Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

För att min iPod Video inte ska känna sig ensam har jag nu även beställt en iPod Nano från Stars FPP-butik. Lite mer value där!

 

Va väldigt rädd om din ipod video min polare fick en från party för 2 veckor sen och den e redan sönderskakad. Undrar hur de e med garanti o så därifrån? aja hoppas din håller bättre då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sist fick jag ett bra svar på en fråga så jag hoppas att det går bra att jag lånar din dagbok igen iremmats.

 

Normalt så brukar jag leda ut på floppen om jag träffar ett set från blindsen i en höjd pott från en normal aggressiv spelare. Sedan om jag får omslag så brukar jag bara syna för att maskera min hands värde för att checkraisa turn. Det jag funderar på är om det inte är bättre att istället för att leda ut checkraisa floppar som är dragrika för att på det viset få en fi att ev. ställa direkt med ett överpar då han är lika rädd som mig för dragen.

 

Vad tycker ni om detta resonemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #4874290428: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/05/08 - 19:46:09 (ET)

Table 'Circinus IV' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: halo599 ($825 in chips)

Seat 2: littlela ($1019.35 in chips)

Seat 3: goedhart ($629 in chips)

Seat 4: quzzo ($1027.65 in chips)

Seat 5: abs22 ($1127.50 in chips)

Seat 6: MR786 ($382.90 in chips)

MR786: posts small blind $5

halo599: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [Ac Js]

littlela: folds

goedhart: folds

quzzo: raises $30 to $40

abs22: folds

MR786: folds

halo599: calls $30

*** FLOP *** [3h 4h 4c]

halo599: checks

quzzo: bets $60

littlela leaves the table

halo599: calls $60

*** TURN *** [3h 4h 4c] [Jh]

halo599: bets $50

quzzo: calls $50

*** RIVER *** [3h 4h 4c Jh] [5s]

halo599: bets $290

 

 

Read? Fi raisad förut med färgdrag mot mig.. på floppen. Väldigt aggro annars. Inte så många händer dock. Känns inte som han representerar samma hand på de olika gatorna... syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #4874213732: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/05/08 - 19:38:51 (ET)

Table 'Iphidamas II' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: oddity88 ($1344.80 in chips)

Seat 2: littlela ($1949 in chips)

Seat 3: Jonte77 ($497.95 in chips)

Seat 6: ABNUZ ($1072.50 in chips)

Seat 9: quzzo ($1247 in chips)

Jonte77: posts small blind $5

ABNUZ: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [8c Tc]

quzzo: raises $62 to $72

oddity88: calls $72

littlela: folds

Jonte77: folds

ABNUZ: folds

*** FLOP *** [7c 2h 2c]

quzzo: bets $125

oddity88: calls $125

*** TURN *** [7c 2h 2c] [Td]

quzzo: checks

oddity88: bets $270

quzzo: raises $780 to $1050 and is all-in

oddity88 said, "sigh"

oddity88 said, "you have ttt?"

oddity88 said, "O_O"

oddity88: folds

quzzo collected $947 from pot

quzzo: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot $949 | Rake $2

Board [7c 2h 2c Td]

Seat 1: oddity88 folded on the Turn

Seat 2: littlela (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Jonte77 (small blind) folded before Flop

Seat 6: ABNUZ (big blind) folded before Flop

Seat 9: quzzo collected ($947)

 

Dåraktigt? QQ sa han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med AJ skulle jag syna. som vanligt har dem stål el ingenting. 45 el 55.

tror du har odds för det om inte readen säger trol nöt.

 

hans bet på turn är väl för att kunna ta hem potten på river. det talar mkt emot 45, däremot för 55. på floppen kan han säkert syna med vilken J som helst. däremot verkar han ju inte vilja ha syn, el? han måste ju sätta dig på ngt lägre pp el ak som du cont beta o sen syna en liten bet.

 

hand nr2 blir speciell med 22 på bordet. utan dem är det mkt bra spelat tycker jag. när han synar floppen o sen betar ut måste du ju sätta honom på JJ-AA o jag skulle inte våga raisa för jag tror dem synar för ofta för det ska löna sig.

 

luktar lite AcKc på dig. hade jag varit honom hade jag nog synat o tagit torsken om du har högre pp. känns lite desperat den raisen på turn. gör du ngnsin så med AA/KK där? ofta "ger" man dem 2outs mot att man får resten av stacken på river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med AJ skulle jag syna. som vanligt har dem stål el ingenting. 45 el 55.

tror du har odds för det om inte readen säger trol nöt.

 

hans bet på turn är väl för att kunna ta hem potten på river. det talar mkt emot 45, däremot för 55. på floppen kan han säkert syna med vilken J som helst. däremot verkar han ju inte vilja ha syn, el? han måste ju sätta dig på ngt lägre pp el ak som du cont beta o sen syna en liten bet.

 

hand nr2 blir speciell med 22 på bordet. utan dem är det mkt bra spelat tycker jag. när han synar floppen o sen betar ut måste du ju sätta honom på JJ-AA o jag skulle inte våga raisa för jag tror dem synar för ofta för det ska löna sig.

 

luktar lite AcKc på dig. hade jag varit honom hade jag nog synat o tagit torsken om du har högre pp. känns lite desperat den raisen på turn. gör du ngnsin så med AA/KK där? ofta "ger" man dem 2outs mot att man får resten av stacken på river

 

Preflop-raiset var rent misklick. Flop-spelet bra tycker jag. Sätter honom på QQ-JJ då. Vet att tvåorna sabbar movet pga att jag inte kan vinna med åttor längre. Men är sur på mig själv för misklicken preflop och vill vinna potten... så tuta o köra :)

 

Samtidigt från hans sida. Han måste ju tro att jag har NÅGOT när jag lägger in allt på en cr på turn. Och preflop Är det ju bara AK eller AA-TT jag kan spela så väl? Och mot den HDn drar han ganska dött...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

missclick preflop är guld sålänge ingen hittar nöten. man lirar aldrig så aggresivt som när man satsar hela stacken för att vinna tillbaka sina 40d.

 

klart din c/r blir jävligt stark pga din överbet preflop. det som tar hem spelet. utan den är du nog lite illa ute.

jag hade varit rädd för syn ändå för vad talar emot AA/KK från hans sida. du överbetar preflop, vågar han inte raisa för att det kanske skrämmer bort dig. sen betar du på floppen o den känns väl ofarlig såh han synar bara. att han betar på turn är väl självklart då du checka. tror nog AA, KK e vanligare än QQ från hans sida. om han e så tight att han passar QQ borde han checkat med. du ska ju inte ha AK när du överbetar så preflop.

 

preflop hade jag satt dig på AA (rädd för set) el QQ/JJ (förlorat för många potter med dem o vill vinna direkt) beroende på om du är rädd för pengar du vunnit el kan vara trött på bad beats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick bra på cashen. +$1732. Totalt plus $2565 idag. Backade 100kr på livespel på skolan... men det bjuder vi på :-P

 

Resultat maj: +$18425

 

Skola?? hur fan hinner du med det, du spelar vell 25h om dygnet?

 

men grymt fina resultat iaf, och bra spelat i händerna med AJ och T8o, syn med AJ på river! 50/50 att han e tom/stål!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

speed sng regerar, tror man har bättre timlön på såna. enda nackdelen är att det kan bli mkt all badbeats. är man tight är det inget att rekommendera heller.

 

sen överskattar folk motståndet på högresng än de vanligtvis spelar. prova på några på en högre nivå är bara nyttigt. se dem som din egen ministeps kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite SNGs på morgonen. Jag gick faktiskt upp 8.35 idag! :D

 

Även fått lite rakeback på Eurobet. Närmare bestämt $151. Har lite olika konton på det nätet med det var ett av dem iaf.

Spelet plussade jag $783 på. Min partyrakeback borde även komma i dagarna. Runt 2k förväntar jag mig.

 

Resultat maj: +$20220

 

Ska förbereda min föreläsning idag... börjar bli lite smånervös... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...