Gå till innehåll

Hur använda trashtalk i chatten?


Sommar

Recommended Posts

Beror lite på.

 

Otrevlig (dvs svär och grejer) är jag nästan aldrig. Dock gillar jag att ibland reta folk som lackar ur - ett exempel från en PLO-session för ett tag sedan:

 

På turn betar någon pott. Jag har bottentvå och hålstegdrag. Jag bestämmer mig för att han har AAxx eftersom han pottat preflop och slår om, han blixtsynar. Hålpipan sitter. Han hade set... Ja, dåligt spel och dålig read, men sånt händer...

 

Fi: andkan, are u a joke?

Jag: NO, I HAD STR8 DRAW M8

Fi: u had a f-ing gutshot, fish!

Jag: I ROCK I HAD BIG ASS STR8 DRAW

Fi: stfu, u had shit, u suck

Jag: I HAVE UR MONEY U DA FISH BAAABYYYY

 

Detta lönade sig senare, han klagade lite till, sedan sa jag att jag sitter HU på ett PLO-bord och bara väntar på honom och att han suger. Det slutade med att jag tog 1-2 inköp till under shorthandat PLO-spel, sen insåg han väl att det var han som var fisken och att jag krossade honom och drog ;)

 

Just att hylla sina egna tomtespel när man väl gjort sådana och märker att Fi kommenterar dessa kan vara gynnsamt - jag vill att folk ska tro att jag är en megajättefisk när jag spelar. Sådant är rätt bra när man sitter på stålet och pottar om... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar alltid rycka ut till fiskars försvar när spelare blir oförskämda mot dem i chatten. Jag brukar själv försöka bli måltavla för oförskämdheterna (mkt bättre än att fisken blir det) och samtidigt försöka vara så rolig/underhållande som möjligt (allt för att fisken ska trivas).

 

Om det går riktigt bra, kan man lyckas tilta den oförskämda spelaren och behålla fisken.

 

Men som generell riktlinje håller jag med Nusseman: var så trevlig som möjligt (gäller både live och online).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig tråd det här, ett ämne som har legat mig väldigt varmt om hjärtat. Särskilt när jag började spelade på de lägre nivåerna. Har märkt att folk chatar mer där, och är hela tiden väldigt nogranna med att påpeka hur fiskig den andra killen va, som drog ut honom eller gjorde ett dåligt spel.

 

Spelade dock en heldel på Tigergameing för ett tag sedan, maken till dåliga spelare har jag aldrig sett, ett par runner runner och 2 outare per kväll va inte ovanligt. Vilket fall som helst...

 

Jag och en kompis som spelade där höll på som fan i chaten, inte likt mig på senare tid. Skrev massa otrevliga saker om sållen som satt och spelade.

Det va väldigt mycket kanadensare där, så att alla i Kanada va idioter tillhörde givetvis en av våra repetoarer. Detta ledde till att många vid bordet försökte dra ut oss hela tiden, dom satt och synade ner oss med all möjlig skit. Och i FL som vi spelade då, att få in några extra bets för att man har tiltat hela Kanada är ju inte fel :lol:

Givetvis ledde de också till någon extra utdragning då och då, men på den här sidan kan det nog ha varit plus EV, med tanke på de eqiuty edgen man hela tiden hade.

 

Brukar inte hålla på så här där jag spelar nu, någon "nice catch fishy" eller "nice hand, really", brukar väl komma då och då, efter någon mega utdragning. Annars håller jag mig rätt lugn.

 

mvh Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev uttdragen med 77 mot 95 (dock soooted)

 

brädan var 258J fram till turn inget färgdrag :) Känner svaghet från fi och betar pot han synar river 9 :?

 

kör med det vanliga:

wp

 

får ett:

ty

 

och givetvis ett:

yw

tillbaka

 

Skönt att kunna ta ett inköp av honom sen iaf 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var supertrevlig. De som försöker tilta dig kommer tilta själva och resten tycker bara det är trevligt att ge sina stålar till den snälla killen.

 

Håller med till 100%

 

 

Jag är för det mesta inte aktiv i chatten men är jag det så kör jag enligt den filosofin mestadels. Dessutom brukar jag berömma folk när de spelar dåligt och vinner, typ "nh" eller "Gutsy call, well played", vill ju gärna uppmuntra folk till att spela dåligt. Om de gnäller över bad beats brukar jag visa sympati.

 

Jag 88, flop A82 två klöver. En kille betar mesigt, jag raisar, kille bakom re-raisar. Jag ställer in och han synar med A2. Han "Should have folded..." jag "Nah, I could have had AK or the flush draw, I would have called there too". :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag brukar alltid rycka ut till fiskars försvar när spelare blir oförskämda mot dem i chatten. Jag brukar själv försöka bli måltavla för oförskämdheterna (mkt bättre än att fisken blir det) och samtidigt försöka vara så rolig/underhållande som möjligt (allt för att fisken ska trivas).

 

Om det går riktigt bra, kan man lyckas tilta den oförskämda spelaren och behålla fisken.

 

Men som generell riktlinje håller jag med Nusseman: var så trevlig som möjligt (gäller både live och online)."

 

Amen brother..

 

Trevlig ska man vara men det betyder inte att om man åker på nån beat att man ska gulla med FI i chatten dock. Jag brukar dänga råttan i bordet istället...:)

 

Om man är trevlig så har man en fin sidoeffekt att man faktiskt träffar på

nya kompisar som man kan chatta med och utveckla sitt spel med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ha lite svårt för att inte skriva lucky idiot när jag blir utdragen.Lite jobbigt var det på den tiden då dynamite/checknraisepoker var en mycket mindre site. Då var pitbossen på en som en hök för minsta förseelse. Fick till och med en tillsägelse när jag skrev fug, och det var inte för att jag stavat fel ;)

 

Annars blir det väl något lol någon gång om jag känner på mig att den andre snart tiltar. Överhuvudtaget är jag mycket trevligare under ett live game än online. Antar att det är lättare att reta sig på en blinkande fyrkant än en polare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det är lättare att reta sig på en blinkande fyrkant än en polare...

 

Taskig skärm eller spelar du på någon obscen DOS/linux-site? ;)

 

Själv förstår jag inte syftet med att via chat försöka få någon annan i maskin, räknar kallt med att minst halva bordet multitablar och inte har tid för chat förutom de sedvanliga förkortningarna nh, ty, wp, fu etc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att börja berömma fisken är enbart patetiskt. Om fisken inte fattar det själv brukar jag berätta för honom varför han blir försvarad. Det är fan snällare att skälla ut någon för att denne spelar dåligt än att medvetet backa upp honom för att försöka ta hans pengar.

 

Om jag blir RIKTIGT hårt antastad i chaten har jag alltid ett ess i hålet. Jag tar en chansning och skriver att jag har grävt upp mobbarens döda mormor och utfört s k skullfuck på henne. Det är väl egentligen bara en uppgradering av standardpåhoppet på någons mor men jag gillar det.

Visst fruktansvärt smaklöst och elakt men jag tar bara till det i nödfall när jag själv blir utsatt för grova påhopp. Svenska är bra att trashtalka på också. Där kan jag skriva vad jag vill utan risk för att åka dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag blir RIKTIGT hårt antastad i chaten har jag alltid ett ess i hålet. Jag tar en chansning och skriver att jag har grävt upp mobbarens döda mormor och utfört s k skullfuck på henne. Det är väl egentligen bara en uppgradering av standardpåhoppet på någons mor men jag gillar det.

 

Det är väl ändå onödigt.... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...