Gå till innehåll

Varning - Klonken är lös! /Cyntax


Cyntax

Recommended Posts

Jag kom tyvärr 3'a i den fjärde. Men hallå, jag har ju bara spelat fyra stycken :) Ge mig 200 sng's så ska ni få se! ;-)

 

 

Men när du har spelat 200st så har du pröjsat $300 extra i rake (jämfört med normala $20+2) så även om du drar in lillpotten så är det ju skit samma. Stora jackpotten vinner man ju typ aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 982
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grattis! wp =)
TY!

Trodde också denna sng var lätt som fan i början men ju mer jag lira den desto mer fatta jag hur svårt det var. Lirade riktigt många och bästa 6a blev 112112, försök slå det :lol:
hehe. Ska göra det. Skanke hade ju 121111. Surt.

Jag har aldrig sagt att den är lätt. Expekt/nätverket har nog kollat igenom tiotusentals sng's för att kalkyelera riskerna. Jag tror inte dom går back precis.

Men, så här spontant så var spelarna på 20+3,5 riktigt kassa.

Hur bra man än är så krävs det massor av tur för att vinna 6 SnG i rad.

 

Men låt oss ponera att ett antal personer som drömmer om att vinna jackpotten samarbetar lite....

 

Lycka till!

Man måste ha ganska många isf.

Men säg att man vunnit fyra i rad. Nu anropar man 2-3 kompisar som sätter sig på samma bord som du de två sista. Borde underlätta en del?

Men när du har spelat 200st så har du pröjsat $300 extra i rake (jämfört med normala $20+2) så även om du drar in lillpotten så är det ju skit samma. Stora jackpotten vinner man ju typ aldrig.
På mina senaste ca 700 spelade (som jag har i TM) har jag sex ggr kommit ITM sex ggr i rad. 9-10 spelare, tre priser och $5-$20/sng.

Hm, 6 st sng låter svårt.. hade det varit 5 så hade jag gått med direkt.. Vann 4 st på raken när jag multitablade med lite flyt.. för 25k hade man ju provat.
Observera att man spelar sng med 6 spelare och inte 10. Blev det lättare då?
Lycka till. Även om ja inte gillar att du sponsrar expekt med rejk, du får vinna jackpott så dom går back på dig med andra ord. :-D
Expekt har inte många plusspoäng hos mig heller, men JackPot'en är najjs.
min blev 1,1,1,2,2,1 så den är väl likvärdig ;) var på 50+9or dock.
Ojoj, hur sur blir man då?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på jackpotsen du.. Skall nog inte bli några problem att ta några 300 dollars jackpots iaf. Plockade 2 st där. Och jag spelade inte överdrivet seriöst eller mycket.

 

Men sen vet jag inte med tanke på rejken om det är värt det då de inte har någon bonus. Fast.. Klämmer du 10.000 fpp per dag så e du ju med i racet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på jackpotsen du.. Skall nog inte bli några problem att ta några 300 dollars jackpots iaf. Plockade 2 st där. Och jag spelade inte överdrivet seriöst eller mycket.

 

Men sen vet jag inte med tanke på rejken om det är värt det då de inte har någon bonus. Fast.. Klämmer du 10.000 fpp per dag så e du ju med i racet!

Inte en chans, så mycket spelar jag inte just nu. Hinner inte.

 

---

 

Skit också! Expekt fungerar inte på jobbet. Inte heller Mansion och PokerStars. :( Men PartyPoker fungerar problemfritt!

 

För kanske lite drygt en vecka sedan blev jag kontaktad av en användare på forumet som ville ha coaching. Sure, det blir nog av i helgen.

Nu vill han stejka mig på Party också, så vi har en överenskommelse om detta. Nu väntar vi bara på $$$ så kör vi! Tanken är att jag ska börja spela $50+5/sng och klättra uppåt! Bankrullen blir ca $1500 och det bör bli lagom på $50+5 för mig. Förhoppningsvis hinner vi komma igång denna vecka.

Efter segern i Klonkligan känner sig stejkaren säker på att detta är en safe investering. Vi får hoppas det! Mot dom stora $$$$$$!

HEJJA HEJJA!

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1500 för 50+5 är ett skämt..
Really? På vad sätt? Jag ska bevisa att det inte är ett skämt! Vi är fullt allvarliga - 27 inköp räcker för mig. Gular jag så är det inte min nivå helt enkelt.

DronkaN's inlägg ger mig bara mer motivation. Tack!

när börjar du spela och vad nickar du på party?
Jag börjar så snart degen är inne. Troligen sker det till helgen - om inte så måndag eller tisdag natt nästa vecka.

Jag heter JuniorBot på Party.

 

... förresten, helvete vad folk har börjat skriva i min dagbok! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D låter på dig som du är gud eller dylikt på SNG, vilka argument har du för att du ska klara dig med 27 inköp på 50+5?
Jag gud? Knappast! Allmänt så anses jag vara en av de största sng-tomtarna på forumet. Är inte det den allmänna uppfattningen?

Klarar jag mig inte med 27 inköp så avslutas projektet. (Stop loss)

hur fixar alla stejk?, jag vill ju också ha stejkad för att pröva någonting nytt typ Omaha eller SnG HU :D:roll:

 

GL, iaf :D

Det började med en liten chat, sen kom stejkaren med förslag att han kunde lika gärna stejka mig och ha chans på $$ - för han backade rakt ut själv.
ska du gå upp i nivå när du har 27 inköp till nästa?

ska du gå ner i nivå om du når en viss gräns?

Bra fråga - det finns ingen direkt plan. Nej, jag går inte ner i nivå på stejken - gul eller $$$ är det som gäller. Jag går upp i nivå då jag/vi känner att vi är mogna för det. Vi får se. Men jag kanske hellre spelar fler bord än går upp i nivå.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stod och funderade vid spisen på vad jag skrev till dig hampa. Kände att det var onödigt och lite drygt. Ber nu om ursäkt. Förlåt! :oops:

 

Angående Cyntax så spelar han hyffsat mycket, är engagerad samt har bra ITM% och ROI. Läs lite här i dagboken så får du se.

 

Till Cyntax: Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klart 27 inköp räcker för Cyntax :)..... (hoppas jag). Lycka till ropar jag högt över pölen...

 

Så här skriver tex DavSimons ang BR till SnG's...

 

A general rule of thumb to follow when choosing a level of SnG to play at is 15 buy-ins. If you are just starting out you may be able to get away with 10 buy-ins but I would seriously shoot for 15. The reason for this is that as good a player as you are….you will go on a losing streak. It is inevitable, and happens to all SnG players in varying degrees. My personal worst is 9 consecutive losses (out of the money) when I first started. I recently went on a 7 SnG losing streak over a two day period. You simply must have a large enough bankroll to absorb such a losing streak when it happens. When I say buy-in I am referring to the tourney buy-in + the entry fee. I know a lot of people play at Party Poker, but if you are just starting out, your money will be better spent….at least initially at Poker Stars, or any of the other poker rooms that have a lower rake (tourney fee) for the lowest SnG levels. Party Poker’s lowest SnGs are $5+1 and Poker Stars is $5+.50….it does not seem like a big deal, but consider this: You are just starting out and have funded your poker account with $100 (IMO, the minimum anyone should start with) and you decide to play a good bit of poker this month. After 100 games you will have paid $50 more at PP than PS….that is nine more $5 SnG tourney buy-ins you would have had in your account, let me say that again…..that is nine more $5 SnG tourney buy-ins you would have had in your account……over time, pennies add up.

Another general rule of thumb taught to me by Soupie is do not risk more than 5-10% of your bankroll on a given day. As I see it that is the driving force behind the x% per day idea is maximize return while minimizing risk. If you risk no more than 5-10% of your bankroll in any one session, then you can not go broke when negative variance does strike. It may be slightly arbitrary, but the 5-10% bankroll risk per day is a figure that most people can "stomach"....if you have a bad session you have not lost so much that you tilt, or play your next session from a position of fear....you simply absorb the loss and move on - no biggie (play where you belong). If you risk less that 5% of your bankroll per day, you are not maximizing your time and earning potential….conversely if you risk more than the 10% per day, you may do significant damage to your ability to play properly funded in a single bad session.

Example: If you have a $500 bankroll and you have decided to risk 10% of that bankroll today ($50), depending on how much time you have to play you have several options on how to go about spreading the money around. You could play nine $5+50 SnGs, you could play four $10+1 SnGs, or you could play two $20+2 SnGs. I suppose you could say you could play a single $50+5 SnG, but this would be stretching two “rules”. $55 is 11% of your bankroll and at $50+5 you would only have a bankroll to cover nine buy-ins…..see how this works?

Again, many people find these rules confining or arbitrary, but they are designed to keep you out of trouble and maximize your potential return, while minimizing the risk. You can manipulate the rules as you see fit, but many people have no baseline or idea of what an appropriate level of play, bankroll and risk should be….and some people need "rules" to play by...at least initially.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stod och funderade vid spisen på vad jag skrev till dig hampa. Kände att det var onödigt och lite drygt. Ber nu om ursäkt. Förlåt! :oops:

 

Till Cyntax: Lycka till!

 

 

haha ingen fara råkade trycka fel när jag skrev :D

 

Lycka Till lät ju som när man lyssnar på P4s radiosporten och Uno Hedins travtips:D

 

 

JKlarar jag mig inte med 27 inköp så avslutas projektet. (Stop loss)Det började med en liten chat, sen kom stejkaren med förslag att han kunde lika gärna stejka mig och ha chans på $$ - för han backade rakt ut själv..

 

Någon som backar rakt ut?, har tagit paus i 3 månade och inte backat i någon av månaderna :shock: LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klart 27 inköp räcker för Cyntax :)..... (hoppas jag). Lycka till ropar jag högt över pölen...
Så har stejkaren avslöjat sin identitet...
Någon som backar rakt ut?, har tagit paus i 3 månade och inte backat i någon av månaderna :shock: LOL
:roll: Nu kanske jag överdrev lite...
Orkade inte läsa allt men att ha 15 inköp är ju helt fel, sen att han verkar vara en luckbox som max har haft 7 OOM.
Givande inlägg. Om du ska dissa något så måste du komma med egen teori.

Jag luckbox? Javisst är det så! Kom och spela ut mig då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade inte läsa allt men att ha 15 inköp är ju helt fel, sen att han verkar vara en luckbox som max har haft 7 OOM.

 

Vad jag förstått är han en ganska så lagom framgångsrik SnG spelare :) .... Men han kanske är en 100% luckbox :). Och hans beräkningar är säkerligen gjorda efter någon som är hyggligt bra. Är man kass så finns det ingen gräns för BR ju :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att det blev action i din DB C :shock:. Kul va.

Och vilket fasligt liv det blev om storleken. Egentligen så spelar ju storleken ingen roll. Inte om man bestämmer sig för att - Jag vill satsa x antal $ och spela för på nivå x - det måste ju va upp till var och en. Om man däremot tänkt sig att "livnära" sig på spelet så måste man ju ha utrymme för att losa ett antal $. Men så är ju inte fallet här. Så va tjötar alla om?

Ja ja, ville bara uttrycka mina lyckönskningar men det blev lite mer. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...