Gå till innehåll

NLT - Hjälp mig komma ifån top pair


Recommended Posts

Jag behöver hjälp... :( Jag har väldigt svårt att komma ifrån handen när jag floppar top pair. Jag tar gärna emot allmänna råd, men bifogar också 2 händer om ni vill ge mer specifika råd när i handen jag borde veta att jag är slagen.

 

Jag har inte tagit bort resultaten eftersom om ni läst så här långt vet ni redan att jag inte vinner.

 

OBS: Känsliga personer varnas; fiskigt spel av Hero förekommer i dessa händer!

 

Hand 1:

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (9 handed) converter

 

UTG ($7.15)

UTG+1 ($13.80)

MP1 ($4.45)

MP2 ($3.70)

MP3 ($9.30)

CO ($16.45)

Button ($5.50)

SB ($15.80)

Hero ($22.05)

 

Preflop: Hero is BB with 7:heart:, 8:heart:.

UTG calls $0.10

UTG+1 calls $0.10

MP1 calls $0.10

MP2 calls $0.10

3 folds

SB completes

Hero checks

 

Flop: ($0.60) 7:spade:, 2:club:, 4:diamond: (6 players)

SB bets $0.5

Hero raises to $1

här känner jag att jag borde höja eller folda eftersom min hand är så svag, blir jag raisad igen lägger jag mig

UTG folds

UTG+1 folds

MP1 folds

MP2 folds

SB calls $0.50

 

Turn: ($2.60) 9:heart: (2 players)

SB bets $2

Hero calls $2

 

River: ($6.60) Q:diamond: (2 players)

SB bets $1

Hero calls $1

 

Final Pot: $8.60

 

SB has 7d Kd (one pair, sevens)

Hero has 7h 8h (one pair, sevens)

Outcome: SB wins $8.60

 

 

Hand 2:

 

Det här bordet var väldigt aggresivt den senaste halvtimmen med många stora höjningar och flera all-in situationer. Själv hade jag spelat väldigt få händer den senaste tiden eftersom jag bara fått skräp och jag hade bestämt mig för att om jag får en ok hand ska jag spela den aggressivt.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (9 handed) converter

 

UTG+1 ($12.65)

MP1 ($6.40)

Hero ($8.10)

MP3 ($9.40)

CO ($13.75)

Button ($3.15)

SB ($16)

BB ($10.15)

UTG ($18.35)

 

Preflop: Hero is MP2 with A:club:, Q:spade:.

3 folds

Hero raises to $0.40

MP3 calls $0.40

CO calls $0.40

Button calls $0.40

2 folds

 

Jag borde höjt mer pre-flop

 

Flop: ($1.75) 2:heart:, 9:spade:, Q:diamond: (4 players)

Hero bets $1

MP3 calls $1

CO folds

Button folds

 

Turn: ($3.75) 8:club: (2 players)

Hero bets $2.50

MP3 calls $2.50

 

River: ($8.75) J:diamond: (2 players)

Hero bets $4.20 (All-In)

MP3 calls $4.20

 

Final Pot: $17.15

 

Hero has Ac Qs (one pair, queens)

MP3 has Td Jh (straight, queen high)

Outcome: MP3 wins $17.15

 

Jag tar tacksamt emot både allmänna kommentarer och specifika på de här två händerna när jag borde inse att jag är slagen med bara ett par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni säger han ska höja mer preflop på hand 1 ?... rätta mig om jag har fel men han kör ministakes och även om han triplat så hade förmodlige K7an Callat... Jag har iaf det problemet.. Folk callar mig med vad f-n som på ministakes.. sen vägrar dom släppa även om dom inte träffat über...

 

Men jag är inget pokergeni heller så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Minreraisa med en svag hand är ju riktigt jävla döden (ursäkta). Antingen synar du eller raisar upp ordentligt, så att han får betala för att dra. Blir du bettad in i sådär på turn, och i en så liten pott - släpp.

 

Hand 2: Ditt bet på floppen är...lite för svagt. Med så många i potten så betta hårdare. Ibland kan man även variera med en CR där, tycker jag, om du vet att bordet är aggresivt. Att ställa in på river sen...ja, får jag fråga i vilket syfte du gör det? Hur ofta tror du att du får syn av en sämre hand där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget revolutionerande att komma med...

 

Hand 1:

 

Slå om mer på floppen, var oerhört försiktig om du blir synad.

Hans riverbet skriker "jag är svag", så jag hade smackat på ett pottbet.

 

Hand 2:

 

Beta lite mer på floppn, ligger ju runt 2 i potten, så 1,5 hade jag nog betat. Sedan är det inte så mycket att göra mot en shortstack, eventuellt check-syna rivern för att fånga upp bluffarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. Hade du höjt till 2 dollar på floppen och fi har synat och SEN bettat ut direkt på turn så kan du lägga den handen med gott samvete. Du hade till och med sparat 2 dollar ;) Tänk på att det är billigare att få reda på om man är slagen tidigt i handen än att syna ner till river i blindo.

 

Hand 2. Är bordet aggresivt så kan du lätt höja 6 till 10 BB preflop på den nivån. Har du väl gjort det och betar nära pott på floppen så känns det inte längre så kul för ett hålstegedrag att syna.

 

 

Parre, sen när är 94 BB shortstack ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Det verkar som alla är (i stort sett) eniga om hur jag skulle spelat händerna. Jag måste bli bättre på att göra större höjningar efter en flop-bet, jag gör nästan alltid min-raise där. :oops:

 

Och så all-in betten på rivern i hand 2, jag vet, den var inte bra. Som psatiw sa, hut ofta synar en sämre hand i det läget? Ärligt talat var jag nog lite för fäst vid handen redan efter jag träffat top-pair och hade i princip redan bestämt mig för att få ut så mycket pengar som möjligt. Det var inte förrän efteråt som jag ens såg att det låg 4 kort till en stege framme. Jag måste bli bättre på att tänka igenom barje beslut vid varje nytt kort som kommer.

 

Tack igen, era svar uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...