Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006

iremmats

Recommended Posts

***** Hand History for Game 4193438913 *****

NL Texas Hold'em $109 Buy-in Trny:23126264 Level:1 Blinds(20/40) - Friday, May 05, 18:30:15 ET 2006

Table Speed Wild Wild Life (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 4: bigstack9090 ( $2000 )

Seat 5: olijenab ( $2700 )

Seat 7: eagledoc23 ( $2000 )

Seat 9: mdcade ( $1980 )

Seat 10: dedmone111 ( $1920 )

Seat 1: KISFMG ( $2000 )

Seat 6: CaptVoronin ( $2000 )

Seat 3: gary1707 ( $2000 )

Seat 8: joeyzaza26 ( $1400 )

Seat 2: PokerTilDeth ( $2000 )

Trny:23126264 Level:1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to KISFMG [ 7h 5c ]

PokerTilDeth calls [40].

gary1707 folds.

bigstack9090 calls [40].

olijenab calls [40].

CaptVoronin folds.

eagledoc23 folds.

joeyzaza26 calls [40].

mdcade calls [40].

dedmone111 calls [20].

KISFMG checks.

** Dealing Flop ** [ 5s, 7c, 8h ]

dedmone111 checks.

KISFMG checks.

PokerTilDeth checks.

bigstack9090 bets [100].

olijenab folds.

joeyzaza26 folds.

mdcade raises [300].

dedmone111 calls [300].

KISFMG is all-In [1960]

PokerTilDeth folds.

bigstack9090 folds.

mdcade folds.

dedmone111 is all-In [1580]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ 2d ]

dedmone111 shows [ Ks, Ad ] high card ace.

KISFMG shows [ 7h, 5c ] two pairs, sevens and fives.

KISFMG wins 80 chips from side pot #1 with two pairs, sevens and fives.

KISFMG wins 4440 chips from the main pot with two pairs, sevens and fives.

dedmone111 finished in tenth place.

Där har vi 10% ROI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

brukar sällan lära mig ngt av det jag läser här, men iremats påminner en om hur man vill lira. kan den tomten kan jag 8-)

har blivit lite b2b skadad där en raise betydde minst 2par o rereraise var nuts. får självförtroende av alla handhistorys man läser här. dock har du säkert fått jobba hårt för din image.

har underskattat all in raisen (även om det kan bli överbet), folk synar oftare än stora valuebets känner jag.

sen spelar du med stort självförtroende vilket e viktigt. känner jag saknar det ibland.

ibland tycker jag du verkar lite väl loose, spec när folk höjer dig. jag kanske sprungit in i för mkt nötter när ngn höjer, mkt beror på vilken våg man rider.

kanske inte bidragit ngt till disskusionen än men lirar precis samma stakes o bord så borde ge mig in i lite disskusioner. dock ser våra privata liv ganska annorlunda ut så det får bli min ursäkt för jag inte drar in 150k varje månad.

ps1) ska bli kul o höra dig på seminariet

ps2) tänk över om du ska skriva resultat från pokerstars då skattmasen kanske kommer.

Länk till kommentar

brukar sällan lära mig ngt av det jag läser här, men iremats påminner en om hur man vill lira. kan den tomten kan jag 8-)

har blivit lite b2b skadad där en raise betydde minst 2par o rereraise var nuts. får självförtroende av alla handhistorys man läser här. dock har du säkert fått jobba hårt för din image.

har underskattat all in raisen (även om det kan bli överbet), folk synar oftare än stora valuebets känner jag.

sen spelar du med stort självförtroende vilket e viktigt. känner jag saknar det ibland.

ibland tycker jag du verkar lite väl loose, spec när folk höjer dig. jag kanske sprungit in i för mkt nötter när ngn höjer, mkt beror på vilken våg man rider.

kanske inte bidragit ngt till disskusionen än men lirar precis samma stakes o bord så borde ge mig in i lite disskusioner. dock ser våra privata liv ganska annorlunda ut så det får bli min ursäkt för jag inte drar in 150k varje månad.

ps1) ska bli kul o höra dig på seminariet

ps2) tänk över om du ska skriva resultat från pokerstars då skattmasen kanske kommer.

Jag bara ljuger. Jag plussar inget på Stars :)

Länk till kommentar

iremmats hur spelar du generellt händer som mittenparet ur possition när du har höjt preflop mot EN lös motspelare? Jag brukar betta ut på floppen men mot lösa motspelare får man ju oftast syn så då blir det ett tufft beslut på turnen. Kan det vara smart att checkraisa floppen för att sedan fortsätta bomba på turnen?

Känner att jag har en lucka i spelet i dessa situationer. Brukar oftast se ut såhär: Jag 89s höjer pre och får en syn. Floppen Q93 och jag bettar ut och får syn. turnen nåt skit och jag checkar och fi bettar lite. Jag synar och fi bettar yterligare lite på rivern som jag synar och svär åt mig själv när jag upptäcker att fi drog ut mig på turnen eller rivern eller till och med sitter på damen.

Vore tacksam om du kan ge några tips så att jag kan täcka igen denna lucka.

Länk till kommentar

hur man spelar mellanpar (el om man har pp o det finns ett överkort) beror väldigt mkt på precis hur floppen ser, med drag o möjliga händer.

att variera sitt spel är bra, dock är det en osäker historia precis hur man ska spela för att det ska vara optimalt.

just exemplet q9x innehåller stegdrag med KJ, JT, T8 händer motstådaren kan ha om han e lös.

målet måste vara att mjölka ur dragen lite pengar, el om han har 88 tex samt att inte ge ngt gratiskort till AK, AJ, AT och inte torska ngn större pott mot AQ, KQ, set, J9, JJ, TT. skulle hålla potten liten o spela den ganska passivt. vill ju ha showdown med lite udda händer så de ger mig action på bra händer senare.

checkraise-flop: kan ge gratiskort o kan bli jobbigt om du får syn av draghand då man inte vet om det är draghand, aq el set han synar med. lätt man bränner en större bet på turn om blank faller. blir en stor pott o får bara action mot händer du inte vill ha händer, dvs en ren bluff.

checkcall-flop: ger upp initiativet o låter honom bestämma om det blir en stor pott el inte. han kan sätta dig på drag o beta hårt med A hög så man inte pallar syna hela vägen.

bet-flop: får du syn behöver du inte vara slagen, däremot skulle jag ta det lite lugnare för jag tror inte jag får syn på flera betar av en sämre hand el drag. det jag nog hoppas på är det lite veka:

checkcheck-turn: motståndaren har lägre pp el drag o kan luras att bluffa river

checkbetcall-turn: motståndaren bluffar o ger förhoppningsvis upp på river. svårt o syna river oxå om han betar på. blir magkänsla där.

ibland kan man checkraisa turn för det stinker styrka, men då vill man gärna ha några extra outs än 2par/triss. misstänker man TT till AQ hos motståndaren sätter man bra press på dem.

inte helt lätt att alltid spela rätt, gillar att mixa lite.

Länk till kommentar

Nebbis, det är ungefär så jag brukar resonera i de lägena.

Bara ett förtydligande. Jag har aldrig hört "floata" förut, men jag antar att det betyder typ syna för att plocka hem potten senare?

Kul att du fortsätter skriva förresten..

Länk till kommentar

Han frågar Mats och alla svarar... Så jag gör också ett försök fast föregående talare gett ett ganska utförligt svar (=

Check-raise används väl typ bara när blinds är brutalt höga och han höjt preflop, men inte när du själv har initiativet.

Sen beror det helt på...

Om floppen kommer KQ4 tycker jag du kan checka en hand som QJ men däremot borde du hitta betet på 3-8-9 t.ex med mellanpar. Därefter handlar allt om read.

Utöver det ska du aldrig låta folk valuebetta sina händer mot dig HU, du ska tilta sönder han och förstöra hans spel, så är det valuebet så dega in... När jag spelar mot en average tomte så slutar han helt valuebetta efter 5 minuter och spelar bara nuts... Sick bekvämt (=

Länk till kommentar

bra inlägg nebis, skönt o få ett uttyck på när man synar för att bluffa bort ngn tight spelare. får se om floating fastnar. inte hört det förut heler.

posta lite händer nu iremats så det blir lite disskusion

Länk till kommentar

bra inlägg nebis, skönt o få ett uttyck på när man synar för att bluffa bort ngn tight spelare. får se om floating fastnar. inte hört det förut heler.

posta lite händer nu iremats så det blir lite disskusion

Softar lite idag :)

Imorrn ska det floatas ordentligt.

Länk till kommentar

gå å nanna nu förfan, klockan är ju morgon!

Troligt, hade jag dragit in 100 lökar på de första våriga maj dagarna hade jag varit klistrad framför datorn oavsett väder o hur halvnakna brudarna ens ä ute.

:lol:

Länk till kommentar

• Skapa nytt...