen som du passar KK mot när floppen kommer K42r? :P Nämen ååååååh Man måste ju anta att killen menar att man på en låg flopp ska ha KK eller AA för att syna en allin? Annars är hans fråga om man ska ha KK eller AA för att ta en all-in syn bara konstig. Helt rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Jo det är klart man måste göra det! Du har helt rätt i det du säger!Jag säger inte att jag synat en all in mot honom i det här läget, när (som du säger) stackarna är så djupa och potten som den är, med "bara" TPTK men låt säga att han nu satt på 22 och flopen AK2 skulle du då syna en re-rasie på turn från 100 till 200$ som egentligen är en allin? Jag vet att jag kommit ifrån spåret här men jag bara funderar på hur ni skulle spela den då? Ifall jag haft AK och turn är en blank så hade degen åkt in. Som sagts så många gånger innan, vissa potter kommer du inte ifrån... det är bara att betala av med AK om han nu har settet. edit: För att förtydliga.. säg att turn är 6, och det kanske ligger två ruter på bordet. Det finns så många fler händer som du slår om du har AK på den brädan AK26 än på KT26 (som exempel). Det finns helt enkelt så många händer som du slår att det är lönsamt spel i längden att trycka in degen på turnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts