Arooon Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Hej! Jag vet att det redan finns liknande trådar och om ni anser att denna är för lik så får ni flytta mitt inlägg dit, hursomhelst: Jag spelar Holdem NL 0.5/1 och brukar vanligtvis gå in med 100 euro, vilket är maxinköp. Har flera gånger läst hur viktigt det verkligen är att gå in med maxinköp, och har hittils spelat efter det. Men om det är så, att jag förlorar fler stora potter (+180€) än jag vinner och vinner fler potter kring 80-90€, borde jag då inte gå in med cirka halva inköpet istället? Era svar (om jag får några) lär säkert bli att jag bör gå ner på 0.25/0.50 och lära mig att lägga mig i rätt tillfälle i stora potter och helt enkelt lära mig att göra mina nötter till större potter. Förövrigt bör jag tillägga att jag har lätt att gå på tilt efter att förlorat två stycken 250€ potter på kort tid och jag spelar ca 6-7 bord samtidigt. Om jag nu ska börja gå in med halva inköpet, hur bör jag ändra mitt spel? och brukar ni underskatta folk med halva inköp? Tack på förhand /Aron * RP, la till "NL" - QoS * Citera
psatiw Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 På låga nivåer tänker jag direkt att det är en below-average spelare som sätter sig med mindre än ett inköp. Så det kan man ju utnyttja, eftersom många säkert tänker likadant. Den stora skillnaden att spela shortstacked-poker är ju att du får fimpa en massa spekulativa händer som SC's och småpar, och att du får färre jobbiga beslut postflop. Men du maximerar samtidigt knappast vinsten. Citera
rai Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Ibland brukar ja gå in me 80 dollar vid ett 100 bord för att få stämpeln fisk, funkar ibland,,,verkar d som..Man har ju te.x mer respekt för en snubbe från Uppsala men 100 vi borde än en från greece med 60 vi bordet,, om ja säger så.. Citera
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Om du ska gå in med mindre än maxinköp så gå in med typ 77.34 dollar eller något - en ojämn summa som får det att se ut som om det är de sista pengarna på kontot som du spelar med. Det gör att du får ännu större fiskstämpel direkt än om du sätter dig med 80/50 eller annan jämn summa. På nätet ser jag ingen större anleding att köpa in kort om man har råd med fullt inköp, man missar helt enkelt för mycket värde. Dock finns det vissa situationer vid livespel mot andra extremt djupa stackar där en shortstackstrategi är bra - har aldrig testat, men läst en del diskussioner i ämnet på 2+2... Citera
Arooon Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2006 Tack för tipsen! ska testa detta, om det går kasst så byter jag tillbaks. Det började inte så bra men jag får ge det lite tid. Problemet är lite hur jag ska göra om jag dubblar upp, då sitter jag ju fortfarande med ett helt inköp. Citera
Recommended Posts